Ga naar inhoud

Kat bij mijn konijnen

Konijntjes 22

Aanbevolen berichten

De ren goed roofdier proof maken. Er zitten ook vaak veel marters overal, zelfs in stedelijke gebieden. Ik woon midden in de stad en zie ze in de zomer savonds vaak door de straat rennen. Ik zou persoonlijk mijn konijnen niet goed buiten durven te houden als er roofdieren de ren in kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Eefje zei:

De ren goed roofdier proof maken. Er zitten ook vaak veel marters overal, zelfs in stedelijke gebieden. Ik woon midden in de stad en zie ze in de zomer savonds vaak door de straat rennen. Ik zou persoonlijk mijn konijnen niet goed buiten durven te houden als er roofdieren de ren in kunnen. 

Er kunnen geen roofdieren in de ren gelukkig. Ik vind het alleen niet zo'n fijn idee dat de kat misschien iets los trekt en toch naar binnen gaat of dat er iets anders gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een dier iets los kan trekken, is het nog niet helemaal roofdier proof. Ik zou even alles nalopen en zorgen dat echt alles veilig is. https://www.bunnybunch.nl/informatie/marters-vossen-weren-uit-konijnenhok

Als je bang bent dat de konijnen in paniek raken door de aanwezigheid van de kat, dan zou je kunnen kijken of je met een extra barrière door middel van een panelenren een soort bufferzone kan inbouwen. Hopelijk vind de kat het niet de moeite om daar overheen te springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .