Jamesthebunnybutler Geplaatst: 17 januari 2022 Delen Geplaatst: 17 januari 2022 Teun en Emma blijven gewoon bij jou Suus! Ze willen niet meer weg!! Dit gaat je achtervolgen zoals dat prachtige viertal mij achtervolgt, knappe Skyper en Pino 😍 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 18 januari 2022 Delen Geplaatst: 18 januari 2022 Misschien is het een complot en worden potentiële baasjes aan de lopende band afgewezen of doorgestuurd 😄 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 18 januari 2022 Delen Geplaatst: 18 januari 2022 Door jou of door de opvang?😂 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 18 januari 2022 Delen Geplaatst: 18 januari 2022 Tot nu toe komt er niemand door de ballotagecommissie bij de opvang. Ik denk dat de meeste mensen niet voldoen aan de eis van vloerverwarming 🙃 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 18 januari 2022 Delen Geplaatst: 18 januari 2022 My hobby first rabbit brokjes smaken echt heel zout 🧂😝🤢 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 18 januari 2022 Delen Geplaatst: 18 januari 2022 5 minuten geleden, Annasbeestenbende zei: My hobby first rabbit brokjes smaken echt heel zout 🧂😝🤢 Heb je ze zelf geproefd? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 18 januari 2022 Delen Geplaatst: 18 januari 2022 Het is dat ik zeker weet dat ik 2 konijnen heb, maar Pip had net zo goed een varkentje kunnen zijn. Niet normaal hoe hard zij kan knorren als ze hoort dat ze eten krijgt 😂 Ze vliegt dan al knorrend achter Fluffy aan de hele een door. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 18 januari 2022 Delen Geplaatst: 18 januari 2022 1 uur terug, Kolino zei: Heb je ze zelf geproefd? Yep! 🤪 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 19 januari 2022 Delen Geplaatst: 19 januari 2022 10 uren geleden, Annasbeestenbende zei: Yep! 🤪 Hahaha ik doe dat ook, ook medicatie proef ik vaak🙈 niet te vreten die brokjes he? Gelukkig zijn wij ook geen folivoren en hoeven we de brokjes niet de eten😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 19 januari 2022 Delen Geplaatst: 19 januari 2022 48 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei: Hahaha ik doe dat ook, ook medicatie proef ik vaak🙈 niet te vreten die brokjes he? Gelukkig zijn wij ook geen folivoren en hoeven we de brokjes niet de eten😅 Mijn konijnen krijgen geen medicijnen, ik zou het ook nooit proeven 😂😂 ik vind selectieve brokjes veel beter te eten dan my hobby first rabbit brokjes, haha 😂 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 21 januari 2022 Delen Geplaatst: 21 januari 2022 Eigenlijk best gezellig, de konijnen binnen. Noodgedwongen zit mijn koppel sinds begin november binnen. Lien is een te magere grote dame op leeftijd, met regelmatig incontinentie en het zat mij niet lekker dat ze buiten was. Dus verhuisde ze samen met haar ventje naar de voormalige kattenkamer (toen we nog katten hadden stond daar de kattenbak en de voerbak). Inmiddels zijn ze goed gewend. Lien is redelijk stabiel. Toen ik haar naar binnen haalde was ze niet fit. Ze sliep veel, at bijna niet en viel nog meer af en ze was erg nat van onderen. Inmiddels is ze redelijk stabiel; ze komt weer enthousiast aan rennen als ik met voer komt en eet wat meer brokjes dan voorheen. Ze is met perioden gelukkig minder nat (ik ruik het 's morgens meteen als ze weer meer urine lekt) en doet haar dingetjes. Ze eet graag wat wilgentakjes, wat weer goed is voor haar tanden en (vooral) kiezen, omdat ze ook een deel van haar brokjes als brokken-pap krijgt. Ook hooi is ze weer wat meer gaan eten. Ik denk dat de combinatie van medicijnen, binnen wonen en lekker veel rijke pap haar er weer wat bovenop heeft gebracht voorlopig. En niet alleen haar. Ook haar vriendje Kip profiteert van alle extra's. Hoewel ik hem er zoveel mogelijk bij weg probeer te houden, ontkom je er niet aan dat hij ook wat dikmakertjes mee snoept. Het voorheen altijd zo slanke mini ventje begint ook een beetje op een Franse hangoor te lijken als ik niet oppas...😁 Wat een schat is hij voor zijn dame. Nu Lien wat opknapt, kan ze tijdens het eten soms een beetje pittig uit de hoek komen naar Kip. Maar waar haar vorige vriendje Hubbel haar wel eens even terug pakte als ze naar hem uitviel, zal Kip dat niet doen. Hij is gewoon alleen maar lief. Steekt zijn kopje met dichtgeknepen oogjes onder haar snibbige snoet en laat het over zich komen. Als zij uit gemopperd is, wast Kip haar oogjes en kruipt tegen haar aan. Zo'n gedienstig mannetje. Toen ze zich minder goed voelde, dacht Kip dat hij wel even op haar mocht rijden. Nou, nee dus! Lien wees hem terecht, wat dacht hij wel. Daarna legde hij wel regelmatig vanaf de zijkant zijn kin op haar rug, maar in plaats van rijden, sprong hij dan over haar heen naar de andere kant. Wel grappig om te zien; die grote Lien die op de overloop rondloopt met Kipje die steeds van links naar rechts over haar heen sprong. Kip is een blij ventje. Als ik hun slaapkamer in loop, glipt hij altijd eerst even de deur uit om op de overloop en in de badkamer zijn rondje te maken. De vloerbedekking op de overloop is perfect voor het maken van de mooiste binkies. Lien gaat niet zo ver van huis. Zij loopt 2 stappen de deur uit en heeft het dan wel weer gezien. Hoewel het i.v.m. de incontinentie en medicatie van Lien extra werk is, geniet ik toch van mijn beestjes. 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 21 januari 2022 Delen Geplaatst: 21 januari 2022 Leuk om te lezen 🙂 Fijn dat het goed gaat met het stel binnen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 22 januari 2022 Delen Geplaatst: 22 januari 2022 Haren jullie konijnen ook nog steeds uit? Normaal stopt het wel in de winter bij Vlekje maar dit jaar niet. Ik blijf er gewoon plukken haar uittrekken. Niet zoals in de rui natuurlijk, maar ik ben dit niet gewend. Ook niet leuk voor mijn allergie. Juist als ze weinig vacht verlies kan ik zonder al te veel symptomen haar knuffelen en kusjes geven. Ze zit trouwens wel goed in haar wintervacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 22 januari 2022 Delen Geplaatst: 22 januari 2022 Hier haren ze niet zo nu. Als je blijft plukken kan je alleen wel haargroeistoornissen veroorzaken en werk je dat ruien in de hand. Als ik me stoor aan het haar dat uitvalt of als ik bang ben dat ze verstopping krijgen gebruik ik alleen een vochtige hand om te aaien od een geschikte borstel voor de loszittende haren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 22 januari 2022 Delen Geplaatst: 22 januari 2022 Is het eigenlijk beter voor konijnen om geen buitenlamp aan te hebben? De lamp is niet fel hoor, maar als het niet nodig is dat die aan staat zet ik 'm altijd uit, zodat het voor de konijnen fijner is. Of is dat helemaal niet nodig? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 22 januari 2022 Delen Geplaatst: 22 januari 2022 Het is voor konijnen heel belangrijk om een dag-nachtritme te hebben, maar ik denk niet dat een tuinlamp, die niet fel is, daar veel in uitmaakt. We hebben immers ook straatverlichting en best wat lichtvervuiling. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 22 januari 2022 Delen Geplaatst: 22 januari 2022 Oke, iets te bezorgt geweest dus🙈 Hoe regel je eigenlijk een dag en nacht ritme met binnenkonijnen? Doe je dan overdag een lamp aan en snachts niet, of nooit, en wat als ze in je huiskamer leven? Buiten gaat het automatisch namelijk😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 22 januari 2022 Delen Geplaatst: 22 januari 2022 3 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: Hier haren ze niet zo nu. Als je blijft plukken kan je alleen wel haargroeistoornissen veroorzaken en werk je dat ruien in de hand. Als ik me stoor aan het haar dat uitvalt of als ik bang ben dat ze verstopping krijgen gebruik ik alleen een vochtige hand om te aaien od een geschikte borstel voor de loszittende haren. Ik pluk ook niet elke dag hoor. Alleen soms hangen er van die grote plukken uit die zo los zitten dat ik ze er dan maar uit haal. Ik gebruik zo'n soort borstel dat is toch prima? Ik dacht ook in de winter te stoppen met Prozyme, maar aangezien mevrouwtje maar blijft uitharen geef ik dat nog wel gewoon 1x daags nu. Want ja zie toch nog veel haar in de keutels. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 23 januari 2022 Delen Geplaatst: 23 januari 2022 Gelukkig. Ik heb altijd geleerd dat je losse haren niet moet plukken, hoe verleidelijk ook. Beter borstelen. Volgens mij is die borstel prima voor losse haren, ik weet alleen niet of het de losse haren er goed uit haalt. Die prozyme zou ik in de verhaarperiode idd lekker blijven geven. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 23 januari 2022 Delen Geplaatst: 23 januari 2022 Gadsie, ik heb binnen twee konijnen die bijna niet willen eten. Dunya zal wel weer een haakje hebben, dat wordt weer mega spannend met narcose. Siem is niet helemaal in zijn hum en is aan de diarree, dus hij moet morgen ook maar even mee. Misschien ook een haakje want de DA zag dat hij een scheef gebitje heeft. Gelukkig mag mijn vriend morgen uit quarantaine! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 23 januari 2022 Delen Geplaatst: 23 januari 2022 10 uren geleden, Bunnymommy zei: Oke, iets te bezorgt geweest dus🙈 Hoe regel je eigenlijk een dag en nacht ritme met binnenkonijnen? Doe je dan overdag een lamp aan en snachts niet, of nooit, en wat als ze in je huiskamer leven? Buiten gaat het automatisch namelijk😊 Binnen gaat het ook automatisch hoor. 's nachts is het binnen ook donker. Alleen als je konijnen in de woonkamer leven, duren de dagen idd wel langer omdat je 's avonds wel lampen aan doet. Maar iedereen zet z'n lampen natuurlijk uit bij het naar bed gaan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 23 januari 2022 Delen Geplaatst: 23 januari 2022 Nou vanmorgen toch iets raars meegemaakt met Vlekje. Ik werd wakker van heel hard gebonk. Eerst kon ik niet plaatsen wat het was, toen dacht ik volgens mij is Vlekje aan het stampen. Ik naar buiten en jahoor daar zat een boos stampend konijn in het hok. Ik heb haar geknuffeld en gerustgesteld dat hielp wel maar als ik stopte met knuffelen ging ze weer stampen. Heel vreemd er was niks te zien, Vlekje is helemaal geen bang/boos konijn dus ik snap er niks van. Uiteindelijk heb ik haar maar brokjes gegeven en daar viel ze zoals gewoonlijk op aan. Nadat haar brokjes op waren heeft ze nog een paar keer licht gestampt en toen was het klaar. Jeetje zeg wat kan dat beest een lawaai maken met 1 achterpoot. Wat denken jullie wat dit was? Ik snap er zelf niks van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 23 januari 2022 Delen Geplaatst: 23 januari 2022 17 minuten geleden, pakyakker zei: Nou vanmorgen toch iets raars meegemaakt met Vlekje. Ik werd wakker van heel hard gebonk. Eerst kon ik niet plaatsen wat het was, toen dacht ik volgens mij is Vlekje aan het stampen. Ik naar buiten en jahoor daar zat een boos stampend konijn in het hok. Ik heb haar geknuffeld en gerustgesteld dat hielp wel maar als ik stopte met knuffelen ging ze weer stampen. Heel vreemd er was niks te zien, Vlekje is helemaal geen bang/boos konijn dus ik snap er niks van. Uiteindelijk heb ik haar maar brokjes gegeven en daar viel ze zoals gewoonlijk op aan. Nadat haar brokjes op waren heeft ze nog een paar keer licht gestampt en toen was het klaar. Jeetje zeg wat kan dat beest een lawaai maken met 1 achterpoot. Wat denken jullie wat dit was? Ik snap er zelf niks van. Haha. Baloe was ook zo'n stamper. Die ging midden in de nacht stampen terwijl er niks aan de hand was. Je weet soms niet waar ze bang van zijn. Een schim? Een geluidje dat wij niet horen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 23 januari 2022 Delen Geplaatst: 23 januari 2022 15 uren geleden, pakyakker zei: Haren jullie konijnen ook nog steeds uit? Normaal stopt het wel in de winter bij Vlekje maar dit jaar niet. Ik blijf er gewoon plukken haar uittrekken. Niet zoals in de rui natuurlijk, maar ik ben dit niet gewend. Ook niet leuk voor mijn allergie. Juist als ze weinig vacht verlies kan ik zonder al te veel symptomen haar knuffelen en kusjes geven. Ze zit trouwens wel goed in haar wintervacht. Nee, hier niet. Ik verbaas mij er best wel over, want ze zitten sinds begin november binnen. Hadden dus al hun winterjasje aangemaakt buiten. Maar de slaapkamer waar ze wonen is onverwarmd en het raam staat 24/7 open. Het is er zo'n 15 graden. Beide konijnen zitten nog mooi in de vacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 23 januari 2022 Delen Geplaatst: 23 januari 2022 Misschien dat er een of ander (roof)dier langsgelopen is @pakyakker? Of iets wat ze geroken heeft en niet vertrouwde? Kon je het maar even vragen hè? Dan kon je ze misschien geruststellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten