Eefje Geplaatst: 6 oktober 2022 Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 Ik vind sowieso dat in dierenwinkels echt heel weinig y tuigjes verkocht worden. Enorm veel keuze in borst en instaptuigjes, (en slipkettingen en andere ellende) maar heel beperkt in y tuigjes. Terwijl inmiddels toch wel aardig bekend is dat het het beste is voor de hond. Is ook geen hogere wiskunde, je kunt het gewoon zien dat ze daar het beste in kunnen bewegen en alleen drukpunten hebben op plekken waar het lichaam het goed aankan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 oktober 2022 Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 3 uren geleden, Eefje zei: Ik vind sowieso dat in dierenwinkels echt heel weinig y tuigjes verkocht worden. Enorm veel keuze in borst en instaptuigjes, (en slipkettingen en andere ellende) maar heel beperkt in y tuigjes. Terwijl inmiddels toch wel aardig bekend is dat het het beste is voor de hond. Is ook geen hogere wiskunde, je kunt het gewoon zien dat ze daar het beste in kunnen bewegen en alleen drukpunten hebben op plekken waar het lichaam het goed aankan. Er wordt inderdaad heel veel “troep” verkocht. Gisteravond waren we nog even bij Intratuin, daar heb ik op een knuffel hond die ze daar hadden de verschillende tuigjes aan mijn zijn laten zien. In de dierenwinkel waar mijn vorige post over ging schrok ik ook van de enorme collectie aan slip kettingen en correctie halsbanden, waarom zou je je hond op deze manier iets willen afleren? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 6 oktober 2022 Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 Tsja, dat is de ouderwetse manier. Gebaseerd op de al ruim achterhaalde dominantietheorie. Het ding is dat straffen wel werkt, het is snel en effectief en dat willen mensen. Quick fixes zijn aantrekkelijkheid dan lange trajecten. Maar daarmee ga je wel volledig voorbij aan hoe je dier zich voelt. Net zoiets als je puppy het 'uit laten huilen ' in de bench. Stopt vanzelf een keer. Klopt, maar doe je dat bij een baby ook? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 6 oktober 2022 Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 23 minuten geleden, Eefje zei: maar doe je dat bij een baby ook? Jawel, hoor, ook in het kader van "anders verwen je het kind maar en maakt het straks de dienst uit". 😟 Vreselijk, hè, als je zelf snapt hoe leren en opgroeien in elkaar steekt en dan nog zoveel mens- of dieronvriendelijks dagelijks voorbij ziet komen. Het zegt misschien ook wel iets/veel over hoe mensen zelf in het leven staan. In de hondensport kon je langs de lijn een beetje zien hoe iemand in het leven stond naar hoe hij of zij de hond over de hindernissen "begeleidde". Was niet altijd fijn om te zien, vaak werden mensen ook door hun trainers "gedwongen" tamelijk "dominant/dwingend" de hond over een parcours te jagen, hij moest luisteren naar de baas, niet grappig. Maar ja, als de beste trainers (die veel wedstrijden wonnen) het zeggen dan zal het wel waar zijn en bij de beste trainers trainen is ook een eer toch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 oktober 2022 Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 4 uren geleden, Eefje zei: maar doe je dat bij een baby ook? Mijn dochter huilde als baby veel. Ze was soms zo overstuur dat ze er van moest spugen. Van het consultatiebureau kreeg ik toen het advies om haar gewoon te laten huilen met spugen als gevolg. Ze zou vanzelf wel in haar eigen spuug in slaap vallen ( als ze moe gehuild was). Natuurlijk heb ik dit advies nooit opgevolgd, hallo we hebben het hier wel over mijn kind! Maar het werd wel gegeven door de “professional”. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 7 oktober 2022 Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 Dat is helemaal erg. Straks stikt je kind nog in het spuug. Ik heb dat advies ook nooit opgevolgd. Als een baby huilt, dan is er iets aan de hand en heeft hij je nodig. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 7 oktober 2022 Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 Ik vind het zo bizar dat dit soort adviezen gegeven worden. Heb dat nooit begrepen. Een baby heeft je nodig en kan alleen huilen om dat kenbaar te maken. Laten huilen of laten liggen vind ik dan bijna mishandeling. Brr. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 7 oktober 2022 Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 @mammafelinavoor goede tuigjes kun je eens kijken naar AnnyX en perfect fit. Die laatste is alleen te krijgen via hondenfysio's, AnnyX wel in meerdere webshops. Ik heb vanwege Yula's lange dunne lijfje perfect fit, AnnyX paste haar niet goed, ze had in de omvang de ene maat nodig en in de lengte de andere. Perfect fit kun je samen laten stellen, dogfysion adviseert heel goed via de mail. Verder heb ik een anti ontsnappingstuig van dierenoppas Amersfoort, zij verkoopt ook AnnyX en geeft goed advies via mail. Je hondje zal nog flink groeien, dus kan me voorstellen dat je pas naar zo'n duurder tuigje gaat kijken als het is uitgegroeid. Voordeel van perfect fit is dat je losse onderdelen kunt vervangen naarmate je hondje groeit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 7 oktober 2022 Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 (aangepast) Bedankt voor de tips @Eefje! Ik heb nu gewoon een goedkoop verstelbaar y tuigje en een riem voor mijn verjaardag gekregen die geschikt zouden moeten zijn voor een York. Ik heb dan straks in elk geval iets om hem op te halen. Als hij er is wil ik kijken naar een kwalitatief beter tuigje, zoals jij in je reactie aangeeft. 7 oktober 2022 aangepast door mammafelina Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 10 oktober 2022 Delen Geplaatst: 10 oktober 2022 Afgelopen vrijdag had ik voor mijn verjaardag al allemaal spulletjes gehad voor ons toekomstige hondje ( een mand, een honden kussen met wasbare hoes, een y tuigje, een verstelbare riem en diverse speeltjes). Gisteren heb ik mijn verjaardag nog gevierd voor mijn directe familie en mijn beste vriendin. Van de familie heb ik geld gekregen om straks nog dingetjes te kunnen kopen voor ons hondje die dan nodig zijn en van mijn vriendin heb ik een boek gekregen over puppy’s en het belang van een positieve opvoeding (goed gedrag belonen ipv slecht gedrag bestraffen) en 2 flessen honden shampoo ☺️ geen idee nog of die goed/handig zijn voor ons hondje, maar wel een super lief gebaar 🥰 Eigenlijk kan ik niet wachten tot het eindelijk zo ver is om ons hondje in mijn armen te sluiten, maar dat duurt toch echt nog wel even. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 14 oktober 2022 Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 Oké bizarre wending hier, maar ik heb net de bevestiging gehad dat er een pup voor mij beschikbaar is. Het gaat om een kruising tussen een Shih Tzu en een Maltezer gewoon uit Nederland. Na heel erg lang twijfelen, gesprekken met verschillende dierenartsen, heel veel research en uitzoek werk besloten om toch af te zien van een pup uit Polen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 14 oktober 2022 Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 Dubbel gevoel lijkt mij. Toch je hart al geïnvesteerd in een nog niet geboren pup en ineens krijg je een andere pup aangeboden. Maar die is natuurlijk wel sneller bij jou. Wel leuk joh! Veel plezier met je pup binnenkort. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 14 oktober 2022 Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 Lijkt me een heel verstandige keuze. Er zaten zoveel haken en ogen aan dat plan dat ik blij ben te horen dat je er vanaf ziet! Wanneer komt de pup? En hoe oud is die als die bij jullie komt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Even een tip: wij lopen in de winter veel in het donker, en nadat ik 600 soorten lampjes en verlichtte halsbanden voor honden heb getest en alles verschrikkelijk vond, ging te snel kapot, batterijen snel leeg, kon niet tegen water, kon niet tegen schudden... Is dit mijn uiteindelijke tip voor het ideale lampje voor aan de hondenhalsband 😄 Fietslampjes van 1,50 (voor 2!) van de action 🤣 https://www.action.com/nl-nl/p/walfort-fietsverlichting/ Heel makkelijk aan de lijn of halsband vast maken, gaan niet kapot met schudden of van water en veel goedkoper dan de lampjes die te koop zijn specifiek voor honden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 44 minuten geleden, Evee zei: Even een tip: wij lopen in de winter veel in het donker, en nadat ik 600 soorten lampjes en verlichtte halsbanden voor honden heb getest en alles verschrikkelijk vond, ging te snel kapot, batterijen snel leeg, kon niet tegen water, kon niet tegen schudden... Is dit mijn uiteindelijke tip voor het ideale lampje voor aan de hondenhalsband 😄 Fietslampjes van 1,50 (voor 2!) van de action 🤣 https://www.action.com/nl-nl/p/walfort-fietsverlichting/ Heel makkelijk aan de lijn of halsband vast maken, gaan niet kapot met schudden of van water en veel goedkoper dan de lampjes die te koop zijn specifiek voor honden. Thanks! Die gaan we nog even halen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 30 oktober 2022 Delen Geplaatst: 30 oktober 2022 Veron had echt geen leuke dag vandaag. Sinds hij gisteren een oorverdovende vuurwerkknal in zijn buurt had en bij de avondronde ook weer vuurwerk loopt hij continu achter me aan en is hij heel alert. Hij weet heel goed dat hij niet boven mag komen, maar toen hij net was aangelijnd voor zijn middagronde liep hij ineens heel overtuigd de trap op, was echt verbaasd dat hij buiten ging lopen, toen hij eenmaal buiten was bleef hij ook maar trekken om weer gauw thuis te zijn. Toen hij doorhad dat zijn avondronde eraan kwam, ging hij zich ook steeds verstoppen, terwijl hij zijn tuigje omkreeg ineens in zijn mand gaan liggen, dan weer onder de tafel zitten, dan weer naar de keuken lopen. Normaal gesproken wordt hij helemaal wild als hij doorheeft dat hij gaat wandelen, maar nu had hij er echt geen zin in. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 november 2022 Delen Geplaatst: 6 november 2022 Heeft iemand misschien tips voor knaag spullen die veilig zijn om zonder toezicht in de bench te kunnen geven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2022 Kongs, koffiehout, olijfhout, knaagwortels. En flosjes, maar daar moet je wel even opletten dat ze die niet te veel opeten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 november 2022 Delen Geplaatst: 6 november 2022 27 minuten geleden, Evee zei: Kongs, koffiehout, olijfhout, knaagwortels. En flosjes, maar daar moet je wel even opletten dat ze die niet te veel opeten. Thanks! Kongs en flosjes heb ik. De rest zal ik even googelen ☺️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 6 november 2022 Delen Geplaatst: 6 november 2022 Een kong is wel afhankelijk van het type hond. Hier zijn beide Rottweilers met hun onderkaak vast komen te zitten in de kong. Zeker met Bowy is dat best wel wat ellende geweest om die weer los te krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 6 november 2022 Delen Geplaatst: 6 november 2022 Ligt aan de maat, net zoiets als die hooikubusjes voor konijnen. Hij moet of zo groot zijn dat ze er niet in vast kunnen komen te zitten, of zo klein dat ze hun neus of onderkaak er niet in kunnen krijgen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 november 2022 Delen Geplaatst: 6 november 2022 Ik heb voor Ollie de kleinste die er is. De eerste keer zal ik hem onder toezicht geven voor de zekerheid. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 23 november 2022 Delen Geplaatst: 23 november 2022 Vraagje over knaag materiaal. Ik heb voor Ollie van die schoentjes gekocht van runderhuid. Hij is helemaal gek met dat ding en knaagt er veel aan. Nu hoorde ik van iemand dat deze dingen helemaal niet goed zijn om te geven 🤷♀️ terwijl ik dacht dat ik goed bezig was door hem zoiets te geven. Heeft iemand hier dan misschien tips over wat wel goed is? Ollie knaagt heel graag en wordt er vaak ook rustig van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 november 2022 Delen Geplaatst: 23 november 2022 Yula krijgt gewoon kluifjes van buffelhuid. Ik pak ze wel weg als ze er druk mee blijft, het is niet de bedoeling dat ze dat in grote hoeveelheden achter elkaar opeten. Die schoentjes zijn toch ook gewoon buffelhuid? Waarom zou dat niet goed zijn? Laat je niet gek maken door de hondengestapo hoor. Bij alles wat je doet of laat weet iemand wel te melden dat het niet goed is. Dingen van buffelhuid zijn niet per se goed maar ook niet slecht. Ik let er wel op dat het niet gelijmd is bijvoorbeeld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 23 november 2022 Delen Geplaatst: 23 november 2022 Ollie doet al 2 weken met dat schoentje nu. Hij pakt hem af en toe en is er dan even mee bezig. Ze zijn ook van buffelhuid inderdaad. Ik zag in de winkel ook konijnen oren, maar dat vind ik dan qua gevoel lastig om te geven. Volgens mij zag ik ook varkens oren of zoiets. Kan ik dat ook geven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten