Evee Geplaatst: 1 januari 2022 Delen Geplaatst: 1 januari 2022 Nieuw jaar, nieuw Topic! Een slowchat topic waar je gezellig met je mede forumleden kan kletsen. Wil je even iets kwijt over jouw konijnen, zonder dat je dat een eigen topic wil geven. Dan kan dat in dit topic! Let wel op: voor de waarde van het forum, voor de vindbaarheid, is het wel belangrijk om voor langer lopende dingen, zoals gezondheidsproblemen, koppelingen, en andere onderwerpen die voor andere konijnenbaasjes waarde hebben echt een eigen topic te openen. Dit topic is dus meer voor de korte, kleine konijnendingetjes waar een eigen topic wat overdreven is, maar wat je toch even wil delen met de rest! - Wees aardig voor je medeforummers, de forumregels gelden ook in dit topic! - Discussieren over een onderwerp hoort zonder dat je elkaar op de persoon aanvalt. - Denk er wel aan dat alles wat je op internet zet, niet alleen op bunnybunch, openbaar is. Denk dus na voor je iets over je privéleven post of je dit wel met de wereld wil delen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 1 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2022 Mijn dierenarts heeft weekend dienst en deelt op facebook een tabel met "wat is spoed, urgent, nodig" is. En ik vind het netjes dat "een konijn dat niet eet" bij urgent staat, als in niet direct levensgevaar maar heeft zeker binnen enkele uren zorg nodig. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 1 januari 2022 Delen Geplaatst: 1 januari 2022 Dan de update over Britt maar in dit topic: Gisteren de dierenarts gebeld en kon binnen een uur terecht. Dat vond ik weer bijzonder, want zo'n spoed zag ik er niet in. Zij blijkbaar wel. Was overigens die assistente waar ik altijd ruzie mee heb, maar goed. Ze nam het wel serieus. Uiteindelijk om half 2, na mijn werk, naar de dierenkliniek. Ze denken aan EC. Het slijm was ik natuurlijk weer vergeten, dus wat dat is, weten we niet. De baarmoeder heeft Britt nog, de eierstokken zijn wel verwijderd. Dan is blijkbaar de kans op baarmoederproblemen nihil. Maar veel van de 'klachten' lijken te duiden op EC. We zijn dan ook nu op 'trial and error' basis een uitgebreidere behandeling tegen EC gestart ipv alleen de Panacur. En even zien of ze daarop reageert. Ze is verder compleet binnenstebuiten gekeerd en alles voelt en zag er gewoon keurig uit. Ging al een beetje van het ergste uit, maar ze is er nog en voorlopig blijft dat ook zo naar het lijkt 🙂 De dierenarts vond haar ondanks haar 'ouderdomsklachten' (ze heeft staar) nog ontzettend goed. Vrolijk, alert, gezonde eetlust... Ons bejaarde dametje komt er wel! 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 1 januari 2022 Delen Geplaatst: 1 januari 2022 (aangepast) Klinkt best hoopvol van Britt, toch? Had erger gekund! Is de ontlasting ook onderzocht of eerst aan de slag met de waarschijnlijkheidsdiagnose EC? Heeft ze ook urinebrand of is ze alleen nat? Ik heb wortelpeterselie/peterseliewortel in huis. Kan ik dat aan de konijnen geven? Het ziet er een beetje uit als pastinaak. 1 januari 2022 aangepast door Jamesthebunnybutler Typefout Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 1 januari 2022 Delen Geplaatst: 1 januari 2022 1 uur geleden, Jamesthebunnybutler zei: Ik heb wortelpeterselie/peterseliewortel in huis. Kan ik dat aan de konijnen geven? Het ziet er een beetje uit als pastinaak. Ja dat mogen konijnen eten 🙂 Niet teveel geven hoor, behandel het als wortel. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 1 januari 2022 Delen Geplaatst: 1 januari 2022 6 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: Klinkt best hoopvol van Britt, toch? Had erger gekund! Is de ontlasting ook onderzocht of eerst aan de slag met de waarschijnlijkheidsdiagnose EC? Heeft ze ook urinebrand of is ze alleen nat? Ik heb wortelpeterselie/peterseliewortel in huis. Kan ik dat aan de konijnen geven? Het ziet er een beetje uit als pastinaak. Ze is echt alleen nat, want daaronder is de huid gelukkig nog mooi rustig. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimie Geplaatst: 3 januari 2022 Delen Geplaatst: 3 januari 2022 Brammetje vond het gisteren lente, na maanden niet gegraven te hebben moest het hele hok verbouwd worden en is er nu een extra geul. Ook zijn ze samen continu binkies aan het doen, lieve mafketels 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 3 januari 2022 Delen Geplaatst: 3 januari 2022 6 uren geleden, Kimie zei: Brammetje vond het gisteren lente, na maanden niet gegraven te hebben moest het hele hok verbouwd worden en is er nu een extra geul. Ook zijn ze samen continu binkies aan het doen, lieve mafketels Wat een lieve gekkies 😍 Groot gelijk, het mag wel weer lente worden hoor 🤣 Hier is juist besloten dat een winterslaap nodig is, ze zitten bijna continue in hun hooiruif met toiletbak. Ze zullen wel denken: ik kan hier eten, ik kan hier liggen, ik kan hier slapen, ik kan hier dropjes maken, waarom zou ik ergens anders zitten? 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 3 januari 2022 Delen Geplaatst: 3 januari 2022 Ik kan mijn eerste konijngerelateerde hartaanval van dit jaar alweer afstrepen. Toen ik vanochtend bij de konijnen ging kijken, lag Lewis op de kop in cat cube. Hij reageerde niet, ook niet toen ik hem wakker probeerde te aaien. Zijn nekje was nog wel warm, dus mijn gedachten gingen direct van ‘hij kan nog niet zo lang dood zijn’ naar ‘hoe krijg je in godsnaam een dood konijn uit een cat cube!?’. Gelukkig was het paniek om niks, want toen ik op wilde staan om mijn vriend te roepen, sprong meneer uit de cube alsof er niks aan de hand was. Bedankt hè, kerel. 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 4 januari 2022 Delen Geplaatst: 4 januari 2022 Mogen konijnen paksoikruid? Paksoi staat op de veilige lijst, maar ik kan nergens iets over paksoikruid vinden, weet iemand dat? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2022 30 minuten geleden, Bunnymommy zei: Mogen konijnen paksoikruid? Paksoi staat op de veilige lijst, maar ik kan nergens iets over paksoikruid vinden, weet iemand dat? Ik heb geen idee wat paksoikruid is? Ook van google word ik niet wijzer! Geen idee dus Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 4 januari 2022 Delen Geplaatst: 4 januari 2022 Wat bedoel je met paksoikruid? Ik ken het ook niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 4 januari 2022 Delen Geplaatst: 4 januari 2022 54 minuten geleden, Evee zei: Ik heb geen idee wat paksoikruid is? Ook van google word ik niet wijzer! Geen idee dus 36 minuten geleden, Kolino zei: Wat bedoel je met paksoikruid? Ik ken het ook niet. Ik heb een paar weken geleden zo'n kruiden sjeffie van de plus terug gevonden, die van die actie uit 2019. Daar staat paksoikruid op, verder geen Latijnse naam ofzo, dus meer dan die naam weet ik eigenlijk niet. Ik heb ook nog preikruid, maar dat mogen ze sowieso niet omdat ze prei ook niet mogen, toch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2022 Dat is toch geen ding? Prei-kruid en paksoi-kruid? Volgens mij bestaat dat helemaal niet 😄 Als het familie is van / een soort prei is, dan mogen ze het inderdaad niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 4 januari 2022 Delen Geplaatst: 4 januari 2022 Er zijn wel meer van die kruidensjeffies waar ik nog nooit van gehoord heb: anijs, basilicum, bieslook, broccolikruid, citroenbasilicum, citroenmelisse, dille, gele mosterdkruid, kervel, komijn, krulpeterselie, paksoikruid, platte peterselie, preikruid, rode radijskruid, rucolakruid, selderij, tuinkers, uikruid en venkelkruid. Doet een beetje vermoeden dat ze alles maar kruid noemen zodat het binnen het concept past. Ik zou het opkweken en kijken wat het wordt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnymommy Geplaatst: 4 januari 2022 Delen Geplaatst: 4 januari 2022 Dankjulliewel, ik denk dan ook dat ze het woord 'kruid' er maar achter hebben gezet zodat het er bij paste. Ik kijk wel wat er van komt. Als het echt gewoon paksoi is, dan mogen ze mee-eten, is dat niet zo dan hebben ze pech😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2022 Haha handige marketing 😄 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 4 januari 2022 Delen Geplaatst: 4 januari 2022 Met Britt wordt het vooral bij haar kont steeds erger. Ze stinkt momenteel echt, naar die geurklieren bij de anus zeg maar. Ze wordt daar kaal en de huid begint wel wat onrustiger te worden. We maken het meerdere keren per dag droog, maar verder zou ik niet weten wat ik nog kan doen. We zitten steeds vaker te denken aan inslapen. Ze is ergens nog veel te goed en vrolijk daarvoor, maar het worden zoveel klachten die afzonderlijk van elkaar niet erg zijn, maar samen vraag ik me af of we het niet gewoon voor moeten zijn tot ze echt pijn en ongemak gaat krijgen. Maar als ze dan naast je zit op de bank en zo vrolijk reageert, nog heel soepeltjes de trap op en afrent en op de bank springt, dan gaan we echt twijfelen. Ze is er eigenlijk nog veel te goed voor. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 5 januari 2022 Delen Geplaatst: 5 januari 2022 Lastige situatie @Deeskuh88. Momenteel voor mij herkenbaar. Ik las gisteren nog een appje die ik op 8 november naar mijn baas stuurde; Kom vanmorgen wat later, moet eerst met konijn naar de dierenarts. Misschien inslapen... Inmiddels zijn we 2 maanden verder en Lien is er nog steeds. Qua gedrag gelukkig wel weer wat actiever dan toen (sliep toen alleen maar), maar inmiddels een kilo lichter dan ze hoort te zijn en ook zij heeft steeds weer een natte kont, met een scherpe urinegeur. Ze plast overal kleine plasjes. Drinkt normaal. En ze loopt wat sloffend. Maar ja, wat komt door de leeftijd en wat is ec? Het urine lekken begon weer toen ik stopte met de Panacur. Ze eet de hele dag door wel wat, maar veel te weinig om van te leven, dus krijgt ze dagelijks ruim vloeibare voeding uit een spuit. En ook hier al momenten gehad dat we aan inslapen dachten. Maar dan komt ze weer aanrennen als ik met de brokjes kom. En dan is ze weer zo nat dat je denkt, is dat voor haar wel te doen? Maar dan lekt ze weer minder en dan gaat het wel weer. En wat als ik zou stoppen met bijvoeding uit de spuit? Het zit de hele dag in je hoofd. Ik sta 's morgens eerder op om alle extra's rondom Lien (schoonmaken, medicijnen, spuitvoeding) te kunnen doen. Maar ik hoop haar nog een poosje te hebben. Ben heel erg gek op die grote truus... Nou ja, jullie zitten een beetje met dezelfde soort dilemma's. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 5 januari 2022 Delen Geplaatst: 5 januari 2022 Ja, dat zijn geen fijne dilemma's. Britt is nog ontzettend vrolijk en is een ontzettend makkelijk, leuk en lief konijntje. Maar ze vermagert snel als we haar niet bijvoeren, ze heeft snot, is nat en incontinent. Eigenlijk klachten van niks. Ze was ook instabiel een tijdje geleden, maar dat is sinds de enrofloxacine helemaal weg. Gisteravond heeft ze niet een keer geniest en haar neusje was mooi schoon. Vanochtend was ze ook nog eens droog. Hopelijk was dat geen laatste opleving. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2022 De buren zijn de wilgen aan het snoeien en hebben ook al wat takken over de schutting gegooid voor mijn konijnen 😄 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 6 januari 2022 Delen Geplaatst: 6 januari 2022 Wat lief! Hier valt weinig te snoeien aan de wilg die in de wei staat. Laaghangende takken worden op natuurlijke wijze door de paarden bijgesnoeid. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 7 januari 2022 Delen Geplaatst: 7 januari 2022 Vanmorgen waren Dunya en Siem elkaar voor het eerst uitgebreid aan het wassen dus ik was helemaal in de wolken. Niet veel later zag ik dat die klojo van een Siem op de bank had gepiest toen ik even niet aan het opletten was. Die mag dus niet meer op de bank😅 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 7 januari 2022 Delen Geplaatst: 7 januari 2022 Apollo kwam weer niet eten vanochtend 😞 Zelf medicijnen gegeven en een snuggle safe in het hok gelegd en nu na anderhalf uur zit hij wel lekker in zijn schuilplekje hooi te knabbelen. Misschien een beginnende verstopping geweest? Zijn tanden zijn een maand geleden nog gedaan, dus dat zal het nu niet zijn. Ik hou hem in ieder geval de komende uren goed in de gaten, het zit me niet lekker. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2022 Oh nee, dat meen je niet. Beterschap! Hopelijk was het gewoon even een momentje niet lekker in de buik en blijft het daar bij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten