Eefje Geplaatst: 25 mei 2022 Delen Geplaatst: 25 mei 2022 Yula had zo goed geslapen vandaag, dacht mik haar in de auto even naar het bos. Rustig moment zo rond 6 uur. Komen we een paard tegen, Yula flipt compleet de pan uit en was heel moeilijk weer rustig te krijgen. Uiteindelijk wel gelukt, maar om dit nou een succes te noemen 😅. Denk dat ze nog nooit een paard gezien heeft. Maar gelukkig ben ik wat dat betreft niet voor 1 gat te vangen en heb ik beschikking over 2 paarden die niet onder de indruk zijn van honden. Gaan we maar eens een keer op afstand mee oefenen, eerst eens even info inwinnen bij de gedragsdeskundige hoe dat aan te pakken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 26 mei 2022 Delen Geplaatst: 26 mei 2022 Flip heeft lekker geslapen als die wakker wordt met een dubbel geklapt oor.😂 Is dit iets van een corgi of hebben meerdere rassen hier last van? 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 26 mei 2022 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2022 Nee, ik herken het niet. Als je het terugflapt, staat het dan weer normaal? Of zakt het dan weer omlaag? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 27 mei 2022 Delen Geplaatst: 27 mei 2022 Nee dan staat die gewoon weer normaal als je 'm terugklapt. Soms gaat die ook vanzelf weer terug als die met zijn kop schudt. Gebeurt ook niet elke dag maar af en toe als hij er dus heel raar op ligt. Laatst nog een grote check gehad maar dus geen oor problemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 27 mei 2022 Delen Geplaatst: 27 mei 2022 Dat is normaal hoor. Mijn hond van vroeger had van die flappie oortjes en die klapten ook wel eens dubbel. Had hij ook geen last van. Vond het ook nooit iets raars of engs ofzo. Je kon hem zelf weer terug doen en soms ging hij schudden met zijn kop en was het ook weer goed. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 27 mei 2022 Delen Geplaatst: 27 mei 2022 Deden de honden van mijn ouders inderdaad ook. De rotties hadden dan geen rechtopstaande oren, maar de westies wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 27 mei 2022 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2022 Malamutes hebben maar kleine oortjes, niet van die flappers. Misschien dat ik het daarom niet herken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 27 mei 2022 Delen Geplaatst: 27 mei 2022 Ik herken het ook niet, maar Yula heeft net als mijn vorige hond kleine flapoortjes, dus die flappen wel vaker de verkeerde kant op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 28 mei 2022 Delen Geplaatst: 28 mei 2022 Op 27-5-2022 om 19:01, Deeskuh88 zei: Deden de honden van mijn ouders inderdaad ook. De rotties hadden dan geen rechtopstaande oren, maar de westies wel. Ooh Westies😍😍 Ook één van mijn favoriete hondenrassen. Vriendin van mij heeft een westie van gewoon 15 jaar en fit voor haar doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 28 mei 2022 Delen Geplaatst: 28 mei 2022 53 minuten geleden, pakyakker zei: Ooh Westies😍😍 Ook één van mijn favoriete hondenrassen. Vriendin van mij heeft een westie van gewoon 15 jaar en fit voor haar doen. Eentje van mijn ouders is 16 geworden 🙂 De andere 13. Vind het ook echt superleuke honden! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 2 juni 2022 Delen Geplaatst: 2 juni 2022 Veron (Zwitserse Witte Herder) heeft hele grote oren maar ook bij hem herken ik het niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimie Geplaatst: 2 juni 2022 Delen Geplaatst: 2 juni 2022 Vandaag een interessant tafereel, een dame liet een herder uit. Rent die herder opeens de bosjes in, baasje meetrekkkend de bosjes in. Zegt de dame: " potverdrie, niet doen hoor..." Daarna was ze mega teleurgesteld dat de herder niet luisterde, "je mag best naar je baasje luisteren, stop, nee, dat mag niet." De herder ging trots op het fietspad staan aan de andere kant van de bosjes, terwijl zijn nog altijd in de bosjes bleef staan 😅 Blij dat ik veilig in m'n auto zat, want in zulke baasjes heb ik geen vertrouwen dat ze de hond vasthouden als die weg wil rennen en mij als lekker hapje ziet 🙈 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 3 juni 2022 Delen Geplaatst: 3 juni 2022 ''Potverdrie, niet doen hoor''. Dat is toch een veel te lange zin voor zo'n hond om te begrijpen... Helemaal herders hebben duidelijkheid nodig. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 9 juni 2022 Delen Geplaatst: 9 juni 2022 Ik heb een hartstikke mooie lichthalsband voor weinig geld bij de Lidl vandaan. Echt een aanrader, prijs kwaliteit ver boven alles wat ik gezien heb. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Weet iemand hoe schadelijk teken zijn voor honden? Flip zit er steeds onder en we merken ze pas op als ze zijn volgezogen omdat hij best lange haren heeft. Deze zagen we wel redelijk optijd maar hij heeft er een dikke bult van. Gekke corg vind het dus ook heerlijk om door het hoge gras te lopen en te rollen dus dat helpt ook niet echt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Net als bij mensen kunnen teken ziektes over brengen bij honden, sommige met langdurige lastig te behandelen en niet altijd te genezen ziektes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 12 juni 2022 Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Ja teken kunnen wel schadelijk zijn. Ik zie bij de pony's ook weleens zulke bulten van teken, maar echt ziek zijn ze er nooit van. Denk gewoon een ontstekingsreactie, als ik een week later terugkom zijn de bulten van de week ervoor weer weg. Bij de pony's is het echt niet te voorkomen, die staan in het bos, dus dat is de vervelende bijkomstigheid van het geweldige leven dat ze leiden. Je kunt hem wel behandelen met middeltjes, of zo'n band geven, zodat hij minder teken vangt. Bij dierenoppas Amersfoort verkoopt ze ook natuurlijke anti tekenbandjes met een bepaald type kralen. Ik weet niet of ik daarin geloof, de recensies zijn wel lovend. Yula heeft er eentje, ik vind ze ook leuk, en ze heeft nog geen teek gehad. Maar is ook weinig in hoog gras geweest dus dat zal er ook wat mee te maken hebben 😁. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 13 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2022 Keiko is in het verleden getest op de ziekte van Lyme en nog een aantal dingen omdat toen het vermoeden bestand dat hij ziek was van een tekenbeet. Het bleek bij hem uiteindelijk zijn schildklier te zijn. Maar tekenbeten kunnen wat dat betreft net zo schadelijk zijn voor een hond als voor een mens. Ik ben geen fan van chemische middelen, maar er komen zoveel teken voor in de omgeving, na een wandeling in het dorp al, dat wij een seresto band voor Namu hebben. Dat werkt goed, de teken bijten niet snel meer vast en het zijn er echt een heel stuk minder dan zonder. Door de dicht vacht zijn ze ook echt lastig te vinden. En die band is minder geconcentreerd dan druppels. Tot nu toe heeft ze nog maar 2x een teek gehad dit jaar. En dat is weinig voor hier. Ter vergelijking: toen ik deze banden nog niet had voor de honden moesten we regelmatig 10-30 teken verwijderen na een wandeling. Ik ken 5 mensen in mijn omgeving met Lyme door een tekenbeet, ik denk dat dat ook wel meer dan gemiddeld is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 13 juni 2022 Delen Geplaatst: 13 juni 2022 Dank! Ik zal samen met mijn zusje kijken naar zo'n band. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 17 juni 2022 Delen Geplaatst: 17 juni 2022 (aangepast) Op 13-6-2022 om 06:44, Evee zei: Ter vergelijking: toen ik deze banden nog niet had voor de honden moesten we regelmatig 10-30 teken verwijderen na een wandeling. Herkenbaar! Veron heeft er altijd ongelooflijk veel. Maar ze hebben zich gelukkig nog nooit vastgebeten. Ik denk door dat oerwoud van haren op zijn lijf! 😅 Ik bedenk me nu dat ik hier nog nooit een foto van Veron heb laten zien. Dus bij dezen maar: Edit: Ik heb trouwens nog nooit zo'n band gebruikt. 17 juni 2022 aangepast door Lollie 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 Onweer net op het moment dat we gaan slapen. Behoorlijke flitsen en donder, dus ik op de camera loeren om te checken of Yula niet bang is. Ze ging alleen even op onderzoek bij de achterdeur, slenterde rustig naar haar voerbak om te kijken of er nog wat te snacken viel en ging toen slapen. Fijn zeg, zou fijn zijn als ze bij vuurwerk ook zo lekker chill blijft, maar dat moeten we gelukkig nog lang afwachten. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 22 juni 2022 Delen Geplaatst: 22 juni 2022 Het duurt nog lang hoor, maar wij hebben besloten dat ons volgende huisdier een kleine hond wordt. Het liefst een Pup gewoon uit Nederland, hoeft niet persè raszuiver te zijn. Hoe vind je zoiets? We willen geen asielhond ivm mogelijke gedragsproblemen. Ondanks dat het echt nog wel lang duurt vind ik het wel leuk en informatief om me er alvast in te verdiepen. Een hond neem je net als ieder ander huisdier natuurlijk niet voor 1 week. Iemand nog tips voor leuke, kleine hondenrassen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 juni 2022 Delen Geplaatst: 22 juni 2022 Dat is erg smaakgevoelig. Persoonlijk houd ik niet van boomers, shih tzus, dat soort hondjes. Alles wat naar de kapper moet vind ik niks. Ik vind zelf type Jack Russel en boerenfox ontzettend leuk. Dat zijn wel hondjes met veel energie, daar moet je mee aan de slag. Ik vind dat juist leuk. En natuurlijk vind ik ook dat je geen hond moet nemen als je er niet zoveel werk aan wilt hebben. Kleine honden hebben dezelfde opvoeding nodig als grote, maar helaas nemen veel mensen dat minder serieus, waardoor er een hoop onopgevoed grut rondloopt. Er zijn als je goed zoekt ook wel pups in Nederlandse asielen te vinden, je moet dan alleen op zoek gaan naar kleinere asielen die niet op ikzoekbaas zitten. Random nestjes worden natuurlijk wel aangeboden via marktplaats etc, maar ik vertrouw dat nooit, heb liever wat achter de hand om op terug te vallen, vandaar dat ik zelf gekozen heb voor een stichting. Overigens hoeven herplaatsers absoluut geen gedragsproblemen te hebben, die heeft Yula ook niet. Ze hebben alleen wel tijd nodig om te wennen, dat maakt de eerste periode lastig, en het verschilt per hond hoe lang dat duurt en ook hoe lang dat echt problematisch is. Bij ons waren alleen de eerste 2-3 weken echt moeilijk. Maar de eerste periode met een kleine pup is ook geen picknick en dan krijg je daarna de puberteit nog die in sommige gevallen ook behoorlijk extreem kan verlopen. Het is gewoon erg lastig met dieren vind ik, om een goede keuze te maken waar je ze vandaan haalt. Je weet nooit wat je in huis haalt. Een ras zegt weinig, wat was het, 9% van het gedrag wordt door ras bepaald? Er wordt ook in de hondenwereld veel geld verdiend aan dierenleed, daar moet je echt voor waken. Voor mij was de keuze wat gemakkelijker, ik zit met een adopt don't shop principe dat zo sterk is dat ik daar never nooit vanaf wijk, dus ik heb contact gezocht met een paar Nederlandse asielen en twee stichtingen voor buitenlandse honden die me aanstonden. Uiteindelijk gekozen voor de stichting die ook daadwerkelijk het straathondenprobleem in die regio GIGANTISCH heeft teruggedrongen met hun aanpak, heel eerlijk en prettig in het contact was en een goed vangnet bood. Er zijn ook veel buitenlandse honden in Nederlandse asielen, en stichtingen die weinig meer doen dan honden doorplaatsen, zonder de bron aan te pakken. Ik ben best even op zoek geweest en heb ook net de mazzel dat ze Yula hadden, dat was de enige die bij onze wensen en situatie paste. De beste tip die ik heb gekregen en ook graag doorgeef: als je eenmaal je hond hebt, zorg dan dat je een goede trainer of gedragsdeskundige hebt waar je al je vragen aan kunt stellen. Als je het vanaf dag 1 goed aanpakt heb je daar ontzettend veel profijt van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2022 8 uren geleden, mammafelina zei: Het duurt nog lang hoor, maar wij hebben besloten dat ons volgende huisdier een kleine hond wordt. Het liefst een Pup gewoon uit Nederland, hoeft niet persè raszuiver te zijn. Hoe vind je zoiets? We willen geen asielhond ivm mogelijke gedragsproblemen. Ondanks dat het echt nog wel lang duurt vind ik het wel leuk en informatief om me er alvast in te verdiepen. Een hond neem je net als ieder ander huisdier natuurlijk niet voor 1 week. Iemand nog tips voor leuke, kleine hondenrassen? Je zou bij je dierenarts aan kunnen geven dat je een hondje zoekt, mijn dierenarts heeft in het verleden al wel eens herplaatsers naar mij doorverwezen omdat ze wist dat wij zochten. En dan weet je in ieder geval dat het een baasje is wat netjes bij dierenarts komt voor de gezondheidschecks. Die weet meestal de gelegenheidsnestjes die goed verzorgd worden wel te vinden, is mijn ervaring. En anders via een rasvereniging. Wij zijn in het begin een paar keer naar hondenshows gegaan (verschrikkelijk en niets voor ons 😄 ) maar daar leerden we wel fokkers kennen en werden we uitgenodigd voor de sport en spel dagen van de rasvereniging, waar je het ras veel beter leert kennen. Wij zijn een paar keer bij een fokker op bezoek geweest, mee honden uitlaten, zij zijn bij ons op bezoek geweest met de honden en hebben hier gewandeld en ons "gekeurd". En uiteindelijk waren we dus geschikt bevonden om op de wachtlijst te komen. Best wel gedoe hoor 😉 De honden er na ging een stuk makkelijker omdat je al bekende was binnen de rasvereniging. Ik ben wel fan van corgi's als het kleine hondenrassen betreft 😄 Of een Shiba Inu om in dezelfde rasgroep te blijven als onze malamutes, maar dat zijn geen makkelijke hondjes. Jack russel / boerenfox is wel iets waar veel niet raszuiver mee gefokt wordt, klein en actief is. Ik ben ook niet zo van intensieve vachtverzorging, en de platte snuiten hondjes zijn voor mij ook echt geen optie. Wel een beetje normaal uiterlijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 23 juni 2022 Delen Geplaatst: 23 juni 2022 Ik ben sowieso ook niet voor veel vachtverzorging en wil ook niet elke keer met zo’n beestje naar de kapper gaan. Verder houd ik niet van buldogs of van die hondjes die gefokt worden met van die uiterlijke kenmerken als een platte snuit (mopshond). Ik denk zelf aan een Jack Russel of een Maltezer, maar weet nog niet of de laatste veel vachtverzorging nodig heeft. Wat betreft opvoeding, ik ben sowieso van plan om naar een puppy cursus te gaan. Mijn ouders hadden vroeger een kruising tussen een Jack en een Boerenfox, maar hebben hem nooit opgevoed. Vreselijk vond ik dat! Het was een lief beestje hoor, maar luisteren was hem nooit geleerd. Bedankt voor de tip om het aan de dierenarts te vragen. Marktplaats vind ik lastig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten