Jamesthebunnybutler Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Lief, dank jullie wel. Ik had hier al wel op gerekend hoor. Het is heel verdrietig, maar voor mij ergens ook fijn dat ik de kans krijg om een koppeltje samen te laten gaan als het tijd is. Ik wil zo graag terug naar alleen een buitenkoppeltje en dat lukt natuurlijk eigenlijk bijna nooit. Hoe verdrietig en moeilijk het ook wordt, ergens zal ik een klein beetje opgelucht zijn. En ergens ook mooi, ja. Zeker nu ze echt een koppel aan het worden zijn. Maar zo lang het nog niet zover is vertroetel ik ze💞 Hoe is het met Binky @Newby1981? 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Lijkt me toch heel moeilijk hoor om afscheid te moeten nemen van 2 konijnen tegelijk maar ook weer een troost om ze samen te laten gaan. Hoe dan ook, ik hoop toch dat ze wat opknappen en jullie nog mooie momenten hebben 💜 Binky is nog bij de DA. Ze had een paar dingetjes gegeten maar echt minimaal. Haar temperatuur was 37 nog wat dus nog iets te laag. Ze zit nog steeds onder de warmtelamp. Ze wist vrijwel zeker dat het gas was, vanmorgen nog duidelijk te voelen maar haar buikje was al iets soepeler. Wel lief; ze hadden een kartonnen huisje voor haar gemaakt waar ze in kon liggen en ze waren om nog wat groenten en kruiden gelopen naar de AH ( die zit er naast) Ik hoop dat ze morgen naar huis mag. Heb ook zo’n medelijden met Monky, die zit daar maar in z’n eentje in de ren😔 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 24 februari 2022 Delen Geplaatst: 24 februari 2022 Ik vind de onzekerheid en het zien dat ze echt ergens last hebben eigenlijk zwaarder dan ze laten inslapen. Ik word zo verdrietig als ze ziek zijn en niet echt willen eten. Vanmorgen waren ze ook echt zielig samen. Ze hadden geen brokjes gegeten en wilden alleen maar wat groente en kruiden, maar minimaal. Dunya wilde haar pilletje niet en dat heb ik nu eenmalig onder deang gegeven. Dat is zo'n ellende bij haar, ze trekt dat slecht met haar hartje. Als dat zo blijft is het klaar voor haar, dat ga ik niet langdurig doen. Dit soort onzekerheden vind ik echt moeilijker dan wanneer je een beslissing neemt om ze te laten gaan. Ik hoop dat het tegen die tijd thuis kan, die stress van naar de dierenarts gaan wil ik ze ook niet aandoen op dat moment. Hoe het er nu voor staat lijkt het erop alsof het niet meer lang duurt, maar ze hebben me al vaker verbaasd. He gadsie weer zo'n heel verhaal op de vroege ochtend, maar ik ben er nu echt even verdrietig van. Balen dat ze nog bij de DA zit. Dat ze iets gegeten heeft is natuurlijk wel positief, ondanks dat het minimaal is. Nu die temperatuur nog verder omhoog. Krijg ze ook een vochtinfuusje? Dat kan ook wonderen doen. Lief van de DA inderdaad, fijn dat ze dat doen. Hopelijk kan ze straks lekker mee naar huis, arme mopjes. Ook zielig voor Monky, niet fijn om ze alleen te zien he? Ze snappen daar vaak helemaal niks van en zijn zo sneu dan... 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 24 februari 2022 Delen Geplaatst: 24 februari 2022 Een dier zien lijden is inderdaad het ergste wat er is (vind ik dan) Als het echt niet meer gaat moet je inderdaad een keuze maken. Je kan ze niet bij je houden omdat je geen afscheid kan nemen. Het zou mooi zijn als de dierenarts dat thuis komt doen zodat je ze niet eerst ook niet eens stress moet aandoen. Mocht de tijd ooit komen hier wil ik dat ook het liefst. Toch moeilijk hoor. Afscheid nemen van een geliefd huisdier is en blijft en moeilijk. Hoe oud zijn jouw konijntjes? ik ga straks om 9 uur even de DA bellen en ik hoop zo dat ze redelijk heeft gegeten en vandaag naar huis mag. Ik kan haar dan pas eind van de middag ophalen want vandaag moet ik een dagje naar het werk (het vele thuiswerken is helaas voorbij) Ze drinkt en plast wel goed dus een vochtinfuus was niet nodig. Hopen op het beste! En succes en sterkte met jouw konijntjes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 24 februari 2022 Delen Geplaatst: 24 februari 2022 Klopt, helemaal mee eens. Afscheid nemen is moeilijk en verdrietig, maar het hoort er ook bij. Dunya zou 7 jaar moeten zijn en Siem een jaar of 4, volgens de vaccinatiebewijzen dan. Dunya is voor haar toestand dus echt oud, Siem helemaal niet maar hij ziet er wel veel ouder uit. Echt oud gaan ze in ieder geval niet worden. Ik duim voor je. Dat ze goed bleef drinken is wel heel fijn joh! Dat scheelt al. Succes vandaag! Hopelijk kan ze eind van de middag lekker mee 💓 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 24 februari 2022 Delen Geplaatst: 24 februari 2022 O jeetje, dan zijn ze eigenlijk nog niet zo heel oud. Gezondheid heb je helaas niet voor het kiezen 😒 Gelukkig ook nog goed nieuws, voor mij dan toch: Binky mag naar huis! Ze heeft zelfstandig gegeten en gekeuteld. Drinken en plassen is ze al die tijd goed blijven doen. Ben alleen vergeten te vragen wat haar temperatuur was maar dat zal ik even vragen als ik haar ophaal. Ergens ben ik ook wel wat zenuwachtig hoor of thuis alles goed blijft gaan. Ik ben echt heel slecht in dwangvoeren dus ik hoop niet dat ze weer stopt met eten. Ze zal nog gestresst en bang zijn dus hopelijk kan ze tot rust komen op de logeerkamer. Ik hoop dat ze morgen de oude is zodat ik Monky bij haar kan zetten. Ik vraag me alleen 1 ding af; als ze morgen 100% de oude lijkt kan ik haar dan zonder problemen nog buiten doen? Ze geven best koude nachten af. Niet dat ze nu gelijk haar wintervacht kwijt is maar ze heeft daar toch ook onder de warmtelamp gezeten enzo. Maar om ze nou tot half mei binnen te houden lijkt me ook nogal wat. Als ik haar naar buiten doe, doe ik dit uiteraard midden op de dag als het zonnetje schijnt (zaterdag bijvoorbeeld) En daarvoor alvast het raam op de logeerkamer open zetten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 24 februari 2022 Delen Geplaatst: 24 februari 2022 100% de oude zou wel kunnen, maar bij enige twijfel daarover zou ik het nog niet doen. Je wil dan niet dat ze ook nog energie kwijt zijn aan de lichaamstemperatuur op peil houden, maar alleen aan herstel. En dat kan alleen als wij ze helpen met warm houden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Binky is weer terug bij de DA 😪 Ze wilde thuis nog steeds niet eten, alleen een heeeel klein beetje andijvie en wat kruiden heeft ze op. Volgens mij heeft ze niet of nauwelijks gedronken en heel weinig zwarte mini keuteltjes en wat plakpoep (geen blindedarmkeutels) Ik heb vanmorgen de DA gebeld wat te doen en ze zei dat ik er toch beter mee kon langskomen en dat ze haar weer opnemen, hopelijk maar een dagje. Ze gaan haar even onderzoeken en ze bellen me straks in de loop van de dag. Geen idee wat ze nou mankeert, of ze nog steeds last kan hebben van gas. Of dat het nu van de stress is. Het is namelijk zo een moeilijk konijntje wat stress betreft. Van het minste of geringste is ze van slag en aangezien ze nu 3 dagen bij de DA heeft gezeten en daar natuurlijk ook steeds opgepakt werd om te dwangvoeren en medicijnen toedienen. Ik had het nog gevraagd van een spuitje wat voor de darmen zou zijn maar ze wist niet wat ik bedoelde en ze zou het navragen bij de DA (ik heb alleen de assistent gezien toen ik haar ging brengen) Weer afwachten dus 😟 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 25 februari 2022 Delen Geplaatst: 25 februari 2022 Ah wat sneu dat het nog niet goed gaat. Heb je ondertussen alweer wat gehoord? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 26 februari 2022 Delen Geplaatst: 26 februari 2022 Binky is weer terug thuis. Ik mocht haar gisteren eind van de middag ophalen. Het lijkt ietsjes beter te gaan maar ze eet minimaal. Heel klein beetje andijvie en witlof en appel. Biks sowieso nog niet en af en toe wel wat snoepjes. Ze komt iig ook af en toe al haar doosje. Hopen dat ze nu snel opknapt! 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 26 februari 2022 Delen Geplaatst: 26 februari 2022 Fijn dat ze thuis is! Weten ze nu wat er precies aan de hand is met haar? Is ze verder nog onderzocht? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 26 februari 2022 Delen Geplaatst: 26 februari 2022 Ik zag het vandaag somber in omdat ze nog bijna niks at, alleen wat andijvie en witlof met moeite maar sinds vanavond lijkt ze een stuk beter. Ze zat hooi te eten toen ik binnen kwam🥳 en al de snoepjes waren op. Ze was ook een stuk levendiger dus hopen dat het morgen nog beter gaat en dan kan ik Monky er bij zetten. Volgens de DA was het een enorme gasaanval en zelf denk ik dat de stress niet aan herstel mee werkte. Zij is namelijk om het minste of geringste van slag. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 26 februari 2022 Delen Geplaatst: 26 februari 2022 Het heeft even geduurd maar dit klinkt wel heel goed! Echt sneu dat ze zo'n gasaanval heeft. Hopelijk gaat het nu de goede kant op! Wat een bikkeltje! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimie Geplaatst: 27 februari 2022 Delen Geplaatst: 27 februari 2022 Hebben konijnen rechtstreeks zonlicht nodig in hun hok? Als ik ze zie vinden ze dat in het voor- en najaar namelijk erg fijn. Ik ben nu het nieuwe hok aan het uittekenen, dat wordt waarschijnlijk 250*180, maar zal juist op het schaduwrijke stuk komen te staan ivm de warme zomers. In de ochtend tot 11 uur komt er wel een beetje zon, maar dat is gefilterd door de boom die ervoor staat. Of zou ik ze daarmee tekort doen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 27 februari 2022 Delen Geplaatst: 27 februari 2022 Direct zonlicht nee, daglicht ja! Het is natuurlijk wel sneu als ze van zonnebaden houden dat het helemaal niet meer kan, maar het is niet dat ze daardoor iets te kort komen. Zie je mogelijkheden om ze toch een beetje van de zon te laten profiteren? Het is in de hete zomers natuurlijk wel fijn als ze op het midden/heetst van de dag in de schaduw staan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 27 februari 2022 Delen Geplaatst: 27 februari 2022 Gisteren zijn de konijntjes hier APK gekeurd. Of nouja, Galaxy niet, die heeft zijn vaccinatie in november gehad, maar Marlo en Nala wel. En beide konijntjes hebben, zij het nog in lichte mate, snot 😞 Ik zag bij Nala eigenlijk weinig, ze niest wel af en toe (al is dat vooral als ze onder de kamervolière heeft gezeten), maar had over haar mijn twijfels. Dus dat wilde ik sowieso bespreken, maar de dierenarts gaf het zelf al heel snel aan. Marlo niest echt nooit en daar zag ik ook niets aan, maar zijn vieze pootjes verraadden hem. Hij houdt zich wel echt keurig schoon bij zijn neus. Aangezien de duplocilline bij Britt ook weinig deed, heb ik direct weer enrofloxacine meegekregen. Hopelijk werkt dat! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimie Geplaatst: 27 februari 2022 Delen Geplaatst: 27 februari 2022 @Kolino daglicht krijgen ze sowieso! Ik wil ze verhuizen naar de hoek van de tuin, want daar kan ik ze meer ruimte bieden en dan staan ze in de zomer niet meer op de warmste plek van de tuin. De open kanten van het hok komen op het noorden en oosten, het zuiden is de schutting en het westen de schuur. Ik zal morgenochtend eens goed letten op de hoeveelheid zon die er komt in t voorjaar. in de zomer zit ik graag in die hoek van de tuin, tot een uur of elf in de zon en daarna lekker in de schaduw Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 28 februari 2022 Delen Geplaatst: 28 februari 2022 23 uren geleden, Kimie zei: Hebben konijnen rechtstreeks zonlicht nodig in hun hok? Als ik ze zie vinden ze dat in het voor- en najaar namelijk erg fijn. Ik ben nu het nieuwe hok aan het uittekenen, dat wordt waarschijnlijk 250*180, maar zal juist op het schaduwrijke stuk komen te staan ivm de warme zomers. In de ochtend tot 11 uur komt er wel een beetje zon, maar dat is gefilterd door de boom die ervoor staat. Of zou ik ze daarmee tekort doen? Is de boom niet kaal in herfst/winter/begin lente? Kan kunnen ze misschien evengoed nog zonnebaden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 Beterschap voor de snottebellen @Deeskuh88! Het is al weer even geleden dat ik hier langs kwam. Inmiddels is er wel wat veranderd op konijnengebied. Lientje is onlangs ingeslapen. De ec heeft helaas toch gewonnen. Ook haar leeftijd zal een rol hebben gespeeld. Ik heb veel verdriet om haar, ze was heel bijzonder voor mij. Kleine Kip heeft altijd zo enorm goed voor haar gezorgd, en het deed mij daarom ook pijn om hem eenzaam en alleen te zien na haar overlijden. Gelukkig at hij wel en was altijd blij om mij te zien, maar hij was erg rustig en wat passief. Daarom ging hij afgelopen zaterdag naar opvang Joy voor een nieuw vriendinnetje. Hij mocht kennismaken met dametje Eclipse en dat ging goed, dus zij mocht met hem mee naar huis. Inmiddels gaat het steeds beter samen en groeien ze steeds verder naar elkaar toe. Kip heeft zijn nieuwe dametje zelfs al een paar likjes op haar snoet gegeven, zo lief! Wel weer spannend zo'n koppeling, maar ook fijn om de liefde voorzichtig te zien opbloeien. Eclipse is een dametje met veel stipjes, vandaar dat ze inmiddels de naam Sproet heeft gekregen. 8 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 Sterkte met het verlies van Lientje. Wat naar dat de EC toch gewonnen heeft. Rot ziektebeeld! Fijn dat de koppeling goed lijkt te gaan. Altijd spannend en ook weer wennen aan een nieuw konijn... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimie Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 Ja de boom is zeker kaal in de winter en komt relatief laat pas in blad. Heel veel sterkte met het verlies van Lientje! Hopelijk gaat de koppeling van Kip goed 🙂 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 Heel veel sterkte met het verlies van Lientje! Fijn voor kleine Kip dat hij weer een nieuw vriendinnetje heeft! Hopelijk wordt het een fijn koppel samen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 1 maart 2022 Delen Geplaatst: 1 maart 2022 Heel veel sterkte met het verlies van Lientje. Hopelijk krijgt Kip weer zo'n fijne band met zijn nieuwe vriendinnetje. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2022 Het was konijnendag bij de dierenarts 😄 Toen ik Luna ging ophalen zat er één rode kater die enorm op Hiro leek naast haar (dat was even schrikken). Maar de rest van de hokjes waren allemaal bezet door konijnen 😄 Echt zo leuk! Ook in de grote kenneltjes, die eigenlijk voor honden zijn, zaten koppeltjes konijnen. Gezellig hoor! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2022 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten