Ga naar inhoud

Het konijnencafe 2022 - slowchat konijnen algemeen

Evee

Aanbevolen berichten

@Boefje nierwaardes zijn goed! Leverwaardes zijn wel heel erg hoog, dat duidt toch op viscerale EC, dus op de lever. We starten panacur en als het dan niet beter wordt met drinken en plassen dan ontlastingsonderzoek om te kijken of het dan levercoccidiose is. Meest aannemelijk blijft toch EC. Ze pakt de panacur gelukkig gretig aan met wat geprakte banaan👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, BaasjevanBrownie zei:

Hoe is het nu met Punky en Bess? Jagen minder geworden of heb je Bess toch laten castreren?

Wat lief dat je het vraagt! Het jagen is niet minder geworden en het plan om dr te laten castreren is er. Nu niet echt het juist momentn ivm met de examens. Na de examens zal de castratie -hoogwaarschijnlijk- plaats vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn peuter dochter vind het leuk om naar de Bellingas te kijken, familievloggers. Die hadden twee konijnen aangeschaft, toch maar snel ook twee hokken want ja… het rammetje zat toch constant op het voedstertje. Maanden apart gehouden, smoesjes over redenen niet te castreren. Afijn, rammetje wordt gecastreerd. Tijdje later toch een nestje, en dan geschokt reageren: oooohhhh neeeee! 

en dan terloops zeggen dat ze wel weten wanneer HET gebeurd moet zijn. Ik kots ervan.

Zo. Dat is er uit.

Hoi! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Marjoleink zei:

Volgens mij gaan de Bellingas ongeveer net zo zorgvuldig om met hun konijnen als met hun kinderen. Wij zijn een week tegelijk met ze in een bungalowpark geweest en ik ben geen fan van ze.

Vertel eens? Ben daar dus echt heel benieuwd naar. Ben ook zo benieuwd of die zoon die nu langzaamaan tiener wordt het nog wel leuk gaat vinden zo allemaal. Zonder die kids verdienen ze helemaal niets meer aan hun filmpjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geeeeen idee over wie jullie het hebben. Zo eens spieken... Maar eerst verder genieten. Vandaag voor het eerst Yoshi Rabbit uit de kooi gehaald en mee naar de bank genomen. Op schoot gezet en lekker geknuffeld, lief tegen hem gesproken. Na een half uurtje terug in de kooi. Rent ie meteen terug voor een aai en daarna flopte ie zo op zijn zij. Goed teken wel toch? Morgen met Funny Bunny Rabbit. Zij is alleen wat eigenwijzer, dus als ze niet wil komt dan wel als ze zelf de kooi uit durven/ kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Punky punk zei:

Wat lief dat je het vraagt! Het jagen is niet minder geworden en het plan om dr te laten castreren is er. Nu niet echt het juist momentn ivm met de examens. Na de examens zal de castratie -hoogwaarschijnlijk- plaats vinden.

O vervelend zeg, dan duurt zo’n periode wel lang. Maar castreren en eventueel herkoppelen kost idd een hoop tijd en energie, dus dat is fijner als je er de tijd voor hebt. Succes met je examens iig!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2022 om 20:40, Marjoleink zei:

Volgens mij gaan de Bellingas ongeveer net zo zorgvuldig om met hun konijnen als met hun kinderen. Wij zijn een week tegelijk met ze in een bungalowpark geweest en ik ben geen fan van ze.

Doen ze iets mis met hun kinderen dan? Ik heb net de konijnen video van hun opgezocht en het grootste deel gekeken, mijn eerste indruk was dat het wel lieve ouders waren voor hun kinderen die echt wel hun best deden voor de konijnen (hoewel ze daar behoorlijk in faalden). Ik zag dat ze ook een video hadden die ''de konijnenkamer inrichten'' heette. Ik vond het alleen te saai om die ook te kijken, maar ''konijnenkamer'' klonk wel goed. Hoewel ze het ook hadden over een schuur van 3x3 meter ''waar alle konijntjes inpassen. Zóóóóóóó groot!''. Wat ik wel grappig vond was die camera in de koelkast, en dat alle bunnybunchers nu Bellinga's gaan kijken terwijl ze er een hekel aan hebben 🤣.

Waar hebben jullie trouwens vandaan dat ze niks met hun tips doen? In de reacties zag ik vooral tips over namen, ik heb geen idee hoe die konijntjes nu heten maar ik vond sowieso al bijna geen tips wat ze nu met die konijntjes aanmoeten.

Familievloggers, dat vind ik ook maar raar. Wat nou als die kinderen dat helemaal niet willen, altijd gefilmd worden? Worden ze dan gewoon gedwongen? En stel nou dat ze gepest worden op school o.i.d. vanwege dat familievloggen? Zo'n goedlopend kanaal zet je niet ineens stop. En ja, als ze straks met een stel pubers zitten dan kunnen ze niks meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren het hok van Vlekje verschoond zo rond 12 uur in de middag. Gisteravond vond ik als dat ze heel weinig had gekeuteld. Nu kom in vanmorgen bij haar en ligt er gewoon niks. Kan ik iets preventiefs doen? Gisteren had ik al 2 lijnzaadbrokjes gegeven en prozyme krijgt ze ook gewoon. Is er meer wat ik kan doen? Lijnzaadbrokjes zijn wel bijna op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ook preventief lactulose. Werkt hier erg goed, maar is niet geschikt als je konijn gevoelig is voor suiker. 

Vanmorgen veel te vroeg stampij in de tent, ik hoorde een kaboem, pootjes op het laminaat, geren. Ik verdacht meteen de hond. Onterecht, want die zag ik braaf slapen via de camera. Hadden die twee kleine terroristen hier boven de vuilnisbak omgekieperd, de inhoud door de halve kamer verspreid, waren aan het rollen met de prullenbak en als een stel idioten aan het rennen en springen. Die gingen niet stoppen, dus heb de boel opgeruimd, prullenbak op de gang gezet en ze maar vast eten gegeven. Kon ik daarna weer lekker even slapen. 

• Haha 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .