Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2022 - slowchat konijnen algemeen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn buren hebben knotwilgen als omheining aan de achterkant van de tuin. Die groeien zoveel dat ze regelmatig wat bijsnoeien. En dan krijg ik meestal ook wel wat voor mijn konijnen. Dit keer was het met vers blad, dus dat vinden ze helemaal geweldig 😄

Ze versnipperen het zelf ook voor een paadje en hebben zelf ook een konijn, maar moeten toch vaak naar de milieustraat brengen en dat is gedoe, dus als ze het dan bij mij mogen gooien zijn zij blij, ben ik blij en de konijnen zijn blij 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, To van de Veluwe zei:

Is dit bij het water of niet. Op zich kan ik hier best nog wat wilgen kwijt.

Moet me er nog even in verdiepen welk soort.

Hoeft niet perse bij het water, maar als ze met hun voeten in een nattiger deel van de tuin staan, dan groeien ze wel beter. De wilg die in onze voortuin stond (op het noorden, vochtiger grond) was altijd groter dan dezelfde soort wilg die in de achtertuin (op het zuiden en droger) stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand creatieve ideeën? @Dollieheeft een ikea HOL met kattenluikje op chip om konijnen apart te voeren. Ik wil Dunya laten chippen en ook zo'n systeem maken, omdat ik het bijvoeren helemaal zat ben (kost uuuuuren) en ze nog steeds afvalt. Ik probeer haar precies bij te voeren als ze niet genoeg trek heeft, waardoor ze maar blijft afvallen en een en al bot is. Maar, die ikea HOL dingen die zo ideaal zijn, zijn niet meer te koop en op marktplaats zijn ze eigenlijk ook slecht te vinden. Wat voor iets dat niet te kostbaar is zou ik hier nog meer voor kunnen gebruiken? Ik ben absoluut geen klusser, dus niet te moeilijk graag😂

Ook zoiets, ik dacht dat Dunya echt een oud omaatje is en dat ze 8 jaar oud is, maar nu zie ik in haar paspoort dat ze van nov. 2016 is. Helemaal niet zo oud dus, maar een oud lijfje. 

aangepast door Jamesthebunnybutler
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Heeft er iemand creatieve ideeën? @Dollieheeft een ikea HOL met kattenluikje op chip om konijnen apart te voeren. Ik wil Dunya laten chippen en ook zo'n systeem maken, omdat ik het bijvoeren helemaal zat ben (kost uuuuuren) en ze nog steeds afvalt. Ik probeer haar precies bij te voeren als ze niet genoeg trek heeft, waardoor ze maar blijft afvallen en een en al bot is. Maar, die ikea HOL dingen die zo ideaal zijn, zijn niet meer te koop en op marktplaats zijn ze eigenlijk ook slecht te vinden. Wat voor iets dat niet te kostbaar is zou ik hier nog meer voor kunnen gebruiken? Ik ben absoluut geen klusser, dus niet te moeilijk graag😂

Ook zoiets, ik dacht dat Dunya echt een oud omaatje is en dat ze 8 jaar oud is, maar nu zie ik in haar paspoort dat ze van nov. 2016 is. Helemaal niet zo oud dus, maar een oud lijfje. 

Oh jammer dat die dingen niet meer te koop zijn, ik vond die erg handig en ook wel leuk er uit zien. Moet zggen dat het met vloeibaar voer ook wel z'n nadelen had, al die vakjes poetsen. Je zou eens op Pinterest o.i.d. kunnen kijken naar kattenbak hacks/ombouwideeën, zo kwam ik er ook op namelijk.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mehh... Vanmiddag postte ik over Dunya apart voeren en nu wil ze niet meer eten. Dat arme moppie kwam vanavond voor haar pilletje en nam twee brokjes, nu is ze heel zielig. Medicatie erin en een snugglesafe en dan hoop ik dat het straks beter gaat. Vaak knapt ze snel op, maar ik heb nu het gevoel dat haar lijfje niet meer wil, ze doet anders dan normaal en ademt snel. Ik heb haar maar verteld dat het oké is als haar lijfje op is, maar dat ze moet vechten als dat niet zo is. Voor wat dat ook mag doen voor haar ;). Vannacht maar even een wekkertje en laxeren als de darmstimulans en pijnstiller niet voldoende doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Kolino zei:

Bah 😞 Arme Dunya. Snel ademen is meestal niet zo'n lekker teken. Ademt ze ook oppervlakkig met een gespannen neusje? Klinkt als een goed plan om vannacht een wekkertje te zetten. Sterkte!

Nee precies. En zij laat het ook slecht zien als ze benauwd is. Ze ademde heel oppervlakkig ja, maar het neusje was niet gespannen. Net probeerde ik wat aan te bieden en dat pakte ze niet. Ze is wel verplaatst gelukkig. Als ze over drie uurtjes nog niks op heeft knal ik er nog een keer alle medicatie in. 

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is er weer hoor! Om 11 uur heb ik onder dwang een muizenhapje witlof naar binnen gepropt en toen ik net voor medicatie kwam zat ze voorzichtig hooi te eten. Ze zit er weer veel beter bij en heeft ook wat groenvoer zelf gegeten. Mooi, hoef ik ook geen vrij te nemen van het werk en kan ik morgen even aankijken of ik nog met haar naar de DA moet. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .