Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2022 - slowchat konijnen algemeen

Evee

Aanbevolen berichten

Wel een beetje lief zijn voor elkaar hè 😉

De konijnen hebben snoepjes (wel van selective) gekregen, maar ik vond ze wel heel groot, dus nu moesten ze delen... wel door de midden gebroken en allebei waren ze hem snel gesmeerd om het rustig op te peuzelen 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neee, Vlekje is gewoon nog in de winter mood.

Vlekje is wel heel zielig nu zeg met haar oogjes. Hele vacht is er omheen verdwenen ziet er enorm zielig uit. Weet wel bijna zeker dat het van de wind komt die de hele week al zo hard is. Goed ze heeft gewoon een tochtvrij nachthok maar daar zit ze dan nooit in. Ben nu begonnen met oculoheel, hopen dat dat een beetje helpt.

Ik merk ook als ze bijvoorbeeld buikpijn heeft en ik zet haar binnen neer dar haar oogjes dan gewoon veel beter zijn. Ik kan helaas haar binnen geen ruimte bieden. En dan nog ik moet Vlekje niet naar binnen halen ouwe graver dat het is en ze is gewoon echt een buitenkonijn.

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was gisteren even bij de intratuin voor hooi en daar zag ik dat ze alleen nog gecastreerde rammen en ongecastreerde voedsters verkopen.

Ook staat er op de info bordjes onder andere dat ze altijd met z’n tweeën gehouden moeten worden en dat ze altijd hooi tot hun beschikking moeten hebben.

Daarnaast zijn de prijzen van de dieren ook flink omhoog gegaan.

In mijn ogen een positieve ontwikkeling.03A04451-DE5B-407D-937C-E934DA00BE86.jpeg.b5869fa577a39adc90c92f5bba55eadf.jpeg

33269C5F-52C5-48D5-800D-6C9D0D557309.jpeg.72748afb7d8f94a8377ad4e243e237e4.jpeg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier 2 heel chagarijnige konijntjes 😢

Op het moment dat het iets harder regent en waait stampt Clyde en kijken ze me heel boos aan. 

Verwonderlijk hoeveel geluid er uit een beestje van 1 kilo kan komen zeg, hij weet precies de plekjes te vinden waar het extra hard klinkt😑🤣

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-1-2022 om 18:47, Jamesthebunnybutler zei:

Mijn meiden zijn weer lekker thuis!! Nu eens kijken hoe Dunya het op haar nieuwe hartmedicatie doet. De DA verwacht wel dat de longontsteking een terugkerend probleem gaat worden bij Siem, omdat hij ook al zo vaak draxxin en duplo gehad heeft. Dat maakt voor mij wel dat ik denk dat ik Siem misschien ook zou laten inslapen als het moment daar is voor Dunya. Of dat ik Dunya mee laat inslapen als het moment eerder daar is voor Siem.

Vanavond lekker kroelen❤️

Wat vervelend dat ze allebei zo lopen te klungelen met hun gezondheid. Ik snap heel goed dat je al aan het nadenken bent over 'wat te doen' als één van beide echt op is... Hun gezondheid is dusdanig slecht dat ik het zelf ook niet meer aan zou durven denk ik om opnieuw te koppelen. Hopelijk kun je nog een tijdje van ze genieten en blijven ze nog even stabiel allebei... Geef ze maar lekker veel aandacht. ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de konijntjes vertrouwen mij gewoon al weer! Dat is best snel na de autorit en  dierenarts en vaccinatie gisteren. Bunny kwam weer zoals iedere ochtend aandacht en een aaitje over zijn bol vragen, en Clyde stond weer met zijn 2 pootjes op mijn hand om er wat brokjes uit te eten🥰

Helemaal gelukkig! ☺️

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Kolino zei:

Tijd voor een waterpistool @Lienappelsien? Katten zijn echt zo brutaal tegenwoordig 😕 Gelukkig zit er gaas tussen!

Haha daar zat ik ook al aan te denken. Maar dat vind ik dan toch een beetje sneu voor de kat, al kan waterpistool met een zachte straal weinig kwaad denk ik. 

De katten zijn zeker brutaal. Je moet echt naar ze toe om ze weg te sturen, want anders doen ze 2 stappen en draaien ze zich weer om om naar je te kijken. Hij zat ook naar een opening in het gaas van de ren te zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is behoorlijk brutaal!! 😄 

Ik zat van de week naar de bunnycam te kijken, zag ik een rode kater voor de konijnenren lopen. Was het  Hiro die ontsnapt was 😄 🤣 Ik had de hond vlak daarvoor in de tuin gelaten en hij was blijkbaar naar buiten geglipt. Toevallig keek ik op de camera wat Sofie weer allemaal aan het uitspoken was, die is zo druk. En toen zag ik hem vrolijk voorbij wandelen. 

Ik heb één van de hooiruiven uit het verblijf gehaald omdat ze zulke acrobatische toeren deed dat ik het eng vond. Ik zal blij zijn als na vandaag de wond prima is bevonden door de dierenarts en de zandbak weer terug er in kan 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn konijnen doet er alles aan om aan mijn muren te knagen (ondanks heel veel speelgoed/dingen waar ze wel op mag knagen) 🙄

Als ik haar naam roep dan stopt ze even en kijkt of ik eraan kom en als dat niet zo is gaat ze door. Als ik wel haar kant op ga, huppelt ze haast vrolijk weg. Ik kan er wel om lachen, dan zijn konijnen toch best intelligente beestjes.

Ik denk dat ze meer reageert op de toon in mijn stem dan haar naam, maar luisteren jullie konijnen naar hun naam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlekjes traanbuizen zijn doorgespoeld. De dierenarts dacht we proberen het maar gewoon zonder narcose niet geschoten is altijd mis. Nou wat was ze het flink. Beide kanten zijn twee keer uitgespoeld. Nu nog 5 dagen creme smeren.

Edit: ogen waren prima niet ontstoken. Dus puur irritaties van traan ogen.

aangepast door pakyakker
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .