Evee Geplaatst: 23 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2022 Wat is het stilletjes op het forum vandaag. Iemand nog wat leuks meegemaakt met de konijnen? 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 23 maart 2022 Delen Geplaatst: 23 maart 2022 Nou, hier is er eentje echt boos na het dierenartsbezoek van gisteren. Normaal is het mijn grote vriend, maar nu even niet. Ben ik niet van hem gewend. Bij de dierenarts was hij ook al zo timide. Het is eigenlijk een heel nieuwsgierig aanhankelijk beest. Gelukkig eet hij wel goed, ik heb hem proberen om te kopen met lekker groen uit de tuin 😉 De komende dagen maar even extra lief voor hem zijn 😁 Fingers crossed (en even afkloppen) dat hij nu een jaar niet meer naar de dierenarts hoeft. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 23 maart 2022 Delen Geplaatst: 23 maart 2022 Hm nee, niet echt leuk en wel deels handig: ik ben met de konijnen naar de dierenarts geweest, Merien at niet goed. Zoetje had ik meegenomen zodat ze hetzelfde zouden ruiken, en toen ik ze samen in de reismand zitten bedacht ik dat Zoetje misschien wel meteen gevaccineerd zou kunnen worden. Ik had een afspraak staan voor 4 april, maar als het nu zou kunnen zou dat makkelijk zijn. Merien heeft een beginnend gasbuikje en ieniemienie haakjes, dus medicijnen meegekregen en als dat niet genoeg werkt, dan moet er wat aan de haakjes gebeuren. En Zoetje kon inderdaad meteen gevaccineerd worden! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2022 Dat is minder fijn! Hopelijk hoef je niet snel terug @Kolino en hopelijk vallen de haakjes ook mee, hoewel dat gelukkig niet al te gek is qua ingreep als het wel nodig is. @Okki 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 24 maart 2022 Delen Geplaatst: 24 maart 2022 Klopt, haakjes wegwerken is een werkje van niks, eigenlijk. Merien eet nu best goed, al moet ik hem de brokjes wel voeren, of in zijn buurt leggen. Hij rent er nog niet op af, al is hij verder best levendig. Gisteravond wilde hij ook wel een beetje groente en hooi. Ben blij dat ie zelf eet en dat ik hem niet hoef te dwangvoeren. Maar wat is dat beestje snel! Ik kreeg hem alleen niet te pakken, gelukkig was mijn man nog thuis vanmorgen om te helpen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 24 maart 2022 Delen Geplaatst: 24 maart 2022 Weet iemand of de beaphar nature brokken harder zijn dan science selective brokken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 24 maart 2022 Delen Geplaatst: 24 maart 2022 Ja, die zijn harder. Het is een geperste brok. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 24 maart 2022 Delen Geplaatst: 24 maart 2022 Dankjewel😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 24 maart 2022 Delen Geplaatst: 24 maart 2022 Op 23-3-2022 om 18:46, Evee zei: Wat is het stilletjes op het forum vandaag. Iemand nog wat leuks meegemaakt met de konijnen? 😄 Soltar springt uit zichzelf op mijn schoot en dan kan ik haar aaien! 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 Vlekjes buik maakt echt een enorm lawaai. Zo hard heb ik het nog nooit gehoord. Maar ze is gewoon blij. Heeft net uur geleden nog andijvie gehad. Kan dit een voor symptoom zijn van een aankomende gasbuik/buikpijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 (aangepast) Ze heeft trouwens ook geen harde buik gelukkig. Maar vind het heel vreemd. Echt van die typisch buikgeluiden die mensen ook hebben en dan echt hard. Ik zit op een afstandje en hoor ze nog. En nee het is echt niet mijn eigen buik. Edit: Kan ik iets preventiefs doen? Cisaral heb ik helaas niet in huis. Wel Metacam, lijnzaadbrokjes en prozyme 25 maart 2022 aangepast door pakyakker Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 Ik zou haar even extra in de gaten houden. Je voelt geen gas verder? Het is wel het eerste waar ik aan denk, of een konijn dat net heel veel vocht heeft binnen gekregen (bijvoorbeeld door drinken). Niet meteen druk maken hoor, zeker omdat ze net nog gegeten heeft. Heeft ze vanavond nog een eetmomentje? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 1 minuut geleden, Kolino zei: Ik zou haar even extra in de gaten houden. Je voelt geen gas verder? Het is wel het eerste waar ik aan denk, of een konijn dat net heel veel vocht heeft binnen gekregen (bijvoorbeeld door drinken). Niet meteen druk maken hoor, zeker omdat ze net nog gegeten heeft. Heeft ze vanavond nog een eetmomentje? Jaaa 2x, nog brokjes en witlof. Ze zoemt nog als ze op mij af komt. At net nog sprietjes hooi. Stond rechtop. Vind het wel eng hoor. Kan dit ook gewoon bijv. beetje een geirriteerd buikje zijn en dat ze er niet per se ziek van wordt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 Ik snap dat je het eng vind, het kan zeker dat het gewoon met een sisser afloopt, zolang de darmen maar in beweging blijven, dan komt eventueel gas er ook vanzelf uit. Fijn dat je nog 2 voermomenten hebt 🙂 Irritatie van de darm link ik niet direct aan borrelgeluiden eerder vocht of gas. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 Ik vind wel spannend. Want ben alleen thuis en morgen moet ik werken van 6-16 en als er wat is kan ik niks doen.. Ze krijg over een uur brokjes en voor ik ga slapen nog groente. Waarschijnlijk slaap ik wel weer slecht en kijk ik vannacht ook nog wel even bij haar. Ik wist niet dat ze ook misschien gas kan hebben zonder er last van de hebben. Ik bedoel hoe komt dat gas er dan uit? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 Bij konijnen eigenlijk alleen via de achterkant 😉 Het zou er via scheetjes dus uit moeten komen. Een van mijn konijnen heeft regelmatig borrelgeluiden bij drinken, maar (even afkloppen) heeft eigenlijk nooit darmproblemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 Ooh ik dacht dat konijnen geen scheetjes konden laten. Vocht kan het niet zijn want ze heeft de hele tijd in de ren gezeten en haar drinkbakje staat in haar hok. Ik hoop op goed geluk. Spannend weer dit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 Jaa helaas ik had het al voorspeld. Brokjes heeft ze 2 van gegeten en toen wilde ze niet meer. Nu dierenarts bellen. Zal zo metacam geven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hemmel Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 Arme Nijn. Natuurlijk een avondconsult 😔Heb je dit weekend vrij om ervoor te zorgen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 Succes bij de dierenarts @pakyakker Laat je ook even in d'r bekkie kijken? Is ze in de rui? Dan ook even naar lactulose vragen, of dat morgen goedkoop bij de kruidvat halen. Hopelijk kan de dierenarts de oorzaak vinden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 25 maart 2022 Delen Geplaatst: 25 maart 2022 Ik heb gebeld eerst proberen met Metacam mocht dit niet helpen dan moet ik op consult komen. Ze is in de rui. Ik heb inderdaard nog iets van darmkrampspul in huis maar gok dat dat niet meer goed is. Ze staat nu binnen. En toch is ze dan wel weer heel nieuwgierig dat ze in een ander hok zit. Snugglesafe zit in de magnetron. Zal zo nog wat groeten snijden misschien gaat dat er wel in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 26 maart 2022 Delen Geplaatst: 26 maart 2022 Hoe gaat het nu met haar? Wat een pechvogeltje is ze ook! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 26 maart 2022 Delen Geplaatst: 26 maart 2022 Een was net even thuis toen ging het goed. Had haar brokjes gegeven maar kwam nog niet echt enthousiast op af. Gisteravond at ze wel weer goed. Net voor ik wegging weer pijnstiller gegeven. Blijkbaar smaakt Metacam beter dan Novacam, ze likte het zo op uit het spuitje dat heb ik nog nooit gezien. Ze staat nu ook weer buiten. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 27 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2022 Het gaat niet goed met Sofie, straks naar de dierenarts. Echt een flinke gasbuik. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 27 maart 2022 Delen Geplaatst: 27 maart 2022 Ooh nee! Veel beterschap voor Sofie ❤️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten