Bammyflurry Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Vorige week zijn we een weekje op Texel geweest. Sinds vrijdag zijn we weer thuis, maar onze hond is nog best rustig van dat weekje. Je leeft toch in een ander ritme. Je maakt vaker lange (strand)wandelingen, ze gaat vaker mee (bv naar een terras) en tijdens een fietstocht gaat ze mee in de fietskar (waar ze trouwens ook wel in gaat liggen rusten). Tussendoor steeds dagdelen rustmomenten ingelast en dan pakt ze goed haar rust. Voor de woensdagmorgen had ik een speur-les (mantrailen) geboekt, speciaal voor als je daar met je hond op vakantie bent. Dat vindt ze altijd helemaal geweldig! En zo leuk om dat eens in een andere omgeving te doen. Jammer dat de vakantie er al weer opzit... 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2022 2 uren geleden, Hupsala en Oeps zei: Ik voer al meer dan 20 jaar Carnibest en bij mijn kleine hondjes en ook mijn vorige kleine hondjes is en was het een drama met de gebitjes.Bekjes vol met terugkerend tandsteen.De fokster van mijn hondjes voert brok en heeft minimaal last met de hondjes van tandsteen.Dus tsja ik weet het niet hoor misschien heb ik gewoon pech.Mijn hondjes vertikken het om brok te eten maar de huidige prijzen van Carnibest word het wel lastig om financieel vol te houden.Ik voer 15 kilo per maand a € 7,20 per kilo. Het prijsdillema is herkenbaar, hier gaat er een kilo carnibest per dag in per hond 😉 Wij hebben overigens dus weinig gebitsklachten gehad bij de honden op dat voer. Wij geven wel nog kauwmateriaal bij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Is blikvoer vlees met dat gelei niet goedkoper dan? Ik heb geen idee hoor. Vroeg me dat gewoon af. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2022 10 minuten geleden, Boefje zei: Is blikvoer vlees met dat gelei niet goedkoper dan? Ik heb geen idee hoor. Vroeg me dat gewoon af. Daar zit meestal heel veel troep, slachtafval en water in. En dan weet je zeker dat je gebitsproblemen gaat krijgen, want daar zit niets van een bite in. In carnibest zitten bijv. ook stukken huid en bot verwerkt. Daar moeten ze dus echt nog wel op knagen. Ik vind met brokken de ontlasting gelijk zoveel viezer dan met kvv. Namu krijgt wel brokjes als bijvoer/beloning. 1 kg carnibest is niet genoeg voor haar, maar qua afmeten gewoon het meest praktisch, anders moet je naar 1 worst en een stukje van de volgende en ben je dagelijks aan het wegen. Nu krijgt ze gewoon 1 kg carnibest verdeeld over 3 maaltijden, en de brokjes geven we als beloning. Ze krijgt van brokken Orijen puppy large breed op het moment. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Ik weet niet. Onze hond vroeger kreeg ook blikvoer en van die kleinere pathé achtige bakjes 1x op een dag naast de blik. Hij kreeg wel eens botten met merg en had van die 'snoep' kauwstaafjes enz. Maar hij had nooit problemen met zijn gebit. Hij is toch wel iets van 15 a 16 jaar geworden. Misschien nog wel ouder. Hij was uit de kennel en ik weet niet meer precies wanneer we hem kregen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Ik weet echt niks van honden, maar N=1 is geen zeg ik altijd. Van roken weten we dat het erg schadelijk voor de gezondheid. Als mensen dan zeggen dat hun opa die kettingroker was wel 95 jaar oud is geworden vind ik dat een beetje een dooddoener 😉. Maargoed, nogmaals, ik weet niet hoe het zit bij honden en wat goed voer voor ze is. Er zal zeker bij honden goed wetenschappelijk onderzoek zijn over welk voer het beste is voor de gezondheid, of niet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Mijn vorige hond heeft haar hele leven brok gehad van goede kwaliteit, is zonder gebitsproblemen 18 geworden. Qua poep, ik vind het niet heel vies of sterk ruiken ofzo. Ik zie wel veel verschil tussen de ontlasting van Yula en van mijn buurthond. Hij poept echt gigantisch veel en vaak en het stinkt erger. Denk dat hij een brok van wat lagere kwaliteit krijgt. Ik blijf in elk geval gewoon brok voeren tot er redenen zijn om het te veranderen. Voor nu heb ik die niet. Haar vacht ziet er geweldig uit, ze heeft regelmatige en goede stevige ontlasting en ze is gezond en fit. Ik zie wel dat die brok door ze nu krijgt beter voor haar is dan de vorige. We zijn het nog aan het mengen, maar haar vacht en ontlasting zijn er enorm op vooruitgegaan. Carocroc krijgt ze nu. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 3 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei: Ik weet echt niks van honden, maar N=1 is geen zeg ik altijd. Van roken weten we dat het erg schadelijk voor de gezondheid. Als mensen dan zeggen dat hun opa die kettingroker was wel 95 jaar oud is geworden vind ik dat een beetje een dooddoener 😉. Maargoed, nogmaals, ik weet niet hoe het zit bij honden en wat goed voer voor ze is. Er zal zeker bij honden goed wetenschappelijk onderzoek zijn over welk voer het beste is voor de gezondheid, of niet? Ja, ik heb daar wel naar gezocht, het beste is inderdaad kvv of gevriesdroogd vlees, wat ik heb kunnen vinden. Tegelijkertijd is dat dus GIGANTISCH duur en ook bewerkelijk, het is voor mij dus ook zo simpel als dat ik er gewoon geen ruimte voor heb in de diepvries en geen ruimte voor nog een diepvries. Ik heb het uiteindelijk de stichting en dierenarts gevraagd, die hebben me wat tips en richtlijnen gegeven, waardoor ik in elk geval goede van slechte brok kan onderscheiden. En de dierenarts was ook gewoon pragmatisch. Is je hond gezond en blij, vindt ze het voer lekker, goede tanden, goede poep en een fatsoenlijke samenstelling van het voer dan is het goed. Net als met konijnen, je kunt mengvoer van de supermarkt geven, goede brok, graanvrije brok, geen brok. Er is niet per se 1 goed of slecht, zolang het niet echt prut is dan. Als je een dier hebt wat ergens gevoelig voor is of bepaalde problemen heeft dan moet je naar oplossingen zoeken. Maar de meeste honden worden gewoon prima gezond oud op een goede brok. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2022 ik heb de hondenvoer discussie even afgesplitst na dit punt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Haha dat was ik ook van plan 👍. Yula zit niet zo lekker in haar velletje sinds gisteren, ik weet niet wat er is. Ze is onrustig, reageert erg op geluiden van buiten, snel blaffen en grommen als ze iets hoort. Gisteravond toen we naar bed gingen hoorde ik drukke pootjes op de vloer en toen bleek ze achter haar staart aan te jagen, dus naar beneden gegaan en gebleven tot ze sliep. Vanmorgen piepen toen mijn vriend de deur uit ging, terwijl ik gewoon bij haar was. En toen ik ging douchen ging ze ook piepen. Ze zit echt aan me vastgeplakt alsof het haar eerste week is hier. Ze is erg alert en heeft moeite met echte rust vinden. Gelukkig slaapt ze nu en zag ik haar net wel dromen. Ik kan het niet pinpointen. Ze heeft niks geks of heel nieuws gedaan de afgelopen dagen. Fysiek ogenschijnlijk ook niks. Ze is fit, alert, eet goed, poept goed, voelt niet warm, krabt niet heel veel, echt geen idee. We doen het maar rustig aan vandaag. Korte wandelingetjes en zo even de tuin in. Hopelijk snel weer beter en even goed in de gaten houden of me fysiek iets opvalt wat haar dwars zit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 26 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2022 Poolhond die in eigen uitwerpselen leefde inbeslaggenomen. 😢 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 26 juli 2022 Delen Geplaatst: 26 juli 2022 Gatver Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 26 juli 2022 Delen Geplaatst: 26 juli 2022 Ah jakkes, dat wil je toch niet in je bijkeuken? Arm dier. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 26 juli 2022 Delen Geplaatst: 26 juli 2022 Wat sneu 😢 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 28 juli 2022 Delen Geplaatst: 28 juli 2022 Op vakantie hadden de ''vakantieburen'' ook een hondje mee. Alleen waren die buren nogal vaak weg en wat had dat beestje een verlatingsangst! Uren achter elkaar blaffen, janken, je kon het al van ver horen. Ik had er zelf niet echt last van, maar ik had toch zo met het beestje te doen... Ik zou bijna mee gaan janken. Ik snap echt niet hoe baasjes het in zo'n situatie het over hun hart verkrijgen uren achter elkaar weg te blijven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 2 augustus 2022 Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 Wie heeft er een lange biothane hondenlijn? Lang lang, 15 meter. Zijn die zwaar? Ik heb nu gewoon een nylon geweven lijn. Dat is niet erg grappig met dat zwemmen en dan lekker over het zand. En als ze dan in volle vaart ergens heen rent en het slipt door mijn handen. Schuurpapier. Heb al 3 dikke brandblaren in 3 dagen 😭. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 Grappig dat je het vraagt, ik heb daar vorige week ook naar zitten kijken 😄 Ik heb ze dus niet. Geen ervaring mee ook. Ik heb alleen ervaring met die nylon lijnen, die gebruiken wij ook als we met Namu gaan zwemmen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 2 augustus 2022 Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 Mijn gevoel zegt toch steeds meer dat ik geen raszuivere Jack Russel wil, maar eerder een kruising met bijvoorbeeld een boerenfox of een teckel. Een zogenaamde black and tan Jack Russel vind ik er ook leuk uit zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 2 augustus 2022 Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 5 uren geleden, Evee zei: Grappig dat je het vraagt, ik heb daar vorige week ook naar zitten kijken 😄 Ik heb ze dus niet. Geen ervaring mee ook. Ik heb alleen ervaring met die nylon lijnen, die gebruiken wij ook als we met Namu gaan zwemmen. Ik heb er eentje besteld, ik laat je mijn bevindingen weten! Wat nadere uitvraag heeft wel uitgewezen dat ze bij sterke honden als ze nat zijn niet zo handig zijn. Maar de site waar ik ze bij besteld heb heeft ook varianten met extra grip. Zij reageerde super snel via Whatsapp dus daar kun je meer info over vragen. Dabo's design heet het. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 2 augustus 2022 Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 1 uur geleden, mammafelina zei: Mijn gevoel zegt toch steeds meer dat ik geen raszuivere Jack Russel wil, maar eerder een kruising met bijvoorbeeld een boerenfox of een teckel. Een zogenaamde black and tan Jack Russel vind ik er ook leuk uit zien. Snap ik wel, qua gezondheid. Tegelijkertijd is het denk ik nog veel lastiger om een verantwoordelijke fokker van kruisingen te vinden. Je hebt dan ook geen rasvereniging die nog wat toezicht houdt. Zul je zelf heel goed moeten opletten, doorvragen en alles bekijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 2 augustus 2022 Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 4 uren geleden, Eefje zei: Snap ik wel, qua gezondheid. Tegelijkertijd is het denk ik nog veel lastiger om een verantwoordelijke fokker van kruisingen te vinden. Je hebt dan ook geen rasvereniging die nog wat toezicht houdt. Zul je zelf heel goed moeten opletten, doorvragen en alles bekijken. Weet ik. Ik heb een hele checklist gevonden van dingen waar je op moet letten bij het aanschaffen van een pup en van dingen die je kan vragen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Weer even wat spulletjes voor Yula erbij. Biothane lijn 15 meter, extra tuigje, want dat is nu steeds nat, 2 lickimatten en een snuffelbal. En een doos snacks waar ze wel een half jaar mee vooruit kan. Daar ga je hoor, weer 180 euro in een week 😅. Alles bij elkaar kost het best een hoop. Maar ik wil ook niet elke dag een kong of likmat vullen en afwassen, wil het gewoon klaar hebben liggen als het nodig is. Zeker kongs, voor als we weg willen. Daar heeft ze er dus 4 van. Als je al die spulletjes met prijskaartje erbij op een rij legt.. En dat is dan nog zonder voer, boekjes en cursussen, dierenarts en Yula zelf. Ik wil het nieteens uitrekenen. Veel gelukkig wel eenmalig. Ik las ergens dat de aanschaf van spulletjes voor honden zo'n 200 euro is gemiddeld. HOE DAN? Dat lukt toch alleen als je alles zo goedkoop mogelijk doet? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Hihi nee hoor. Dat ligt ook aan jezelf natuurlijk. Onze hond had vroeger gewoon een leren halsband en leren riem. Af en toe zo'n zakdoekje om de nek waar hij trots mee paradeerde. Hij had een grote mand en een oude dekbedje bij mij op de kamer waar hij op sliep. Hij had wat speeltjes. Had af en toe een vlooienband. Uiteraard voer en snackjes. En de vaccinaties en enkele dierenartsbezoekjes. Wij zelf vinden het veel te leuk om al die andere dingen aan te schaffen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Herkenbaar. En ik bestel de meeste dingen dan nog voor de inkoopprijs. Deze week een nieuw tuig voor Namu, ook omdat het andere tuig zo vaak nat is, door zwemmen of van regen, dat je dan een andere hebt. Een zak hondensnacks, een nieuwe looplijn en 2 nieuwe kongs want ik vond de andere die ik had wat aan de kleine kant en eigenlijk een beetje gevaarlijk worden. Ik wil niet hebben dat ze er één kapot krijgt en deels in slikt. Ik heb er nog wel die enorm groot zijn, maar die vond ik eigenlijk iets te groot... dus nu heb ik toch nog maar de tussenmaat besteld 😂 Voor een hond in de groei koop je nou eenmaal af en toe wat nieuws, wij hebben echt veel hondenspullen, maar er zijn toch momenten dat er in die hele bak hondenspullen niets zit wat echt goed past 😄 Daarbij is Namu een sloper, ook lijnen gaan er wel eens aan. Speeltjes gaan met regelmaat kapot. En het duurt toch eventjes voor je door hebt wat wel de moeite waard is om in te investeren, en wat echt binnen een minuut gesloopt is. Je hebt dus met elke hond wel eens een paar miskopen. Als ze eenmaal volwassen zijn doen ze verder een leven lang met dezelfde halsband is onze ervaring. Ik had voor de vorige twee honden drie looplijnen, die beide hondenlevens mee gingen. De lange lijnen slijten wel sneller, die krijgen meer te verduren omdat ze ook wel eens over de grond slepen. En wij gebruiken ook van die hele grote 10 meter flexi's voor de wandelingen buiten de bebouwde kom, maar die gaan meestal ook maar 1 a 2 jaar mee. Wij hebben dan wel ook nog wat spullen voor hondensport: heupgordel voor hardlopen, trektuigen, treklijnen, tuigje voor naast de fiets. Wat verlichting voor aan halsbanden. De knaagmaterialen gaan inderdaad ook vlot er doorheen met een hond als Namu 😄 En ontwormingsmiddel want dat moet deze week ook weer. Dan ook nog medicijnen voor de kat en Joris bij de dierenarts. Dus hier is het weekje ook weer een aanslag op het dierenbudget 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Het ligt ook wel erg aan je hond. Als je een hondje zoals Yula hebt, een jong ding met veel energie, snel overprikkeld en in een totaal andere wereld, dan kom je er gewoon niet met de basis, omdat we haar in huis op zo'n manier moesten stimuleren dat ze wel uitdaging kreeg, maar niet haar adrenaline omhoog joegen met spelletjes als een balletje of trektouw. Ze vond de auto ook niet fijn, niet gek na een wegtransport van 30 uur. En nieuwe omgevingen waren te spannend. Nu kunnen we gelukkig wel in de auto naar een rustig gebied, maar ze kan niet loslopen, dus heb je een lange lijn nodig om haar toch vrijheid te geven. Tuigjes pasten haar allemaal niet dus dat moest wat luxer en op maat. Een halsband voor een hond die ineens kan schrikken of als een ongeleid projectiel gaat rondrennen aan de lijn is niet erg goed voor haar nekkie. Daarbij verschillende trainingen, gedragsdeskundigen, boeken etc. Tuurlijk kan het allemaal wat minder, maar als je het goed wilt doen en je hond nog veel moet leren, dan tikt het allemaal wel stevig aan. En dan valt het bij mij nog mee. Ik denk dat we nu voorlopig wel klaar zijn, alleen voer, snoepjes, kluifmateriaal, af en toe nieuwe speeltjes, ontwormen en de dierenarts. Maar je gaat het zien dat ik straks voor speur en detectiewerk ook weer vanalles nodig heb. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten