Ga naar inhoud

Slowchat hondentopic 2022

Evee

Aanbevolen berichten

Dat is wel een schatje, zoiets zou ik ook uit kunnen zoeken 😄 Ik word nog niet ontmoedigd door jullie verhalen, gelukkig. Maar ik wil het niet maar zo ineens beslissen, er zijn nog zoveel andere huisdieren mogelijk. Alleen katten en reptielen e.d. vallen wel af voor mij. Het moet wel aaibaar/knuffelbaar zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben ook verliefd op dit soort honden. Ik zou zelf hier ook voor kiezen; een mixje, langharig, enthousiast en een knuffeltje, maar niet zo heel groot (15 tot 20 kg). De nieuwe pup van m'n ouders is een mix tussen kooiker en Friese Stabij, maar blijkbaar met sterke Stabij genen. Je ziet haast niet dat er kooiker doorheen ziet bij haar, terwijl dat bij haar zusje wel heel duidelijk te zien is. Je weet met mixjes nooit wat voor hond er uit je pup groeit 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Kolino zei:

Dat is wel een schatje, zoiets zou ik ook uit kunnen zoeken 😄 Ik word nog niet ontmoedigd door jullie verhalen, gelukkig. Maar ik wil het niet maar zo ineens beslissen, er zijn nog zoveel andere huisdieren mogelijk. Alleen katten en reptielen e.d. vallen wel af voor mij. Het moet wel aaibaar/knuffelbaar zijn. 

Hoe is een kat niet aai en knuffelbaar dan? Ik ken bijna alleen enorme kroelkatten. Dat zou voor mij juist wel een reden zijn voor een kat! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Eefje zei:

Hoe is een kat niet aai en knuffelbaar dan? Ik ken bijna alleen enorme kroelkatten. Dat zou voor mij juist wel een reden zijn voor een kat! 

Mijn ervaring is wel dat de kat bepaald hoe veel en wanneer er geknuffeld wordt 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mississippi zei:

Mijn hond is daar anders ook vrij duidelijk in 😅

Haha ja dat is waar. Hoewel Namu (en daarvoor ook Qila) zo een kroelkont is dat ze altijd wel krabbeltjes wil krijgen. Alleen niet van iedereen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

De witte herder hier houdt heel erg van kroelen, maar wel met mensen. Hij is echt helemaal volgens de boekjes, hartstikke lief, absoluut geen sloper (neemt ook ''sloopspeeltjes'' heel voorzichtig in zijn bek en gaat er dan alsof het een baby is heel voorzichtig mee rondlopen, de schat) en heel speels en actief. Maar zodra er een andere hond in de buurt is zijn de rapen gaar. Hij blaft alleen als er vreemden aanbellen en als er een andere hond is. Hij is ongeveer even sterk als ik, dus vanmiddag werd ik zo'n beetje meegesleept naar een (denk Hollandse?) herder. Het baasje keek me héél verwijtend aan. Dat was wel even vervelend. Ik zag bijna aan zijn gezicht zo van ''blijf van mijn perfecte hond af met je onopgevoede beest''. Ik weet dat je zulke conclusies niet te snel moest trekken maar dit was echt wel een hele uitgesproken blik... De andere hond deed overigens niks maar dan moet Veron er juist naartoe. Draakje is het. En zodra de hond uit het zicht is komt hij weer bedelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dit:

Screenshot_2022-05-19-11-17-31-885_com.android.chrome.thumb.jpg.b5cf305442928a67f59804cdf832cf61.jpg

Ik wil daar eigenlijk niet mee lopen, maar tegelijkertijd ook wel. Yula is zo'n hartendiefje waar iedereen op straat naar gaat oeh aah schattig KIJK DAN HOE LIEF. NEEEEE niet kijken niets zeggen laat haar aub met rust! Snap dat ze mensen uitnodigt, ze heeft rustig enthousiasme, zo'n brede vrij trage kwispel met een hele lange staart en ze ziet er zo schattig uit. Maar aandacht op straat is echt niet goed nu. En hoeveel mensen dan met mij willen staan praten als ik zeg dat ze in training is en juist moet leren niet op iedereen af te gaan. Vind dat echt lastig vaak. Had het er gisteren met een vriendin over, die had met haar vorige vriend ook een buitenlandse pup die zo enthousiast was. Maar zij woonde echt midden in de stad en moest haar vaste rondjes door het kronenburgerpark maken. Was echt de hel in het begin zei ze. Vergeleken met dat park is het hier nog rustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar 😄

Ik had daar in de eerste weken last van, toen ze nog zo een schattig klein pupje was, dat Namu echt wegrende als iemand op ons af kwam. Pure angst gewoon op dat soort momenten voor haar, echt niet fijn.

Ik heb wel het idee dat steeds meer mensen dit weten hoor, van de gele lintjes aan de lijn. Een stukje van een gele vaatdoek knippen en half de lijn knopen werkt ook. Wij deden dat bij Qila als ze loops was, en bij Keiko als we in het dorp liepen. Niet iedereen weet het, maar wel steeds meer mensen.

Nu Namu groter is merk ik dat als ik haar flexi aan heb voor een grote wandeling buiten het dorp (die is neon geel) dat mensen echt meer afstand houden en ook echt vragen of het ok is als honden kennis maken. Terwijl dat dus niet om de afstandsreden is. De enige reden dat dat ding geel is omdat ze de grote maat die wij willen (10 meter, brede band) niet in andere kleuren hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-4-2022 om 15:11, Evee zei:

Heeft er iemand nog tips voor sloop-proof hondendekens?

Echt alles gaat er aan. We gebruikten ook veel dekbedden met hoes (mee begonnen voor Qila omdat zij huisstofmijt allergie had, en die lekker heet gewassen kunnen worden), maar ook die worden nu gesloopt door Namu. De ikea badmatten die ze nu heeft knaagt ze de randen af en soms ook gewoon complete stukken, die ze inslikt. Fleecekleden, handdoeken en vetbedden hetzelfde. De outdoor kussens en manden zijn niet sloop proof. Ik heb nog twee bia bedden op zolder liggen ook, die zijn ook niet sloop proof voor Namu. Ze heeft nu een kunststof mand, met wel een ikea badmatje er in, zo een toftbo mat. Maar dat is dus ook niet helemaal sloop bestendig. In haar kenneltje in de bus had ze een outdoor-mat met een anti-slip onderkant, maar ook die is inmiddels kapot geknaagd. Nadeel is nu dus dat ze geen anti-slip meer in haar kenneltje heeft, en het dus meer glijd. 

Ik vind helemaal niets geven om op te liggen ook zo sneu, dus als er nog iemand een tip heeft?

Ik weet niet of dit probleem nog speelt, maar misschien kun je zo'n plastic hondenmand (ik weet dat die dingen spuuglelijk zijn, maar wel heel goedkoop en vrijwel onverwoestbaar denk ik zo) of een andere mand waarvan jij zeker weet dat die het overleefd vullen met hele zachte bodembedekking die je ook voor konijnen gebruikt (cotton&cotton bijv.). Dat wordt wel wat duurder want je zult het om de zoveel tijd moeten vervangen en het wordt natuurlijk een troep, maar er valt in elk geval niks te verscheuren en met stoffer en blik erbij is de troep denk ik ook te overzien. Als het dan net nieuw is zal hij er waarschijnlijk helemaal in losgaan en alles omver graven, maar als het nieuwe eraf is heeft hij wel iets zachts om op te liggen en dan lijkt het mij wel waard. Hij heeft in elk geval niks te verscheuren en ik weet niet of Namu een graver is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bodembedekking voor konijnen eet ze 100÷ zeker op. En ja ze is een graver. De hondenmand die je noemt hebben we al, en zelfs die heeft het aardig te verduren.

Ik denk dat ik het maar hou bij wat we hebben voorlopig 🤣 niets is Namu-proof.

IMG_20220522_110814.jpg

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Evee zei:

Bodembedekking voor konijnen eet ze 100÷ zeker op. En ja ze is een graver. De hondenmand die je noemt hebben we al, en zelfs die heeft het aardig te verduren.

Ik denk dat ik het maar hou bij wat we hebben voorlopig 🤣 niets is Namu-proof.

IMG_20220522_110814.jpg

Wat een gedoe zeg 🙄 Soms ben ik zo blij dat Veron geen sloper en/of graver is! Hij heeft al wel 3x of zo de planten in de tuin omver gegraven maar dat is echt niet vaak vind ik. Helemaal niet vergeleken met dit. Ik hou maar even m'n ogen extra open. Kun je anders niet iets door de bodembedekking heen doen dat Namu het heel vies vindt? Of is het een allesetertje? En waarom is de omlet mand nou niet geschikt, te duur of gaat die het ook niet overleven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Lollie zei:

Wat een gedoe zeg 🙄 Soms ben ik zo blij dat Veron geen sloper en/of graver is! Hij heeft al wel 3x of zo de planten in de tuin omver gegraven maar dat is echt niet vaak vind ik. Helemaal niet vergeleken met dit. Ik hou maar even m'n ogen extra open. Kun je anders niet iets door de bodembedekking heen doen dat Namu het heel vies vindt? Of is het een allesetertje? En waarom is de omlet mand nou niet geschikt, te duur of gaat die het ook niet overleven?

Het is een allesetertje 😄 Anti knaagspray werkt ook niet, dat likt ze gewoon overal vanaf. Het gaat echt al veel beter dan in het begin hoor, maar de ren is een plek waar ze veilig alleen moet kunnen zijn, dus wat daar in ligt moet echt sloop-proof zijn. De matjes zijn dat dus eigenlijk al niet eens. En mocht je je afvragen waar de stukken zijn die missen bij de hoekjes: die slikt ze in. Het is dus echt vrij problematisch. 

De omlet bedden vind ik wel leuk om te zien, maar ik twijfel of ze Namu-proof zijn. En dan vind ik het toch te duur, als ik weet dat het maar een paar dagen staat voor ik ze op zolder mag zetten omdat ik niet wil dat ze gesloopt worden, of weg kan gooien omdat ze het al zijn. Het is gewoon frustrerend.  

Ze heeft nu in de woonkamer de goedkope outdoor mand weer terug, die is al eens gesloopt, genaaid en nu dus terug van zolder gehaald. Laat ik het afkloppen: hij leeft nog steeds 🤣 Maar ik durf hem nog niet in de ren te doen. 

Voor nu dus besloten het maar bij dit te houden, wat we hebben. Ik heb op zolder ook nog twee bia bedden staan. Onze vorige hond, Qila, vond die fijn. Ik had er voor Qila één in de loods en één thuis, vandaar dat we er twee hebben. Daarvoor heb ik ook nog extra hoezen voor bescherming. Maar ja, zo een bed is incl. hoes ook 200 euro wat ze in een uurtje stuk kan knagen, ik wil het dus pas geven als ik weet dat het kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Evee zei:

Het is een allesetertje 😄 Anti knaagspray werkt ook niet, dat likt ze gewoon overal vanaf. Het gaat echt al veel beter dan in het begin hoor, maar de ren is een plek waar ze veilig alleen moet kunnen zijn, dus wat daar in ligt moet echt sloop-proof zijn. De matjes zijn dat dus eigenlijk al niet eens. En mocht je je afvragen waar de stukken zijn die missen bij de hoekjes: die slikt ze in. Het is dus echt vrij problematisch. 

De omlet bedden vind ik wel leuk om te zien, maar ik twijfel of ze Namu-proof zijn. En dan vind ik het toch te duur, als ik weet dat het maar een paar dagen staat voor ik ze op zolder mag zetten omdat ik niet wil dat ze gesloopt worden, of weg kan gooien omdat ze het al zijn. Het is gewoon frustrerend.  

Ze heeft nu in de woonkamer de goedkope outdoor mand weer terug, die is al eens gesloopt, genaaid en nu dus terug van zolder gehaald. Laat ik het afkloppen: hij leeft nog steeds 🤣 Maar ik durf hem nog niet in de ren te doen. 

Voor nu dus besloten het maar bij dit te houden, wat we hebben. Ik heb op zolder ook nog twee bia bedden staan. Onze vorige hond, Qila, vond die fijn. Ik had er voor Qila één in de loods en één thuis, vandaar dat we er twee hebben. Daarvoor heb ik ook nog extra hoezen voor bescherming. Maar ja, zo een bed is incl. hoes ook 200 euro wat ze in een uurtje stuk kan knagen, ik wil het dus pas geven als ik weet dat het kan. 

Misschien kun je die badmat die je nu hebt vastschroeven aan de mand, zonder losse flappen dat ze die er niet vanaf kan scheuren, en dan eventueel nog iets zachts eronder, een dekbed of zo. Want een badmat inslikken lijkt mij niet heel gezond... En dan kun je er nog iets zachts onder doen want een badmat is ook niet heel zacht om op te slapen, al lijkt het me fijner dan zo op de vloer. Ik snap ook wel dat je geen 200 euro wil uitgeven aan iets wat ze misschien in een uurtje stuk heeft. Als dat ook al niet werkt zou ik het idd hierbij laten. Dat lijkt me wel verstandig.

aangepast door Lollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dekbedden eet ze ook op en een schroef is ook iets waar ze obsessief aan knaagt en dan denk ik tanden op kapot maakt.

Alle gevulde matten, kussens, dekbedden en manden zijn binnen 10 minuten kapot, vulling er uit en ze eet dat op. We weten dat het niet zacht is, maar voor nu liever een minder zachte ondergrond dan een dode hond door verstopping. 

Overdag kan ze op de woonkamer bankjes en de mand die daar staat, dat is wel zacht. En dat laat ze onder toezicht redelijk met rust. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stro is inderdaad ook niet goed als ze het opeten. Katoen ook als ze dat in grote stukken eet, helaas. Plus dat ik geen stro wil gebruiken in huis, aangezien mijn man hooikoorts heeft. 

We weten de oorzaak wel, waarom ze zoveel knaagt, maar het is niet even simpel op te lossen. We werken er aan en hopen dat het in de toekomst beter gaat 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Evee zei:
3 uren geleden, Evee zei:

Dekbedden eet ze ook op en een schroef is ook iets waar ze obsessief aan knaagt en dan denk ik tanden op kapot maakt.

Alle gevulde matten, kussens, dekbedden en manden zijn binnen 10 minuten kapot, vulling er uit en ze eet dat op. We weten dat het niet zacht is, maar voor nu liever een minder zachte ondergrond dan een dode hond door verstopping. 

Overdag kan ze op de woonkamer bankjes en de mand die daar staat, dat is wel zacht. En dat laat ze onder toezicht redelijk met rust. 

We weten de oorzaak wel, waarom ze zoveel knaagt, maar het is niet even simpel op te lossen. We werken er aan en hopen dat het in de toekomst beter gaat 🙂

Wat is de oorzaak dan? Ik snap het wel, dat je nu het gewoon hierbij laat. Dat lijkt me in deze situatie wel verstandig. Het is fijn dat ze in elk geval iets heeft en niet op de grond hoeft te slapen. En als het zo erg is, denk ik ook niet dat een vloerkleed veel gaat helpen. Mooi dat je het zo positief bekijkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Boefje zei:

Ze is wollig genoeg. Denk dat ze niet veel last van de vloer zal hebben. 

Klopt, in de zomerhitte slapen malamutes ook het liefst op de koude tegel vloer. 

50 minuten geleden, Lollie zei:

Wat is de oorzaak dan? Ik snap het wel, dat je nu het gewoon hierbij laat. Dat lijkt me in deze situatie wel verstandig. Het is fijn dat ze in elk geval iets heeft en niet op de grond hoeft te slapen. En als het zo erg is, denk ik ook niet dat een vloerkleed veel gaat helpen. Mooi dat je het zo positief bekijkt!

Het is ontstaan door pijn helaas, maar ondanks dat de oorzaak daarvan is aangepakt (hardnekkige blaasontsteking) doet ze het nog steeds. Dat is lastig af te leren. We bieden ook veel goed knaagmateriaal aan om het zo veel mogelijk te sturen, zoals koffiehout, olijfhout, rendiergewei en relatief veilige knaag kluifjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arm dier... Goed dat ze alternatieven krijgt! Ook fijn dat ze wollig is in dit geval. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een hond zelfs een outdoor hondenkussen stuk krijgt. Als dat zelfs het geval is, dan is er inderdaad weinig Namu-proof spul te vinden denk ik zo. Wel fijn dat het alweer richting zomer gaat, dan ben je weer even van het probleem af 😄. Het klinkt alsof het wel weer goed komt met Namu! Dat ze alleen wat tijd nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen eerste kampeervakantie voor Namu helaas. Hoewel we een buitje niet erg vinden, lijkt drie dagen regen inclusief. Onweer en harde wind niet echt recept voor een positieve eerste kampeerervaring voor haar.

Dan maar een rondje bij de goudplaat.

IMG_20220523_164347.jpg

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .