Ga naar inhoud

Slowchat hondentopic 2022

Evee

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...
  • 1 maand later...

Hoe gaat het nu, na de chemische castratie @pakyakker? Ik heb er geen ervaring mee. 

Ik zoek voor Namu een waterbak voor in de woonkamer die een beetje hoog van de grond is, maar er ook gewoon nog leuk uit ziet.

Bij voorkeur zelfs alleen een standaard of houder, waar de basis metalen hondenvoerbakken in kunnen (die heb ik namelijk al in diverse maten). Maar dat is gewoon nergens te koop, of heel erg lelijk van ontwerp. 
Buiten staat de waterbak al op een betonblok. In haar kenneltje hangt een papegaaienbak. Maar in de woonkamer staat nog een lage waterbak gewoon op de grond, en daar zoek ik nu dus iets beters voor.

Voor Qila had ik wel een standaard, maar die was echt lelijk en heb ik weggedaan met het idee een mooiere te kopen die beter in de woonkamer past. Maar nu kom ik dus tot de conclusie dat die er niet zijn? Al helemaal niet als je een enkele zoekt, geen dubbele. Ik denk dat we zelf maar wat moeten gaan maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil je een bak die hoger staat? Heeft de Malamute als ras risico op slikproblemen? Anders is een bak op de grond het beste: een hond "lepelt" het water met de tong naar binnen door het voorste gedeelte van de tong naar onder te krullen als een soort juslepeltje (dus richting de onderkant van de tong en niet zoals je misschien zou verwachten richting het verhemelte) en zo telkens een beetje water in de bek te "gooien". Als een hond slikproblemen heeft, kan het helpen om de bak hoger te zetten om de hond zich minder (makkelijk) te laten verslikken, maar als de slokdarm en luchtpijp gewoon goed aangelegd zijn, is een hogere bak juist niet handig, omdat het de natuurlijke manier van drinken verandert door de andere hoek van de kop en hals (en dus de luchtpijp en slokdarm) t.o.v. de bak. Als een hond groot en stram is dan kan het ook helpen om de bak iets hoger te zetten dan op de grond.