Deeskuh88 Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 Op 16-9-2022 om 21:21, Jamesthebunnybutler zei: Wat lief dat jullie dan toch op twee katten passen! Iedereen heeft favoriete en minder favoriete dieren, toch? Ach jeetje wat sneu dat er eentje aangereden is. Ergens maar goed dat het op slag dood is en niet heeft geleden, maar wat naar. Je hoopt dan dat het blijft bij een staart die er deels af moet😢 De overgebleven kat komt op mijn verjaardag weer een weekje logeren. We doen dat echt met alle liefde, maar weet nu zeker dat we er zelf geen willen. En dat is zeker waar! Geef mij maar konijntjes en paarden 🥰 Het is wel echt naar inderdaad. De kat die er wel nog is laat het halsbandje van de overleden kat niet met rust. Moet overal mee naar toe en niemand mag eraan komen. Is dat normaal gedrag? Hij durft ook niet meer naar buiten. 1 a 2 onzekere pasjes en dan meteen weer naar binnen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 19 september 2022 Delen Geplaatst: 19 september 2022 Op 20-8-2022 om 22:07, Jamesthebunnybutler zei: Bleek dat mevrouwtje een dode muis mee naar boven had genomen, Ik vermoed dat onze kat vegetariër is. Ik zie hem wel naar vogels loeren maar nog nooit gezien in al die jaren dat hij een muis of een vogel grijpt. Ik kan ook geen vlees aan hem kwijt. Geen zalm, geen stukje kip of rundvlees of gehakt. Helemaal niets dan alleen brokjes. Het zijn wel speciale 'dure' brokjes tegen blaasproblemen. Bij de dierenarts ontzettend duur en via internet echt een stuk goedkoper. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 7 uren geleden, To van de Veluwe zei: Ik vermoed dat onze kat vegetariër is. Ik zie hem wel naar vogels loeren maar nog nooit gezien in al die jaren dat hij een muis of een vogel grijpt. Ik kan ook geen vlees aan hem kwijt. Geen zalm, geen stukje kip of rundvlees of gehakt. Helemaal niets dan alleen brokjes. Het zijn wel speciale 'dure' brokjes tegen blaasproblemen. Bij de dierenarts ontzettend duur en via internet echt een stuk goedkoper. Haha ik wil ook een vegetarische kat. Een van de redenen dat ik er geen wil is dat ze echt vlees moeten eten. Ik geloof dat er wel vegetarische brokken zijn, maar ik vind dat persoonlijk niet echt ethisch verantwoord. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2022 7 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei: Haha ik wil ook een vegetarische kat. Een van de redenen dat ik er geen wil is dat ze echt vlees moeten eten. Ik geloof dat er wel vegetarische brokken zijn, maar ik vind dat persoonlijk niet echt ethisch verantwoord. Voor katten is vegetarisch eigenlijk geen optie, die doe je er echt mee te kort. Voor een hond kan het op zich wel. Die zijn toch nog iets meer alleseter dan katten. Maar ik heb mij er ook nooit zo heel erg in verdiept. Insectenvoeding voor honden is ook steeds meer in opkomst, dat is ergens ook nog wel een tussenweg voor veel mensen, volgens mij is dat er voor katten ook al. Meestal in dieëten voor katten met voedselallergie. Ik vind het wel interessant om de ontwikkelingen daarvan te volgen. Alleen is de vraag wat je van het dierenwelzijn van een insect vind als dat productiedieren worden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 Helemaal mee eens. Een kat doe je er echt mee te kort, ik vind dat onverantwoord en vind dat je niet voor een kat moet kiezen als je geen vlees wil voeren. Het zijn gewoon echte carnivoren. Ik weet dat zelfs de vereniging voor veganisme hier heel duidelijk over is. Ik begreep ook dat het voor honden wel kan ja. Ik heb me er ook nooit zo in verdiept, maar weet dat honden geen carnivoren maar omnivoren zijn. Zij eten natuurlijk ook weleens wat fruit en gekookte groenten enzo, wat een kat niet eet. Ik wist niet dat er al voeding is met insecten. Eigenlijk is dat natuurlijk net zo erg, alleen voelen we over het algemeen minder empathie voor insecten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2022 Klopt, we hebben inderdaad minder empathie voor insecten. Maar insecten leven over het algemeen toch in vrijheid van nature. En zodra het dan toch ook massaproductie gaat worden voor diervoeding (en straks ook mensenvoeding, verwacht ik) vind ik het toch ook wel weer een lastiger dilemma worden. Ik denk wel dat het in de toekomst gewoner / groter zal worden, dat er insecten in producten voor mens en dier zitten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 Onze kat eet al insecten, ze vangt vliegende beestjes uit de lucht en eet ze op 😆 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 51 minuten geleden, Evee zei: Insectenvoeding voor honden is ook steeds meer in opkomst, dat is ergens ook nog wel een tussenweg voor veel mensen, volgens mij is dat er voor katten ook al. Meestal in dieëten voor katten met voedselallergie. Klopt, dat is er voor katten ook. Mijn katten hebben het geprobeerd i.v.m. gevoelige buikjes door waarschijnlijk voedselallergie. Maar ze vonden het smerig, het stonk en als ze er wat van hadden gegeten braakten ze het weer uit. Dat was hier dus geen succes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 8 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: Zij eten natuurlijk ook weleens wat fruit en gekookte groenten enzo, wat een kat niet eet. Wij hadden een hond die gek op mandarijntjes was en de hond van de buren raapt de walnoten op en kraakt ze en eet ze op. Haha, wij hadden een hond die 's nachts op rooftocht ging. Ik had een keer een doosje Merci nog ingepakt laten liggen. En .... helemaal opgegeten. Alleen de papiertjes waren over. En dan lees je dat een hond niet tegen chocolade kan. Deze hond wel want hij is stokoud geworden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 Mijn vorige hond heeft ook eens een hele zak paaseitjes opgegeten, plus de wikkels. Die is ook naar schatting een jaar of 18 geworden. Dikke mazzel ook, want die snaaide werkelijk alles van de straat. Maag van staal denk ik. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2022 41 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Wij hadden een hond die gek op mandarijntjes was en de hond van de buren raapt de walnoten op en kraakt ze en eet ze op. Haha, wij hadden een hond die 's nachts op rooftocht ging. Ik had een keer een doosje Merci nog ingepakt laten liggen. En .... helemaal opgegeten. Alleen de papiertjes waren over. En dan lees je dat een hond niet tegen chocolade kan. Deze hond wel want hij is stokoud geworden. Dan mag je echt van geluk spreken dat merci niet zo puur is maar gemengd. 100 gram pure chocolade is dodelijk voor een hond. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 3 uren geleden, Evee zei: wij hadden een hond die 's nachts op rooftocht ging. Deze ging echt op rooftocht. Als we op bed lagen, hoorden we de deuren want dan liep hij een rondje door het huis. Kasten moesten we dicht doen. Hij sliep altijd onder aan de trap in de gang. Ik kom naar beneden 's morgens en hij zag me en deed zijn staart tussen zijn poten en sloop snel weg. Ik dacht: er is iets. En ja hoor. Doos Merci opgegeten. En dan zeggen ze dat een hond op een mens reageert maar kennelijk wist hij wel dat hij fout geweest was. Nog wat leuks. Nou ja leuks. 😞 Wij zouden visite krijgen en de avond ervoor had ik een appeltaart gebakken. Maar deze moest afkoelen en stond op het aanrecht. Ik kom de andere ochtend naar beneden en ...... hij was aan de appeltaart begonnen. Maar die schoof natuurlijk tegen de muur aan dus hij had de helft opgegeten. Tja, wat nu? Aan de visite geven? Dat was te gek. Dus snel een nieuwe taart gebakken en de andere helft maar aan de hond gegeven. 😏 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 23 september 2022 Delen Geplaatst: 23 september 2022 Op 20-9-2022 om 07:44, Evee zei: zodra het dan toch ook massaproductie gaat worden voor diervoeding (en straks ook mensenvoeding, verwacht ik) vind ik het toch ook wel weer een lastiger dilemma worden. Neemt wel veel minder ruimte in beslag en scheelt een hoop CO2 en water.. We moeten gewoon niet meer aan massaproductie doen; veel meer kleinschalig, meer variatie en lokaal. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 3 oktober 2022 Delen Geplaatst: 3 oktober 2022 (aangepast) Dit is onze kat. 3 oktober 2022 aangepast door Annasbeestenbende 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Wat is het kattenvoer duur geworden in korte tijd. In december 2021 kattenvoer besteld. 18 kg voor 101 euro en nu weer 18 kg voor 127 euro. (prijzen afgerond naar beneden). Over inflatie gesproken. Onze kat heeft een blaasprobleem en moet duur voer. Met die 18 kg doen we dus bijna 19 maanden. Ach, als je het over een maand uitrekent valt het mee maar het gaat mij om de prijsstijging. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 De kattenbakkorrels (van hout, voor de konijnen) zijn 70% duurder geworden. Niet normaal. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 6 uren geleden, To van de Veluwe zei: we dus bijna 19 maanden. Dat moet zijn bijna 10 maanden!!! 1 uur terug, Marjoleink zei: 70% duurder Zo dat is niet mis. Ik hou het toch maar bij houtvezel. Het zijn buitenkonijnen en het is altijd goed gegaan bij ons met houtvezel. Ik wissel het wel eens af. Heb ook nog beukensnippers staan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Op 19-10-2022 om 00:41, Marjoleink zei: De kattenbakkorrels (van hout, voor de konijnen) zijn 70% duurder geworden. Niet normaal. Hout is enorm in prijs gestegen! De houtkorrels zijn voor mij ook een tijd niet meer leverbaar geweest, verschillende merken niet. Nu weer wel en ik heb inmiddels ook weer een soort gevonden waar ik wel blij mee ben qua product, prijs en kwaliteit, deze: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/easypets-houtkorrel-20-liter.html 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Luna had gisteren over ons bed heen gekotst. 😅 Gelukkig deed ik het licht aan voor ik in bed stapte. Mijn man doet dat meestal niet namelijk. Omdat ik het licht aan deed zag ik de kattenkots en heb ik dus het hele bed nog kunnen verschonen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Oh gadver, dat is echt naar als je naar bed wil. Brr. Inderdaad gelukkig dat je het licht aan deed haha. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Op 19-10-2022 om 00:41, Marjoleink zei: De kattenbakkorrels (van hout, voor de konijnen) zijn 70% duurder geworden. Niet normaal. Oh wow, ik zie het ja. 😮 Ik had net van de week de laatste met de oude prijs dan.. Bleh. Toch maar iets anders zoeken denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 12 uren geleden, Evee zei: Luna had gisteren over ons bed heen gekotst. 😅 Jak! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 12 uren geleden, Evee zei: Hout is enorm in prijs gestegen! Maar is houtvezel niet een bijproduct? Lijkt me raar dat dat dan ook in prijs stijgt.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 22 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Nee hoor, dat is toch niet gek? Dat zit er aan gekoppeld. Als het een in prijs stijgt, volgt het ander ook. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 27 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2022 Ik zie een gemiste kans voor de kattenvoeding markt. Maaltijdzakjes met brokken. Luna eet het echt het liefst uit een nieuw zakje dat net open gaat. En zelfs met de 400 gram kleinverpakkingen moet ik meer dan de helft weggooien. Ik betaal liever meer voor nog kleinere verpakkingen. Maar aan de andere kant is het wel meer plastic. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten