Evee Geplaatst: 18 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2022 Na de langste dag beginnen buitenkonijnen alweer met het opbouwen, en de langste dag was 21 juni 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 Op 14-7-2022 om 23:45, Marjoleink zei: Wat kunnen ze je toch laten schrikken. Hier ook, maar dan anders. Ik had eten neergezet, en ik stap met de toiletbakken achteruit het voorportaaltje van de volière in. Ik doe snel de tussendeur dicht, zodat er geen konijn kan ontsnappen. Ik draai me om en ik bots met mijn been tegen iets harigs aan. Was Beany stiekem meegelopen. Gelukkig had ik het door voor ik de deur naar buiten opendeed. Ik kom er nu achter dat de volière hier een klein nadeel heeft. Ik heb geen voorportaal. De deur zwaait naar buiten open. Ik heb er wat voorgezet, maar zeker weten dat het een keer mis gaat. Ik had gevraagd of de deur naar binnen kon draaien. Die vraag heb ik zwart op wit nog in een e-mail staan. De maker wil het veranderen. Naar binnendraaiend dan duw je ze weg. Maar een voorportaal is ook handig maar ja dat gaat weer ten koste van de ruimte van de konijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 Mijn konijnen verharen nog niet echt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 19 juli 2022 Delen Geplaatst: 19 juli 2022 52 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Ik kom er nu achter dat de volière hier een klein nadeel heeft. Ik heb geen voorportaal. De deur zwaait naar buiten open. Ik heb er wat voorgezet, maar zeker weten dat het een keer mis gaat. Ik had gevraagd of de deur naar binnen kon draaien. Die vraag heb ik zwart op wit nog in een e-mail staan. De maker wil het veranderen. Naar binnendraaiend dan duw je ze weg. Maar een voorportaal is ook handig maar ja dat gaat weer ten koste van de ruimte van de konijnen. Kun je niet een soort schotje plaatsen achter de deur? Daar moet je dan zelf wel overheen stappen, maar het voorkomt dat ze tussen je benen door naar buiten glippen. Mijn volière is tweedehands, dus het voorportaal zat er al in. Hij was ook echt gemaakt voor vogels. We hebben het bovenste nachthok weggehaald en planken gemaakt in die ruimte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 20 juli 2022 Delen Geplaatst: 20 juli 2022 Ik heb er inderdaad al iets voor gezet en moet er dan overheen stappen. Maar het is al gebeurd dat ze met hum pootjes boven op die rand gaan staan. Aan één kant heb ik het schot met een krammetje vast gemaakt aan het gaas. Maar als ik bijv. de ren een keer echt goed schoon zou willen maken en ik het duo even in het hok op zou moeten sluiten, kun je er moeilijk met een kruiwagen etc. naar binnen omdat je dan eerst die rand weg moet halen. Een deur die naar binnen opengaat, lijkt me praktischer. Had ik dat nu maar gelijk bij het installeren gezien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 20 juli 2022 Delen Geplaatst: 20 juli 2022 22 uren geleden, To van de Veluwe zei: Mijn konijnen verharen nog niet echt. Moet ik nodig zeggen. Flo is nu begonnen!! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 21 juli 2022 Delen Geplaatst: 21 juli 2022 Lag allemaal water op het dak van de ren. Heb er profesorisch een tentdoek overgespannen voor we een andere oplossing hebben. In iedergeval dat water moest eraf want moest bij Vlekje zijn. Alleeb was het dak zo zwaar dat ik het niet open kreeg en het uit mijn handen glipte. Oftewel hele ren in verzopen inc. de beneden verdieping van het hok. Zo met hele frisse tegen zin alles maar droog maken.😔 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 21 juli 2022 Delen Geplaatst: 21 juli 2022 4 uren geleden, pakyakker zei: Lag allemaal water op het dak van de ren. 😔 Zo dan is er veel regen gevallen bij jullie. Je zult een andere ren hebben dan dat wij hebben. Wij hebben een aluminium ren. De maker vertelde me wel dat ondanks de stevige dwarsbalk er ik als het sneeuwt een paal onder moet zetten om te voorkomen dat het dak doorbuigt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 juli 2022 Delen Geplaatst: 21 juli 2022 Hier ook veel regen vandaag en omdat het dak nog niet goed gemaakt is, dus ook in de konijnen ren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2022 Joris weegt 1510 😄 Hij is dus weer aangekomen! 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 24 juli 2022 Delen Geplaatst: 24 juli 2022 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 24 juli 2022 Delen Geplaatst: 24 juli 2022 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 25 juli 2022 Delen Geplaatst: 25 juli 2022 Ik zie weer allemaal super kleine keutels in de ren. Er wordt gelukkig nog wel goed gegeten en gedronken. Moet ik hier iets mee? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 25 juli 2022 Delen Geplaatst: 25 juli 2022 Meer dan in de gaten houden kun je nu niet doen. Ik zou voor je gaat slapen even een extra rondje doen en checken hoe het met ze is en of ze dan ook nog interesse in eten hebben. Morgenochtend hetzelfde, mocht je het niet vertrouwen dan even de dierenarts contacten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 25 juli 2022 Delen Geplaatst: 25 juli 2022 Wat ik nu toch gedaan heb? De kattenbakkorrels waren op, en ik had nog een zakje back to nature, dus dat heb ik in de toiletbakken gedaan. Er werd druk in gesnuffeld, daarna moesten ze zich wassen. Man, wat een vies spul. Als ik maar niet denk dat ze daar op gaan plassen. 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 27 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2022 De buren hebben wat wilgen gesnoeid die te groot werden, en de buurvrouw appte of ik takken wilde. De konijnen blij, die knabbelen lekker op wilg mét blad. Namu blij, die heeft ook al twee takken uit de stapel getrokken. Blij met van die simpele panelerennen, die staan nu om de stapel takken heen 😄 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimie Geplaatst: 28 juli 2022 Delen Geplaatst: 28 juli 2022 Zou het kunnen dat konijnen vleermuizen horen? Er was hier een vleermuis aan het fladderen, wat lager dan normaal en Brammetje was opeens vrij angstig en richtte zijn oren in de richting van de vleermuis. Verder hoorde of zag ik niets. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 28 juli 2022 Delen Geplaatst: 28 juli 2022 Konijnen hebben prima oren, dus ik neem aan dat dat mogelijk is. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Dunya heeft weer haakjes, ze wilde opeens geen brokjes meer. Nu blijkt dat er waarschijnlijk een kies is afgebroken die vastzit in haar tong. Ze is nu bij de dierenarts, hopelijk gaat dat goed en komt ze weer uit de narcose. Arm moppie. Gewoon dooreten ook he… 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Pfff...hoeveel pech kan een konijn hebben. Sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Echt hoor. Een haakje zat eraan te komen, maar een afgebroken kies… Ik ben dan altijd bang voor abcessen of dat er een slagader in die tong geraakt wordt. Vond de dierenarts zelf ook een beetje spannend. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Oei, dat klinkt echt pijnlijk. Hoe is het gegaan? Beterschap voor Dunya! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Oei, een afgebroken kies vast in haar tong? 😟 18 uren geleden, Kimie zei: Zou het kunnen dat konijnen vleermuizen horen? Er was hier een vleermuis aan het fladderen, wat lager dan normaal en Brammetje was opeens vrij angstig en richtte zijn oren in de richting van de vleermuis. Verder hoorde of zag ik niets. Dat zal best hoor. Ik heb een keer een vleermuis in mijn slaapkamer gehad en die verraadde zichzelf doordat ik hem boven mijn hoofd hoorde vliegen. Het klonk toen net als een vogel. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 1 uur geleden, IreneM zei: Oei, dat klinkt echt pijnlijk. Hoe is het gegaan? Beterschap voor Dunya! Het bleken uiteindelijk drie flinke haken te zijn en wat gaten in de tong. Gelukkig toch geen afgebroken kies. Ze is vanmorgen vroeg geholpen en ik haal haar nu op. Het duurde heel lang voor ze wakker was en op temperatuur kwam. Blijft dpannend voor haar. Hopelijk is ze er nu weer een tijd vanaf. Bizar dat ze gewoon blijven eten he, met een gat in je tong! Wat moet dat zeer gedaan hebben. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 29 juli 2022 Delen Geplaatst: 29 juli 2022 Meerdere gaten in je tong?! 😲 Auw. Je kunt niet zeggen dat het aanstellers zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten