Ga naar inhoud

Brenda eet niet (haakjes, ondertemperatuur).


Evee

Aanbevolen berichten

Inmiddels zijn er keutels. Niet veel, maar wel iets. Ik heb een stethoscoop dus kan naar de buik luisteren,  maar dat is nog niet zoveel activiteit als ik zou willen horen. Ze heeft nog medicijnen inderdaad, maar ik denk dat ik straks toch nog even bel naar mijn eigen dierenarts. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het heeft nog een staartje. Gisteren at ze wel wat, maar niet veel. In de middag en avond vond ik haar minder worden. Temperatuur was gisteravond 37 graden, dus nog niet top. In totaal nog maar 3 keutels, dat is echt weinig.

 

Ik heb dus vanochtend de dierenarts gebeld en overlegd wat ik nog kon doen en of ik nog nieuwe medicijnen kon halen. Dat was volgens de assistente geen probleem. 5 minuten later belde de assistente terug, dat de dierenarts nog wel een injectie kon geven met een middel dat eigenlijk voor honden en katten is, maar voor konijnen ook heel goed zou moeten werken, of ik dat wilde, en zo ja, of ik dan Brenda mee zou nemen naar de praktijk. Dat heb ik dus gedaan, ik kon even snel tussendoor terecht gelukkig. Je raad het al, reismandje open bij de dierenarts, liggen er zo'n 15 keutels. Temperatuur was 37.2. Nog steeds iets te laag dus. En inderdaad wel activiteit in de darmen, maar te weinig. Ging Brenda hooi en gedroogde kruiden eten bij de dierenarts alsof er niets was 😅 Maar goed, injectie gehad en nu zijn we weer thuis. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja he?! Echt een dwars mormeltje 😄 Maar goed, ik hoop dat het vanaf nu gewoon de goede kant op gaat. De ehbo voorraad medicijnen is in ieder geval aangevuld en mijn eigen dierenarts heeft met oud en nieuw / dit weekend dienst. Dus dat is ook fijn om te weten als er iets is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een troela! Soms helpt een ritje naar de dierenarts gewoon om een zetje te geven ;). Wel goed dat je gegaan bent, aangezien ze toch nog wat ondertemperatuur had. Wat heeft ze voor injectie gehad? Ik heb ook altijd pilletjes tegen misselijkheid in huis, cerenia. Is ook voor honden en katten maar werkt vaak als een trein. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de naam vergeten 🤣 Het was eigenlijk voor honden en katten, en voor mijn dierenarts de eerste keer dat ze het bij een konijn gebruikt, maar het werd aangeraden door andere konijnkundige dierenartsen waar ze contact mee heeft. Ze heeft het wel gezegd hoor, maar ik heb het gewoon niet opgeslagen geloof ik 😅 Ze geven die medicijnen ook nooit simpele namen die makkelijk te onthouden zijn 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die medicijnnamen zijn echt onhandig gekozen! Ik ben wel benieuwd wat het was. Volgens mij heeft een van mijn konijnen het ooit ook gekregen, maar die naam, geen idee meer.

 

Wat fijn dat ze nu op gang lijkt te komen, nu nog goed gaan eten en lekker opwarmen en dan kan ze hopelijk gauw weer verenigd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze lijkt inmiddels weer helemaal de oude te zijn, ze eet gewoon prima, de keutels zijn nog wel een klein beetje variërend in formaat maar allemaal rond en zien er verder prima uit. Haar temperatuur is weer goed en haar buikje maakt weer het normale konijnenbuikjesgeluid 😄 Joris zit nu binnen bij haar, omdat ik ivm vuurwerk het geen fijn idee vond dat ze allebei de steun van hun maatje zouden missen, en het idee is dat ik ze zondag samen naar buiten verhuis. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brenda zit weer samen met Joris buiten sinds gisteren. Dat gaat prima. 

 

De buren, Harold & Sofie, hebben echter sinds ze weer terug zijn echt onrust. Sofie is volop aan het puberen, lekker hormonaal (ze is een maand of 9 a 10 nu). Deze maand even een afspraak maken voor castratie dus. Ze hadden vannacht flink gejaagd achter elkaar, er lagen heel wat plukken haar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .