Okki Geplaatst: 13 april 2022 Delen Geplaatst: 13 april 2022 Oh dat is echt schrikken, @Kolino! Zoetje lag vanmiddag op haar zij en die doet bijna nooit een bunnyflop, dus ik schrok ook al. Maar ze lag gewoon heerlijk te relaxen tegen Merien aan, in de wc. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 13 april 2022 Delen Geplaatst: 13 april 2022 Ah, dan hebben de konijnen vast een nationale ‘verontrust je baas’-dag in het leven geroepen, want hier lag vanmiddag ook eentje midden in de ren op z’n zij met de kop op de grond. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2022 Joris is vandaag jarig, hij is alweer 9 geworden. Wat gaat dat toch snel. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 16 april 2022 Delen Geplaatst: 16 april 2022 11 minuten geleden, Evee zei: Joris is vandaag jarig, hij is alweer 9 geworden. Wat gaat dat toch snel. Gefeliciteerd! 🥳 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 17 april 2022 Delen Geplaatst: 17 april 2022 11 uren geleden, Evee zei: Joris is vandaag jarig, hij is alweer 9 geworden. Wat gaat dat toch snel. Gefeliciteerd 🥳 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 17 april 2022 Delen Geplaatst: 17 april 2022 Gefeliciteerd! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 17 april 2022 Delen Geplaatst: 17 april 2022 Gefeliciteerd met Joris @Evee! Jouw konijnen worden vaak aardig oud he? Hier gaat het zijn gangetje met het konijnenspul. Helaas heeft de medicatie nog niet het gewenste effect en drinkt en plast Kippie nog steeds veel te veel. Hij zou ook alweer gevaccineerd moeten worden, maar dat stellen we ook steeds uit. Ze zitten binnen, dus wel minder kans op vliegen en muggen gelukkig. Want met die natte onderkant durf ik hem nog niet naar buiten te doen. De behandeling van ec is er soms een van een lange adem. Toch hoop ik dat ze dit voorjaar naar buiten kunnen. Hoewel ze nu de beschikking hebben over een hele slaapkamer, denk ik dat ze het in het buitenverblijf leuker vinden. Kip heeft vorig jaar een aantal maanden met Lien buiten gewoond en dat was echt genieten voor hem. Voor ons is het leuker om vanuit huis of vanaf het terras naar de konijnen te kijken. Je kunt dan echt hun ongedwongen gedrag bekijken. Dat is waar wij altijd erg van genieten. Als ze binnen zitten reageren ze toch veel meer op ons. In het geval van Kippie en zijn nieuwe vriendin Sproet is het daarom moeilijker te zien hoe hun onderlinge relatie is, omdat ze nog vrij onrustig zijn samen, vooral als ik mij laat zien (en dat kan vaak niet anders binnen, want ze horen de deur open gaan als je er aan komt. Buiten kun je ze van een afstandje bespieden). Nieuwe dame Sproet (koosnaam Truus Pluche 😆) is een bijzondere dame. Ze heeft niet bijzonder veel aandacht voor haar nieuwe lover Kippie, gaat erg haar eigen gang. Ze is meer bezig met mensen en haar omgeving. In de opvang had ze voernijd en dat heeft ze nog steeds regelmatig, ondanks een maatje en veel meer ruimte. Misschien toch een stukje karakter of een gewoonte die ze al zo'n 5 jaar had. Mij maakt het niet zoveel uit, ik wist dat ze het had, maar hopelijk komt ze, als ze buiten woont, meer tot rust en wordt het wat minder. Vooral voor haarzelf prettiger denk ik. Sinds kort laat ik de konijnen dagelijks een poosje los rondlopen. Vlak na een koppeling doe ik dat niet i.v.m. kans op meer onderlinge onrust op vreemd/wisselend terrein. Omdat Kip nog wel vrij veel jaagt (met name rond etenstijd erg fanatiek) was ik erg voorzichtig hier mee, maar ze genieten er allebei erg van, en hun gedrag is niet vervelender tijdens of na het loslopen. Er wordt zelfs niet eens gejaagd tijdens het loslopen. Sproet is altijd druk bezig in de badkamer, alle matjes worden op een hoop geveegd en ze racet al slippend achter de wasmand en de wc langs. Kip bekijkt het met bewondering. Hij durft alleen op vloerbedekking gek te doen😁. Vraagje: hoe lang duurde het bij jullie, voordat je kon zeggen dat een koppel echt een liefhebbend stel was? Kip en Sproet hebben nooit gevochten of zo en ze slapen wel vaak in dezelfde slaapbak of kattenmand, maar kruipen niet tegen elkaar aan en wassen elkaar niet uitgebreid, zoals ik van de andere koppels gewend was. Ook is het onrustiger, met meer jagen dan de andere stellen. Ik ben bij voorgaande koppels gewend dat het vrijwel direct al vrij klef was (tegen elkaar aan kruipen en uitgebreide was sessies). Maar waarschijnlijk ben ik ook gewoon erg verwend hoor! Alleen Hubbel en Diva waren iets minder klef, maar wel maatjes. Maar elk stel is natuurlijk uniek. Ik ben benieuwd! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 17 april 2022 Delen Geplaatst: 17 april 2022 Mijn vorige koppels waren binnen een paar dagen echt klef. Gijs en Milly zijn dat nu na een jaar nog steeds niet, gaat ook niet gebeuren denk ik. Misschien als Gijs wat ouder wordt dat hij normaal gaat doen, maar dat betwijfel ik, die is als baby op zijn hoofd gevallen volgens mij. Met Betsy was hij wel een klef koppel, maar dat kwam door Betsy. Die trok zich weinig van hem aan, gaf alleen haar grenzen aan en ging meteen daarna weer lekker bij hem liggen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 17 april 2022 Delen Geplaatst: 17 april 2022 21 minuten geleden, Bammyflurry zei: Vraagje: hoe lang duurde het bij jullie, voordat je kon zeggen dat een koppel echt een liefhebbend stel was? Kip en Sproet hebben nooit gevochten of zo en ze slapen wel vaak in dezelfde slaapbak of kattenmand, maar kruipen niet tegen elkaar aan en wassen elkaar niet uitgebreid, zoals ik van de andere koppels gewend was. Ook is het onrustiger, met meer jagen dan de andere stellen. Ik ben bij voorgaande koppels gewend dat het vrijwel direct al vrij klef was (tegen elkaar aan kruipen en uitgebreide was sessies). Maar waarschijnlijk ben ik ook gewoon erg verwend hoor! Alleen Hubbel en Diva waren iets minder klef, maar wel maatjes. Maar elk stel is natuurlijk uniek. Ik ben benieuwd! Bij Zoetje en Merien duurde het ruim drie maanden voordat ze echt een klef koppel werden. Merien joeg veel achter Zoetje aan, en gaf haar vaak een snauw. Ze sliepen en luierden ook apart, en er werd maar af en toe gewassen. Maar sinds een paar weken (ze zitten sinds half december bij elkaar) zijn ze veel liever naar elkaar en zitten ze vrijwel constant samen en tegen elkaar aan. En ze wassen elkaar nu regelmatig, Merien snauwt niet meer. De liefde moest hier echt groeien 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 april 2022 Delen Geplaatst: 20 april 2022 Ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik even kom klagen en verder de laatste weken niet veel bijdraag op het forum. Ik wil graag even van me afschrijven... Gisteren was ik Siem aan het aaien toen ik opeens een bultje voelde aan zijn niet geopereerde oor. Het voelt als een abces. Gek, want drie weken terug was zijn oor helemaal oke bij controle tijdens de vaccinatie. Hij staat levenslang op de draxxin vanwege pasteurella, maar vorige week kreeg hij daar opeens een allergische reactie op met lelijke wonden en een beetje pusachtig spul onder zijn huis. Ik denk dus dat de draxxin sinds een paar weken niet meer werkt voor hem en dat hij daardoor nu toch een abces krijgt. Maar.... Als dat zo is denk ik dat er geen behandelmogelijkheden zijn. Hij zou dan nog een lateral wall resection moeten, maar met zijn verleden wil ik hem dat niet aandoen en aangezien hij nu ook geen duplo mag vanwege die allergische reactie kan het nu ook niet. Dat betekent dat ik hem moet laten gaan. Maar hij is zó vrolijk en eet goed, maakt binkies. Dat voelt zo tegenstrijdig... Ik heb ook gezegd dat Dunya dan ook mee gaat, maar ook zij is heel erg vrolijk. Ondanks dat zij ook een bultje heeft en vanwege haar medicatie steeds meer spier verliest. Haar röntgen ziet er niet goed uit en opnieuw koppelen wil ik dat mopje niet aandoen, maar het voelt zo moeilijk om twee vrolijke diertjes te laten gaan. Ik ben er zo ziek van. Natuurlijk weet ik niet zeker of dit allemaal zo gaat zijn, maar ik schat in dat dit de conclusie wordt. Ik kan vanavond voor een check bij de dierenarts terecht. Ik weet wel dat dit een goede keuze is en dat ik ze leed ga besparen als ik ervoor moet kiezen om ze te laten gaan, maar het voelt toch dubbel als het zo ver is. En wat ik moeilijk vind is dat ik terug wil naar één koppel, maar niet deze keuze wil maken enkel omdat ik terug wil naar twee konijnen. 😢 8 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 20 april 2022 Delen Geplaatst: 20 april 2022 Maar waarom zou je ze niet even vrolijk laten zijn? Je hoeft ze niet vandaag of morgen in te laten slapen. Ik weet niet hoe snel een abces groeit, of het dan om weken gaat en in hoeverre hij er op een gegeven moment last van krijgt. Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken dat ik op een gegeven moment een chronisch ziek konijn heb moeten laten gaan en ook hij was nog vrolijk en had echt nog levenslust. Persoonlijk zou ik ze nog even verwennen en op tijd ingrijpen voordat het lijden wordt voor Siem. Je weet natuurlijk dat het moment komt, maar als het dan ineens daar is en ze genieten nog volop... lastig hoor! Heel veel sterkte met het proces van afscheid nemen, je keuze heb je zo te lezen al gemaakt en ik denk ook dat dit de juiste is. Maar ze verdienen het ook om nog even goed verwend te worden voor je ze laat gaan! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 april 2022 Delen Geplaatst: 20 april 2022 Ik laat ze zeker niet vandaag gaan hoor en wil ook dat ze nog even rond blijven hobbelen. Even in overleg met de DA hoeveel risico er is dat het abces openbarst en in de bloedbaan komt, dat wil ik echt voorkomen. Dit abces lijkt wel snel te groeien trouwens, drie weken geleden was alles goed. Ik ben het helemaal met je eens hoor, misschien dat ik wel een datum afspreek met de dierenarts, even afhankelijk van hoe snel zij vindt dat we moeten ingrijpen. Uiteraard worden ze verwend zo lang ze er nog zijn :). Ze zijn volop aan het draken en toiletjes aan het leegscheppen. Siem rent als een dolle achter de kat aan als hij haar ziet, zelfs de trap op. Hij jaagt haar echt weg 😆. Monsters! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 20 april 2022 Delen Geplaatst: 20 april 2022 Natuurlijk vinden we dat niet erg. Je was er al een beetje mee bezig, maar het gaat ineens wel hard. Volg vooral je gevoel en het advies van de dierenarts. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 april 2022 Delen Geplaatst: 20 april 2022 Lieve mensen, het is meegevallen bij de dierenarts. Ja, er is een abces. Het is weinig gevoelig en de impact valt mee in het oor en ook de grootte valt mee. De dierenarts vindt Siem echt te goed om in te slapen voor nu en wil het aankijken met pijnstiller. Als hij het daar goed op doet en het abces/zijn gedrag stabiel blijft dan gaan we daar mee door. Als zijn wonden genezen zijn mag hij eventueel ook op duplocilline om klachten te verminderen of het abces klein te houden. Zij ziet zelfs nog wel een kans dat het vanzelf kleiner wordt en een beetje bij trekt. Zo niet, dan zien we verder en maken we een beslissing. Voor nu kunnen we dus hopelijk nog lekker van hem genieten. Of dat nu weken of maanden zijn. Had ik echt niet gedacht nadat ik dat bultje gisteren voelde. Ik hou hem uiteraard goed in de gaten en let op tekenen van pijn. ❤️❤️❤️ 9 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 20 april 2022 Delen Geplaatst: 20 april 2022 O dat is gezien de situatie wel fijn nieuws om te krijgen! Lekker genieten van die twee lieverds voor zolang hen nog gegund is ! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 20 april 2022 Delen Geplaatst: 20 april 2022 Dat is zeker even fijn nieuws! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 20 april 2022 Delen Geplaatst: 20 april 2022 Voor nu zeker fijn nieuws! Geniet nog van Dunya en Siem en maak mooie herinneringen met hen ❤️ 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Appeltaartje Geplaatst: 22 april 2022 Delen Geplaatst: 22 april 2022 We hebben een kleed in de woonkamer neergelegd. En mijn konijnen vinden dat toch gewellldig om niet meer alleen op het laminaat te lopen. Ze maken echt de hele dag al binkies, zo lief. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 23 april 2022 Delen Geplaatst: 23 april 2022 Weet iemand hoe ik Loeki het bijten in mijn vingers kan verminderen/afleren? Hij doet het niet om mij pijn te doen ofzo, het lijkt alsof hij denkt dat mijn vingers eetbaar zijn. Ik vind het niet zo heel erg al mijn konijnen af en toe aan mijn vingers knabbelen, maar ik kan Loeki niet aan mijn vingers laten snuffelen of hij bijt erin, dat het echt pijn doet. Hij stopt ook niet vanzelf, ik moet mijn vinger wegtrekken zodat hij stopt. weet iemand hoe ik dit een beetje kan voorkomen/verminderen/afleren? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 24 april 2022 Delen Geplaatst: 24 april 2022 Ik kom ook weer even klagen want ik zit er nogal door. Het gaat (weer) niet goed met Binky. Vanaf dinsdag eet ze slecht en zie ik dat er iets is. Ik heb haar binnen gehaald en woensdag naar de DA geweest. Ze voelde enkel wat gas dus ze kreeg pijnstilling en ik moest haar ook cisaral bijgeven en eventueel Infacol. Dwangvoeding heb ik niet gedaan want gelukkig bleef ze wel wat eten. Gisterochtend keek ik op de camera en zag het er wel goed uit, ze had ‘s nachts redelijk hooi gegeten en haar groenten en wat biks waren op. Toen ik terug kwam van sporten lag haar nieuwe groenten en biks er nog en had ze niet gekeuteld. Dus ik heb toch maar de DA gebeld en kon nog langs komen om 11:30. Ze voelde weer alleen wat gas en ze kon met bijna zekerheid zeggen dat het geen verstopping was. Ze heeft 3 injecties gehad (iets voor de darmen, iets tegen de pijn en nog iets maar ik weet niet meer wat 😬) Ik dacht het zal nu wel beter gaan maar nee. Ze heeft sinds gisterochtend totaal niet gegeten of gekeuteld. Ik ben gisteren om 4 uur begonnen met dwangvoeding (iedere 3 uur, alleen vannacht zat er 6 uur tussen), cisaral blijven geven en Infacol en massage maar er zit gewoon geen enkele verbetering in. Ze zit alleen maar in haar toilet te beven of in haar doos (waar een snuggle safe bij ligt) Ik heb al vaker afgezien met Binky maar dat ze zo’n lange tijd letterlijk niks eet is nog niet voorgekomen. Ik zie het nu echt somber in. Ik ga haar zo weer dwangvoeren en als ze tegen lunchtijd nog niet heeft gekeuteld bel ik de DA. Ik ben echt zo’n bonk stress en zenuwen nu hè. Ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn behalve wat gas (het was niet veel namelijk) Begin ik al rare dingen te denken dat ik haar toch niet heb aangestoken met Corona (2 weken geleden had ik corona) maar dat lijkt me nou toch sterk. Pfff, op deze momenten denk ik echt ik wil geen konijnen meer hierna 😒 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 24 april 2022 Delen Geplaatst: 24 april 2022 Oh wat naar... Het klinkt alsof er meer aan de hand is dan wat gas. Als dat zo vaak gebeurt kan dat een symptoom zijn van een ander onderliggend probleem. Je moet haar nu weer op de rit krijgen, maar ik zou ook zeker aandringen op verder onderzoek. Beginnen met een röntgenfoto. Dan ga je zien of er meet speelt waardoor ze zo vaak last heeft. Heb jij emeprid? In dit geval zou ik dat er ook bij gaan geven, als haar maag niet goed ledigt heb je dat echt nodig. Anders pomp je de maag vol zonder dat er iets mee hebeurt. En in overleg met de DA ook lactulose als er verstopping bij gekomen is. Maar wellicht heeft ze ook een vochtinfuus nodig. Is haar temperatuur oke? Sterkte met haar, ik snap dat je gestresst bent. Ik zou voor nu echt aandringen op emeprid, temperatuur goed houden en een vochtinfuus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 24 april 2022 Delen Geplaatst: 24 april 2022 Ik heb geen emeprid maar volgens mij is dat wat ze gister heeft gekregen via een spuitje? Ik ga daar iig zeker om vragen, bedankt voor de tip! Gisteren bij de DA was haar temperatuur in orde maar ik heb het vanmorgen zelf geprobeerd maar dat was echt letterlijk een onbegonnen zaak. Ik ga iig straks de DA bellen en voorleggen wat jij hierboven zegt. Dat wordt weer een dure zaak op de zondag😫 Ik weet het, dat is niet het belangrijkste maar pijn doet het wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 24 april 2022 Delen Geplaatst: 24 april 2022 Wat naar dat Binky alweer ziek is. Hoe gaat het nu? Had de dierenarts nog advies? Ik snap dat je helemaal in de stress zit. Do en Jerry zaten elkaar net steeds om en om 2 kusjes te geven. Zag er zo schattig uit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 24 april 2022 Delen Geplaatst: 24 april 2022 Het gaat helaas nog steeds niet goed. Ben vanmiddag naar de DA geweest en ze voelde nu geen gas en geen verstopping. Enkel wat inhoud bovenin de darmen. Ze heeft een prikje pijnstilling gehad en een prikje emperid. Ik moet verder gaan met dwangvoeren en zelf emperid en cisaral geven en morgen verder kijken anders moet ik haar binnen brengen. Daar ziet het nu wel naar uit. Nu net had ze diarree. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 24 april 2022 Delen Geplaatst: 24 april 2022 Bah dat is *pom-pom* zeg. Dat ze diarree had is vervelend, maar goed dat er wat uit komt. Veel beter dan geen keutels. Misschien lucht dat wel op en komt er dan meer... Geen röntgen gemaakt? Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer aan de hand is. Ze is niet benauwd? Blaasontsteking, blaassteen, niersteen, aan zoiets zou ik denken bij deze klachten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten