Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2022 - slowchat konijnen algemeen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, Kolino zei:

Bah, ik heb alweer een ziek konijn 😞 Nu eet de andere niet meer. Helaas voelt dit als een verstopping en is de onderkant van de darm vrijwel leeg. Hopelijk krijg ik er wel weer een beetje beweging in komende uren. Ik heb zo geen zin in een spoedarts in het weekend. maar als het echt niet anders kan, dan zal het moeten.

Ai wat naar. Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dunya is net onder narcose gegaan voor haar gebit en chip. Zaten flinke haakjes op meerdere kiezen, helaas al erg snel. Abces lijkt van haar wang en niet van een kies, AB lijkt vooralsnog niet nodig, omdat ze ook laatst nog een flinke kuur gehad heeft. Hopelijk herstelt het goed nu het open is.

Ze is heel langzaam aan het wakker worden, dus ik hoop dat dat doorzet en ik haar eind vd middag weer kan opnalen. 

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Oh *konijnendropjes* @Kolino! Hoe gaat het nu? Je vermoedt dus een maagverstopping? Die zijn heftig. Gauw zorgen voor alle medicatie en infuus per injectie. Als ze echt verstopt zijn wordt orale medicatie onvoldoende opgenomen. 

De opstopping zat "gelukkig" net na de maag. Een paar uur en wat massages later, voelde ik wel dat het zich verplaatste. Hij eet ook weer wat, maar nog niet van harte. Eet een paar hapjes en stopt dan weer. Mij geeft het het vermoeden dat er misschien iets mis is met z'n gebit. Net kwam hij wel kijken, maar haalde z'n neus op voor brokjes. Maar dat kan ook komen doordat hij vannacht een inhaalslag heeft gemaakt met eten. Bijna alles was op. De komende uren ga ik even observeren hoe hij met eten omgaat. Ik sta ook niet gelijk te springen om hem onder narcose te laten doen. Hij is 8+ en heeft chronisch snot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Kolino zei:

De opstopping zat "gelukkig" net na de maag. Een paar uur en wat massages later, voelde ik wel dat het zich verplaatste. Hij eet ook weer wat, maar nog niet van harte. Eet een paar hapjes en stopt dan weer. Mij geeft het het vermoeden dat er misschien iets mis is met z'n gebit. Net kwam hij wel kijken, maar haalde z'n neus op voor brokjes. Maar dat kan ook komen doordat hij vannacht een inhaalslag heeft gemaakt met eten. Bijna alles was op. De komende uren ga ik even observeren hoe hij met eten omgaat. Ik sta ook niet gelijk te springen om hem onder narcose te laten doen. Hij is 8+ en heeft chronisch snot.

Oh pfjoew, gelukkig gaat er weer iets in. Dat neus ophalen vind ik altijd heel typisch voor gebitsproblemen, maar na een verstopping zie ik het ook weleens. Nog heel eventjes aankijken en anders toch gebitsinspectie laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me net af hoe het met Dunya ging. Wel heel spannend dat ze zo traag wakker wordt. Hopelijk kun je haar straks ophalen en herstelt ze voorspoedig.

Mijn plan is inderdaad observeren hoe hij eet, vannacht heb ik het niet gezien. Toen wilde hij in eerste instantie alleen de randjes van de andijvie en een aardbeitje, maar omdat er toch iets in zat ben ik maar gaan slapen. Mocht alles wijzen op gebitsproblemen, dan kan hij niet zo rond blijven lopen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dunya wordt altijd heel traag wakker, de vorige keer duurde het wel 5 of 6 uur! Iedere narcose is spannend met flink hartfalen natuurlijk. Meestal is ze 1 dag van slag en wiebelig en daarna gaat het wel weer. 

Laatig he, dat je allerlei dingen vermoedt maar je zelf niet kan checken wat er precies speelt? Ik zou weleens zo'n kijker en een stethoscoop willen hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Kolino zei:

Ik vroeg me net af hoe het met Dunya ging. Wel heel spannend dat ze zo traag wakker wordt. Hopelijk kun je haar straks ophalen en herstelt ze voorspoedig.

Mijn plan is inderdaad observeren hoe hij eet, vannacht heb ik het niet gezien. Toen wilde hij in eerste instantie alleen de randjes van de andijvie en een aardbeitje, maar omdat er toch iets in zat ben ik maar gaan slapen. Mocht alles wijzen op gebitsproblemen, dan kan hij niet zo rond blijven lopen natuurlijk.

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Dunya wordt altijd heel traag wakker, de vorige keer duurde het wel 5 of 6 uur! Iedere narcose is spannend met flink hartfalen natuurlijk. Meestal is ze 1 dag van slag en wiebelig en daarna gaat het wel weer. 

Laatig he, dat je allerlei dingen vermoedt maar je zelf niet kan checken wat er precies speelt? Ik zou weleens zo'n kijker en een stethoscoop willen hebben. 

Hopelijk knapt Dunya snel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan weer richting de winter en dat betekend voor Vlekje en mij toch wel een onzekere periode. Want in de winter heeft ze om één of andere reden toch het vaakst last van haar buikje, ik vind het toch altijd weer spannend. Ook spelen haar traanoogjes weer op. Vorige week heb ik deze foto gemaakt. Toen kwam wel even het besef dat mijn lieve konijntje wel echt oud aan het worden is. Ze is nu 8 jaar en ben heel erg trots op haar voor wat ze allemaal heeft meegemaakt. Ze is echt het allerliefste en een heel speciaal konijn. 

Ik wilde dit even delen. Omdat het besef dat je konijn ouder wordt maar er ook zo uit gaat zien soms wel lastig is. Zeker met haar traanoogjes dat ziet er gewoon zielig uit.

Snapchat-748127393.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2022 om 09:57, pakyakker zei:

Want in de winter heeft ze om één of andere reden toch het vaakst last van haar

Denk je niet dat dit minder zal zijn als ze een maatje krijgt? Ik weet dat je dit lastig vind met haar gezondheid, maar ik denk dat het haar ook echt kan helpen gezond te blijven. 

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2022 om 09:57, pakyakker zei:

We gaan weer richting de winter en dat betekend voor Vlekje en mij toch wel een onzekere periode. Want in de winter heeft ze om één of andere reden toch het vaakst last van haar buikje, ik vind het toch altijd weer spannend. Ook spelen haar traanoogjes weer op. Vorige week heb ik deze foto gemaakt. Toen kwam wel even het besef dat mijn lieve konijntje wel echt oud aan het worden is. Ze is nu 8 jaar en ben heel erg trots op haar voor wat ze allemaal heeft meegemaakt. Ze is echt het allerliefste en een heel speciaal konijn. 

Ik wilde dit even delen. Omdat het besef dat je konijn ouder wordt maar er ook zo uit gaat zien soms wel lastig is. Zeker met haar traanoogjes dat ziet er gewoon zielig uit.

Snapchat-748127393.jpg

Met traanoogjes zien ze er altijd meteen zo zielig en oud uit, zeker als de vacht wat dikker is. Het is een bikkeltje hè 🙂 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is weer terug op 1600 gram. 

Zijn gewicht schommelde toch wel wat sinds de laatste keer Ec, maar sinds de laatste keer wegen (ongeveer maand geleden) 100 gram er af is weer te veel. Hij is smalletjes maar met zijn wintervacht valt het niet enorm op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .