Lienappelsien Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Best heftig @Jamesthebunnybutler! Gelukkig zijn ze nu weer lekker thuis 🙂 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 28 minuten geleden, Konijntjes 22 zei: Ik vroeg mij af wat jullie elke dag wekelijks en maandelijks geven. Ik vind het namelijk een beetje lastig om te bepalen hoeveel snoepjes en bijvoorbeeld sloopspeeltjes (gevulde eierdoos bijvoorbeeld) ik moet geven. Ik weet ook niet of er andere dingen zijn die ik moet geven maandelijks. Het enige dat dagelijks moet is onbeperkt hooi en een afgemeten hoeveelheid biks (en onbeperkt water natuurlijk). Hier krijgen ze dagelijks ook nog gedroogde kruiden en groenten. Daardoor wel heel weinig biks (30 gram graanvrij voer voor 2 konijnen die samen 4 kilo wegen). Alles daarbuiten is echt extra en geef ik maar af en toe en in heel kleine hoeveelheden. Hier krijgen ze regelmatig wat zonnebloempitjes of een lijnzaadbrokje. Dat was het wel. Het dagelijks menu is gevarieerd genoeg. Wat betreft zo'n eierdoos, ligt er natuurlijk aan waar je het mee vult en hoeveel karton ze dan opeten. Als er alleen hooi in gaat en ze eten niet de hele doos op kun je dat zo vaak geven als ze het leuk vinden. Stop je er allemaal extraatjes in, dan is het een ander verhaal. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Moeilijke situatie @Jamesthebunnybutler Ik snap je overweging wel, ze zijn beiden te ziek om opnieuw te koppelen. Geniet nog maar even zo veel mogelijk van ze! @Konijntjes 22 Je kunt ook een deel van de brokjes gebruiken voor voedselverrijking, dan hoef je niet na te denken hoeveel je geeft. Iets lekkers geven is echt mensen eigen, konijnen zijn net zo blij met een portie kruiden. Dat hoeven echt geen snoepjes te zijn. Ik zou zeggen geef de dingen die je normaal al geeft op een andere manier, zodat ze er voor moeten werken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 8 minuten geleden, Kolino zei: @Konijntjes 22 Je kunt ook een deel van de brokjes gebruiken voor voedselverrijking, dan hoef je niet na te denken hoeveel je geeft. Iets lekkers geven is echt mensen eigen, konijnen zijn net zo blij met een portie kruiden. Dat hoeven echt geen snoepjes te zijn. Ik zou zeggen geef de dingen die je normaal al geeft op een andere manier, zodat ze er voor moeten werken. Inderdaad. Ik koop nooit iets van konijnensnoepjes. Met wat groenten, een handje geplukt gras of 2 biksjes als tussendoortje zijn ze net zo blij. 🙂 En vaak is dat gezonder. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 1 uur terug, Jamesthebunnybutler zei: Mijn meiden zijn weer lekker thuis!! Nu eens kijken hoe Dunya het op haar nieuwe hartmedicatie doet. De DA verwacht wel dat de longontsteking een terugkerend probleem gaat worden bij Siem, omdat hij ook al zo vaak draxxin en duplo gehad heeft. Dat maakt voor mij wel dat ik denk dat ik Siem misschien ook zou laten inslapen als het moment daar is voor Dunya. Of dat ik Dunya mee laat inslapen als het moment eerder daar is voor Siem. Vanavond lekker kroelen❤️ Heftig hoor...😥 Inderdaad maar lekker met ze kroelen!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Konijntjes 22 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Hebben jullie ervaring met de zolux rodycare anti-klitset. Ik wil namelijk wel weten of het goede kwaliteit is voordat ik het koop, maar kan nergens reviews vinden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 14 minuten geleden, Konijntjes 22 zei: Hebben jullie ervaring met de zolux rodycare anti-klitset. Ik wil namelijk wel weten of het goede kwaliteit is voordat ik het koop, maar kan nergens reviews vinden. Het enige wat ik er van kan zeggen: NIET kopen! Dit is niet geschikt voor konijnen. De borstel maakt de huid van je konijn kapot. Je kunt beter een zachte borstel kopen. Ik weet niet of je een langharig of kortharig konijn hebt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Konijntjes 22 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 49 minuten geleden, Kolino zei: Ik weet niet of je een langharig of kortharig konijn hebt? Ik heb een langharig konijn. Hij heeft heel snel kliten als ik 2 dagen vergeten om te borstelen moet ik er weer wat uitknippen. Ik kreeg van andere mensen juist te horen dat ik het moet kopen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Konijntjes 22 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 53 minuten geleden, Kolino zei: Het enige wat ik er van kan zeggen: NIET kopen! Dit is niet geschikt voor konijnen. De borstel maakt de huid van je konijn kapot. Je kunt beter een zachte borstel kopen. Ik weet niet of je een langharig of kortharig konijn hebt? We hebben ook al een zachte borstel geprobeerd, maar dat werkt niet goed. Mijn konijn heeft een hele dikke vacht. Bij de zachte borstel kan ik alleen op de bovenkant komen en niet goed door de vacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Konijnenopvangen raden voor de vachtverzorging van langharige konijnen een zwijnenborstel aan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Dan zou je nog beter naar een babykammetje kunnen kijken dan dit soort prut kopen. Een borstel van zwijnenhaar wordt inderdaad vaak aangeraden, dat is ook wat ik bedoelde met een zachte borstel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Zo'n slickerborstel is niet perse fout hoor, maar wel hoe je hem gebruikt. Ik ben alleen geen fan van de kam die bij die set zit. Ik heb jaren geleden een trimcursus gedaan en de enige borstel die echt niet goed is (en dan bedoel ik ook voor elk dier niet goed), is een furminator en alles wat erop lijkt. De mesjes snijden de gezonde vacht ook, dus logisch dat er veel haren vanaf komen, maar het maakt de complete haarstructuur kapot. Een slickerborstel doet dat niet, maar is voor een dun konijnenvachtje en dito velletje niet heel goed als je er te ruw mee omgaat. Een konijn wat goed dik in de vacht zit, zou er wel mee geborsteld kunnen worden, maar dan haal je vaak de ondervacht niet. Een kam is het beste, en dan kammen alsof je een boek leest, dus 'pagina' (laagje vacht) voor 'pagina' (een volgend laagje vacht). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 26 januari 2022 Delen Geplaatst: 26 januari 2022 Ik heb zo'n borstel dus gehad, nooit meer! Zelf maak ik tegenwoordig liever gebruik van mijn handen. Ik ben trouwens wel benieuwd of mensen goede ervaringen hebben met zo'n siliconen handschoen (eigenlijk voor honden/katten). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 27 januari 2022 Delen Geplaatst: 27 januari 2022 6 uren geleden, Kolino zei: Ik heb zo'n borstel dus gehad, nooit meer! Zelf maak ik tegenwoordig liever gebruik van mijn handen. Ik ben trouwens wel benieuwd of mensen goede ervaringen hebben met zo'n siliconen handschoen (eigenlijk voor honden/katten). Wel bij mijn kat, dat werkte wel echt prettig. Nam goed de haren op en bleven ook voornamelijk in de handschoen zitten ipv verspreid over de grond. En ze wilde altijd spelen met de borstels, maar bij de handschoen ging ze er lekker voor liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 27 januari 2022 Delen Geplaatst: 27 januari 2022 Ik gebruik het liefst een kam, gewoon voor mensen met fijne tanden. Dat werkt nog het prettigste. Laagje voor laagje werken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 28 januari 2022 Delen Geplaatst: 28 januari 2022 Ik vind een zwijnenhaar borstel nog steeds het fijnst werken icm een kam om te checken of de klitten eruit zijn. Maar ik heb wel een langhaar. Siempje voelt zich een stuk beter! Eet goed en springt weer op de bank. Knort helaas nog wel een beetje. Ik heb hem net zijn draxxin gegeven. Jeetje wat een drama zeg, ik vind het zo moeilijk om te injecteren. Ik voel niet wat ik doe en weet niet of die naald er goed in zit, dus ik ben bang dat ik niet onder de huid prik of juist te diep in steek. Vacht is niet nat, dus het zal wel goed zijn. Met Dunya was het vechten met haar nieuwe medicatie. Dat nieuwe pilletje smaakt naar rundvlees en dat accepteert ze niet in een stukje papaja. Ik onder dwang in haar bek duwen, spuugt ze gewoon weer uit. Met een banaantje lukte het gelukkig wel, dus ik hoop dat ze dat blijft accepteren zonder dwang. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 28 januari 2022 Delen Geplaatst: 28 januari 2022 Je kunt even de spuit optrekken als je onder de huid zit. Als hij vacuum trekt zit je goed, als je er naast zit zuig je lucht op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 28 januari 2022 Delen Geplaatst: 28 januari 2022 Thanks! Maar hoe weet je of het vacuum trekt dan? Voel je dat aan hoe moeilijk het optrekt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 28 januari 2022 Delen Geplaatst: 28 januari 2022 Dan kan je niks optrekken, ook geen lucht. Je voelt dan weerstand. Ook handig om zo te checken of je niet perongeluk in een bloedvat zit. Dan zuig je namelijk bloed op. Snap t wel hoor. Konijnen hebben een vrij stugge huid en dat prikt soms wat moeilijk. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 28 januari 2022 Delen Geplaatst: 28 januari 2022 Top. Ik trek altijd wel omhoog inderdaad, maar let niet op wat ik voel alleen of ik geen bloed zie. Hopen dan maar dat ik nu goed geprikt heb. Ze zijn ide lastig te prikken en door de dikke vacht zie je ook niet wat je doet natuurlijk. Dank voor de tip! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 29 januari 2022 Delen Geplaatst: 29 januari 2022 14 uren geleden, Dollie zei: Je kunt even de spuit optrekken als je onder de huid zit. Als hij vacuum trekt zit je goed, als je er naast zit zuig je lucht op. Ik dacht hè?? Waar gaat dit nou over? Ik had het onderwerp hoe langharige konijnen kammen nog in mijn hoofd en dacht ónder de huid? Spuit? Vacuüm? 😯 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 29 januari 2022 Delen Geplaatst: 29 januari 2022 Ja kam jij je konijnen nooit vacuum onder de huid dan? 🤨😂 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 29 januari 2022 Delen Geplaatst: 29 januari 2022 🤣 euh, nee. Tot op heden niet. Ben ik nu een konijnenmishandelaar? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 29 januari 2022 Delen Geplaatst: 29 januari 2022 Zeer zeker, @Dollie, heb jij nog plek om de meest zielige konijntjes op te vangen van deze konijnen verwaarlozer. Ze hebben het daar zo slecht? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 29 januari 2022 Delen Geplaatst: 29 januari 2022 😳 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten