Gast Geplaatst: 13 juni 2022 Delen Geplaatst: 13 juni 2022 1 uur terug, Lollie zei: Pff als je van het bestaan van een konijnenopvang afweet... Waarom breng je ze dan niet daar terug naartoe? Wachtlijst? Of wilden ze er iets aan verdienen? Hoe kom je daar eigenlijk achter? Doordat vrijwilligers nog wel eens op marktplaats kijken en de konijnen de de tuin herkende. Voor konijnen die van de opvang zijn, zit geen wachtlijst op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 13 juni 2022 Delen Geplaatst: 13 juni 2022 Maar in het contract staat expliciet dat je konijn terug moet naar de opvang als je hem zelf niet meer wilt of niet meer voor kunt zorgen. Dus hier stond de opvang volledig in zijn recht. Verder moet je het volgens mij wel heel bont maken willen ze je konijn terughalen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nina en Hazel Geplaatst: 15 juni 2022 Delen Geplaatst: 15 juni 2022 (aangepast) Heb onlangs een hok besteld voor in de nieuwe ren. Krijg ik zojuist een mail van de webshop, dat ik enige tijd geleden een hok bij ze heb besteld en dat konijnen eigenlijk meer ruimte nodig hebben. Ze hebben een link gestuurd met een blog over hoeveel ruimte konijnen nodig hebben (helaas zonder vierkante meters te geven) en geven aan dat ik ook een ren bij ze kan kopen (mijn ren komt van een andere winkel). Vind het wel een stap vooruit dat ze mensen hiervan bewust proberen te maken. 15 juni 2022 aangepast door Nina en Hazel 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GijsB Geplaatst: 17 juni 2022 Delen Geplaatst: 17 juni 2022 Ik was laast bij de pets place in Heerenveen. Ik ben al geen fan van verkoop van konijnen in dierenwinkels, maar dezw huisvesting is echt schandalig en een slecht voorbeeld voor iedereen die daar een konijn koopt. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 17 juni 2022 Delen Geplaatst: 17 juni 2022 1 uur terug, GijsB zei: Ik was laast bij de pets place in Heerenveen. Ik ben al geen fan van verkoop van konijnen in dierenwinkels, maar dezw huisvesting is echt schandalig en een slecht voorbeeld voor iedereen die daar een konijn koopt. Meestal doen dierenwinkels nog wel een beetje hun best om het er op zijn minst een beetje leuk uit te laten zien. Als je werkt bij een dierenwinkel... Dan hou je toch van dieren? Zou ik denken. Bij de pets place hier ook... Al die kleine caafjes. Het ziet er zo schattig uit en als ik niet beter zou weten had ik het fantastisch gevonden. Ze zitten veel te klein, ze lijken ook te jong om te verhuizen (maar dat weet ik niet zeker hoor). Maar daar hebben ze op zijn minst hun best gedaan om het er aantrekkelijk uit te laten zien. De Ranzijn hier ook. Was er laatst op een drukke zaterdagmiddag. Allemaal kinderen op die veel te kleine bakken van de hamsters aan het tikken, en maar zeuren ''oooh mama hij is zo schattig mag ik deze hamster??'' Bij de cavia's hetzelfde, ook een beetje bij de konijnen. Vooral de hamsters waren in trek. Een buurkind was laatst apetrots. ''Ik heb een konijntje gekregen en mijn zusje ook, omdat we gaan verhuizen (dus het is gewoon een cadeautje/beloninkje?!!) en het hok is zóóó groot! Het was zo'n ferplast grand lodge. Veel te klein. Er stond een rennetje voor want dat zou fijn zijn voor de konijnen, maar als de konijnen daarin zaten mochten ze niet in het hok en andersom. Waren ze nog beter af in het hok. En na een week werd er niet eens meer naar omgekeken en ze waren nog niet eens verhuist! Ik heb nog een keertje gevraagd ''hoe gaat het met je konijntje?''. ''Mmm, oja, ja wel goed denk ik''. Kind was 10 jaar, het zusje volgens mij net 7. Bij een dierenwinkel vind ik overigens wel dat het iets kleiner mag zijn. Het moet wel in de winkel passen en de konijntjes zijn als het goed is toch zo weer weg. Ik vraag me wel af wat er gebeurd met de konijntjes die niet verkocht worden. Het zijn altijd baby'tjes. Op 13-6-2022 om 22:36, Marjoleink zei: Maar in het contract staat expliciet dat je konijn terug moet naar de opvang als je hem zelf niet meer wilt of niet meer voor kunt zorgen. Dus hier stond de opvang volledig in zijn recht. Verder moet je het volgens mij wel heel bont maken willen ze je konijn terughalen. Volgens mij stond dat niet in het adoptieformulier van de cavia's. Ik zal het nog maar eens opzoeken. Maar ze zitten al overvol dus snel zal dat niet gebeuren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 18 juni 2022 Delen Geplaatst: 18 juni 2022 (aangepast) http://www.knaagdiertjes.nl/images/peruvian-cavia.jpg Oehh deze foto is toch top?! 🤣 PS: Niet mijn cavia hoor, van 't internet geplukt 18 juni 2022 aangepast door Lollie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 Ik heb even een mental breakdown geloof ik. We zijn aan het verbouwen (rigoreus) en daarbij heb ik inmiddels vier konijnen in de lappenmand. Siem en Dunya hebben altijd wel iets en zijn altijd spannend (fingers crossed want het gaat naar omstandigheden goed en het is al 4,5 maand geleden dat Dunya voor het laatst een haakje had). Kyra was laatst opeens in shock en heeft verhoogde leverwaardes. Vermoedelijk EC gezien het vele drinken en plassen, want levercoccidiose is ook uitgesloten. Gelukkig doet ze het weer hartstikke goed, maar de panacur lijkt niet iets te doen, ze blijft zo extreem drinken. Vrijdag viel het opeens op dat de achterhand van Goofy minder goed mee komt, dus hem ook meteen op de panacur gezet. Gelukkig eten ze allemaal prima en is het gedrag oké, maar kost toch veel tijd om vier konijnen twee keer per dag verschillende soorten medicatie te geven naast het verbouwen. Tel daarbij op dat mijn vader gisteren door de hoofdleiding van het water is gegaan. Vorige week ook al. Dikke lekkage en gelukkig was de hoofdkraan gerepareerd, vorige week ging die namelijk niet dicht en bleef het lekken. Ik kan er nu een soort van om lachen, maar gisteren werd ik echt niet goed. Misschien past dit bericht eigenlijk beter in het klaagtopic maar ik kan het niet kopieren en wil niet opnieuw typen ;). 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 9 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei: Ik heb even een mental breakdown geloof ik. We zijn aan het verbouwen (rigoreus) en daarbij heb ik inmiddels vier konijnen in de lappenmand. Siem en Dunya hebben altijd wel iets en zijn altijd spannend (fingers crossed want het gaat naar omstandigheden goed en het is al 4,5 maand geleden dat Dunya voor het laatst een haakje had). Kyra was laatst opeens in shock en heeft verhoogde leverwaardes. Vermoedelijk EC gezien het vele drinken en plassen, want levercoccidiose is ook uitgesloten. Gelukkig doet ze het weer hartstikke goed, maar de panacur lijkt niet iets te doen, ze blijft zo extreem drinken. Vrijdag viel het opeens op dat de achterhand van Goofy minder goed mee komt, dus hem ook meteen op de panacur gezet. Gelukkig eten ze allemaal prima en is het gedrag oké, maar kost toch veel tijd om vier konijnen twee keer per dag verschillende soorten medicatie te geven naast het verbouwen. Tel daarbij op dat mijn vader gisteren door de hoofdleiding van het water is gegaan. Vorige week ook al. Dikke lekkage en gelukkig was de hoofdkraan gerepareerd, vorige week ging die namelijk niet dicht en bleef het lekken. Ik kan er nu een soort van om lachen, maar gisteren werd ik echt niet goed. Misschien past dit bericht eigenlijk beter in het klaagtopic maar ik kan het niet kopieren en wil niet opnieuw typen ;). 4 zieke konijnen en ondertussen ook nog flink verbouwen is behoorlijk intensief! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 Ik kan het me goed voorstellen hoor! Een verbouwing en zieke konijnen is al veel, en als er dan iets misgaat dan kan dat er eigenlijk niet meer bij. Hoe lang duurt de verbouwing nog? Heb je je vader voor vaderdag een leidingzoeker gegeven? 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 5 minuten geleden, Marjoleink zei: Ik kan het me goed voorstellen hoor! Een verbouwing en zieke konijnen is al veel, en als er dan iets misgaat dan kan dat er eigenlijk niet meer bij. Hoe lang duurt de verbouwing nog? Heb je je vader voor vaderdag een leidingzoeker gegeven? De betere cadeauideeën, zal hij vast blij mee zijn 😄 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2022 Ik maak mij een beetje zorgen om Joris. Er is niet echt iets. Maar hij is ietsje afgevallen. Hij is al wat ouder (9) Hij eet wel gewoon, maar lijkt iets rustiger. Ik vind het lastig of hij gewoon wat meer moeite heeft met zomer warmte, of dat het toch iets van ouderdomskwaaltjes zijn. Ik heb verder niet het idee dat het weer de EC is die opspeelt. Het kan hoor, met alleen afvallen, maar verder wijst er niets op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2022 Het is meer zo een gevoel dat er misschien iets aan zit te komen, dan dat ik er zeker van ben dat er iets is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 20 juni 2022 Delen Geplaatst: 20 juni 2022 Vervelend @Evee ik ken het gevoel. Is er misschien iets wat je preventief zou kunnen doen voor het geval dat? Misschien is het inderdaad de warmte. Hij eet neem ik aan nog wel gewoon goed? Is hij veel afgevallen? @Jamesthebunnybutler heel zwaar vier zieke konijnen en een verbouwing. Veel sterkte ermee en beterschap voor je nijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 juni 2022 Delen Geplaatst: 20 juni 2022 19 uren geleden, Marjoleink zei: Ik kan het me goed voorstellen hoor! Een verbouwing en zieke konijnen is al veel, en als er dan iets misgaat dan kan dat er eigenlijk niet meer bij. Hoe lang duurt de verbouwing nog? Heb je je vader voor vaderdag een leidingzoeker gegeven? Haha precies. We hopen eind september klaar te zijn... De keuken komt begin september en is er nu dus uit haha. Nou, mijn vader is nogal eigenwijs aangelegd en een tikje lomp blijkbaar. Hij moet gewoon goed kijken😜 @Boefje thanks! @Evee lastig is dat. Mijn ervaring is dat je gevoel vaak toch wel klopt. Vervelend dat je dan dus niet weet wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ouder wordende konijnen vallen natuurlijk wel vaker wat af, maar met zijn EC verleden zou dat ook weer op kunnen spelen. Of zijn nieren ofzo. Doet hij verder wel normaal? Vermoed je artrose? Ook zo lastig om dan met eigenlijk geen of nauwelijks klachten naar een dierenarts te gaan, want wat gaan ze dan onderzoeken? Preventief en iom de dierenarts even panacur opstarten en daarna, als dat niets doet, pijnstillertje om te kijken of je dan verschil in activiteit merkt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2022 Ik ben voor de zekerheid toch maar EC behandeling gestart met fenbendrops. Had er nog een dichte fles van staan op voorraad. Ik zie verder nog niet echt reden om naar de dierenarts te gaan nu, het is lastig. Hij is een beetje afgevallen, maar dat is ook niet echt recent maar al langer. Hij is wat rustiger. Maar hij eet wel gewoon, doet verder wel gewoon. Het is dus lastig te zeggen wat er is. Maar aangezien hij EC heeft gehad en bij oudere konijntjes de weerstand toch wel wat zwakker kan worden, is EC denk ik het meest voor de hand liggende. Artrose zou inderdaad ook nog kunnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 22 juni 2022 Delen Geplaatst: 22 juni 2022 Ik denk dat ik mijn konijnen te weinig eten geef. Tara is aan de rand van de zandbak begonnen. Ze maakt er echt een serieus project van, als ze zo doorgaat is over een week de zandbak weg. Iemand een idee waar dit nu ineens vandaan kan komen? Verveling? Gebitsproblemen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 22 juni 2022 Delen Geplaatst: 22 juni 2022 2 uren geleden, Marjoleink zei: Ik denk dat ik mijn konijnen te weinig eten geef. Tara is aan de rand van de zandbak begonnen. Ze maakt er echt een serieus project van, als ze zo doorgaat is over een week de zandbak weg. Iemand een idee waar dit nu ineens vandaan kan komen? Verveling? Gebitsproblemen? Eet ze de zandbak ook echt op? Helemaal als het van plastic is (geen idee wat voor materiaal jouw zandbak is) kan dat nooit goed zijn... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 22 juni 2022 Delen Geplaatst: 22 juni 2022 Misschien vind ze de rand gewoon irritant, ik zou eerder tippen op een gedragsprobleem, dan een gezondheidsprobleem. Proberen of je haar kunt afleiden met een ander projectje? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 22 juni 2022 Delen Geplaatst: 22 juni 2022 Lewis heeft ook een stuk van de zandbakschelp en de toiletbak geknaagd en is bij vlagen met de cat cube bezig. Maar hij heeft zo z’n projecten en is gelukkig goed af te leiden met andere sloopwerken. Misschien dus wat @Kolino voorstelt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 24 juni 2022 Delen Geplaatst: 24 juni 2022 Vlekje haart echt ontzettend uit. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Ze heeft geen kale plekken ofzo wat ik echt een wonder vind. Wanneer moet ik mij zorgen maken? Het valt echt met flinke plukken eruit en dat echt al 3 maanden en lijkt dus steeds erger te worden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 24 juni 2022 Delen Geplaatst: 24 juni 2022 Kijk de plukken om haar heen liggen en eruit steken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 24 juni 2022 Delen Geplaatst: 24 juni 2022 Noellie had ook momenten dat ik een compleet nieuw konijn kon maken van al dat haar wat eraf kwam. Ze is niet kaal dus het zal wel goed zijn joh. Het klimaat veranderd ook. Ene keer fris andere keer bloedheet. Misschien dat het daar van komt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 24 juni 2022 Delen Geplaatst: 24 juni 2022 Ach ja, Lewis moet leven met een tutu om z’n kont. 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 24 juni 2022 Delen Geplaatst: 24 juni 2022 2 uren geleden, pakyakker zei: Kijk de plukken om haar heen liggen en eruit steken. Bij mijn ram is het ook zo erg hoor. En ook al een poosje aan de gang. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 24 juni 2022 Delen Geplaatst: 24 juni 2022 1 uur geleden, Boefje zei: Noellie had ook momenten dat ik een compleet nieuw konijn kon maken van al dat haar wat eraf kwam. Ze is niet kaal dus het zal wel goed zijn joh. Het klimaat veranderd ook. Ene keer fris andere keer bloedheet. Misschien dat het daar van komt. Dat denk ik ook, het is heel wisselend steeds. Ze moeten hun jas telkens aanpassen lijkt het. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten