Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2022 - slowchat konijnen algemeen

Evee

Aanbevolen berichten

Ik heb een grote baal houtvezel verkeerd geleverd gekregen, vergoed gekregen, maar ik kom er niet vanaf omdat (gelukkig) niemand het gebruikt vanwege stof. 

Ik vroeg aan de buren of ze hem konden gebruiken voor de kippen, maar die zijn pas opgegeten door een roofdier 😢

Die zaten dus in de tuin naast mijn konijnen, alleen een schutting er tussen!

In een ren met kippengaas, dat was kapot. En de kippen doodgebeten en een aantal weg.

• Verdrietig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een konijntje waar ik zelf niet echt van weet wat ik met hem aan moet. Marlo eet niet mee bij de groep, maar reageert verder niet perse anders. Dan zou je al snel denken aan haakjes. Maar voer je hem de brokjes uit de hand, eet hij wel. Dat past daar niet bepaald bij. Hooi eet hij ook gewoon. In eerste instantie dacht ik nog: Misschien iets voorgevallen in de groep waardoor hij niet durft? Maar met kruiden zit hij er wel gewoon tussen en de rest van de dag zit hij tegen Galaxy of Nala aangeplakt. En het was niet eenmalig, maar inmiddels al 3 dagen op rij. Misschien toch de dierenarts maar bellen. Hij is nu een jaar of 8 denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Irritant he? Soms hebben ze betere en mindere dagen bij beginnende haakjes. Idd even goed in de gaten houden!

Inderdaad heel irritant ja. De gevallen met haakjes waar ik ervaring mee heb, stopten met brokjes eten bij hun ontbijt, maar wilden het ook uit de hand niet meer aanpakken. Dat was dan meteen duidelijk. Marlo vind ik zo vaag in zijn signalen nu. De vorige keer was hij ook veel duidelijker. Mijn eerste gevoel was ook haakjes, en zachte dingen eten blijven ze vaak nog wel doen als ze zijn gestopt met het eten van harde dingen. Maar meneer eet dus alles nog, zij het niet in de groep. Vanochtend echter weer wel. Heb de eerste dag voor de zekerheid pijnstilling gegeven (overigens ook maar 1 keer), en daarna niet meer. Omdat ik wilde weten wanneer hij hoe reageert. Echter reageerde hij een dag later precies hetzelfde, zonder pijnstilling. Daarom vond ik zijn signalen zo vaag. Na de derde dag dacht ik: Oke, ik ga bellen. Omdat er nog genoeg ingaat en hij zich niet anders gedraagt, vond ik hem niet zo spoed. En uitgerekend die dag doet hij weer normaal... Morgen maar weer bekijken wat hij doet. Scheelt dat onze dierenarts op zaterdag ook open is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • 2 weken later...

Bleh, ga net de konijnen voeren, eentje komt heel rap naar me toe rennen, de ander blijft stil zitten, wat verdacht is, want die is verzot op eten. Brokje voor z'n neus gehouden, maar dat moet ie niet. Zul je zien, altijd 's avonds... gelukkig heeft hij einde van de middag nog gegeten, dus nog niet meteen spoed. Ik blijf nog maar even op om hem in de gaten te houden, hij is wel alert en beweeglijk gelukkig.

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Kolino zei:

Bleh, ga net de konijnen voeren, eentje komt heel rap naar me toe rennen, de ander blijft stil zitten, wat verdacht is, want die is verzot op eten. Brokje voor z'n neus gehouden, maar dat moet ie niet. Zul je zien, altijd 's avonds... gelukkig heeft hij einde van de middag nog gegeten, dus nog niet meteen spoed. Ik blijf nog maar even op om hem in de gaten te houden, hij is wel alert en beweeglijk gelukkig.

He bah..nog niet zo lang terug had je ook al pech, hopelijk valt het mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Kolino zei:

Ai niks aan. Hopelijk vanochtend ontbeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker, de ander heeft wel heel gevoelige darmen (ze hadden het de vorige keer kort na elkaar), maar hij heeft dat echt niet. Normaal kun je hem alles voorschotelen, er is maar weinig wat hij laat liggen. Dat hij dit nu twee keer redelijk dicht op elkaar heeft, past totaal niet bij hem. Hij eet zelfs nog koekjes bij de dierenarts op de behandeltafel of in de auto onderweg 😉 Hij is dol op eten.

Ik zal hem van de week even wegen, ik wil hem nu geen extra stress aan doen. Mijn gevoel zegt dat hij wat is afgevallen, maar wegen is nou eenmaal weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Kolino zei:

Ja zeker, de ander heeft wel heel gevoelige darmen (ze hadden het de vorige keer kort na elkaar), maar hij heeft dat echt niet. Normaal kun je hem alles voorschotelen, er is maar weinig wat hij laat liggen. Dat hij dit nu twee keer redelijk dicht op elkaar heeft, past totaal niet bij hem. Hij eet zelfs nog koekjes bij de dierenarts op de behandeltafel of in de auto onderweg 😉 Hij is dol op eten.

Ik zal hem van de week even wegen, ik wil hem nu geen extra stress aan doen. Mijn gevoel zegt dat hij wat is afgevallen, maar wegen is nou eenmaal weten.

Bah, wel vervelend. Gelukkig dat hij nu wel uit zichzelf weer is gaan eten. Hopelijk valt het mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze voedster Silke wou net haar groente niet. 1 klein stukje witlof zag ik haar oppeuzelen maar niet van harte. Ze zat er ook niet ontspannen bij. 2 lijnzaadbrokjes gegeven en Metacam en hopen dat dat voldoende werkt.

Ze heeft vanmiddag 10 erwtevlokken gehad, misschien dat ze daar wat last van heeft. Een paar dagen pastinaak lijkt me niet? Dat hebben ze eerder nooit gehad maar waren ze beide erg gek op dus heb ik ze een aantal dagen gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .