Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2022 - slowchat konijnen algemeen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Hij eet zijn blindedarmkeutels al een paar jaar niet meer (na de eerste keer EC) en hij is niet goed in zichzelf schoon houden / vachtverzorging. Ik vermoed dat hij inmiddels misschien ook wat  artrose klachten kan hebben, binnenkort nog maar na laten kijken. 

Hij was altijd ongeveer 1.8 a 2 kg, met 2kg eigenlijk iets aan de dikke kant. Hij is een raszuivere nederlandse hangoordwerg. 

Hij is niet zo een goede hooi eter, maar met kruiden er door gaat dat wel. Hij krijgt nog wat dual care brokjes extra nu, maar die zijn bijna op, dus dan moet ik gaan zoeken naar alternatieven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is het dan eigenlijk alleen het afvallen. Maar toch niet fijn. Lastig is dat hoor als ze afvallen maar wel goed eten. Volproppen met ongezond spul is niet wat ke wil, maar verder afvallen wil je ook niet. Verse kruiden is ook altijd wel een goeie om aan te komen. En erwtenvlokken, maar ja dat kan je niet onbeperkt geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Erwtenvlokken heb ik nog nooit in huis gehad. Ik zou niet eens weten hoe het eruit ziet. Ik zal eens googelen maar ik begrijp dat ze er niet te veel van mogen.

Kijk eens in de webshop van BunnyBunch.

Het zijn inderdaad dikmakers. Ze zijn dus handig om konijnen die net even iets meer zouden mogen weten elke dag een paar toe te stoppen. De meeste konijnen smullen er van. En er zit, zover ik weet, niet heel veel suiker in.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Kijk eens in de webshop van BunnyBunch.

Het zijn inderdaad dikmakers. Ze zijn dus handig om konijnen die net even iets meer zouden mogen weten elke dag een paar toe te stoppen. De meeste konijnen smullen er van. En er zit, zover ik weet, niet heel veel suiker in.

🤣 🤣 blijkbaar helpen erwtenvlokken ook bij domme konijnen.

• Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bunnybunchers,

Ik maak mij op voor een lange nacht. Mijn voedster is gecastreerd vandaag en blijft niet op temperatuur. Ze ligt nu tegen een kruik en op een snuggle safe. Ze eet niet uit zichzelf maar afgelopen maanden heb ik haar geleerd uit een spuitje te eten, dus "dwang"voeren gaat van een leien dakje. Ik heb een logeerbed gemaakt en elke 2 uur een alarm gezet. Ben benieuwd hoe brak ik morgen ben. Ik heb gelukkig vrij genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-11-2022 om 10:46, Evee zei:

Hij lust geen erwtenvlokken 🤣

Gelukkig lust mijn kleine Kippie er wel pap van!

Hij krijgt 2x daags een klein handjevol, ook om op gewicht te blijven i.v.m. ec. Als een kleine junk vliegt hij bij mijn benen omhoog als ik in de ren kom. Dan pakt hij eerst zijn plakje appel met panacur, dan lurkt hij zijn metacam uit de spuit en reikt direct verder naar de erwtenvlokken die ik in mijn hand heb. Verder eet hij veel groen en heel goed brokjes. Hooi eet hij bijna niet, Kip vindt hooi voor mietjes 😆. Daarom heeft hij tijdens de drie voer-tijden altijd veel honger denk ik.
Sinds kort drinkt hij gelukkig weer vrijwel normaal, nadat hij maandenlang echt enorm veel dronk en plaste en ook afviel. Hopelijk is de ec wat tot stilstand gebracht, want ik ben zo gek op dat kleine zwarte dondersteentje.

Sterkte vannacht @hemmel!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, hemmel zei:

Hallo Bunnybunchers,

Ik maak mij op voor een lange nacht. Mijn voedster is gecastreerd vandaag en blijft niet op temperatuur. Ze ligt nu tegen een kruik en op een snuggle safe. Ze eet niet uit zichzelf maar afgelopen maanden heb ik haar geleerd uit een spuitje te eten, dus "dwang"voeren gaat van een leien dakje. Ik heb een logeerbed gemaakt en elke 2 uur een alarm gezet. Ben benieuwd hoe brak ik morgen ben. Ik heb gelukkig vrij genomen.

Sterkte dan maar, dan duurt zo’n nacht best lang..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee, wat is dat slopend. Ik vind niks leuk en alles wat niet onmiddellijk hoeft, daar kan ik geen energie voor opbrengen.

Dinsdag elke 2 uur op. Woensdag om de 4 uur op. Ik vond het zo sneu, zo vaak temperaturen. Ik had dat niet zien aankomen: 2 dagen lang vaak. Maar ik kan jullie het leren wennen aan eten uit een spuitje zeker aanbevelen. Ik heb 'High five met je konijn' gelezen en ga het voortaan anders aanpakken met mijn konijnen. Ik ga ze 'kom hier'  leren, en 'in de box' en 'nagels knippen'. 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, hemmel zei:

wat is dat slopend. Ik vind niks leuk en alles wat niet onmiddellijk hoeft, daar kan ik geen energie voor opbrengen.

Maar wel volbracht!!!!! Mmm moet dat boek misschien ook maar eens aanschaffen. Mooi 5 dec. cadeau.

mmmm. kijk net op internet maar geen prijs om met 5 dec te vragen. Gaat de Sint niet trekken. Gaat prijsafspraken te boven.

aangepast door To van de Veluwe
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .