Ga naar inhoud

Slowchat kattentopic 2022

Evee

Aanbevolen berichten

Mijn vader is duivenmelker en die gebruikt een duiventaxi om duiven die op een ander adres gestrand zijn op te laten halen. Best kans dat dat er ook voor andere dieren is.

Ze rijden dan wel bepaalde routes in het land, dus je bent wel afhankelijk van wanneer ze waar zijn, wanneer ze jouw duif dan ophalen en thuisbrengen. Maar dat is echt heel netjes geregeld. Je betaalt er natuurlijk wel voor.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou inderdaad, ik verbaas me al steeds dat je haar nog vriendin noemt. Die zou bij mij wel gedegradeerd zijn tot 'dat wijf' oid 😅

Kunnen die mensen niet een stuk jouw kant op komen dan, meet in the middle is nog niet zo gek toch. Voor jou alsnog te gek, maar goed, voor het arme beest kan dat nog wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goed idee om te kijken naar een bedrijf dat haar zou kunnen vervoeren. 

Ik begreep inmiddels dat de oude eigenaren zo lief zijn om in het midden van het land af te spreken. Dat vind ik dan nog wel oke als ze de benzinekosten betaalt. 

Haha, ik noem haar vriendin maar zo voelt het natuurlijk niet. Ik probeer alleen niet om me naar een niveau te verlagen waarin ik haar een naam met een scheldwoord of iets geef 😛

@Evee jaaa als dit nu niks wordt is dat een goed idee! Zijn jullie goed in ludieke advertentieteksten maken? 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Evee zei:

Mijn vader is duivenmelker en die gebruikt een duiventaxi om duiven die op een ander adres gestrand zijn op te laten halen.

Een zeer liefdevolle vader. Ik heb wel eens een duif gevonden en weggebracht naar Rotterdam. We moesten toch in de buurt zijn. Die man was slager en we kregen vlees mee als beloning. Dat was super.

Ook een keer een duivenmelker gehad die zei: draai hem zijn nek maar om want duiven die verdwalen wil ik niet meer. Die duif is toen naar een achterneefje gegaan die duivenmelker was. En een ander is hem zelf wezen halen. Toen ik een keer een dode duif vond, het nummer opgeschreven en de man benaderd en gezegd waar hij gevonden was. Dat vond hij ook fijn om te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet ideaal inderdaad om een vrije dag ervoor op te nemen, maar dan zou je wel van al het gedoe en verdere kosten af zijn. En anders gaat het je geheid ook nog een hoop tijd kosten.

Op 24-11-2022 om 21:53, happy211 zei:

Diegene van BB was ik, maar moet helaas door persoonlijke omstandigheden onze zoektocht naar een nieuwe kat even pauzeren. Super jammer en de wens is er zeker, maar het zou niet verstandig zijn.

Verstandig dat je het dan niet doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik heb Mauser vanmorgen weggebracht en ze gaat nu terug naar Ameland. Super fijne en betrokken mensen en ze heeft daar een zee aan ruimte. Ze gaat het dus fijn hebben daar, echt een opluchting. Ik vind het toch ook wel heel moeilijk. Ondanks dat ik haar niet kan en wil houden, had ik een hele goede klik met haar en was ik toch gehecht. Dat de eigenaren fijn zijn, maakt dat wel helemaal goed.

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.  Check voor schildklier en nieren enzo. Controle van haar hartruis. Gebitscheck. Eigenlijk gewoon de bestaande klachten controleren en veel voorkomende ouderdomskwaaltjes controleren zodat je er op tijd bij bent. 

Ik laat bij haar elk jaar een seniorencheck doen. Bij de andere katten natuurlijk ook, maar die zijn helaas al overleden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luna is weer goedgekeurd. Alles was stabiel ten opzichte van 9 maanden geleden en ze is zelfs wat aangekomen. De dierenarts vond haar niet slecht van conditie voor een bijna 17 jarige kat. Als de brokjes niet lukken, mag ik wat haar betreft ook gewoon alleen natvoer geven. Liefst dan wel een beetje kwaliteit. Ik probeer nog met de voorraad die ik heb van brokken, maar als het niet gaat dan niet. Voor nu was haar gebit nog prima, klein beetje tandsteen maar niet erg. 

• Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik heb inmiddels een soort natvoer van lily's kitchen (een soort extra zachte pate) en een soort van natural greatness gevonden  (eendenborst, lekker luxe🤣)

die Luna lust gevonden, die wel ook wat betere voedingsstoffen bevatten. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Evee zei:

Ik heb inmiddels een soort natvoer van lily's kitchen (een soort extra zachte pate) en een soort van natural greatness gevonden  (eendenborst, lekker luxe🤣)

die Luna lust gevonden, die wel ook wat betere voedingsstoffen bevatten. 

Fijn dat je iets gevonden hebt wat Luna lust en dat betere voedingsstoffen bevat dan het standaard natvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .