Marjoleink Geplaatst: 25 augustus 2022 Delen Geplaatst: 25 augustus 2022 Ik heb geen fobie denk ik, maar ik ben zeker geen fan. Ik had laatst een grote dikke spin op mijn plafond, 4 meter hoog. Ik heb hem goed in de gaten gehouden, en toen hij doorliep naar de lagere keuken, heeft hij van mij een enkele reis in de stofzuiger kado gekregen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 25 augustus 2022 Delen Geplaatst: 25 augustus 2022 Ik was vroeger extreem bang voor spinnen. Zweet brak me dan gewoon uit. Ik weet nog dat mijn ex lollig deed en een spin aan zijn webdraadje boven mijn hoofd liet hangen toen ik op de grond zat te klussen. Ik durfde niet te bewegen doodsbenauwd dat ik hem op mij zou krijgen. Toen hij hem weghaalde was ik zo woest dat ik bijna een hamer naar zijn kop had gegooid. Het voelde echt alsof iemand een pistool tegen mijn hoofd hield. Wat ik in die dwaas zag weet ik ook niet. Blij dat ik er vanaf ben. Blegh! Maar ik ben niet meer bang voor die kleine koddige spinnetjes. En als ik in de tuin bezig ben kan ik er ook beter tegen. Maar die langpoten of dikke zwarte met lange poten enz brrrrrr. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 25 augustus 2022 Delen Geplaatst: 25 augustus 2022 Op 23-8-2022 om 21:09, Marjoleink zei: Krijgt Foep medicatie voor haar nieren? Hoe heet dat medicijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 25 augustus 2022 Delen Geplaatst: 25 augustus 2022 6 uren geleden, Evee zei: Ik liet dat ding dus los waardoor het op de voet van mijn man viel 😅 Gelukkig niet gebroken, maar wel bont en blauw. Dat gebeurt dus ook als er echt een paard met zijn voet op je gaat staan. Is mij wel eens overkomen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 25 augustus 2022 Delen Geplaatst: 25 augustus 2022 Of als je een ikea-kast in verpakking op je voet laat vallen, twee dagen voor je op vakantie gaat. Ik wil er even niet over nadenken hoe zwaar een paard is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 25 augustus 2022 Delen Geplaatst: 25 augustus 2022 2 uren geleden, Annasbeestenbende zei: Hoe heet dat medicijn? Tara krijgt Semintra. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 28 augustus 2022 Delen Geplaatst: 28 augustus 2022 Op 25-8-2022 om 21:57, To van de Veluwe zei: Dat gebeurt dus ook als er echt een paard met zijn voet op je gaat staan. Is mij wel eens overkomen. Mij ook weleens, en hij wou er ook niet af. Maar het was niet eens blauw geworden o.i.d en de pijn was ook gauw over. Ik was erg verbaasd. Het was een Ijslander. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 28 augustus 2022 Delen Geplaatst: 28 augustus 2022 Van ons was het een Haflinger. Leuk tölten met een IJslander! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 29 augustus 2022 Delen Geplaatst: 29 augustus 2022 (aangepast) Hopelijk is Lewis snel beter. Mijn mysterie konijn Pieter heeft nu pijnstilling voor een week en een antibioticakuur. Bultje bij de kaak. Ik mocht komen omdat hij sinds gistermiddag zijn ene oor niet meer omhoog zette en pijn leek te hebben. Nou stormen ze met zijn tweeën behoorlijk door de ren als ik brokjes kom brengen en ik hoorde gistermorgen een geluid alsof er iets tegen het gaas opknalde. Maar dat gebeurt wel vaker dus je hebt het niet meteen door. Over een week controle want ze wilde zijn kiezen nog even bekijken maar dat liet ie niet toe vanwege de pijn. Was een fijnere arts dan de vorige keer 29 augustus 2022 aangepast door Cheeta26 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2022 Oppaskonijn is nu bij de dierenarts voor een echo. Het ging wel iets beter, maar niet top. Nog steeds niet. Eet wel beter, nu ook wel brokjes, geen bloed meer in de urine. Maar veel problemen met de buik. Last van gasbuikjes. Met medicijnen ging dat wel goed, maar zodra ze stopt is het gelijk weer problematisch. Dus toch maar verder zoeken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 29 augustus 2022 Delen Geplaatst: 29 augustus 2022 Oh dat blijft spannend dan! Ben nu wel benieuwd wat er dan uitkomt.. Hier is het tijd voor serieuze zaken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2022 Niets te zien bij blaas en baarmoeder, maar de darmen vooraan zitten overvol en zijn overactief, achteraan gebeurt er weinig. Nu een combi van emperid en ciseral en hopen dat dat voldoende helpt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 29 augustus 2022 Delen Geplaatst: 29 augustus 2022 Vanavond sprak ik iemand uit de buurt. Ik zag wat gekleurde konijnen her en der wegschieten. We hadden het erover en hij vertelde dat er ooit een bont konijn gedumpt was. Die is een huwelijk aangegaan met een wild konijn en ze hebben nakomelingen gekregen. Hij zei dat er op een gegeven moment wel 300 liepen. Toen kwam er een konijnenziekte en hield hij er nog 20 over. Nu lopen er weer een paar honderd, zei hij. Ze redden zich best. Hij vindt het wel gezellig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 2 september 2022 Delen Geplaatst: 2 september 2022 Mijn tobberds Siem en Dunya zijn weer een beetje vervelend aan het doen. Siem kreeg flinke niesaanvallen en wilde niet zo goed eten, dus hij staat op antibiotica en neusspoelingen. Ook flink in de rui en had daardoor gas en beginnende verstopping, dus het hele zooitje er ook bij. Helaas doxycycline als antibioticum, omdat hij allergisch voor Draxxin is en Duplocilline daardoor ook spannend is. Zal dus wel niet zo veel doen. Dunya staat er voor de zekerheid ook op omdat ze wat snot had, dat is weer weg. Maar sinds ik die antibiotica geef eten ze allebei echt beroerd. Dunya eet wat hooi en wat groente, maar nauwelijks brokken. Siem eet wel brokken, geen hooi. Hij had overigens wel kleine puntjes op zijn kiezen, maar dat leek niet het grootste probleem en narcose is spannend vanwege die bacterie die overal zit bij hem. Dat slechte eten en slechtere keutels lijkt nu dus wel door dat antibioticum te komen, maar het staat niet in de bijwerkingen. Raar. Ik heb Dunya voor de zekerheid maar even gelaxeerd. Soms word ik weleens moe van die twee, ze hebben altijd wat, stel brokkenpiloten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 3 september 2022 Delen Geplaatst: 3 september 2022 Vervelend dat Siem en Dunya beide weer aan het tobben zijn. Hopelijk slaat de AB bij Siem aan en herstelt hij weer een beetje. Hier zijn Fluffy en Pip al de hele tijd in de zandbak aan het graven afgewisseld met het gooien met de bal met geluid. Hun verblijf staat zowat onder mijn slaapkamer raam, dus ik kan van alles mee genieten 😂 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 3 september 2022 Delen Geplaatst: 3 september 2022 @Jamesthebunnybutler ik ben nu ook een pleegkonijn aan het behandelen met antibiotica, duplo, en jij had het ook. Na de tweede injectie liet hij zijn brokken staan. Eet gelukkig altijd heel goed hooi en bleef dat nu ook doen, dus heb het even aangekeken. Na 3 of 4 dagen waren de brokken weer netjes op. Had in de tussentijd al 3 verschillende soorten brok gegeven, maar hij moest het allemaal niet. Nu eet hij zij eigen brokken weer gewoon zoals voorheen. Nu alleen nog hopen dat de antibiotica goed aanslaat. Ben nu anderhalve week bezig en hij niest al veel minder, maar blijft een snotneusje hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 3 september 2022 Delen Geplaatst: 3 september 2022 @happy211 goed om te weten. Ik ben benieuwd of het dan door stress is of echt een bijwerking. Siem eet overiegens goed brok, maar geen hooi. Hij is ook wel heel erg gestresst van het neusspoelen, echt zielig. Dunya eet wel hooi, maar geen brok. Vanmorgen bedacht ze dat ze haar vochtafdrijvers niet wilde nemen. Beetje jammer want ik ben tot laat weg, dus ik ga straks tussendoor naar huis om het nog eens te proberen. Anders komt ze in een cirkeltje en gaat het helemaal niet meer naar binnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 3 september 2022 Delen Geplaatst: 3 september 2022 Sterkte met alle patiëntjes! 🤞 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 3 september 2022 Delen Geplaatst: 3 september 2022 Ja, beterschap voor de zieke nijnen. 2 uren geleden, mammafelina zei: Hier zijn Fluffy en Pip al de hele tijd in de zandbak aan het graven afgewisseld met het gooien met de bal met geluid. Hun verblijf staat zowat onder mijn slaapkamer raam, dus ik kan van alles mee genieten 😂 Do is ook lekker aan het graven. Zij doet het in stilte 😉 Pas zakte ik letterlijk door de grond haha. Normaal loop ik niet in het graafgedeelte, maar ik was wat in de ren aan het veranderen en toen leek het even handig om 1 stap in het graafgedeelte te zetten. Dat was het dus niet, want ik zakte weg in een dichtgestopte tunnel. Ik vond het wel grappig. Do kwam al snel de boel inspecteren 😁 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2022 Joris weegt nu 1780 🥳 Zijn normale gewicht zat tussen de 1800-2000 g. Dus daar zit hij gelukkig weer heel dicht bij. Hij verhaart nog steeds verschrikkelijk. Ik heb al 2 x zijn eigen formaat aan haar van hem afgehaald 🤣 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 5 september 2022 Delen Geplaatst: 5 september 2022 Op 4-9-2022 om 09:36, Evee zei: Joris weegt nu 1780 🥳 Zijn normale gewicht zat tussen de 1800-2000 g. Dus daar zit hij gelukkig weer heel dicht bij. Hij verhaart nog steeds verschrikkelijk. Ik heb al 2 x zijn eigen formaat aan haar van hem afgehaald 🤣 Verhaart Joris altijd zo erg? Of is dat echt dit jaar voor het eerst? Zoetje verhaart namelijk ook enorm, het blijft maar doorgaan. Eindelijk, na weken was vorige week haar rug weer mooi glad, met dan op haar onderste helft nog wel allemaal plukken. En toen begon het weer bovenop haar rug. Volgens de dierenarts ligt het aan het hete weer, hij ziet veel dieren extreem verharen. Aan de andere kant is Zoetje ook de jongste niet meer, en Joris ook niet toch? Verharen oudere konijnen wel vaker zo extreem? Ik hoop in ieder geval dat ze wel een goede wintervacht aanmaken. Ik denk ook niet dat Zoetje nog helemaal gezond is. Nadat ze afgelopen voorjaar stilliggende darmen had en enorm was afgevallen, is ze nu na een half jaar pas weer op haar oude gewicht. Maar daar zijn wel twee keer zoveel brokjes als eerst voor nodig geweest. Ze doet verder gelukkig wel helemaal normaal, ik zie niks raars aan haar doen en laten. Behalve dan dat extreme verharen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 5 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2022 Joris verhaart altijd erg, maar na zijn EC (3 jaar geleden) is het wel echt heel erg geworden. Vandaar inmiddels ook overdekte rennen, want zijn vacht is gewoon niet meer waterdicht heb ik het idee. Joris wast zichzelf ook totaal niet goed. Gelukkig doet Brenda dat wel. Maar dat helpt ook al niet mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 5 september 2022 Delen Geplaatst: 5 september 2022 2 minuten geleden, Evee zei: Joris verhaart altijd erg, maar na zijn EC (3 jaar geleden) is het wel echt heel erg geworden. Vandaar inmiddels ook overdekte rennen, want zijn vacht is gewoon niet meer waterdicht heb ik het idee. Joris wast zichzelf ook totaal niet goed. Gelukkig doet Brenda dat wel. Maar dat helpt ook al niet mee. Hopelijk is hij dan toch gauw eens klaar met verharen! En Zoetje ook. Merien heeft nog een enkel plukje boven zijn staart, maar die ziet er verder weer netjes glad uit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 6 september 2022 Delen Geplaatst: 6 september 2022 Jerry had vorige week aan allebei de kanten van zijn staart een pluk uitsteken. Net een spoiler. Mijn vingers jeukten 😶, maar ik ben er af gebleven. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 11 september 2022 Delen Geplaatst: 11 september 2022 Kliko is op het moment grijs ipv zwart, zoveel los haar. Bij Rummie valt het mee, maar bij haar valt het toch niet zo op als ze in de rui is omdat het al een pluizenbol van zichzelf is. Die vacht bij haar staat al alle kanten uit, dus een losse pluk zie je niet zo. Af en toe vindt je een pluk (of meerdere) Rummie-haar in de ren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten