Lollie Geplaatst: 24 mei 2022 Delen Geplaatst: 24 mei 2022 10 uren geleden, Yoshi_FunnyBunny zei: @lollie ze komen uit eieren 😅 Ah. Dan snap ik 't weer 😂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 27 mei 2022 Delen Geplaatst: 27 mei 2022 Ahh, Kyra kwam niet eten. Ze liet zich opeens ook aaien, normaal loopt ze dan weg. Nu dus met gierende bandjes naar de dierenarts op de valreep, ze gaan eigenlijk nu sluiten maar we mochten toch nog komen. Echt lief. Ik denk aan EC, ik vond al dat ze veel drinkt en plast. Had ik eigenlijk dus eerder mee moeten gaan... We gaan het zien. Ze lijkt er heel relaxed bij te zitten in de auto, maar ze is echt niet in goede doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 27 mei 2022 Delen Geplaatst: 27 mei 2022 Ojee wat rot. Spannend is dat dan weer. Hopelijk valt het mee en is het misschien een onschuldige blaasontsteking waar ze binnen no time weer vanaf is. Sterkte voor jou en beterschap voor Kyra. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 27 mei 2022 Delen Geplaatst: 27 mei 2022 Helaas. Geen oorzaak gevonden voor nu. Ze heeft vreselijke ondertemperatuur van 35 graden. Buik is helemaal oke. Mogelijk EC, maar we moeten haar eerst op temperatuur en aan het eten krijgen. De RHD K variant zou ook nog kunnen, maar ze is gevaccineerd. Klinisch beeld lijkt er helaas wel heel erg op. Ze gaat op een warmtemat en heb infuus en medicatie per injectie mee gekregen. We gaan het zien... 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 27 mei 2022 Delen Geplaatst: 27 mei 2022 Hè bah, wat een zorgen weer. Sterkte! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 27 mei 2022 Delen Geplaatst: 27 mei 2022 Dank je. Het dwangvoer ging erin als zoete koek en drinken doet ze zelfstandig. Ze zit er al iets beter bij heb ik het idee. Ze heeft een plas gedaan met bloed erin, dus ik denk dat we de oorzaak te pakken hebben. Zou mooi zijn als het een simpele blaasontsteking is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 27 mei 2022 Delen Geplaatst: 27 mei 2022 Jeetje wat naar, maar bloedplassen kan toch ook orgaanschade zijn? Helemaal met het RHD-verhaal in mijn achterhoofd zou ik me rot schrikken, brr. Morgen dan maar meteen even een urineonderzoekje laten doen? Wel fijn dat je nog terecht kon. Heel veel beterschap voor haar! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 28 mei 2022 Delen Geplaatst: 28 mei 2022 Oh ja geen idee, dat zou ook nog kunnen. Daar had ik nog niets eens aan gedacht. Ik laat het urine onderzoek even tot maandag wachten, i.o.m. de DA besproken dat we dat even niet bij een dienstdoende moeten doen. Het weekend gewoon even flink pijnstiller erin. Dat RHD verhaal vond ik ook eng. Zeker omdat ik mijn twee kneusjes nu er dicht bij heb zitten en daar veel geweest ben om ze te 'besmetten' vanmiddag. Infuus prikken bleek toch lastiger dan ik dacht, Kyra is moeilijker te prikken en de naald is veel dikker. Gelukkig drinkt ze zelf. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 28 mei 2022 Delen Geplaatst: 28 mei 2022 Kyra zit er inmiddels een stuk beter bij dan gisteren. Als ik mrt het spuitje dwangvoer komt, pakt ze het zonder dat ik haar hoef vast te houden aan en slobbert het zo naar binnen. Ze heeft ook al zelfstandig iets gegeren, echt super fijn. Er kwam net ook een rare sliert kettingkeutels met een hoop slijm uit, misschien dat dat toch voor problemen zorgde. Maandag uiteraard nog wel even terug voor urine onderzoek. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 28 mei 2022 Delen Geplaatst: 28 mei 2022 Wat vervelend! Sterkte voor Kyra, ik hoop dat het goed komt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaenluna Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Pff wordt helemaal gek van m'n pubernijn. Hou nog steeds van m'n boefje, maar ze doet nu de gekste dingen. Keihard rondrennen in en uit haar kooi, waarbij ze bijna uitglijdt en achter de tralies/trapje blijft hangen. Ze probeert uit haar ren te springen, maar ze redt het niet waardoor ze valt. Overal aan knagen, ook aan mij wanneer ik in de weg zit. Overal keutels en constant brommen/zoemen als ze aan komt rennen. Weet even geen raad er meer mee 🙈 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Ik herken het. Ik had ook zo'n stout puber sloopkonijn. Sprong op de bank. Schud het kussen stuk als een of andere pitbull. Je jaagt dr van de bank. En draait je om en daar zat ze weer. Druk bezig te slopen. Kabels. Gordijnen. Niks was veilig. Tralies. Ze wist overal uit te ontsnappen. Ze heette Boefje maar ik noemde haar op een gegeven moment Boefdini omdat ze overal uit kon ontsnappen. Uiteindelijk maar gekoppelt aan een gecastreerd rammetje en het ging al iets beter. Maar ik moest alles wel afbakenen. Zij kon gewoon echt niet loslopen. Het is ook wel een beetje karakter hoor want ik heb ook konijntjes gehad waarbij ik weinig pubertijd merkte. Sterkte ermee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaenluna Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Bedankt! Hahah ja noem Luna ook al Houdini. Ze ontsnapt overal. Vrees dat de salontafel straks alleen nog een glasplaat heeft 🙈. Geef haar van alles om aan te knagen, maar nee de tafel en bank zijn veel leuker. Hoop zo dat dit tijdelijk is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Tijdelijk... 🤭 Hier kunnen de senioren ook nog prima slopen hoor! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaenluna Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Hahahah ow jee 🙈. Denk dat ik maar een ren ga plaatsen om de salontafel dan 🤣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 1 uur terug, Lindaenluna zei: Hahahah ow jee 🙈. Denk dat ik maar een ren ga plaatsen om de salontafel dan 🤣 Dat is een heel goed idee. En een om de bank, er is hier weleens iemand geweest die een holle bank had omdat de konijnen zich door de vulling hadden geknaagd. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaenluna Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Ja die had ik vroeger ook. Gelukkig doet Luna dat (nog) niet 🤣. Ah ja, blijven beestjes. Maar vooral die gekke kamikaze acties... hoop dat die ooit nog ophouden of iets minder worden. Gisteren rende ze in volle vaart over de bank, maar remde niet op tijd. Toen zag ik een wit bolletje achter de bank verdwijnen. Schrok me dood. En die bank is ze al 100x over gerend. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 2 juni 2022 Delen Geplaatst: 2 juni 2022 Op 31-5-2022 om 21:31, Marjoleink zei: Dat is een heel goed idee. En een om de bank, er is hier weleens iemand geweest die een holle bank had omdat de konijnen zich door de vulling hadden geknaagd. Dat was Evelien🤣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2022 Ja dat was mijn kunstleren hoekbank. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 2 juni 2022 Delen Geplaatst: 2 juni 2022 (aangepast) Soltar moest vandaag mee naar de dierenarts als steun voor Hazel, haar tandjes moesten geslepen worden. Ik heb niet het idee dat Soltar nog een erg gestrest konijn is. Dit is vijf minuten na de autorit naar huis 😄🤣 2 juni 2022 aangepast door Annasbeestenbende Tantetjes in plaats van tandjes 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 3 juni 2022 Delen Geplaatst: 3 juni 2022 Op 15-5-2022 om 21:32, Miekmoek zei: Zit ik rustig op de bank een beetje te BunnyBunchen met de konijntjes gezellig op 't kleed waar ze altijd samengeplakt liggen, begint Saar ineens uit 't niets 2 keer te stampen?! Billy keek echt zo aan van, wat heeft zij nou? Ik geef hem groot gelijk.. Wat een droppies zijn die van jou toch om te zien 🥰 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 3 juni 2022 Delen Geplaatst: 3 juni 2022 Op 10-5-2022 om 19:15, Punky punk zei: Moet lukken! En dus split cage? En niet helemaal van elkaar weg. Ik lees er zoveel verschillende dingen over. Hoe is het nu met Punky en Bess? Jagen minder geworden of heb je Bess toch laten castreren? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 3 juni 2022 Delen Geplaatst: 3 juni 2022 @Jamesthebunnybutler hoe is het nu met Kyra? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 3 juni 2022 Delen Geplaatst: 3 juni 2022 1 uur terug, Boefje zei: @Jamesthebunnybutler hoe is het nu met Kyra? He wat lief dat je het vraagt! Kyra zit weer buiten bij Goofy. Ze doet het goed. Eet nog iets minder lang dan normaal, maar prima. Ze blijft veel drinken en plassen, dus de DA denkt dat die aanval van afgelopen weekend niet zonder aanleiding is. Daar ben ik het mee eens. Daarom urine onderzoek gedaan, daar kwam niets uit behalve dat haar urine minimaal geconcentreerd is. Goh, dat is niet gek als je bijna een liter (!!) per dag drinkt bij een dieet met heel veel groente. Zometeen ga ik dus terug met haar voor bloedonderzoek en indien nodig een röntgen. We zullen waarschijnlijk in ieder geval een behandeling tegen EC gaan starten. Hopelijk zijn haar nierwaardes niet al te slecht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 3 juni 2022 Delen Geplaatst: 3 juni 2022 Ah ja dat kende ik van Noellie. Veel drinken en inderdaad hetzelfde. Dat had met haar terugkerende EC te maken. Ik hoop voor je dat de nierwaardes idd niet al te slecht zijn. Vervelend zoiets hè? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten