pakyakker Geplaatst: 11 september 2022 Delen Geplaatst: 11 september 2022 Surprise tussen de keutels van Vlekje. En nog wat meer. Weet iemand wat dit zijn? Vlekje is niet zindelijk en heeft heel wat keutel plekken en ik vond ze dus op 1 keutelplek. Ook meteen een plasplek dus dat trekt die beesten ook wel aan. Heb heel veel keutels geopent maar daar zitten ze niet in. Heb het idee dat ze zich gewoon lekker tussen de natte keutels bevinden? Vlekje heeft nog geen nieuwe verse gelegd anders ga ik die natuurlijk ook nog onderzoeken. Tijdens het verschonen heeft ze wel twee keer blindedarmkeutels gehad. Die uitvoerig geinspecteerd maar daar zit niks in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 11 september 2022 Delen Geplaatst: 11 september 2022 Ziet eruit als een larve van iets? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 11 september 2022 Delen Geplaatst: 11 september 2022 Ik vermoed een vliegenlarve. Maar het is lastig te zien op een foto. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 11 september 2022 Delen Geplaatst: 11 september 2022 Heeft een zwart puntje aan uiteinde of hoofdeinde. Maar goed ze had weer een paar keutels gelegd dus meteen even kijken en zat niks in. Die wormen zaten ook alleen in de ren niet in het hok waar zo ook behoorlijk keutelt en plast. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimie Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 Is het normaal (of oke) dat Miffy en Brammetje na 8 dagen gescheiden geweest te zijn weer volop jagen op elkaar? (Brammetje zat binnen omdat ie niet meer at en medicatie nodig had) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 Dat komt vaker voor inderdaad, zeker in combinatie met een van de twee die zich niet helemaal lekker voelt. Als hij weer helemaal fit is, dan komen ze hier vast prima doorheen en als alles weer bevestigd is zal de rust terugkomen. Wordt het hertiger dan alleen wat jagen en rijden, dan kan het slim zijn om tijdelijk terug te gaan naar neutraal terrein tot het weer rustig is. Of als Brammetje nog niet helemaal fit blijkt, even wat langer wachten en daarna op neutraal terrein proberen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimie Geplaatst: 20 september 2022 Delen Geplaatst: 20 september 2022 Brammetje was twee dagen verzwakt. Hij at meteen na het bezoek aan de DA weer hooi en een dag later weer volop brokken. We hebben hem bewust binnen gehouden met alle regen en hij haalde hier behoorlijk veel boevenstreken uit. Voor mij als baasje lijkt hij nu een dag of 4 helemaal fit. Ik heb ze op relatief neutraal terrein bij elkaar gezet. Wel hun eigen panelenren, maar op een ander stuk stoep dan waar ze normaal komen. Er is voldoende rust voor wasjes en hooi eten dus ik maak me niet echt zorgen, het verbaasde me vooral. Dankjewel voor je snelle geruststellende reactie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 Op 11-9-2022 om 18:24, pakyakker zei: Heeft een zwart puntje aan uiteinde of hoofdeinde. Ik keek even op internet en het is inderdaad een larve van een huisvlieg. Weer wat geleerd. Het zwarte puntje is duidelijk te zien. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 Happy internationale konijnendag allemaal 😉 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 Ja! Bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 Huh was dat vandaag, ik dacht 26 september Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 24 september 2022 Delen Geplaatst: 24 september 2022 Ik had er nog nooit van gehoord. Dan krijgen ze morgen iets extra lekkers van me. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 25 september 2022 Delen Geplaatst: 25 september 2022 De 4e zaterdag of zondag van september heb ik me laten vertellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 25 september 2022 Delen Geplaatst: 25 september 2022 Ik heb 't even gegoogled, maar veel wijzer werd ik er niet van. Gefeliciteerd dan maar allemaal! 😉 Morgen zie ik de nijntjes weer, dus als ik het ook de 26ste mag vieren, zal ik dan maar wat extra gras voor ze plukken & op een extra aaitje trakteren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 25 september 2022 Delen Geplaatst: 25 september 2022 Als het de 4e zaterdag is dan klopt 24 september wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nina en Hazel Geplaatst: 25 september 2022 Delen Geplaatst: 25 september 2022 Op 24-9-2022 om 10:33, Kolino zei: Happy internationale konijnendag allemaal 😉 Zie het net een dag te laat. Noem de laatste tijd dierendag per ongeluk telkens konijnendag, maar ze hebben dus al hun eigen officiële dag gekregen 😁 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 25 september 2022 Delen Geplaatst: 25 september 2022 Vandaag een lekkere minihooirol gegeven met goudsbloem. Na een paar uur was er weinig meer van over maar ze hebben er lekker van gegeten. Wat gaan ze zoiets fanatiek te lijf. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 26 september 2022 Delen Geplaatst: 26 september 2022 14 uren geleden, Nina en Hazel zei: Zie het net een dag te laat. Noem de laatste tijd dierendag per ongeluk telkens konijnendag, maar ze hebben dus al hun eigen officiële dag gekregen 😁 Het schijnt dat je het ook vandaag nog mag vieren (en gister nog had mogen vieren). Ze vieren gewoon drie dagen achter elkaar feest, ze zijn ook zó leuk! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 26 september 2022 Delen Geplaatst: 26 september 2022 Ik ga vanmiddag wel kijken voor een leuk nieuw speeltje of snackservice! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 Vanmiddag samen met mijn zoon de ren helemaal goed schoongemaakt voor het najaar. De zandbak waar ze nu al een paar dagen niets meer mee deden er uit gehaald. De ren nu gelijk iets anders ingedeeld zodat de toilet bak in een droge hoek staat, net zoals het eten en drinken. @Evee ik heb nog een heel stuk hennepvezel mat van afgelopen jaar. Fluffy en Pip hebben vorig jaar een heel stuk gesloopt en ik denk ook van gegeten. Kan dat kwaad denk je? Of zal ik proberen om hem er in te leggen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 3 uren geleden, mammafelina zei: Kan dat kwaad denk je? Volgens mij kan dat geen kwaad. Ze eten er bij mij ook wel wat van. Maar volgens mij gewoon meer slopen. Op internet las ik bij de firma: Het hennepmatje voor knaagdieren is organisch en composteerbaar. het is volledig verteerbaar, het gebeurt soms dat de knaagdieren knabbelen en de vezels inslikken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 12 oktober 2022 Delen Geplaatst: 12 oktober 2022 Gatverdamme, een van de konijnen komt niet eten 😞 Ik ben zelf eigenlijk te moe om er mee bezig te gaan. Maar ja het moet maar. Buikje checken en cisaral opzoeken. Voor de rest heb ik volgens mij niks meer in huis. Hij heeft vanavond nog wel witlof gegeten, dus ik heb wat uurtjes respijt. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 12 oktober 2022 Delen Geplaatst: 12 oktober 2022 Ik ken dat, je gaat bijna op automatische piloot nog 'even snel ' naar de konijnen en er is ineens iets mis. Hopelijk gaat het morgen al weer beter of ben jij in ieder iets uitgerust. Succes! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 12 oktober 2022 Delen Geplaatst: 12 oktober 2022 Herkenbaar idd, en het komt nooit uit. Vooral omdat het altijd onverwachts is. Sterkte, hopelijk valt het mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 12 oktober 2022 Delen Geplaatst: 12 oktober 2022 Het is een gasbuik, maar gelukkig zit er nog wel wat beweging in de darm. Cisaral zit er in en ik heb nu iedere 4 uur een alarm gezet voor een herhaal dosis en dan morgenochtend maar verder kijken of er nog een dierenarts aan te pas moet komen. Ze gaan hier om de hoek om 8 uur open. edit: Oeps, het moet natuurlijk ieder 6 uur, 4 keer per dag. Niet dat ik verkeerde informatie neerzet 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten