Ga naar inhoud

Slowchat hondentopic 2022

Evee

Aanbevolen berichten

Ik geef die zelf niet, ik dacht dat varken niet per se geweldig is voor honden, maar ik kan het mis hebben. Je hebt de gekste dingen. Kalkoennekken, kippenpoten en ander van dat gore spul 🤣. Yula heeft standaard een paar van die houten dingen. Een olijfstok, een koffiehoutstok en een of ander blok boomwortel. Ook een stuk hertengewei. Allemaal dingen die je gewoon kunt laten slingeren en waar je geen toezicht op hoeft te houden, mits je hond er goed mee omgaat. Relatief duur in aanschaf maar gaan ontzettend lang mee. Dat is alleen geen spul waar Yula echt fanatiek aan gaat kluiven, ze pakt het soms even als bezigheidstherapie. Als ik haar bezig wil houden ivm bezoek of iets dergelijks dan zijn die dierlijke kluifdingen beter, waardevoller en daardoor ook echt afleiding.

Maar als hij zo lang met zon schoentje doet en hij vindt het fijn, dan is dat toch prima. Ik zou me daar niet zo druk om maken hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van varkensvlees en producten kunnen ze de Ziekte van Aujeszky krijgen, daarom zit varken ook eigenlijk nooit in hondenvoeding en nauwelijks in snacks. Nou worden in Nederland volgens mij varkens er wel tegen gevaccineerd en komt dat hier niet vaak meer voor dacht ik, maar van die oren komen dan toch vaak uit china of ergens anders in azie. Er zijn genoeg alternatieven, dus ik kies daar niet voor. Konijnenoren wil ik liever niet geven 😅

Ik geef wel van die opgerolde kluifjes en "chips" van runderhuid of buffelhuid aan Namu, maar die eet het echt in korte tijd op. Dat krijgt ze dus niet dagelijks of vaak. Ze krijgt verder af en toe kippennekken, eendennekken en kalkoennekken. Daar is ze overigens in 10 minuten klaar mee. Pens geef ik heel af en toe, dat vind ik zelf eigenlijk te veel stinken. 

Die hertengeweien gaan volledig op bij Namu, als in dat ze echt alles opeet in plaats van merg er uit haalt. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar vind dat toch niets. Ook daar doet ze niet echt heel lang mee. 

Ik ben met bunnybunch ook verkooppunt van carnibest hondenvoer, die hebben veel natuurlijke gedroogde snacks in het assortiment zitten. Daar bestel ik dus het meeste voor Namu: https://carnibest.nl/onze-producten/carnibest-snacks/

Ik probeer van snacks altijd wel wat af te wisselen van welke diersoort het is, geen idee of dat echt moet, maar dat is voor mijn gevoel beter dan altijd dezelfde diersoort te geven. Tenzij er allergie is, dan heb je geen keuze. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet niet lang met hertengewei? Jee dat is echt een dinosaurus dan zeg. Als Yula daar mee bezig is geweest is dat nieteens zichtbaar aan dat ding. Ze heeft hem al maanden! Ik geef hem alleen maar kort steeds omdat ze er wild van wordt. Ze gaat er mee spelen. Maar er zijn veel honden die daar intens tevreden ruim een half jaar op kunnen kluiven, dus schrijf het pas af als je het geprobeerd hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een half jaar? Ik denk dat Namu het in een uurtje op heeft 😂 En dan blijft er vaak nog wel iets over wat ik te gevaarlijk vind ivm verstikkingsgevaar wat ik dan weg pak. Ze eet het geheel op, ik heb ze ooit ook wel voor Qila gehad, die likte dat merg er uit, maar Namu bijt het echt gewoon kapot en eet het op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Evee zei:

Nou worden in Nederland volgens mij varkens er wel tegen gevaccineerd en komt dat hier niet vaak meer voor dacht ik,

Klopt. Je hoort er nooit meer van omdat varkens standaard daar tegen gevaccineerd worden. Het was een drama hier indertijd in de buurt. Honden van varkensboeren met Aujeszky gingen er ook vaak dood van.

En het was nog een nare dood ook. Ik meen dat alleen paarden het niet konden krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-11-2022 om 06:08, Evee zei:

Die hertengeweien gaan volledig op bij Namu, als in dat ze echt alles opeet in plaats van merg er uit haalt.

Mijn god wat is dat voor gremlin 🤯 Volgens mij is het inderdaad niet goed om de buitenkant op te eten. Wist je dat je ze ook in een open gesneden variant hebt (ook grote)? Misschien nodigt dat nog uit om het merg eruit te schrapen.

Kennen jullie Durk's Dogsnacks? Vind ik een aanrader voor hele vieze maar wel hele natuurlijke en kwalitatief goede producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die opengesneden heb ik ook al geprobeerd, maar dan kan ze ze nog makkelijker stuk knagen. Ik heb nu in de aanbieding een jumbo hertengewei van farmfood gevonden, die ga ik nog proberen en werkt dat ook niet dan geef ik het op met de geweien 😂

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Ik vind dat de nieuwe hond van mijn ouders ook wel heel voorbeeldig is. Die pakt geen speelgoed van de kinderen! Mijn ouders passen op de kleinkinderen 1x per week en je kan hun speelgoed echt gewoon laten rondslingeren en ze blijft ervan af. Ze weet het verschil tussen haar eigen knuffels en die van de kids. Zo schattig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veertje, Smeerveer, Spaanplaat, Snuitje, Pootje, Schattepatat, Haarbal, Kneusje, Angsthaas, Schattie, Witte Vriend, Ijsbeertje, Ouwe Bedelaar, Bibberbeestje, Lieflak, Viespeuk, Poolvosje, Vriendje, Het Dier, Veermeneer, Haarhond, Lustmoordenaartje, Witte Wolf, oftewel Veron is vanochtend weer naar zijn oorspronkelijke baasjes gegaan. Ik mis hem best wel. Het voelt heel leeg nu in huis. Ik was de laatste tijd met agility training gestart (hij kon uiteindelijk door een hoepel springen en door zo'n kruiptunnel kruipen) wat hem enorm heeft geholpen met zijn vuurwerkangst, hij kreeg er echt meer zelfvertrouwen van, dat even oefenen was net dus niet. Hij had laatst nog onder de schutting ruzie gekregen met een andere hond en daarbij een beet in zijn poot gekregen (net te laat erbij), daar was hij net van genezen. Ook voor het eerst in langer dan een half jaar weer een maaltijd gehad zonder een dier dat met smekende hondenogen erbij zit en haren in het eten. Mis je toch eigenlijk ook wel. Je komt binnen in de woonkamer en kan rondkijken zonder eerst een blije ijsbeer aandacht te moeten geven. Door de schuttingdeur lopen zonder een wolf die er blij achteraan de straat op rent. Je plekje op de bank is niet voorverwarmt met witte haartjes die stiekem op de bank zijn gaan liggen. Het huis is een heel stuk netter maar toch mis ik die speeltjes die overal liggen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hij kwam een paar maanden hier wonen. Verwachting was 1,5 a 2 jaar, dat werd uiteindelijk toch iets korter, hij is maart dit jaar gekomen. 4 januari komt hij wel weer 2 nachtjes logeren en dat is wel heel fijn. Echt veel prettiger dan dat hij gestorven zou zijn, wat uiteindelijk toch het afscheid wordt als het echt jouw hond is. Hij was wel weer heel blij zijn baasjes te zien, erg vertederend. Misschien ook omdat zij 1e paasdag nog met hem naar het strand geweest zijn, daar is hij dus echt gek op en gaat hij zelden heen, want totaal niet in de buurt. Het geeft wel wat vrijheid dat hij er niet is, kon vandaag gewoon bij iemand op bezoek bijvoorbeeld zonder rekening te moeten houden met een ijsbeer die nog 1,5 uur moet wandelen. Maar het gemis is ook enorm inderdaad. Pluis was er pas een maand, had ik nog vrijwel geen foto's van want ik had toch wel verwacht daar nog tijd genoeg voor zou hebben, en nog bijna geen aandacht gegeven ook, want ik wilde haar de rust en tijd geven eerst aan haar nieuwe huis en partner te wennen, maar toch was ik er echt kapot van toen ze ineens stierf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het met de forumhondjes en vuurwerk? Hier valt het allemaal nog aardig mee met de knallen. We hebben al een flinke strandwandeling met Namu gedaan.

Met Namu komt vrees ik het grootste probleem pas na de jaarwisseling: het vuurwerk afval op straat. Het dingen van straat pakken is echt al wel heel veel verminderd, maar niet weg. En ik ben toch een beetje bang dat ze er interesse in heeft. En meestal blijft veel afval in de perkjes tot in maart/april liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ollie ligt naast me op de bank te slapen 😴 

Een uurtje geleden was de buurjongen met vuurwerk bezig en daar blafte Ollie wel naar. Ben heel erg benieuwd naar vanavond.

Iemand zei dat ik hem om 24 uur mee naar buiten moet nemen zodat hij aan het vuurwerk kan wennen, misschien naïef maar ik zie daar het nut niet zo van in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .