Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2022 - slowchat konijnen algemeen

Evee

Aanbevolen berichten

@Jamesthebunnybutler

Ik bedoelde het ook helemaal niet als beschuldiging of iets hoor! Alleen een oprechte vraag. Als je iets niet weet, en ook nog een schuw, ouder konijn hebt is het moeilijk op te merken. Fijn dat het andere konijntje naar een opvang kan en dan als de goede langskomt gekoppeld gaat worden. En goed dat hij/zij nog afscheid heeft kunnen nemen van zijn maatje. 

Sterkte voor jou, je vriendin en het overgebleven konijntje 😘

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bunnymommy zei:

@Jamesthebunnybutler

Ik bedoelde het ook helemaal niet als beschuldiging of iets hoor! Alleen een oprechte vraag. Als je iets niet weet, en ook nog een schuw, ouder konijn hebt is het moeilijk op te merken. Fijn dat het andere konijntje naar een opvang kan en dan als de goede langskomt gekoppeld gaat worden. En goed dat hij/zij nog afscheid heeft kunnen nemen van zijn maatje. 

Sterkte voor jou, je vriendin en het overgebleven konijntje 😘

Ohh gelukkig, zo interpreteerde ik het een beetje dus ik wilde dat vriendinnetje ook een beetje verdedigen ;).

Inderdaad fijn dat het zo gelopen is en ze het beste wil voor de overgebleven voedster. Ik vind dat best dapper.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig verhaal van vandaag, @Jamesthebunnybutler!

Ik denk dat wij Britt morgen laten gaan. Ze wankelt weer heel veel, haar neusje wordt echt enorm vies van het snot (hoewel ze nog weinig niest), van de week had ze plots ineens borrelende darmen, ze is ineens aan de diarree. Wel afgewisseld met gewone normale keutels, aanhoudend was ik natuurlijk al lang bij de dierenarts geweest. Nu wilde ik het even aankijken, en ze heeft er ook gewone keutels tussen zitten. En ze gebruikt sinds vanavond haar rechtervoorpootje niet meer. Ze zet er geen gewicht meer op en hij voelt warm. Ik kan niks geks zien of voelen, maar het pootje bezorgt haar duidelijk last. Morgenochtend om 9 uur hebben we een afspraak bij de dierenarts en als dan de conclusie dezelfde is als die van ons, laten we haar meteen gaan. Het is mooi geweest. De opeenstapeling van alle klachten op haar 10e maakt niet dat ik er vertrouwen in heb dat dat nog goedkomt of onder controle komt voor een goede oude dag. En ik wil voorkomen dat ze echt gaat lijden.

• Verdrietig 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is inderdaad rustig ingeslapen bij de dierenarts vanochtend. Stress kende ze niet, ze zat de dierenarts af te likken en viel op haar hand in slaap. Ben allang blij dat zij overal zo op haar gemak was, daardoor waren haar laatste minuten niet stressvol maar gewoon zo nieuwsgierig en lief als Brittje zelf ook was. 

• Verdrietig 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdrietig @Deeskuh88. Sterkte!

1 uur geleden, Annasbeestenbende zei:

Dit is Foep! Mijn oom heeft me foto’s gestuurd 💕 (Ze heet eigenlijk Foebie) ik denk dat er Lotharingen/Franse hangoor in zit. Mijn oom weet wel 100% zeker dat het een meisje is, want ze heeft een keer een nestje gehad…

8ABDDA9D-B954-4B06-8BDC-6EA1A2895D8B.jpeg

E8AB46DC-D4B2-4881-8D11-F780DE56C98C.jpeg

Wat een leukerd. Ze lijkt wel vrij dik, al is dat van een foto lastig te beoordelen. Ik vind Foep wel een leuke, grappige naam!

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Bammyflurry zei:

Wat een leukerd @Annasbeestenbende! Is het een flinke dame, omdat je denkt dat er Lotharinger en Franse hangoor in zit? Na een nestje is het natuurlijk wel zeker, maar ook die charmante wam is vaak een vrouwen-dingetje 😁
Succes met Foep!

Ze is inderdaad een flinke dame!
Op het hoofd heeft ze een beetje een Lotharinger aftekening, en die vlekjes doen me denken aan een Franse hangoor. Ook omdat ze 1 oor omhoog heeft staan. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben 😉

aangepast door Annasbeestenbende
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pleegkonijn Emma (ik ben gastgezin voor een opvang, dus ze logeert bij mij samen met haar vriendje Teun en het is onbegrijpelijk, wat zeg ik, een SCHANDE, dat dit superleuke binnenkoppel nog steeds niet geadopteerd is, maar daar is een ander topic voor geloof ik 😄) heeft besloten dat het zomer is. Ze is ontzettend in de rui! Is dat niet wat vroeg? Ze zitten wel binnen en echt koud is het natuurlijk niet geweest, maar het is wel echt een serieuze rui.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .