Ga naar inhoud

Slowchat kattentopic 2022

Evee

Aanbevolen berichten

Ja, ze eet natvoer. Ook niet alles hoor, ze is er ook kieskeurig in. Vooral mousse van gourmet vind ze lekker. Dat eet ze nog wel met smaak. Kwaliteit natuurlijk waardeloos. En slagroom, daar is ze ook dol op (de niet gezoete variant natuurlijk). Die mocht ze krijgen om toch wat aan te komen zonder de nieren te belasten, van de dierenarts. En daarmee is ze ook weer wat beter op gewicht hoor!

Maar haar gebit is niet super, en eigenlijk moet ze van de dierenarts nog wel brokjes eten omdat het anders veel te snel achteruit gaat. En met hartruis is regelmatige narcose voor gebitsreiniging ook niet ideaal.

Ik heb nu bij een paar merken gewoon wat proefzakjes gekocht 😄 Helaas kan dat meestal niet met veel tegelijk en weet ik ook niet of ze alles lust. Maar ik ga het gewoon proberen 😄 Ik zal bij mijn leveranciers ook nog wel vragen om proefzakjes, maar daar zijn ze niet meer zo gul mee, die dingen zijn heel duur om te maken. En ik verkoop geen kattenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Pfoe, ingewikkeld hoor. Zou ze vers vlees eten? Of wil je dat niet geven? Ik vind het smerig, maar mijn leenpoes kreeg het en at het met heel veel smaak. Katten zijn onwijs lastig, vervelend. Je wil idd dan ook niet steeds een narcose voor het gebit doordat je natvoer geeft. 

Ik heb carnibest kat geprobeerd maar daar trekt ze dr neus ook voor op. 

Ik zou op zich nog wel eens kunnen kijken of er meer opties zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-10-2022 om 13:58, Evee zei:

Wat een troela. Ze moet natuurlijk wel gewoon eten. Wat is dat toch met katten?

Hebben jullie nog ideeën hoe ik de poes waar ik op pas kan herplaatsen? Mijn vriendin heeft alle verantwoordelijkheden los gelaten en laat alles aan mij over, inclusief de kosten. Ik zit nu dus met een poes opgescheept die ik niet wil (als in: ik wil geen kat, hoe lief ik haar ook vind) waar ik ook de kosten voor betaal. Ze staat al lang op verhuisdieren en ik overweeg het asiel (maar dat kost geld en ik vind dat eigenlijk te zielig). Mijn vriendin had het nog over marktplaats, maar ik vind dat geen prettig idee. Ik zie daar met name kittens op staan en weet niet of mensen die een dier via marktplaats zoeken de juiste mensen zijn voor die poes. Wat zouden jullie doen?

Mijn zusje en schoonzusje willen haar ook graag adopteren, maar mijn zusje heeft nog geen huis en mijn schoonzusje moet van mijn broertje eerst klaar zijn met studeren. Dat duurt dus nog veel te lang, ik wil van die kosten af.

Ik baal hier echt mega van, ik voel me ontzettend genaaid door die vriendin. Je gaat op reis, dumpt je poes ergens en kijkt er niet meer naar om, ook financieel niet. Mijn partner en ik hebben er al meerdere ruzies over gehad, en terecht, want hij zit hier ook niet op te wachten en het is ook zijn geld dat uitgegeven wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, happy211 zei:

Ik vind het zo jammer dat de kat niet in onze situatie past, anders had ik he graag geholpen. Ik zal eens rondvragen of iemand nog een kat zoals haar zoekt.

Ja, ik twijfel toch of ze niet gewoon binnen kan hoor. Ik weet niet of dat kan met een poes die altijd naar buiten is gegaan. Toen ze hier de eerste weken niet naar buiten mocht was dat 0,0 probleem. Nu zit ze de halve dag voor ons raam te mauwen omdat ze naar binnen wil. Dat mag dus niet, maar ik vind het mega zielig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Wat een troela. Ze moet natuurlijk wel gewoon eten. Wat is dat toch met katten?

Hebben jullie nog ideeën hoe ik de poes waar ik op pas kan herplaatsen? Mijn vriendin heeft alle verantwoordelijkheden los gelaten en laat alles aan mij over, inclusief de kosten. Ik zit nu dus met een poes opgescheept die ik niet wil (als in: ik wil geen kat, hoe lief ik haar ook vind) waar ik ook de kosten voor betaal. Ze staat al lang op verhuisdieren en ik overweeg het asiel (maar dat kost geld en ik vind dat eigenlijk te zielig). Mijn vriendin had het nog over marktplaats, maar ik vind dat geen prettig idee. Ik zie daar met name kittens op staan en weet niet of mensen die een dier via marktplaats zoeken de juiste mensen zijn voor die poes. Wat zouden jullie doen?

Mijn zusje en schoonzusje willen haar ook graag adopteren, maar mijn zusje heeft nog geen huis en mijn schoonzusje moet van mijn broertje eerst klaar zijn met studeren. Dat duurt dus nog veel te lang, ik wil van die kosten af.

Ik baal hier echt mega van, ik voel me ontzettend genaaid door die vriendin. Je gaat op reis, dumpt je poes ergens en kijkt er niet meer naar om, ook financieel niet. Mijn partner en ik hebben er al meerdere ruzies over gehad, en terecht, want hij zit hier ook niet op te wachten en het is ook zijn geld dat uitgegeven wordt. 

Je kan de link naar de kat wel hier op het forum plaatsen 😉 Wie weet helpt dat nog.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-10-2022 om 13:58, Evee zei:

Mijn ervaring is dat je katten eigenlijk niet later nog kunt overzetten op vers (diepvries) vlees. Ik denk dat ze het als kitten al moeten leren eten. Toen mijn honden overgingen, wilde ik dat ook voor mijn katten. Zij aten droge brokjes.
Maar ik heb toen veel geprobeerd, overal trokken ze hun fluwelen neusje voor op. Ook als ik het eerst overgoot met kokend water en ook voor hart, wat sommige katten dan nog wel lustten. Dus ik hoop dat het jou nog lukt.

@Jamesthebunnybutler, als je zusje of schoonzusje de kat erg graag willen hebben (en zo te lezen klinkt ze echt als een erg leuk diertje!) wil er dan niet één van hun haar alvast op papier overnemen, en dat ze dan nog een poosje bij jullie blijft logeren? Zij betalen dan alvast de kosten, en zijn er dan van verzekerd dat, als de tijd daar is, de kat voor hen is. En jij bent van de meeste kosten af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bammyflurry oh echt? Mauser at haar hele leven brokken en is op haar 10e overgegaan op vers, rauw vlees. Bij die vriendin, maakte ze zelf 🤮. Dat vond ze dus echt heerlijk, maar nu krijgt ze gewoon brok en dat eet ze ook keurig. Misschien gewoon geluk.

Ja, wat je schrijft is ook een optie inderdaad. Maar wat als het nog jaren duurt voor ze dan herplaatst kan worden? Dat zie ik namelijk zomaar gebeuren. En dan los ik natuurlijk het probleem van die vriendin op, ik vind eigenlijk dat zij tot ze geplaatst is voor de kosten moet opdraaien. Blijft een lastig ding, maar ik kan het eens opleren bij mijn (schoon)zusje. Ik heb via bunnybunch ook interesse, dus eerst eens kijken of dat iets zou kunnen worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Onze herplaats actie van Mauser is tot een nieuw hoogtepunt gekomen. Die vriendin heeft gefixt dat ze terug mag naar de oude eigenaar. Prima, maar die woont helemaal in het Noorden van NL op een eiland. Of ik haar even vanuit Noord-Brabant naar het Noorden van Friesland wil brengen. Ja hoor natuurlijk, ik neem wel even een vakantiedag op om dat te doen en drie uur met een piepende kat in de auto te zitten?! 

Ik kon mijn lach bijna niet inhouden dat dit echt aan me gevraagd wordt. Ik heb gezegd dat ik dat niet kan doen en dat ze zelf maar iets moet regelen. Wat een drama. Eerst had iemand zich gemeld op verhuisdieren, afspraak gemaakt voor as zondag, maar teruggetrokken vanwege opeens een allergie. En ze wilde daarom liever een langhaar. Juist. 

Dit doe ik echt nooit meer. Wat een rampenplan. En het asiel is dus ook geen optie vanwege de extreme wachtlijsten en kosten omdat ze ouder is.

Zij komt zo veel bedelen voor aandacht, maar ik kan het haar te weinig bieden. Echt zo zielig vind ik dat, ook dat ze niet binnen mag en altijd in de schuur zit. 

• Verward 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Wat een bijzondere acties van die vriendin. Het komt er eigenlijk op neer dat ze de kat bij jullie heeft gedumpt, al was ze dat misschien van te voren niet van plan. 

Sneu voor Mauser en erg vervelend voor jullie.

Bij diegene via BB gaat het niet verder?

Diegene van BB was ik, maar moet helaas door persoonlijke omstandigheden onze zoektocht naar een nieuwe kat even pauzeren. Super jammer en de wens is er zeker, maar het zou niet verstandig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare acties inderdaad. Ik heb nog mijn zusje en schoonzusje als opties, maar de vraag is hoe lang dat nog gaat duren. Het blijft een beetje ingewikkeld zo, zeker omdat ik haar op straat zou moeten zetten als ik haar echt niet meer wil. Uiteraard doe ik dat niet, maar de kosten die ik nu maak wil ik gewoon niet maken. Alle liefde voor dieren, maar ik wil niet werken om een dier van een ander te betalen.

Uiteindelijk komt het wel goed natuurlijk, maar ik blijf het ook gewoon zo sneu vinden voor het beestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .