Boefje Geplaatst: 28 juni 2022 Delen Geplaatst: 28 juni 2022 Oh dat was niet die ik gezien had maar die zal wel weg zijn inmiddels. Nee gedragsproblemen moet je niet willen. Zag wel een Husky op de site. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 28 juni 2022 Delen Geplaatst: 28 juni 2022 https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/116807-adoptiehond-zoekt-baasje-husky-s-gravenhage/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 28 juni 2022 Delen Geplaatst: 28 juni 2022 1 uur terug, Evee zei: Ik heb er toch één gevonden: https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/97811-adoptiehond-zoekt-baasje-alaskan-malamutehusky-wilhelminaoord/ Maar die moet herplaatst omdat hij vecht met de teef in huis, kan niet met andere dieren, is onzindelijk, en bij gedragsproblemen staat ook een "ja". En kan niet in de auto. Klinkt dus ook niet ideaal. Wat een triest verhaal Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 28 juni 2022 Delen Geplaatst: 28 juni 2022 1 uur terug, Boefje zei: https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/116807-adoptiehond-zoekt-baasje-husky-s-gravenhage/ Deze klinkt wel leuk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 28 juni 2022 Delen Geplaatst: 28 juni 2022 Alleen niet bekend of ze met katten kan... dat is dan lastig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 28 juni 2022 Delen Geplaatst: 28 juni 2022 https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/103162-adoptiehond-zoekt-baasje-alaskan-malamute-montfort/ Deze bedoelde ik! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 28 juni 2022 Delen Geplaatst: 28 juni 2022 Oh.... zij kan wel met katten maar niet met honden 😏 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2022 Lastig he? Wat jullie nu doen, zo zoeken, doen wij al ruim 4 jaar 😄 Bij malamutes raden ze ook niet heel erg aan om twee teefjes te houden, omdat die best een dominantiestrijd kunnen aangaan. Het gaat op zich wel als er echt een flink leeftijdsverschil is en een goede klik, maar als we de keuze hebben dan willen we liever een reu dan een teef er bij. Een paar maanden terug hebben we ontzettend zitten twijfelen, we hadden Namu toen net en kregen een herplaatser via de rasvereniging aangeboden, niet bekend of hij met katten kon, goed opgevoed, maar nog maar 8 maanden oud (namu was toen net 5 maanden geloof ik). Als het aan mijn man lag hadden we het wel gedaan. Maar ik zag het niet zitten, twee van die jonge honden in één keer. Met Namu ging het toen niet echt lekker, en mijn man was zoveel weg voor zijn werk dat ik wist dat ik er op dat punt mee opgescheept zat 😉 Ik had toen echt even mijn handen vol aan Namu. We kwamen net in het dorp Wisse weer tegen. Dat is haar beste mattie😄 Die zijn zo dol op elkaar! Ze hebben lekker los mogen rollebollen samen, ze spelen hardstikke ruw, grommen en knorren en stoeien. Even lekker uitleven met elkaar, maar alles netjes speels en vriendelijk hoor 😄 Maar als ze door hebben dat de ander in de buurt is, dan willen ze echt alleen maar naar elkaar toe. Wisse is een friese stabij van 6 jaar oud. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2022 Via de rasvereniging zoekt deze knul nu een huisje, helaas kan ook hij niet met katten: https://www.amcn.nl/fokkerij/herplaatsing/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2022 35 minuten geleden, Boefje zei: https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/103162-adoptiehond-zoekt-baasje-alaskan-malamute-montfort/ Deze bedoelde ik! Quote "Ook heeft Shaylee een groot probleem met een veranderende omgeving. Zodra zaken van inrichting, indeling of situatie veranderen wordt ze extreem onzeker. Dit uit zich vaak in binnen urineren of spullen pakken om deze kapot te maken (denk aan sokken of papieren, NOG NOOIT HEEFT ZE OPZETTELIJK IETS GROOTS KAPOT GEMAAKT!)" Een onzekere teef er bij die sokken eet 😄 haha klinkt als een kopie van de dame die we al hebben lopen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 29 juni 2022 Delen Geplaatst: 29 juni 2022 Op 27-6-2022 om 23:04, Lollie zei: Honden zijn voor mensen niet heel duidelijk in hun taal. Veel mensen weten niet eens dat honden ook gewoon dingen met gebaren zeggen. Wat dat betreft moet daar echt beter in voorgelicht worden. Dat ben ik niet helemaal met je eens. Er is best wel veel kennis voor handen; op een goede hondenschool en op internet. Maar daar moet je als eigenaar wel wat voor doen! Het komt je niet aanwaaien. Ik ben geabonneerd op nieuwsbrieven van diverse gedragstherapeuten. En ik koop regelmatig een boek (heb er dus ook al meer dan 100) om mijn kennis uit te breiden. Ook ga ik met elke hond weer naar een hondenschool. Niet omdat ik geen hond op kan voeden (ik ben 15 jaar instructeur op een hondenschool geweest), maar omdat inzichten nog best wel eens veranderen (hoewel ik die dan ook vaak al in de nieuwsbrieven lees) en om met je instructeur en medecursisten over van alles en nog wat te praten m.b.t. hondengedrag. Zo ontzettend interessant en waardevol om je hond goed te kunnen begeleiden! Mijn eigen hond hoeft bijvoorbeeld niet altijd wat met vreemde honden die we onderweg tegenkomen. Het liefste loopt ze er met een boog omheen. Als een ontmoeting niet te vermijden is (omdat het een smal pad is waar je niet ver vooruit kunt kijken) dan gaat ze vaak plat liggen in (spannende) afwachting van wat er gaat gebeuren. Omdat veel honden daar dan weer onzeker van worden, probeer ik dat te voorkomen, door in een ruime boog te passeren, eerder een zijweg in te slaan of, als het erg smal is, soms even terug te lopen. Maar soms is die andere hond er ineens. Als ze al is gaan liggen en de andere hond komt er bij, dan staat ze op en vliegt als een dolle rond. Veel mensen interpreteren dat dan als spelen en het gaan liggen als een uitdaging tot spelen. Maar dat is niet wat er gebeurt. Het is het 4e coping-mechanisme wat honden (en ook mensen trouwens, maar dan op een wat andere manier) doen om te dealen met spanning/stress. Naast fight, flight en freeze is er ook nog de fiddle about. Ik adviseer mensen wel eens om dat woord op te zoeken op internet. Dan kun je je hond nog beter begrijpen en begeleiden. Een mevrouw die ik regelmatig hier tegenkom, zocht in het wandelbosje hier in de buurt, steeds allerlei honden op om haar hond mee te laten 'spelen'. Toen ik haar vertelde dat ik in datgene wat onze honden deden niet direct 'spelen' zag (want o.a. geen ontspannen lijven) en haar adviseerde zich eens te verdiepen in die fiddle about, ging ze er anders naar kijken. En ja, haar hond was bij thuiskomst altijd helemaal gek ipv moe, wat ze zou verwachten. Eigenlijk schrok ze er van wat ze hem elke dag 'aandeed' door naar al die honden toe te lopen. Inmiddels laat ze hem met 1 of 2 bekende honden even spelen en verder niet. Zo zie je dat je soms iets met je hond doet, hem niet goed 'verstaat' en je eigenlijk ook niet afvraagt waarom je hond zo druk is, elke keer als hij uit het wandelbosje thuiskomt. Soms kun je het niet helemaal vermijden dat je honden tegenkomt, maar het is al een eerste stap als je ziet wat er in je hond omgaat. En zo zijn er wel meer voorbeelden. Honden die uitvallen en die dan een klap met de ballenwerper op hun kop krijgen (zag ik pas geleden). Uitvallen heeft in verreweg de meeste gevallen te maken met angst (en niet met 'dominantie' of zo) en is dan dus een emotie. Of zou het bij jou werken om, als je erg bang bent, die angst er gewoon uit te slaan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 29 juni 2022 Delen Geplaatst: 29 juni 2022 Fiddle about is mij inmiddels niet onbekend meer 😅😅 Wel is het lastig om het onderscheid te zien, omdat ze ook overenthousiast is. Ik probeer confrontaties zoveel mogelijk te vermijden om te voorkomen dat ik iets verkeerd inschat. Mijn gedragsdeskundige ziet weinig angst bij Yula, wel snelle overprikkeling, dus dat is ook een reden om confrontaties te vermijden. Positieve prikkels zijn ook heftige emoties voor haar waar ze wild van wordt. Zodra ze thuiskomt is ze tegenwoordig wel gewoon moe en niet wild meer, dus ze kan het gelukkig beter handelen nu. Maar dat is dus precies wat er bij ons de eerste 2 weken fout is gegaan. Fiddle about aangezien voor vrolijkheid. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 29 juni 2022 Delen Geplaatst: 29 juni 2022 Klopt hoor, fiddle about en over-enthousiasme hebben veel overeenkomsten. Maar jij bent er in ieder geval mee bezig, dat scheelt al zoveel. Ik vind het altijd erg leuk om te lezen dat je echt je best doet om Yula te begrijpen en dat is al het halve werk! En inderdaad is alles niet zo zwart-wit en hebben ook doorgewinterde hondenmensen best nog hun vragen en twijfels. Maar de wil en de interesse is er, en dat is echt in het voordeel van je hondje en uiteindelijk ook van jezelf. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 29 juni 2022 Delen Geplaatst: 29 juni 2022 @Bammyflurry je hebt helemaal gelijk hoor, met je ''fiddle about'' etc. Toch hoor ik bijzonder vaak dat mensen in hun hoofd hebben de hond luistert altijd, hoeft alleen maar elke dag een bak hondenbrokken, klein wandelingetje. Eigenlijk hetzelfde als ik bij mijn cavia's tegenkwam: Een cavia kan best in zijn eentje, gewoon dagelijks het voerbakje tot de rand vol, af en toe wat hooi in de ruif, schuilhuisje hoeft niet, als de dierenwinkel zegt dat een kooi geschikt is voor cavia's dan is dat zo en dan kan ik daar gelijk een leuke babycavia uitzoeken. Doe één google zoekopdracht en het eerste wat je ziet is dat dat niet klopt, maar mensen zien een cavia zo simpel, dat ze dat niet doen. En honden zie je zo vaak over straat lopen, dat dat misschien nog wel makkelijker lijkt. Het is treurig maar waar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 4 juli 2022 Delen Geplaatst: 4 juli 2022 Poetsen jullie de tanden van jullie honden? Zo ja hoe vaak en hoe heb je dat aangeleerd? Zo nee, is het niet nodig? Of doe je andere dingen voor het gebit? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2022 Ik heb het geprobeerd bij Namu, tanden poetsen, en het gaat ook wel als ze een beetje in een goede bui is (= niet te overprikkeld), maar ik ben er te laks in om het echt goed structureel te doen. Ik let wel op knaagmaterialen voor het gebit, ik gebruik oa. door de dierenarts aangeraden dental strips. Op latere leeftijd krijgen ze soms tandsteen en dan kost het je een gebitsbehandeling. Dat kun je minderen en voorkomen met knaagmaterialen en poetsen. Bij Qila hebben we het 2x laten doen in de 9 jaar dat ze bij ons was. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 6 juli 2022 Delen Geplaatst: 6 juli 2022 Op 4-7-2022 om 16:52, Eefje zei: Poetsen jullie de tanden van jullie honden? Zo ja hoe vaak en hoe heb je dat aangeleerd? Zo nee, is het niet nodig? Of doe je andere dingen voor het gebit? Yoda heeft een ‘typisch kleine hondjes gebit’ :één groot drama. Terwijl hij altijd veel te kluiven krijgt een geen brokken maar KVV. Vorig jaar rook hij toch wel érg sterk uit z’n giecheltje en moest hij dus een (eerste) gebitsbehandeling ondergaan. Resultaat: halve gebit getrokken, de rest schoongemaakt. Half jaar later voor controle, nog eens 6 tanden/kiezen getrokken. Maar hij kan gewoon nog goed kauwen. Alleen hele harde kluiven niet meer. Ik was van plan bij Tumtum te gaan poetsen. Maar Tumtum HAAT het echt als je in de buurt van de kop komt. Compleet hysterisch wordt ze dan. Dus dat tanden poetsen laat ik maar voor wat het is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 6 juli 2022 Delen Geplaatst: 6 juli 2022 Dank voor jullie reacties! Ik ben nog wat dieper het internet ingedoken en tot de conclusie gekomen dat ik er nu nog niks aan hoef te doen, omdat ze veel en graag kluift. Na haar avondmaal krijgt ze terwijl wij zitten te eten een kluif en daar is ze fanatiek mee, zowel met haar voorste tanden als haar kiezen. Ze heeft een flos waar ze vaak mee bezig is en zo´n koffiestok. Al die dingen zouden haar tanden aardig schoon moeten houden. Hopelijk blijft ze dat doen. Ik ga wel nog even kijken naar van die strips. Mijn vorige hond is 18 geworden en heeft alleen in het laatste jaar, waarin de gezondheid echt achteruit ging wat last van tandsteen gekregen. Die was ook altijd fanatiek met kluifjes en de flos, tot dat laatste jaar dus. Ik geloof het wel even en ga verder kijken als ze minder gaat kluiven, of als er zich problemen voordoen. Ik las ook dat tandenpoetsen alleen effectief is als je het elke dag doet. Ik zie het al voor me, wordt er elke dag een tandenborstel opgevreten 😁. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 6 juli 2022 Delen Geplaatst: 6 juli 2022 Wij hebben het ook nooit gedaan. Wel altijd genoeg te kluiven gegeven en ook speciale kluifjes voor de tanden. Ze hebben er hier nooit last van gekregen. Bij Kay is op het laatst geloof ik één kies getrokken en bij beide op het laatst ook wat tandsteen weggehaald. Maar nooit echte problemen.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 7 juli 2022 Delen Geplaatst: 7 juli 2022 Over kongs, ik heb net een niet lekker ruikend prutje gekookt van pompoen, wortel, sperziebonen en een beetje appelmoes (100% appel). Dat in haar kongs gedaan en in de diepvries. Was nog een restje over, dus dat heb ik maar direct aan Yula gegeven en ze at het nog op ook. Ik hoop dat ze het lekker en leuk genoeg vindt om zich daarmee bezig te houden als er bezoek is, of als ik wil stofzuigen. Vindt het toch het fijnst om dat met groenten te vullen als dat de truc ook doet, hoef ik niet zo te letten op calorieën. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2022 Ik gebruik ook vooral groente en fruit in de kongs hoor 🙂 Namu is er dol op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 7 juli 2022 Delen Geplaatst: 7 juli 2022 Ik poets de tanden van Veron nooit. Hij krijgt wel vaak hard knaagmateriaal. Veron zou er niet eens naar omkijken. Die heeft niks met groente en fruit. Ik denk dat dat een beetje verschilt per hond. @Evee Namu eet toch alles? Dat maakt dan geen verschil denk ik 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 7 juli 2022 Delen Geplaatst: 7 juli 2022 Er is een meisje voor ons huis aan het skateboarden. Ze oefent vaak, recht voor onze deur. Yula vindt het irritant. Ik vind dat ze niet moet zeuren en dat doet ze nu ook bijna niet meer, gelukkig. Het is toch hartstikke tof dat een meid van een jaar of 14 elke dag minstens een uur met een skateboard oefent. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2022 30 minuten geleden, Lollie zei: @Evee Namu eet toch alles? Dat maakt dan geen verschil denk ik 😄 Ze eet bijna alles. Maar ze heeft wel voorkeur voor bepaalde dingen hoor! Ze is geen fan van vis 😄 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Op 4-7-2022 om 16:52, Eefje zei: Poetsen jullie de tanden van jullie honden? Zo ja hoe vaak en hoe heb je dat aangeleerd? Zo nee, is het niet nodig? Of doe je andere dingen voor het gebit? Ik poets de tanden van mijn honden ook niet. Eigenlijk hebben ze ook vrijwel geen tandsteen of aanslag. En als er al eens ietsje zit, dan zet ik mijn nagel er onder en dan springt het er zo af. Mijn honden kluiven dagelijks, wat als een soort van tandenpoetsen werkt. En ik merk dat ze bij een dieet van vers vlees een schoner gebit houden. Je hebt dan niet te maken met aanslag door zetmeel, wat je wel met brokken hebt. Na het eten van brokken hebben ze eigenlijk altijd nog een poosje van die brokkenprut op hun kiezen als je in hun 'wangzak' kijkt. Ik kan me voorstellen dat dat aanzet op de kiezen. Met vlees heb je dat niet. Maar ook de enzymen die ze van nature in hun speeksel hebben zal meewerken. Bij de ene hond heb je gauwer tandsteen dan bij de andere. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten