Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2022 - slowchat konijnen algemeen

Evee

Aanbevolen berichten

Ik had de zandbak weer in de ren gezet omdat ze het toilet uitgraafden. Het is alleen hun nieuwe toilet geworden, dus heb ik het er weer uit gehaald. Groot success maar wel van korte duur. Misschien dat ze er over een maandje anders over denken? 

Bun en Clyde waren er niet mee eens. En dat lieten ze weten ook! 😂

Heeft iemand tips over hoe het niet hun toilet gaat worden? Vorig jaar ging het de hele tijd goed, maar nu was het na 2 dagen bende 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs poepte weer hele kettingen uit, dus maar even preventief wat laxeer, voordat dat weer gigantisch mis gaat. Gijs drinkt het niet uit het spuitje, dus moet ik het op het zeil spuiten en dan likt hij het op. Viel allemaal nog niet mee, want Milly is er als de kippen bij als er wat lekkers te halen is (en dit vindt ze heeeeel lekker). Normaal kan ik haar gemakkelijk weg krijgen door aan haar te gaan zitten. Maar nu is Gijs nog zo op zijn hoede, nadat ik hem afgelopen weekend een paar keer gepakt heb toen hij verstopt zat, dat hij dan ook wegrent. Resultaat is dat Milly nu dus mee heeft zitten snoepen van het laxeermiddel. Nou ja, raakt die hopelijk ook niet verstopt. Ze kijkt er erg tevreden bij. 

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn zo dol op hooi dat als de ruif leeg is, ze die gewoon van de wand trekken... Harold en Sofie hebben nog maar één ruif om die reden 😄

Niet dat het hooi op is hoor, als er een ruif leeg is, het ligt toch echt wel op meer plekken. Maar ja, ze hebben toch altijd wel hun favoriete eetplek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk wel dat ze steun aan elkaar hebben! Bunny de angsthaas zat ingekrompen in het hoekje, en Clyde ging er naast zitten en gaf hem wat likjes. Nu zitten ze dapper naast elkaar onder het hok, daar zitten ze beter dan in de ren. Ik ben heel blij dat de ren en het hok in de grond en het beton er onder gezekerd zijn! Dan weet je zeker dat het niet mis kan gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik een proefzakje konijnen droom had besteld, want ze willen er echt niet van (w)eten! 

Ik wilde misschien overstappen, maar we blijven maar bij SS 😑

Aagh eigenwijze konijntjes ook weer, laten de brokjes konijnen droom gewoon liggen 

Naja, het scheelt dat SS ook een goede brok is, dus kunnen we daar ook prima bij blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee toiletbakken in de ren gezet! 1 Ikea opbergbak klein en ik heb een kattenbak gekocht. Soltar en Hazel hebben de Ikea bak en Foep de kattenbak (te klein voor Soltar en Hazel samen) Foep had al een hoektoilet, die is natuurlijk veel te klein voor haar, maar ze heeft de gewoonte om hooi uit een ruif veel slechter te eten dan los hooi. Dus ze heeft dat hoektoilet puur als hooibak 😅 maar nu dus ook een kattenbak. Ik wil mijn konijntjes niet heel actief zindelijk maken, maar nu ze op tegels staan wil ik graag dat ze ook een zachte plek hebben om hooi te eten/te liggen/bunnyfloppen/zitten/keutelen. En de toiletbak vangt gelijk al het hooi wat ze uit de ruif gooien op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foep is echt zo’n leuk konijn! Ze is vreselijk tam, zodra ik eraan kom lopen staat ze tegen de ren en vogt iedere beweging, als ik in de ren zit wordt ik helemaal afgelikt en ze komt met haar voorpootjes op mijn knie staan. Als ik aan het vegen ben legt ze de veger uit de weg en het blik wordt weggeduwd. Dan gaat ze heel demonstratief voor me zitten wachten tot ik haar ga aaien. En we spelen samen met haar favoriete speeltje, een balletje met een belletje erin, ik geef hem aan haar en zij geeft hem weer terug enzovoorts. Ze heeft wel een beetje een prutoogje, als dat erger wordt gaan we gewoon eerder naar de dierenarts voor de vaccinatie en controle. Het ziet er nu nog heel rustig uit. Ze heeft nu 4m2 voor zichzelf alleen en daar maakt ze gebruik van! Het zielige in haar hok zitten en niets doen heeft plaatsgemaakt voor rondhuppelen, hooiknabbelen en balletje gooien! Het is zo’n heerlijk tam clownkonijn, ik ben helemaal dol op haar! 

aangepast door Annasbeestenbende
Typfout
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben toch zo erg aan het uitstellen. Ik moet Vlekje haar hok verschonen omdat ik 4 dagen weg ben. En aangezien ze niet zindelijk is betekend dat op handen en knieën keutels rapen door de ren, maar met dit weer..😭 Echt jaloers op mensen die alleen een toilet hoeven te verschonen. Ik doe het graag hoor, maar nu in dit weer moet ik even moed verzamelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, pakyakker zei:

Ben toch zo erg aan het uitstellen. Ik moet Vlekje haar hok verschonen omdat ik 4 dagen weg ben. En aangezien ze niet zindelijk is betekend dat op handen en knieën keutels rapen door de ren, maar met dit weer..😭 Echt jaloers op mensen die alleen een toilet hoeven te verschonen. Ik doe het graag hoor, maar nu in dit weer moet ik even moed verzamelen.

Ik heb een veger en blik op een steel. Moet ook de hele ren aanvegen, bij mij zijn ze ook niet erg zindelijk, maar dan hoef ik in ieder geval niet op handen en knieën. Ik wist van mijn eerdere konijnen dat dat erg vervelend is.

Screenshot_20220221-111318_Chrome.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, happy211 zei:

Ik heb een veger en blik op een steel. Moet ook de hele ren aanvegen, bij mij zijn ze ook niet erg zindelijk, maar dan hoef ik in ieder geval niet op handen en knieën. Ik wist van mijn eerdere konijnen dat dat erg vervelend is.

Screenshot_20220221-111318_Chrome.jpg

De ren van Vlekje bestaat uit zand. 🥲

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt die gebruik ik ook wel eens. Maar met dit weer en het hele modderbad daar in die ren lukt dat niet. En dan hebben we er nog een zeil overheen dat het er niet inregend maar met dit weer helpt dat natuurlijk niks meer.

Goed ik heb het net gedaan en is gelukt. Gelukkig keutelt ze vooral in haar hok met dit weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet goed met Binky 😔 Gisteravond om 6 uur ging ik de groenten en kruiden brengen, niks aan de hand en ging erin als koek. Iets na achten ging ik de biks brengen en wou ze niks en zat zielig tegen de rand van de ren. Heb haar even met rust gelaten want wie weet was ze van iets geschrokkken of wat dan ook. Om kwart voor 9 ging ik weer kijken maar hetzelfde verhaal. Heb haar mee naar binnen genomen en Infacol en pijnstilling gegeven want ik vond haar buikje wat gespannen dus ik dacht aan een gasaanval. Ze zit nu met Monky op een kamer boven maar toen ik net ging kijken ging het nog niet goed. Ze heeft ook een hoge hartslag heb ik het idee. Zometeen om 8 uur gelijk de DA bellen. Pfff, zo’n stress als het niet goed gaat met 1 van je dieren en ik zit al totaal niet lekker in m’n vel. Nou, hopen dat het meevalt allemaal. 

• Verdrietig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .