Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2022 - slowchat konijnen algemeen

Evee

Aanbevolen berichten

Echt wat een konijn stond ik daar om half 7 een konijn te kalmeren. Vlekje is wel een stamper als ik bijv. te laat ben met eten geven. Maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Soms schrikt ze wel en stampt ze een paar keer, maar dit bleef maar door gaan. Ook zat ze boven in haar hok dus dat dreunt lekker door.😂 Ook heeft ze ook echt mega achterpoten dus daar komt nog wel veel geluid vanaf.

• Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze horen en ruiken een stuk beter dan wij. Ik vind het altijd grappig dat als ik in de keuken met banaan bezig ben, ze al klaarstaan als ik terug naar de woonkamer kom, om ze een stukje te geven. Stampen doet er hier eigenlijk maar eentje. Soms kan ik de oorzaak herleiden, soms ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dunya en Siem zitten samen in opname bij de DA :(.

Dunya heeft inderdaad een haakje en had daardoor ook wat gas en trage darmwerking. Daar wordt ze morgen aan geholpen en als ze stabiel genoeg is in de narcose dan maakt de DA een echo van haar hartje om eens echt te kijken wat er daar nu speelt. Rekent ze geen kosten voor, ze is gewoon benieuwd.

Siem heeft ondanks dat het beter leek te gaan met zijn snot nu een longontsteking... Zo zielig, hij pruttelde het weekend ook al wat tijdens het eten. Dat verklaaart zijn niet happy gedrag. Arme schat, moet hij weer op de draxx. Ik hoop dat hij ervan opknapt, hij heeft al zo veel langdurige kuren draxx gehad... En bij Ollie was de longontsteking toch een teken dat ze aan het eind van haar leven kwam, hopelijk bij Siem gaat het beter.

Zo naar om je koppeltje achter te moeten laten bij de dierenarts voor de nacht! Bah, ik ben er echt ziek van!

• Verdrietig 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja he, arm ding! En zo'n bikkel, want het is dat het opviel dat hij wat rustiger is dan anders en iets minder goed eet, maar uiteraard leek het verder prima te gaan. Ik ben blij dat ik zijn gedrag inmiddels ken.

Snot is echt vreselijk ja, vooral omdat het continu kan omslaan...

Dank je. Ik vind dat ze er allebei goed doorheen moeten komen of allebei tegelijkertijd in moeten slapen. Doe dat eerste maar.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gebeld door de DA. Met Siem gaat het beter! Dunya is weer half wakker uit de narcose, maar wel heel vertraagd. Echo is gemaakt, haar hart is echt beroerd. De hartspier functioneert zeer slecht, waardoor het bloed niet goed rondgepompt wordt en terugloopt. Dat zorgt voor vocht en benauwdheid. De DA vond de dosering vochtafdrijvers heel hoog en had gehalveerd, maar daarmee zag de röntgen er heel beroerd uit. Die wordt dus weer verhoogd en ze krijgt er hartmedicatie bij om te ondersteunen. Al met al gaat het dus best slecht met haar, terwijl mevrouwtje best vrolijk rondhobbelt en ook lekker relaxed is. De DA verwacht dat ze maar kort te leven heeft, maar dat ze met deze klachten alweer een jaar bij ons is, is eigenlijk ook heel bijzonder. 

Ik vind het wel fijn om te weten, want met deze kennis zou ik haar denk ik niet opnieuw koppelen als dat nodig is of serieuze operaties doen bij haar. Ze blijft nog een nachtje daar in de zuurstofkooi voor de zekerheid. 

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou he. Ze heeft er voor mijn gevoel alleen heel veel ongemak van als de vochtafdrijvers niet goed gedoseerd zijn. Dan wordt ze mega benauwd door dat vocht en dat zie ik meteen doordat ze dan rustiger is en niet meer met de pootjes opzij ligt. En je merkt dat ze weinig energie heeft en soms een soort hoest doordat het niet krachtig genoeg gepompt kan worden. Eten blijft een probleem en ze heeft nauwelijks vet en spiermassa daardoor. Zo lang ze relaxed is vind ik het goed, maar eigenlijk reken ik er gewoon op dat ze over een tijdje plots dood neervalt of in de volgende narcose blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is relatief fijn aan zo'n aandoening. Je kunt daar in je hoofd al rekening mee houden en met wat geluk hoef je de keuze niet zelf te maken. 

Ik heb een hondje gehad met flinke hartklachten. Die viel flauw als ze te enthousiast werd, maar stond eigenlijk meteen weer op en was dan weer gewoon blij. Denk dat wij er meer last van hadden dan zij, tot de medicatie goed op orde was. Met medicatie gebeurde dat ook vrijwel niet meer. Eigenlijk toen ook verwacht dat die gewoon een keer het hoekie om zou gaan, in zo'n flauwte zou blijven ofzo. Maar die heeft toen nog iets van een hersenbloeding oid gehad, iets waardoor ze totaal de weg kwijt was, dus alsnog in moeten laten slapen. Ik hoop dat Dunya er rustig tussenuit gaat piepen een keertje, dat zou voor jou en haar toch het fijnste zijn. 

En dan die Siem, je hebt wel wat in huis gehaald he 😅. Met die oude kwakkelkonten. 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoop ik idd ook. Haha ja ik neem altijd de kneusjes mee uit de opvang. Bij Siem wist ik dat, maar ik ben er nu wel klaar mee. Financieel ook haha. Ik wil graag terug naar twee, die buiten hebben nooit wat en gaan gewoon dood als ze oud zijn. Siem zou overigens pas een jaar of vier oud zijn. Arme stakker.

Dunya is nu een jaar of 6/7 volgens mij. Qua gedrag oogt ze veel ouder, maar ze ziet er niet oud uit vind ik. Siem mag naar huis, maar ik hou ze liever ff daar samen. Het is ook een half uurtje rijden, dus dan doe ik dat liever morgen in één keer. Ik ben blij dat de antibiotica bij hem al wel weer aanslaat. Echt een bikkel inderdaad! Hopelijk komt hij snel weer kroelen op de bank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn meiden zijn weer lekker thuis!! Nu eens kijken hoe Dunya het op haar nieuwe hartmedicatie doet. De DA verwacht wel dat de longontsteking een terugkerend probleem gaat worden bij Siem, omdat hij ook al zo vaak draxxin en duplo gehad heeft. Dat maakt voor mij wel dat ik denk dat ik Siem misschien ook zou laten inslapen als het moment daar is voor Dunya. Of dat ik Dunya mee laat inslapen als het moment eerder daar is voor Siem.

Vanavond lekker kroelen❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .