Bammyflurry Geplaatst: 4 april 2022 Delen Geplaatst: 4 april 2022 Ja, inderdaad is het gevolg van een aanval vaak (ook) geestelijke beschadiging. Zo'n hond wordt vaak zelf ook een bijter zoals ook jouw ervaring was. Ik ben gisteren ook steeds tussen de Rottweiler en mijn hond in blijven staan, draaide mee met die hond die contact zocht met mijn hond. Ook ik vind dat ik mijn hond moet proberen te beschermen. Het was ook een teef en die van mij ook. Twee teven wil je niet zien vechten. Omdat de bazin zo paniekerig schreeuwde verwachtte ik eigenlijk dat de hond vol op mijn hond zou knallen. Dat gebeurde gelukkig niet. Ik heb zo rustig en vastberaden mogelijk gepraat tegen de hond. Iets van 'nee, gaan we niet doen'. Ik heb helaas geen kenteken en weet niet waar deze mevrouw woont. Ze liep, net als ik, midden in een natuurgebied. Het frustreert mij ook enorm dat die hond bij dat mens moet leven. Had ook graag even met haar gesproken. De manier waarop zij met haar hond omgaat, vreselijk. Ik was er misselijk van. Ook het feit dat zij niet alert is op haar omgeving als ze met de hond los loopt (een hond die overigens niet eens los hoorde, want hij beheerste het hier komen niet). Ik had haar al enige tijd in de gaten, kijk altijd om mij heen als ik met mijn hond wandel. En ik heb een sociale hond, dus honden-ontmoetingen verlopen meestal prima, mijn hond is niet echt geïnteresseerd. Bij het passeren van bijvoorbeeld kleine kinderen of bange hondjes laat ik haar vaak even naast mij lopend passeren voor ieders rust. Waarom een hond toch schoppen al opvoeding? Zo'n herderpup bij jou in de buurt ook. Heel naar om te zien dat mensen dit nodig achten. Ik zie het als een teken van onmacht en onbegrip. Bedenk dat je de manier waarop je met je hond omgaat terug krijgt. Ik hoop dat die mevrouw met de Rottweiler geen kleine kinderen heeft, want een agressieve bejegening geeft een grote kans op agressief gedrag van de hond. Een hond is een prachtig dier, wat met respect en liefde bejegend moet worden. Een hond opvoeden doe je niet even, daar zit jaren tijd in. Dat vergeten mensen nog wel eens. Mijn hond is inmiddels 4 jaar en luistert prima. Maar daar zit wel een jaar of 2 dagelijks tijd in. Elke wandeling met de jonge hond is een (leuke!) oefening van allerlei dingetjes, waaronder vooral het hier komen, onder steeds moeilijker omstandigheden. Altijd werkend naar succes voor de hond. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 7 april 2022 Delen Geplaatst: 7 april 2022 @Eefje wat dat hondenvoer betreft kan ik je Farmfood enorm aanraden. Dat is een geperste brok, wat een heel stuk beter verteerd. En er zitten geen onnodige toevoegingen in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2022 Heeft er iemand nog tips voor sloop-proof hondendekens? Echt alles gaat er aan. We gebruikten ook veel dekbedden met hoes (mee begonnen voor Qila omdat zij huisstofmijt allergie had, en die lekker heet gewassen kunnen worden), maar ook die worden nu gesloopt door Namu. De ikea badmatten die ze nu heeft knaagt ze de randen af en soms ook gewoon complete stukken, die ze inslikt. Fleecekleden, handdoeken en vetbedden hetzelfde. De outdoor kussens en manden zijn niet sloop proof. Ik heb nog twee bia bedden op zolder liggen ook, die zijn ook niet sloop proof voor Namu. Ze heeft nu een kunststof mand, met wel een ikea badmatje er in, zo een toftbo mat. Maar dat is dus ook niet helemaal sloop bestendig. In haar kenneltje in de bus had ze een outdoor-mat met een anti-slip onderkant, maar ook die is inmiddels kapot geknaagd. Nadeel is nu dus dat ze geen anti-slip meer in haar kenneltje heeft, en het dus meer glijd. Ik vind helemaal niets geven om op te liggen ook zo sneu, dus als er nog iemand een tip heeft? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 19 april 2022 Delen Geplaatst: 19 april 2022 1 uur terug, Evee zei: Heeft er iemand nog tips voor sloop-proof hondendekens? Echt alles gaat er aan. We gebruikten ook veel dekbedden met hoes (mee begonnen voor Qila omdat zij huisstofmijt allergie had, en die lekker heet gewassen kunnen worden), maar ook die worden nu gesloopt door Namu. De ikea badmatten die ze nu heeft knaagt ze de randen af en soms ook gewoon complete stukken, die ze inslikt. Fleecekleden, handdoeken en vetbedden hetzelfde. De outdoor kussens en manden zijn niet sloop proof. Ik heb nog twee bia bedden op zolder liggen ook, die zijn ook niet sloop proof voor Namu. Ze heeft nu een kunststof mand, met wel een ikea badmatje er in, zo een toftbo mat. Maar dat is dus ook niet helemaal sloop bestendig. In haar kenneltje in de bus had ze een outdoor-mat met een anti-slip onderkant, maar ook die is inmiddels kapot geknaagd. Nadeel is nu dus dat ze geen anti-slip meer in haar kenneltje heeft, en het dus meer glijd. Ik vind helemaal niets geven om op te liggen ook zo sneu, dus als er nog iemand een tip heeft? Oef... Dat is wel een lastige. Als ze echt wil, kan ze alles wel kapot krijgen natuurlijk. Ik heb zelf voor Tex een mand met dekentje van Omlet (hebben ze ook wel tof konijnenspul) en dat is toch wel aardig hufterproof. Maar ja dan heb ik het over mijn *viooltje* en misschien nog een paar tandjes erger, niet over het level waarop Namu het spel speelt 😅 Maar goed je zou eens bij Omlet kunnen kijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 19 april 2022 Delen Geplaatst: 19 april 2022 (aangepast) 1 minuut geleden, Mississippi zei: Oef... Dat is wel een lastige. Als ze echt wil, kan ze alles wel kapot krijgen natuurlijk. Ik heb zelf voor Tex een mand met dekentje van Omlet (hebben ze ook wel tof konijnenspul) en dat is toch wel aardig hufterproof. Maar ja dan heb ik het over mijn *viooltje* en misschien nog een paar tandjes erger, niet over het level waarop Namu het spel speelt 😅 Maar goed je zou eens bij Omlet kunnen kijken. Mijn viooltje... Jaja, mocht ie willen 😂 Edit: mijn viooltje loopt wel ongeveer elke avond een keer als een malle in zijn mand te graven (en te loeien...) en rare capriolen uit te halen en daar zie je nu een paar maand verder nog steeds niets van. Dus misschien is Omlet toch wel een goede tip om even te kijken of ze wat hebben. 19 april 2022 aangepast door Mississippi 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2022 Haha het scheldwoord filter maakt er een mooie bijnaam van 😉 Ik ga bij omlet kijken! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 april 2022 Delen Geplaatst: 22 april 2022 22 minuten geleden, mammafelina zei: Oh wat leuk! Komt het hondje zondag al? Ben benieuwd welk hondje het geworden is. Dit leuke kleine meisje! https://sosdogs.nl/adoptie/pup-esmeralda/ Ze komt morgen aan in Nederland en nu ben ik verdrietig omdat ik het zo zielig vind dat ze op transport moet 😭😭😭. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 22 april 2022 Delen Geplaatst: 22 april 2022 Veel plezier met jullie hondje! Wat een schatje die Esmeralda! Ik hoop dat alles goed gaat tijdens het transport 🙂 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 22 april 2022 Delen Geplaatst: 22 april 2022 6 minuten geleden, Eefje zei: Dit leuke kleine meisje! https://sosdogs.nl/adoptie/pup-esmeralda/ Ze komt morgen aan in Nederland en nu ben ik verdrietig omdat ik het zo zielig vind dat ze op transport moet 😭😭😭. Ahhh wat een lief poppetje ❤️ Snap dat je het zielig vindt dat ze op transport moet, maar daarna krijgt ze een goed leven bij mensen die nu al super veel van haar houden 🥰 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 Oooooh wat een leuk hondje!!!😍 Inderdaad zielig dat ze op transport moet... Gelukkig voor een goed doel! Spannend hoor! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 15 uren geleden, Eefje zei: Dit leuke kleine meisje! https://sosdogs.nl/adoptie/pup-esmeralda/ Ze komt morgen aan in Nederland en nu ben ik verdrietig omdat ik het zo zielig vind dat ze op transport moet 😭😭😭. Spannend! Ze komt dus vandaag in NL aan? Komt ze dan ook meteen naar jullie of...? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 Zal wel wennen zijn voor het beestje en ook eng en spannend maar ze krijgt een fijn thuisje en inderdaad een mooi leuk lief hondje. 🥰 ik ben ook al verliefd op een hondje maar mijn man wil niet eerder dan september voor een hondje gaan en uiteraard mag ik niet hopen dat ze er dan nog is want ze verdient een mooi thuisje. Wat spannend voor jullie! Leuk spannend! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2022 Ik vind het een dotje! Het is van model een beetje tekkel of corgi-achtig, met een hele lange staart en grote oren 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 19 uren geleden, Eefje zei: Dit leuke kleine meisje! https://sosdogs.nl/adoptie/pup-esmeralda/ Ze komt morgen aan in Nederland en nu ben ik verdrietig omdat ik het zo zielig vind dat ze op transport moet 😭😭😭. Hé ik lees dat jullie voor een hond gaan, en er dus nu ook een gevonden hebben? Wat leuk! Je vertelt er straks vast meer over 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 5 uren geleden, Mississippi zei: Spannend! Ze komt dus vandaag in NL aan? Komt ze dan ook meteen naar jullie of...? Nee, we gaan haar morgen ophalen. Ze komt tegelijk aan met een aantal andere hondjes en ze moeten door een papiermolen heen bij de dierenarts ivm de import, dus dat moet allemaal vandaag. Ze verblijft vannacht bij de opvang en morgen om half 11 halen we haar op! Ik hoop dat ze zich snel fijn en een beetje thuis voelt ❤️. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 45 minuten geleden, Lienappelsien zei: Hé ik lees dat jullie voor een hond gaan, en er dus nu ook een gevonden hebben? Wat leuk! Je vertelt er straks vast meer over 🙂 Jaaaaaa leuk hè! Ik had al contact met deze stichting, ze doen echt hele goeie dingen in Roemenië en hebben het straathondenprobleem in een gebied echt enorm teruggebracht met hun aanpak. Deze herplaatsers zijn bijzaak, dat vond ik belangrijk, dat er niet gewoon hondjes doorgesluisd worden, maar dat er een structureel plan voor een oplossing achter zit. Anyway, het stond nog op de lange baan omdat ik het na de vakantie wilde oppakken. Maar toen kon ik het toch niet laten om tijdens onze vakantie al contact op te nemen, zodat de molen al opgestart zou zijn. We hebben heel leuk contact met ze, heel fijn via de mail en uitgebreid telefoongesprek en toen gaven ze haar als suggestie, ze zou goed matchen met wat wij zoeken en kunnen bieden. Ja als je die foto's dan ziet ben je gauw verkocht natuurlijk, dus toegezegd dat we het wel aandurven met de kennis en ervaring van de stichting als achterwacht. Ze zou op het transport mee kunnen van vandaag dat al gepland stond voor de andere hondjes, of we moesten wachten tot eind mei op de volgende mogelijkheid. Was even schakelen, omdat het zo snel was, maar nu ben ik er blij om, ik wil haar heel graag ontmoeten ❤️. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 4 uren geleden, Evee zei: Ik vind het een dotje! Het is van model een beetje tekkel of corgi-achtig, met een hele lange staart en grote oren 😄 Haha ja een uit de kluiten gegroeide teckel met een jack Russel hoofd en sokjes. Als ik moet raden zit er in elk geval teckel en jack Russel in, gemengd met iets groters, want ze is een paar kg zwaarder. Gewoon een lekker vuilnisbakkie waar er geen twee van zijn 🤗. Ze krijgt wel een andere naam natuurlijk, die verklap ik morgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 Dan gaat het echt snel! Morgen is dus de dag. Spannend! Het lijkt me wel een gek idee dat jullie haar nog nooit ontmoet hebben, maar dat het toch al zeker is dat ze mee naar huis gaat en zelfs speciaal voor jullie is overgevlogen. Maar jullie zijn vast goed geïnformeerd hoe haar karakter is en wat ze nodig heeft, enz. En jullie hebben vast ook filmpjes gezien van haar, om een beter idee te krijgen hoe ze is. Heel veel plezier morgen! Kan je vannacht slapen? 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 2 uren geleden, Eefje zei: Nee, we gaan haar morgen ophalen. Ze komt tegelijk aan met een aantal andere hondjes en ze moeten door een papiermolen heen bij de dierenarts ivm de import, dus dat moet allemaal vandaag. Ze verblijft vannacht bij de opvang en morgen om half 11 halen we haar op! Ik hoop dat ze zich snel fijn en een beetje thuis voelt ❤️. Ja dat hoop ik ook! Maar ik denk dat dat helemaal goedkomt. Heeeeel veel plezier morgen met haar ophalen. Je houdt ons wel op de hoogte, toch? (en anders ga ik @Dollie gewoon lastigvallen 😛 ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 1 uur terug, Lienappelsien zei: Dan gaat het echt snel! Morgen is dus de dag. Spannend! Het lijkt me wel een gek idee dat jullie haar nog nooit ontmoet hebben, maar dat het toch al zeker is dat ze mee naar huis gaat en zelfs speciaal voor jullie is overgevlogen. Maar jullie zijn vast goed geïnformeerd hoe haar karakter is en wat ze nodig heeft, enz. En jullie hebben vast ook filmpjes gezien van haar, om een beter idee te krijgen hoe ze is. Heel veel plezier morgen! Kan je vannacht slapen? 😉 Van dit hondje weten ze in elk geval hoe ze in huis is en dat ze erg sociaal is, ook naar mensen. Bijna al hun honden hebben nooit in huis geleefd en zijn een stuk schuwer, dus ik heb er wel vertrouwen in. Ik vind van tevoren kennismaken niet belangrijk eigenlijk. Hoe een hond in een kennel is zegt toch heel weinig over hoe ze zich thuis gaan gedragen als ze zich fijn voelen. Ook met puppy's uit een nest, kun je kennis mee gaan maken, maar je hebt nog altijd geen idee wat je in huis haalt. Of met kinderen, for that matter 🙊🤭. Het moet wel erg raar lopen wil ik een hond niet leuk en lief vinden. Mijn eerste hond was ook aangewezen door de asielhouder: deze past bij jullie. Ok, dan gaat die mee. Vanaf morgen hoort ze er gewoon bij en gaan we ervoor. Een band groeit sowieso wel! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 1 uur terug, Mississippi zei: Ja dat hoop ik ook! Maar ik denk dat dat helemaal goedkomt. Heeeeel veel plezier morgen met haar ophalen. Je houdt ons wel op de hoogte, toch? (en anders ga ik @Dollie gewoon lastigvallen 😛 ) Ik vermoed dat ze wel een eigen topic krijgt 😉 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2022 Ik ben benieuwd hoor! Hoe doe je dat eigenlijk met een herplaatser, die niet helemaal uit een huiselijke omgeving komt qua verleden? Hou je dan toch gewoon het puppy-schema aan qua zindelijkheid? En alleen zijn opbouwen? Heb je nog vakantie de komende tijd om in een ritme te komen met haar of werk je thuis? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 28 april 2022 Delen Geplaatst: 28 april 2022 Op 24-4-2022 om 08:08, Evee zei: Ik ben benieuwd hoor! Hoe doe je dat eigenlijk met een herplaatser, die niet helemaal uit een huiselijke omgeving komt qua verleden? Hou je dan toch gewoon het puppy-schema aan qua zindelijkheid? En alleen zijn opbouwen? Heb je nog vakantie de komende tijd om in een ritme te komen met haar of werk je thuis? De mensen waar ze vanaf januari gewoond heeft hebben haar gevonden op een parkeerplaats, daar is ze gedumpt, geen idee hoe lang ze daar gezeten heeft, maar ze had echt nog geen straathondengedrag. Het was een zielig angstig meiske dat heel blij was dat ze geholpen werd. Zij hebben haar direct in huis genomen, dus ze kent alles goed en heeft weinig terugslag gehad door de reis. Nog geen enkel ongelukje in huis. Het enige is dat ze moet wennen en verder opgevoed moet worden, ze mocht daar wat dingen die wij niet willen en ze heeft daar met een andere hond geleefd, dus alleen zijn moet aangeleerd worden. Maar ze gaat sinds gisteren meer haar eigen weg, ligt niet meer zo aan onze voeten en als ze wat wil doen en wij haar daar niet bij helpen gaat ze eerst wat drentelen en een beetje piepen, maar pakt dan al snel haar bot. Als ze daarmee bezig is kunnen we rustig de kamer uit. Elk dagdeel is ze anders nu, ze begint te stabiliseren en tot rust te komen. Met andere herplaatsers, die langer op straat en in open asielen hebben geleefd gaat dat inderdaad hetzelfde als met pups, maar met extra veiligheidsmaatregelen en meer geduld. Ze moeten dubbel aangelijnd worden en je moet echt lang wachten om ze los te laten. Ze zijn zelfstandiger, vaak angstiger en als ze er vandoor gaan komen ze niet meer terug. Ze hebben er eentje ooit teruggevonden in Duitsland na 7 weken, arm ding. Yula moet eigenlijk ook dubbel aangelijnd worden. Maar het is zo'n klein ding, ze heeft er last van als ze beladen is met een halsband, tuigje en 2 riemen. Elke halve minuut schudt ze zich uit. En ze trekt niet en luistert best goed, is heel erg op ons gericht, dus ik durf het wel aan met 1 lijn. Dat tuigje komt ze echt niet uit en ze is te klein om kracht op de riem te kunnen zetten, dat knapt heus niet zomaar. Ik en Marcel zijn allebei thuis, omdat we corona hebben. Dat komt wel goed uit. Als we weer beter zijn gaan we afwisselen, ik de ene dag thuis, hij de andere. Dat kan prima, onze werkgevers hebben allebei nu een 50-50 thuis en op kantoor regeling die ook zo gaat blijven. Op mijn werk zijn ze sowieso heel relaxed daarin. Het zal misschien eens gaan voorkomen dat ik voor een overleg naar kantoor moet, maar voor nu is thuiswerken prima. Bij ons op kantoor is het ook nog zo dat ik haar in geval van nood wel een keertje mee zou kunnen nemen, maar dat moet Yula zelf ook aankunnen natuurlijk. Een collega van mij is blind, dus die heeft altijd haar hond bij en er lopen ook weleens 2 andere honden rond, heel incidenteel hoor, dat wel, maar iedereen vindt dat hartstikke leuk. Kijkend naar hoe ze is en zich ontwikkelt denk ik dat dat in de toekomst echt wel kan als het nodig is. Ik hoop dat ze vrij snel wel een paar uurtjes alleen kan zijn. Gisterochtend had ik daar een hard hoofd in, maar gistermiddag maakte ze ineens een omslag. Ze zal nog wat switchen daarin de komende tijd, maar ze kan al erg zelfstandig zijn, dus dat geeft goede hoop. We hebben het erg getroffen met haar. Meer kant en klaar dan Yula krijg je geen enkele hond in huis. Alle basis zit er in en er is nog veel ruimte om haar de rest te leren, ze lijkt niet echt een rugzak te hebben die haar parten speelt (het gastgezin heeft ook geen enkel probleemgedrag gezien bij haar) en is super sociaal, zowel naar mensen als andere honden. Ze heeft al een paar hondenvriendjes in de buurt, waaronder een enorme labrador 😁. Als ze buiten wat rustiger is geworden (reageert nu nog erg op alles wat ze ziet en hoort, maar echt op zo'n puppymanier), dan eens kijken hoe het met mijn wandelhond klikt. Aan Yula zal het niet liggen denk ik, die begroet alles vriendelijk en enthousiast tot nu toe, maar hij is sociaal een beetje raar met andere honden. Hij laat alles wel toe, maar staat er dan echt zo ongemakkelijk bij van 'wat moeten ze van me? Help?'. Al had ik een paar weken geleden wel een encounter met een chihuahua die hij helemaal geweldig leuk vond, zo had ik hem nog nooit gezien. Hopelijk is zijn reactie op Yula ook zo. Ze heeft iets ontwapenends blijkbaar, op alles en iedereen die ze tegenkomt. Behalve vogels. Ze jaagt op kauwen. En de geiten van de kinderboerderij waar onze wandeling langs komt vinden haar ook niet leuk, tijdens onze eerste wandeling heeft ze naar ze geblaft. Dat doet ze nog een beetje als ze zich onzeker voelt. Overdag nu niet meer, maar in het donker lopen vindt ze heel spannend en dan is ze wat blafferig. Gezien de ontwikkeling van de afgelopen dagen is dat echt onzekerheid, het is niet fel, maar gewoon: daar staat iemand en dat vind ik spannend, dat komt ook wel goed verwacht ik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 28 april 2022 Delen Geplaatst: 28 april 2022 Qua voer ben ik nu trouwens uitgekomen op Faunakram. Vanuit de stichting gaven ze aan dat het niet zoveel uitmaakt, maar wel graanvrij, omdat ze graan echt slecht vinden voor honden. Prima, konijnen eten ook graanvrij, de hond ook, fine by me. Zoekend naar snacks kwam ik op de site van bestbuddy, een klein bedrijfje waar ik heel prettig contact mee had over de mail en telefoon. Zij hadden een klein assortiment aan graanvrije brokken, dat heb ik na wat research maar gewoon aan mijn bestelling toegevoegd, het zou kwalitatief voer zijn, dus prima zo. En na de eerste dag wat stresspoep ziet het er nu allemaal top uit, dus ik heb een grotere zak besteld. Yula eet trouwens echt alleen wat voor haar bestemd is. Ze snaait niks van de straat, nieteens een korst van een boterham. Ze snuffelde eraan en liet het liggen. En ze schooit ook niet! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2022 https://nos.nl/artikel/2426925-hondengedrag-heeft-vrijwel-niets-met-ras-te-maken-blijkt-uit-studie Maar 9 % van het gedrag komt voort uit het ras, hebben ze onderzocht. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten