Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2022 - slowchat konijnen algemeen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Mmm moet dat boek misschien ook maar eens aanschaffen. Mooi 5 dec. cadeau.

mmmm. kijk net op internet maar geen prijs om met 5 dec te vragen. Gaat de Sint niet trekken. Gaat prijsafspraken te boven.

Je kunt het in de bieb lenen of even lezen. Ze legt de manier van trainen uit in 1 hoofdstuk en de rest is een groot aantal trucjes en spelletjes. Bijvoorbeeld nagels knippen: laat de knipper zien en zegt 'nagel' tot het konijn het normaal vind. Dan leg je de knipper tegen een pootje en zegt 'nagel' tot het konijn het normaal vind. Elke handeling eindigt met een brokje. Zo ga je stap voor stap door waarbij je pas de volgende stap zet als het konijn helemaal meewerkt: nagel aanraken, 2 nagels aanraken enzovoort, andere pootje aanraken, nagel in het tangetje en verder niks, beetje druk op de nagel met het tangetje, 1 nagel knippen, 2 nagels knippen. Bernice ging door tot het konijn geleerd had zelf het pootje aan te bieden als er nagels geknipt moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag allemaal goede recensies en één gaf maar twee sterren omdat ze het boek niet ontvangen had. Dat vind ik dan meer twee sterren voor Bol.com dan voor dat boek. Ik train ze al en vindt ze snel leren.

Maar ik wil nog meer doen. Van de winter misschien wat meer tijd omdat er geen tuin = veel bloemen in potten te onderhouden is. De afgelopen zomer heel wat gieters vol lopen sjouwen met regenwater. Meer dan 5000 liter!!

Weer een leuke tip van je. Dank.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, hemmel zei:

Jee, wat is dat slopend. Ik vind niks leuk en alles wat niet onmiddellijk hoeft, daar kan ik geen energie voor opbrengen.

Dinsdag elke 2 uur op. Woensdag om de 4 uur op. Ik vond het zo sneu, zo vaak temperaturen. Ik had dat niet zien aankomen: 2 dagen lang vaak. 

Zou het voor jezelf niet fijner zijn als je je slaapcyclus aanhoudt? Die duurt vaak 1,5 uur, dus om de 4,5 uur opstaan in plaats van om de 4 uur. Dan is het nog niet leuk, maar kan je lichaam het misschien wel beter aan.

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Marjoleink zei:

Zou het voor jezelf niet fijner zijn als je je slaapcyclus aanhoudt? Die duurt vaak 1,5 uur, dus om de 4,5 uur opstaan in plaats van om de 4 uur. Dan is het nog niet leuk, maar kan je lichaam het misschien wel beter aan.

Hey, dit wist ik niet. Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-10-2022 om 20:04, Jamesthebunnybutler zei:

Vanmiddag heb ik ook een eethuisje voor haar gemaakt met kattenluik op chip. Het is van een speelgoedkist die dus aan de bovenkant open kan. Ideaal. Maandag wordt Dunya ook gechipt, dus ik duim dat ze er weer uit komt en het luikje kan gebruiken. 

Ik sluit even aan bij een tekst uit oktober. Ik bleef aan deze eethuisjes denken en nu met Black Friday heeft PetsPlace het luikje afgeprijsd van 125 naar 90 euro. Ik heb het dus besteld en ga het in een fruitkist zetten. 

Ik heb mijn ram een keer zien eten toen de voedster er niet bij was, en je zag hem gewoon stralen van plezier. Kennen jullie dat? Je ziet een konijn en weet: "Zo, die is gelukkig, zeg!" Ik gun hem die ontspanning bij het eten.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Evee zei:

Ik heb je bericht even verplaatst naar het konijnencafe, het is niet echt offtopic omdat het over konijnen gaat 😉

Beterschap! Hopelijk valt het mee en helpt een keer groenvoer overslaan voldoende.

Aha dat is alleen voor off-topic klagen 😉 vond zelf poep onder mijn slippers en alles moeten uitsoppen wel een goede reden voor wat gemopper 🤪

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei:

Aha dat is alleen voor off-topic klagen 😉 vond zelf poep onder mijn slippers en alles moeten uitsoppen wel een goede reden voor wat gemopper 🤪

Haha ja, offtopic klaaghoekje is voor offtopic klagen 😄  Heb je behoefte aan een konijnenklaaghoekje? (ik typte al konijnenknaaghoekje)

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Evee zei:

Konijnenkwaaltjeskletshoekje klinkt ook wel aardig, iets voor bij gezondheid? 

Op zich een aardig idee. Voor als je niet direct de behoefte hebt om een eigen topic aan te maken, maar in dit topic het dan toch soms ondergesneeuwd raakt. Of zouden er dan geen eigen topics in gezondheid meer aangemaakt worden? 

Konijnenkwaaltjeskletskoekje bekt nóg beter 😜

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, BaasjevanBrownie zei:

Pfff Ukkie heeft weer eens diarree, hele ren ligt weer vol plakkaten, heel mijn slippers zitten er nu onder 😕 en tussen de gaatjes van de catcube, kan ik ze er weer met een stokje uitpoeren straks. 

Vanavond maar geen groentes weer voor mevrouw, zal ze niet leuk vinden als Brownie wel krijgt. 

Hè wat vervelend weer zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat gelukkig weer beter, kontje is nog wel wat vies, maar in de ren liggen geen natte klodders meer. Ze heeft het vrij veel, mijn vroegere pooltje had dat ook. Ik heb toch het idee dat die dwergjes heel gevoelig zijn. 

Ik voel me wel een heel slecht baasje als ik Brownie groentes geef en haar niets. Het is wel vrij makkelijk te realiseren, aangezien Brownie op commando op schoot springt als ik op mijn hurken zit en Ukkie dat never nooit durft (die vind dat al spannend als ik plat op de grond zit). Maar wel heel sneu als Brownie op mijn hurken zit te dineren dat Ukkie dan rondjes om me heen rent, iedere keer toch een sprong heroverweegt en de conclusie trekt dat ze toch echt niet durft 🙈 Uiteindelijk gaat ze me heel lief aflikken op de hoop dat....

Is er niet iets dat ik wèl mag geven bij diarree? 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Ahhh schattig van Ukkie. Fijn dat het beter gaat.

Ik zou haar nog echt geen groente en brokjes geven. Alleen hooi en water. Maar misschien dat bepaalde gedroogde kruiden wel kunnen? 

O brokjes doe ik wel s morgens. Alleen geen groentes.

Ja, ik zat ook aan kruiden te denken. Iemand enig idee welke kruiden dan bij diarree?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die science selective gebruiken: in de opvang waar ik vrijwilliger ben is het zo dat als ze daar voor elke drie aankoopbonnen science selective (1,5 kg) + gegevens van de klant één zak van 10 kg science selective krijgen. Ik weet niet waarom dat is en of meerdere opvangen dat hebben, maar misschien goed om te weten en dus aankoopbonnen te bewaren voor een opvang (of na ge vragen of het bij de opvang waar je zelf evt komt ook geldt).

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .