happy211 Geplaatst: 23 november 2022 Delen Geplaatst: 23 november 2022 3 uren geleden, BaasjevanBrownie zei: O brokjes doe ik wel s morgens. Alleen geen groentes. Ja, ik zat ook aan kruiden te denken. Iemand enig idee welke kruiden dan bij diarree? Aardbeiblad is volgens mij ook goed bij diarree 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 23 november 2022 Delen Geplaatst: 23 november 2022 2 minuten geleden, happy211 zei: Aardbeiblad is volgens mij ook goed bij diarree Daar kom ik alleen wat minder makkelijk aan dan munt en tijm 😉 Zou ik dan in de webshop moeten bestellen, maar misschien idd een goed idee om in huis te halen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 23 november 2022 Delen Geplaatst: 23 november 2022 Ik had ook wel goede resultaten met salie. Weegbree is een zeker goede basis. Probeer ook eens venkel. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 27 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2022 Ik heb een grote baal houtvezel verkeerd geleverd gekregen, vergoed gekregen, maar ik kom er niet vanaf omdat (gelukkig) niemand het gebruikt vanwege stof. Ik vroeg aan de buren of ze hem konden gebruiken voor de kippen, maar die zijn pas opgegeten door een roofdier 😢 Die zaten dus in de tuin naast mijn konijnen, alleen een schutting er tussen! In een ren met kippengaas, dat was kapot. En de kippen doodgebeten en een aantal weg. 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iris_1D Geplaatst: 27 november 2022 Delen Geplaatst: 27 november 2022 Misschien niet zo heel goed, maar ik gebruik houtvezel voor mijn hamsterscaping. Tot nu toe heb ik nog nooit een hamster gehad die er last van had. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 Op 27-11-2022 om 06:21, Evee zei: maar ik kom er niet vanaf omdat (gelukkig) niemand het gebruikt vanwege stof. Als ik in de buurt woonde, nam ik het van je over. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 1 december 2022 Delen Geplaatst: 1 december 2022 Hier ook een konijntje waar ik zelf niet echt van weet wat ik met hem aan moet. Marlo eet niet mee bij de groep, maar reageert verder niet perse anders. Dan zou je al snel denken aan haakjes. Maar voer je hem de brokjes uit de hand, eet hij wel. Dat past daar niet bepaald bij. Hooi eet hij ook gewoon. In eerste instantie dacht ik nog: Misschien iets voorgevallen in de groep waardoor hij niet durft? Maar met kruiden zit hij er wel gewoon tussen en de rest van de dag zit hij tegen Galaxy of Nala aangeplakt. En het was niet eenmalig, maar inmiddels al 3 dagen op rij. Misschien toch de dierenarts maar bellen. Hij is nu een jaar of 8 denk ik? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 2 december 2022 Delen Geplaatst: 2 december 2022 Ik zou inderdaad aan een gebitsprobleem denken. Bij mij eten ze soms wel wat brok uit de hand als ze niet mee eten uit het bakje. Meestal is het dan toch een haakje. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 2 december 2022 Delen Geplaatst: 2 december 2022 Ja, sinds vanochtend doet hij wel weer 'normaal', uiteraard.. Altijd als je wil gaan bellen. Hou het goed in de gaten natuurlijk. Hij heeft eerder haakjes gehad, dus het zou zomaar kunnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 2 december 2022 Delen Geplaatst: 2 december 2022 Irritant he? Soms hebben ze betere en mindere dagen bij beginnende haakjes. Idd even goed in de gaten houden! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 2 december 2022 Delen Geplaatst: 2 december 2022 2 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: Irritant he? Soms hebben ze betere en mindere dagen bij beginnende haakjes. Idd even goed in de gaten houden! Inderdaad heel irritant ja. De gevallen met haakjes waar ik ervaring mee heb, stopten met brokjes eten bij hun ontbijt, maar wilden het ook uit de hand niet meer aanpakken. Dat was dan meteen duidelijk. Marlo vind ik zo vaag in zijn signalen nu. De vorige keer was hij ook veel duidelijker. Mijn eerste gevoel was ook haakjes, en zachte dingen eten blijven ze vaak nog wel doen als ze zijn gestopt met het eten van harde dingen. Maar meneer eet dus alles nog, zij het niet in de groep. Vanochtend echter weer wel. Heb de eerste dag voor de zekerheid pijnstilling gegeven (overigens ook maar 1 keer), en daarna niet meer. Omdat ik wilde weten wanneer hij hoe reageert. Echter reageerde hij een dag later precies hetzelfde, zonder pijnstilling. Daarom vond ik zijn signalen zo vaag. Na de derde dag dacht ik: Oke, ik ga bellen. Omdat er nog genoeg ingaat en hij zich niet anders gedraagt, vond ik hem niet zo spoed. En uitgerekend die dag doet hij weer normaal... Morgen maar weer bekijken wat hij doet. Scheelt dat onze dierenarts op zaterdag ook open is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2022 Ik ontving een nieuwsbrief van de dierenarts met het feestdagenrooster, maar ook met dit schema er in: Ik ben blij om te zien dat "konijn eet niet" staat bij urgente spoed als in "heeft zeker binnen enkele uren zorg nodig". Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 20 december 2022 Delen Geplaatst: 20 december 2022 Handig lijstje. Urine niet kwijt kunnen had onze kat eens. Wat schreeuwde hij. Direct naar de dierenarts gegaan en onder een roesje hebben ze de urineweg vrijgemaakt. Vandaar dat hij nu op dieet staat: Royal Canin Veterinary Urinary S/O Kattenvoer Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 29 december 2022 Delen Geplaatst: 29 december 2022 Bleh, ga net de konijnen voeren, eentje komt heel rap naar me toe rennen, de ander blijft stil zitten, wat verdacht is, want die is verzot op eten. Brokje voor z'n neus gehouden, maar dat moet ie niet. Zul je zien, altijd 's avonds... gelukkig heeft hij einde van de middag nog gegeten, dus nog niet meteen spoed. Ik blijf nog maar even op om hem in de gaten te houden, hij is wel alert en beweeglijk gelukkig. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 29 december 2022 Delen Geplaatst: 29 december 2022 1 uur terug, Kolino zei: Bleh, ga net de konijnen voeren, eentje komt heel rap naar me toe rennen, de ander blijft stil zitten, wat verdacht is, want die is verzot op eten. Brokje voor z'n neus gehouden, maar dat moet ie niet. Zul je zien, altijd 's avonds... gelukkig heeft hij einde van de middag nog gegeten, dus nog niet meteen spoed. Ik blijf nog maar even op om hem in de gaten te houden, hij is wel alert en beweeglijk gelukkig. He bah..nog niet zo lang terug had je ook al pech, hopelijk valt het mee Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Hoe is het nu @Kolino? Wilde hij z'n ontbijt wel? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 9 uren geleden, Kolino zei: Bleh, ga net de konijnen voeren, eentje komt heel rap naar me toe rennen, de ander blijft stil zitten, wat verdacht is, want die is verzot op eten. Brokje voor z'n neus gehouden, maar dat moet ie niet. Zul je zien, altijd 's avonds... gelukkig heeft hij einde van de middag nog gegeten, dus nog niet meteen spoed. Ik blijf nog maar even op om hem in de gaten te houden, hij is wel alert en beweeglijk gelukkig. Ai niks aan. Hopelijk vanochtend ontbeten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Vanmorgen kwam hij gelukkig meteen 🙂 Het klopt inderdaad dat hij het een tijdje terug ook al had. Geen idee wat de oorzaak was, ze zijn wel beiden wat in de rui. Vuurwerkstress heeft hij zo te zien niet, maar ik houd hem goed in de gaten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Gelukkig dat hij weer aangerend kwam, maar je blijft natuurlijk peinzen waarom hij nu al 2 keer "anders dan anders" deed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Ja zeker, de ander heeft wel heel gevoelige darmen (ze hadden het de vorige keer kort na elkaar), maar hij heeft dat echt niet. Normaal kun je hem alles voorschotelen, er is maar weinig wat hij laat liggen. Dat hij dit nu twee keer redelijk dicht op elkaar heeft, past totaal niet bij hem. Hij eet zelfs nog koekjes bij de dierenarts op de behandeltafel of in de auto onderweg 😉 Hij is dol op eten. Ik zal hem van de week even wegen, ik wil hem nu geen extra stress aan doen. Mijn gevoel zegt dat hij wat is afgevallen, maar wegen is nou eenmaal weten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 28 minuten geleden, Kolino zei: Ja zeker, de ander heeft wel heel gevoelige darmen (ze hadden het de vorige keer kort na elkaar), maar hij heeft dat echt niet. Normaal kun je hem alles voorschotelen, er is maar weinig wat hij laat liggen. Dat hij dit nu twee keer redelijk dicht op elkaar heeft, past totaal niet bij hem. Hij eet zelfs nog koekjes bij de dierenarts op de behandeltafel of in de auto onderweg 😉 Hij is dol op eten. Ik zal hem van de week even wegen, ik wil hem nu geen extra stress aan doen. Mijn gevoel zegt dat hij wat is afgevallen, maar wegen is nou eenmaal weten. Bah, wel vervelend. Gelukkig dat hij nu wel uit zichzelf weer is gaan eten. Hopelijk valt het mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 30 december 2022 Delen Geplaatst: 30 december 2022 Onze voedster Silke wou net haar groente niet. 1 klein stukje witlof zag ik haar oppeuzelen maar niet van harte. Ze zat er ook niet ontspannen bij. 2 lijnzaadbrokjes gegeven en Metacam en hopen dat dat voldoende werkt. Ze heeft vanmiddag 10 erwtevlokken gehad, misschien dat ze daar wat last van heeft. Een paar dagen pastinaak lijkt me niet? Dat hebben ze eerder nooit gehad maar waren ze beide erg gek op dus heb ik ze een aantal dagen gegeven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 31 december 2022 Delen Geplaatst: 31 december 2022 Gelukkig had ze vanmorgen weer zin in brokjes en even later zat ze ook alweer hooi te eten. Pak van mijn hart. Blij dat ik metacam en lijnzaadbrokjes achter de hand heb. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten