Ga naar inhoud

Kun je je konijnen tegelijkertijd trainen?


Bunny_time

Aanbevolen berichten

Hoi, 

ik wil graag beginnen met het trainen van mijn lieve konijntjes, ze zijn namelijk erg actief en ze maken vaak een beetje een verveelde indruk.

ik wil  ze graag klickertraining leren, over hindernissen laten springen, de target leren en al dat soort dingen. Ik heb een extra ren waar ik ze in zou kunnen trainen, maar wat mijn vraag eigenlijk was is of ik ze dan tegelijkertijd in die ren moet trainen of dat het beter is om ze apart de doen. Dat laatste lijkt me niet het fijnst voor ze, maar dan leiden ze elkaar niet af en ik dacht omdat ze dan toch wel lekker bezig zijn. Maar wat is volgens jullie het beste of waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook clickertraining met mijn konijnen. Veel konijnen vinden dit leuk en het is een goede manier om ze bezig te houden. Ik oefenen het op hun eigen plek waar ze altijd al zijn. Dan hoef ik ze ook niet te verplaatsen naar een andere plek. Ze zijn altijd met z’n tweeën ook als ik clickertraining doe. Het is ook wel fijn soms doet één van mijn konijnen mee en doet de andere iets anders, maar meestal doen ze samen mee en dat gaat prima. Ik zou je aanraden om bij de clickertraining je konijnen gewoon bij elkaar te laten. Tenzij dat niet gaat omdat ze nijdig naar elkaar toe worden om het eten of als het samen niet lukt dan kan het soms beter zijn om apart te van elkaar bezig te zijn. In dit artikel staat ook informatie over clickertraining https://www.bunnybunch.nl/informatie/clickertraining-met-konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lastige van clickertraining met 2 konijnen is wel dat klik beloning is, maar dat het konijn wat je op dat moment niet traint dan ook de klik hoort en beloning verwacht, maar niet voor bepaald gedrag. Dat maakt het wel lastiger.

Dan zou ik eerder per konijn een ander stemcommando koppelen aan de klik (of in plaats van de klik) om daar verschil in duidelijk te maken. Bijvoorbeeld bij de één "goedzo" zeggen en bij de ander "braaf". Of zo iets, wat verschillend klinkt. Je kan natuurlijk ook gewoon per een willekeurig woord kiezen wat je niet vaak gebruikt als beloningswoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .