Jamesthebunnybutler Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Ahh wat vervelend! Arm beestje. Sterkte straks bij de DA, hopelijk valt het mee... Bij mij binnen ook twee heel slecht etende konijnen, morgen naar de DA. Gelukkig is het qua gedrag nog prima. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 22 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Dat komt nooit op een handig moment, dat ze zich niet fit voelen. Ik ken het gevoel helemaal. Sterkte, hopelijk valt het mee! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ot&Sien Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Sterkte @Newby1981! Hopelijk knapt hij snel op na het dierenartsbezoekje... Hier hebben Sien en Freek besloten dat het lente is. De storm is voorbij, het zonnetje schijnt... 'Kom, laten we ons complete nachthok eens uitruimen!" Overal stro dat uit het nachthok is gegooid... Sien is lekker aan het graven in al dat stro en Freek rent er vrolijk omheen. 😂 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Ik ben zojuist terug van de DA, kon gelukkig gelijk komen. Binky is daar gebleven, ze gaan haar (minstens) een dagje opnemen zodat ze haar om de zoveel uur kunnen dwangvoeren, pijnstilling geven en (ben die naam even kwijt, is voor de darmen) en haar in de gaten kunnen houden. Ze voelde wel gas in de buik maar dat kan misschien gekomen zijn omdat ze al een tijdje niet heeft gegeten? Temperatuur opnemen ging heel lastig en uiteindelijk gaf die 35,2 aan maar dat leek haar sterk omdat dat bizar weinig zou zijn dus dat ging ze straks nog even met een assistent doen op het gemakje. Monky zit nog boven in de logeerkamer en weet niet zo goed of ik haar daar moet laten of terug naar de ren? Als Binky terug naar huis komt zal zij toch nog even binnen in de gaten gehouden moeten worden. @Jamesthebunnybutler, wat vervelend dat jouw konijnen ook slecht eten, hopelijk niks ernstigs aan de hand en knappen ze snel op! Zo vervelend ook als je geen idee hebt wat er aan de hand is. @Evee, bedankt. Het komt idd nooit gelegen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Binky is in goede handen, zo te lezen @Newby1981, hopelijk knapt ze gauw weer op! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Ik was net bij de Jumper en daar waren ze een buitenhok voor een konijn in elkaar aan het zetten. Met ren er aan. Ik gok dat de maten 20 cm breed, 30 cm hoog en (incl ren) 60 cm lang waren….. zonder verdieping ook. Dus gewoon simpel hokje. Ik mag toch écht hopen dat niemand daar een konijn in gaat houden…. 😢 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 @JacB dat klinkt meer als een vangkooi.... Slecht dat dat als hok verkocht wordt zeg! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 22 februari 2022 Delen Geplaatst: 22 februari 2022 Hoe gaat het nu met Binky? Heb je nog iets gehoord? Als die temperatuur klopt dan was ze onderweg naar een shock. Hopelijk was dat een meetfout en ik hoop vooral dat het beter gaat nu. Hoe warm is het in je logeerkamer? Afhankelijk daarvan zou ik bepalen wat te doen. Binky en Monky kunnen na dierenartsbezoek wel lelijk tegen elkaar doen toch? Dan is het wel even belangrijk om het goed aan te pakken. Morgen ga ik met Siem naar de dierenarts voor het mindere eten, maar ook om naar wat kale plekjes te kijken. Na zijn ooroperatie is het haar op en rond zijn kop nooit teruggegroeid en het lijkt nu zelfs wat uit te breiden. Ik vermoed dus helaas iets van mijten of een schimmeltje ofzo. Tot mijn schrik zag ik net tijdens het borstelen van Dunya ook bij haar kale plekjes! Brr, nu krijg ik natuurlijk echt de kriebels. Ze weigeren allebei brokjes en eten het pas vier uur later op, heel gek, zouden ze last hebben van die plekjes en daardoor niet goed eten? Ik heb dat nog nooit gezien bij een huidinfectie eigenlijk. Hopelijk ben ik nu niet zelf ook besmet met mijn knuffelgedrag😆 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Binky is nog bij de DA. Ik heb gisteravond gebeld en ze zag er iets beter uit maar wou nog niet zelf eten en ze had nog niet gekeuteld. Ik ga straks tegen 9 uur even bellen hoe het gaat. Ik ben het helemaal vergeten te vragen van die temperatuur maar het kan haast niet anders dan dat het een meetfout was. Als ik Binky ophaal zet ik haar sowieso eerst 24 uur in de logeerkamer. Het is daar iets van 19 graden denk ik. Ik ga dan wel een raampje open zetten (of niet als ze nog niet helemaal fit is?) Monky heb ik gister toch terug naar de ren gebracht. Ik zie er nu al tegenop om ze weer te ‘koppelen’. oh, kan me voorstellen dat je schrikt van de kale plekjes nu ook bij Dunya. Dat klinkt toch als iets besmettelijks? Ik heb geen idee of dat de reden kan zijn van het mindere eten. Wel toevallig dat ze het allebei hebben. Zijn ze niet gevoelig voor gebitsproblemen? Ik hoop dat de oorzaak makkelijk achterhaald kan worden bij de dierenarts en dat je er snel vanaf bent! Veel succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Vervelend dat ze nog niet gegeten en gekeuteld had. Als ze ondertemperatuur had moet dat eerst opgelost zijn, anders gaan ze meestal echt niet eten. Spannend hoor. Hopelijk heeft ze inmiddels in ieder geval gekeuteld! Als zij nog niet fit is zou ik de verwarming uit laten maar geen raam opendoen. Tocht is voor een dier dat niet fit is niet zo handig. Heb je een snugglesafe die je bij haar kan leggen? Ik kan me voorstellen dat je op ziet tegen het koppelen. Ik zou er in dat geval voor zorgen dat ze eerst helemaal opgeknapt is. Klinkt idd als iets besnettelijks hier, brr. Dunya heeft zeker gebitsproblemen, maar ook flink hartfalen. Ze is een paar weken terug voor gebitsbehandeling geweest, dat kan het nu dus niet zijn bij haar. Siem heeft nog geen gebitsproblemeb gehad, maar wel een scheef gebitje. Zou dus ook zeker kunnen bij hem. Of een oorontsteking. Kan vanalles zijn, ik kan me bijna niet voorstellen dat een huidinfectie ervoor zorgt dat ze niet goed eten. We gaan het zien! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Het ging helaas nog niet zo goed met Binky. Haar temperatuur was vanmorgen 36,9 maar ze wilt nog helemaal niks eten en had ook nog niet gekeuteld. Ze zit bij de DA onder een warmtelamp en krijgt uiteraard nog steeds dwangvoeding en medicijnen voor haar darmen. Ze voelde nog steeds wel wat gas. Ik ben daarnet wat van haar eigen hooi, biks, snoepjes en kruiden en groenten gaan brengen. Alleen stom, want op de terugweg bedacht ik me “ik had die Infacol mee moeten geven”. Ik moet vanmiddag toevallig met de kat naar de DA dus dan zal ik die gelijk meenemen. Ik weet echt niet wat ze heeft, of het enkel door gas kan komen of toch verstopping? Zo *pom-pom* dit. Ik heb 2 snuggle safes dus die zal ik er zeker bij leggen als ze naar huis komt. Nogmaals succes bij de DA. Niet eten kan inderdaad van alles zijn, hopen dat er snel een oorzaak gevonden wordt! 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Wat naar! Mijn dierenarts heeft Brenda toen die na kerst niet at door haakjes en flinke ondertemperatuur een injectie gegeven met iets, en dat werkte super goed. Dat was een injectie die eigenlijk voor katten en honden was, maar zij had via een konijnendierenartsengroepje vernomen dat het ook goed bij konijnen kon, en vroeg of ik het wilde proberen. Dat heb ik gedaan, en het werkte super! Ik weet alleen niet welk middel het was, ik heb het niet onthouden en vergeten te vragen nadien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Ik kan het wellicht vanmiddag eens vragen Evee. Misschien heeft ze een idee wat het zou kunnen zijn. Weet je toevallig of het iets was tegen misselijkheid of echt tegen pijn? Ik heb besloten om vanmiddag maar vrij te nemen want van werken komt niet echt veel terecht. Ik ga het hok en de ren schoonmaken, heeft Monky ook nog wat gezelschap. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2022 3 minuten geleden, Newby1981 zei: Ik kan het wellicht vanmiddag eens vragen Evee. Misschien heeft ze een idee wat het zou kunnen zijn. Weet je toevallig of het iets was tegen misselijkheid of echt tegen pijn? Nee het was iets om de darmen weer goed op gang te krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Vlekje heeft inderdaad ook een injectie gekregen om de darmen weer op gang te krijgen toen ze echt heel erg last had. Bij haar hielp het matig, ik heb ook geen idee welke naam. Maar zijn in ieder geval meer dierenartsen die het doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Metamotyl? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Prevomax/cerenia/maropitant? Dat helpt als een tierelier, maar niet bij een maagverstopping. Hebben ze röntgenfoto's gemaakt? Als er een (maag)verstopping is, is een andere aanpak nodig en moet mogelijk haar maagje leeggepompt worden met een sonde (zorg dan dat die niet door te bijten is, ik heb een konijn gehad die de sonde kapot beet...). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Ik zou het echt niet weten, de naam van het middel. 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Bah! Siem heeft nu een oorontsteking aan zijn goede oor. Helaas is het zijn binnenoor en kunnen we er met oorzalf niet bij komen. Het is gelukkig nog geen abces, maar je ziet bijna niks anders dan prut in zijn oor. Hij heeft ook wat verhoging. En waarschijnlijk ook mijt. En een klein randje op een kiesje, maar daar lijkt hij nu niet de pijn van te hebben. Dat arme beestje. Opties zijn nu ook zijn rechteroor een lateral wall resection doen of levenslang onderhoudsdosering draxxin (ivm de bacterie die zowel de oorontstekingen als het snot als de longontsteking veroorzaakt) of euthanaseren. In overleg met de DA wil ik hem niet nog een keer zo'n grote ingreep aandoen met als gevolg dan weer een verminderde weerstand en weer een longontsteking. Ik kies nu dus voor de rest van zijn leven onderhoudsdosering draxxin en dan zien we wel hoe lang hij het daar goed op doet. Als hij over een paar weken niet beter is dan overweeg ik hem in te laten slapen. Dan gaat Dunya meteen mee. We hebben de röntgen van onlangs vergeleken met die van vorig jaar en daarop is duidelijk een verslechtering te zien. We zien haast alleen maar vocht op de foto en nauwelijks longweefsel. Het is een wonder dat ze er zo vrolijk bij zit. Zij eet mogelijk daardoor niet zo goed en heeft misschien wat verstoppingsklachten van de rui. En mijt. Wat een tobberds die twee! Ik verwacht dat ze niet meer zo lang zullen leven, dus ik ga maar genieten van de tijd dat ze er nog zijn. Kleine kanjers, de dierenarts zei dat ze het er moeilijk mee zal hebben als ik kom voor inslapen, omdat ze zo lekker eigenwijs en strijdlustig zijn. ❤️ 10 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Oef, dat is pittig @Jamesthebunnybutler. Geniet inderdaad maar van ze zolang het nog kan en sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Poeh, heftig inderdaad 😢. Ook wel mooi en fijn om ze samen te kunnen laten gaan straks ❤️. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Ach die arme Siem en Dunya, heftig hoor... het vooruitzicht van twee konijnen tegelijk moeten laten gaan 😢 Vooral als ze zoveel strijdlust tonen! Hopelijk redt Siem het nog een tijdje op Draxxin en gaat Dunya niet al te hard achteruit. Geniet nog maar van ze, lekker pamperen die twee! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Sterkte @Jamesthebunnybutler, dat was wel veel slecht nieuws in een keer. Hopelijk kun je nog lekker een tijdje van ze genieten! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 O wat een rotnieuws. En dan ook nog eens allebei tegelijk zo veel gezondheidsklachten. Ik hoop dat de Draxxin aan gaat slaan en dat Dunya het ook goed blijft doen ondanks de slechte röntgenfoto. Geniet nog zo veel mogelijk van ze en koester de momenten die je samen hebt ❤️ Sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 23 februari 2022 Delen Geplaatst: 23 februari 2022 Sterkte!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten