Jamesthebunnybutler Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Echt he. Ze heeft het al eens eerder gehad en toen keek ik mee met de gebitsbehandeling. Ziet er mega pijnlijk uit. Ze is nog super wiebelig en dat zo lang na de narcose. Haar achterpoten glibberen nog alle kanten op. Ze heeft gelukkig wel meteen een hapje gegeten 🙂 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Dat ze al gegeten heeft is een geruststelling. Bikkel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Echt een bikkel ja. Ik maak me alleen zorgen om haar achterhand. Ze kan er nog nauwelijks iets mee en haar poten glibberen onder haar vandaan in een split. Meestal duurt dat korter, dus ik hoop wel dat dat nog bij gaat trekken. Ik ben een beetje bang dat er nu toch iets beschadigd is, maar we zien morgenochtend wel hoe het gaat. Ze is best actief en verplaatst zich steeds, maar blijft dus overal achter hangen en kan eigenlijk nauwelijks lopen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Fijn dat ze gegeten heeft. Hopelijk knapt ze snel op. Pootjes klinkt niet super, hopelijk is het een kwestie van uitwerken van narcose middel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Jeetje wat is Dunya toch een kanjer en een vechtertje ❤️ Hopelijk hersteld haar achterhand nog, beterschap! Ik en de kinderen hebben vanavond al onze huisdieren naar de opvang gebracht. Vind het toch altijd weer lastig om mijn schatjes achterlaten, maar er wordt goed voor ze gezorgd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 30 juli 2022 Delen Geplaatst: 30 juli 2022 Beterschap voor Dunya ❤️🩹 Ik hoop dat de narcose nog moet uitwerken, haar tongetje snel heelt en ze straks weer gewoon vrolijk rond hupselt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 30 juli 2022 Delen Geplaatst: 30 juli 2022 Het is vannacht al goed hersteld, ze hupst weer! Kanjer is ze. @mammafelina altijd moeilijk om je dieren naar de opvang te brengen. Komt vast goed! 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 30 juli 2022 Delen Geplaatst: 30 juli 2022 Op 28-7-2022 om 22:07, Kimie zei: Zou het kunnen dat konijnen vleermuizen horen? Weet ik wel zeker. Als ik bij ze in de ren ben, gaan ze soms beide als stokstaartjes zitten en doodstil. Ik zie dan helemaal niets tot ik een paar minuten later de kat uit de struiken zie komen. Ze horen ook als ik in het donker in de ren ben en er komt iemand anders aan. Terwijl ik diegene nog niet zie of hoor. Ontzettend goed gehoor. Wat wil je ook met zulke oren 😄. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 1 augustus 2022 Delen Geplaatst: 1 augustus 2022 Is muis de enige die met haar snuit onder haar hooi gaat, alsof ze het beste zoekt en vervolgens stro gaat eten. Ze vindt "nieuwe" dingen die niet nieuw zijn heel eng, als ik bijvoorbeeld haar water bijvul en weer terugzet is dat natuurlijk HEEL ENG want ja dat kennen we niet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 Ik had een nieuwe kattenbak gekocht voor Luna, en nu ik hem binnen heb realiseer ik mij dat het ook wel een handig konijnenhuis is 😉 mist het alleen de tweede ingang/uitgang. De moderna casetta. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 Voor ik de vraag krijg, ik verkoop hem niet in de webwinkel. En als ik het formaat zie, ga ik dat ook niet doen denk ik 😄 Het is best een flink ding en kwetsbaar om te versturen. Ik zou hem alleen voor je kunnen bestellen als je komt afhalen 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 Ik mis mijn beestjes…. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 Ooohh, wat herkenbaar! Ik was ook altijd totaal ontregeld als ik ze weg had gebracht. Het dan ineens zo leeg en stil. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 6 augustus 2022 Delen Geplaatst: 6 augustus 2022 Gelukkig hebben wij altijd buren of andere mensen gehad die ze verzorgden. Ik heb ook wel konijnen van andere mensen opgevangen. Helaas moesten ze dan wel in een hok verblijven. Ook een keer een hamster. Wat ging dat beestje 's nachts te keer in zijn molentje. Overdag niets te zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 8 augustus 2022 Delen Geplaatst: 8 augustus 2022 (aangepast) Grappig genoeg post ik hier de laatste tijd veel vaker over mijn hond, maarrrrr in het echte leven is Dakota nog steeds mijn beste paard van stal en Mississip nog steeds... Lui? Afgelopen week had ik zin in een klusprojectje: ze hadden een cat cube en eten vanuit daar heel graag hooi, maar ik kon maar geen fatsoenlijke hooiruif vinden. De houten die ik had gingen ze in zitten om te plassen 🤦♀️ Dus besloten om een stapelbedje voor ze te bouwen en daar dan een ruif aan te maken. Ben eigenlijk best trots op het eindresultaat 😄 Hooiruifje aan de zijkant gemaakt Prinses op de erwt Best hoog vindt Mississip 8 augustus 2022 aangepast door Mississippi 8 8 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2022 Dat meer over de hond posten heb ik zelf ook hoor 😄 Namu is ook behoorlijk aanwezig en vraagt veel tijd. Maar ook hier blij konijnennieuws: Met Joris ging het zo goed, dat ik weer gestopt ben met de medicijnen tegen EC. Even afwachten hoe hij het doet, maar ik ben nu drie dagen gestopt en ik merk dat hij mij weer wat beter vertrouwd 😄 Hij dook weg als ik aan kwam (komt dat mens mij weer zo een spuit in de bek duwen). Hij weegt 1610 nu. Ik heb voor de zekerheid nog wel een nieuwe fles medicijnen gehaald vorige week, maar ik hoop die dicht en op voorraad te kunnen houden 😄 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 8 augustus 2022 Delen Geplaatst: 8 augustus 2022 Hoe gaat het nu met Dunya @Jamesthebunnybutler? Fijn dat het goed gaat met Joris @Evee! Hopelijk blijft dat zo! Ik hoop zo dat ik ook eens kan stoppen met de medicijnen. Ik heb kleine Kip zonet toch maar weer eens gewassen. Hij is erg nat van onderen door het vele plassen en af en toe moet hij er toch even aan geloven; staart en billen wassen, daarna droog föhnen en weer in de anti myiasisspray zetten. De huid is gelukkig nog steeds onbeschadigd. Hij laat het allemaal maar over zich komen en neemt, als ik hem weer terug zet bij zijn vriendin, toch een paar lekkere wilgenblaadjes als excuus van mij aan. Daar sta ik altijd echt versteld van. Als ik later door de ren loop is hij wel een paar dagen wat alerter hoor, want wie weet pak ik hem weer. Hij is ook niet meer zo ontzettend tam als hij was voor het hele ec verhaal. Maar ik ben erg trots op dat kleine dappere ventje. Het vele drinken en daardoor vele plassen geeft mij veel zorgen. Voordeel van erg veel drinken is denk ik wel dat de urine erg waterig is, waardoor er niet veel urinelucht is als lokmiddel voor de blauwe vlieg en de huid ook minder geïrriteerd raakt dan door geconcentreerde urine lijkt mij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 8 augustus 2022 Delen Geplaatst: 8 augustus 2022 Lief dat je het vraagt! Ze herstelde heel goed van de narcose en at snel weer oke, maar de laatste dagen weigert ze weer brokjes. Ze komt er wel op af, maar eet het niet. Groente en hooi wel. Heel gek, een haak zal het nu echt niet zijn, maar in mijn herinnering heeft ze na narcoses vaker zo’n dip gehad. Ik hou haar even goed in de gaten en anders ga ik terug om te laten checken of haar tong niet is gaan ontsteken. Ach die arme Kip toch. Dat hij je nog zo vertrouwt is een wonder. Dappere Dodo. Drinkt en plast hij nog zo veel? Soms blijven ze dat houden volgens mij, misschien dat de nieren dan al onherstelbaar beschadigd zijn? Heeft hij verder veel last of doet hij het verder gewoon prima? Blijft zo vreselijk he, EC. Konijnen zijn altijd de Sjaak met ellende heb ik het idee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Mijn beestjes zijn weer thuis 🥳 Zo op het eerste gezicht te zien gaat alles goed, al moeten ze duidelijk wennen aan hun eigen verblijven. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sjenien88 Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Fijn dat ze weer thuis zijn. Ik zag dat de kinderboerderij ook vakantie opvang doet. Ik dacht van, dat is handig. Maar denk niet dat Ik daar ooit aan zou beginnen. Als ik kijk hoeveel stress mijn dame heeft bij iets verandering. En zoveel kinderen die daar bij ze Kijken. Hoe zouden jullie daar tegenover staan? Mijn buren zorgen met veel liefde voor de konijnen maar in geval van nood. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Ik zou mijn konijnen nooit door een kinderboerderij laten opvangen. Klein hokje. Veel mensen en drukte. Die mensen doen voornamelijk alleen een bak voer en drinken erbij en kijken de rest van de dag niet naar je konijn om en gaan einde van de dag vrolijk naar huis. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 7 minuten geleden, Boefje zei: Ik zou mijn konijnen nooit door een kinderboerderij laten opvangen. Klein hokje. Veel mensen en drukte. Die mensen doen voornamelijk alleen een bak voer en drinken erbij en kijken de rest van de dag niet naar je konijn om en gaan einde van de dag vrolijk naar huis. De ervaringen die ik had met konijnenopvang op een kinderboerderij was dat je je eigen verblijf mee moest nemen (dat was dus meestal een standaard konijnenhok inderdaad), maar dat het wel een ruimte was waar het publiek niet bij de dieren kwam. Ze kregen netjes 2x per dag zorg (water, hooi en dan in de ochtend brokken en in de middag groenvoer) en 1x per week een schoon hok. Per verblijf hing er een kaartje aan met welke konijnen het waren, van wie, en wat de bijzonderheden waren. Met zieke dieren werd netjes een dierenarts bezoek gedaan. Ik zal niet zeggen dat het perfect was hoor, zeker niet, maar het was een prima betaalbare basis. Voor de kinderboerderij was het wel een verdienmodel, want het was in de winterstalling van de dieren die in de zomer dus buiten staan. Dat staat dan toch leeg, was prima af te sluiten, en zo verdienen ze er iets mee. En in de aantallen dat er konijnen, cavia's en hamsters gebracht werden verdiende dat echt een flink bedrag. En dat kon weer in de pot voor de boerderijdieren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Ok ik denk dat het ook wel per kinderboerderij verschilt. Ik heb vaak meegemaakt dat hun eigen konijnen in te kleine hokken zaten. Soms was de drinkfles al leeg of drinkbakje en heb ik er een melding van gemaakt en zelfs een keer een melding gemaakt van een ziek konijn dat zwaar ademde en iets met de ogen had. Maar als je opvang aanbied zal je toch wel wat meer zorg bieden lijkt mij. Toch zou ik het niet aandurven. Maarja ik ben ook al sinds mijn 12e niet meer op vakantie geweest en durfde het met mijn huisdiertjes ook niet aan om iemand anders erop te laten passen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Er zijn nog steeds veel punten waarin ik kinderboerderijen echt te kort vind schieten op gebied van voorbeeldfunctie en dierenwelzijn, dus ik wil het zeker niet goed praten. Zelf zou ik ze er ook niet snel voor kiezen. Maar er is enorme vraag naar vakantieopvang en zij kunnen wel een basic, betaalbare massaopvang bieden. Voor de simpele konijnenhouder (die van leuk voor de kinderen), wel een uitkomst. En geen ander beeld voorhouden dan wat het is, eerlijk over wat je krijgt voor je konijn. Zo kun je zelf de keuze maken. Ik zou willen dat het anders was, maar niet iedereen is zo met het welzijn van de konijnen begaan als de gemiddelde bunnybuncher en reserveert op tijd een opvangplekje waar ze wel rustig, ruim en zeer goed verzorgd zitten. Dan zijn dit soort opvangen wel een oplossing tegen het dumpen van konijnen, omdat ze geen betaalbaar plekje voor de vakantie konden vinden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 De konijnen opvang waar ik mijn konijnen en cavia’s breng voor de zomervakantie werkt ook met standaard konijnen hokken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat voor een korte periode niet zo heel erg vind. De beestjes worden er verder prima verzorgd, krijgen gewoon hun brokken van thuis, hebben de beschikking over voldoende hooi, krijgen dagelijks vers water en dagelijks groenvoer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten