Ga naar inhoud

Krijgen jullie konijnen iets speciaals voor kerst?


Bunnymommy

Aanbevolen berichten

Ik vroeg mij af of er meer konijntjes verwend worden deze dagen. Ik heb ze de hooiruif (die uit t café) gegeven gisteren, omdat ik niet kon wachten. En konijn vriendelijke kerstkransjes gebakken, en ze krijgen vandaag een handje extra van het speciale hooi wat ze zo lekker vinden en ik normaal mix met gewoon bergweidehooi. Krijgen jullie konijntjes ook iets lekkers of extra's vandaag en morgen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, echt wel! 🐰💕🐰 Maar verder doen wij nooit iets speciaals voor ze met feestdagen. Van de zomer kregen mijn konijnen wel een speciaal konijnentaartje voor hun verjaardag, maar dat was eigenlijk alleen omdat ik dat taartje toevallig in de webshop hier zag.

aangepast door Okki
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Annasbeestenbende zei:

Mijn konijnen kregen een kerstboomsnack en een kerstboom om aan te knagen!

BF362DA0-1C72-4809-B643-5A09636ED619.jpeg

58279282-618C-4094-B9E8-9B91AFB03FFC.jpeg

Heb jij dan niet als je zoiets geeft dat ze de volgende dag meteen plakpoep hebben? 
Ik heb ook zon kerstboompje gekregen maar als ik ze dat geef vinden ze dat heerlijk maar daarna zijn de darmen meteen van slag. Ik geef het ze daarom maar niet… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, DaniëlleV zei:

Heb jij dan niet als je zoiets geeft dat ze de volgende dag meteen plakpoep hebben? 
Ik heb ook zon kerstboompje gekregen maar als ik ze dat geef vinden ze dat heerlijk maar daarna zijn de darmen meteen van slag. Ik geef het ze daarom maar niet… 

Ik adviseer altijd dat je de porties aanpast op wat de konijnen kunnen hebben, veel snacks zijn in het geheel echt te groot om in 1x te geven. Dan kun je het beter in stukken breken of zomaar een paar minuten geven, dan wegpakken en de volgende dag pas weer geven. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, DaniëlleV zei:

Heb jij dan niet als je zoiets geeft dat ze de volgende dag meteen plakpoep hebben? 
Ik heb ook zon kerstboompje gekregen maar als ik ze dat geef vinden ze dat heerlijk maar daarna zijn de darmen meteen van slag. Ik geef het ze daarom maar niet… 

Van dat kleine kerstboompje op de foto heb ik ze maar een paar hapjes gegeven, ze hebben het in vijf dagen opgegeten(dus 5 dagen elke dag een beetje). De andere kerstboom bestond uit hooi en kruiden. Ik denk ook dat ze wel wat gewend zijn, want bij hun oude huis kregen ze heel vaak kippenvoer omdat ze bij de kippen woonden.

aangepast door Annasbeestenbende
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja oke, maar bij mij hebben ze het echt gauw hoor, ik geef ze sowieso zo’n ding nooit helemaal maar van een klein beetje gaat het vaak al mis. 
Ik als baasje vind dat weleens jammer maar ze zijn bij mij het beste met gewoon hun dagelijkse hapjes die ze gewend zijn. Dus ik geef het ze daarom denk ik maar niet… 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kregen ze gisteren niets bijzonders, wel een appeltak, die krijgen ze eigenlijk iedere week tot de boom in model is 🙂

verder krijgen ze af en toe een halve country loop van selectieve, als ze een hele krijgen dan zie ik dat ook meteen terug in de keutels, daardoor ben ik net als @DaniëlleVook huiverig voor leuk eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Kimie zei:

Hier kregen ze gisteren niets bijzonders, wel een appeltak, die krijgen ze eigenlijk iedere week tot de boom in model is 🙂

verder krijgen ze af en toe een halve country loop van selectieve, als ze een hele krijgen dan zie ik dat ook meteen terug in de keutels, daardoor ben ik net als @DaniëlleVook huiverig voor leuk eten.

Met country loops en die andere loops van selective hebben ze hier geen problemen gelukkig. Ik vermoed dat dat is omdat dat toch wel vezelrijke snoepjes zijn. Dan is het bij jouw konijnen dus nog wat erger dan bij mij. 
Maar als ik dus iets van die leuke koekjes en snoepjes met die leuke kleurtjes geef dan ist meteen mis. Ook al is het maar een klein stukje. 
Maar als baasje is het zo leuk om ze ergens blij mee te maken, met een keer iets anders, daarom maak ik weleens zelf gezonde koekjes van dwangvoer en hooi en kruiden restjes. Daar zijn ze ook hartstikke gelukkig mee! En met gewone kruiden en goudsbloemen enz zijn ze ook altijd erg blij en dan hebben ze geen last. 
Dus dan maar geen gekleurde snoepjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak eigenlijk de koekjes altijd zelf, van vooral science selective brokjes, hooi en andere kleine lekkernijen die ze al gewend zijn. Bijvoorbeeld een erwtenvlok, een stukje appel of een schijfje banaan. En dan krijgen ze iets minder brokjes die dag, anders eten ze het hooi niet goed meer. Ze hebben nog nooit plakpoep gehad gelukkig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roodbruine plas hebben ze hier ook vaker. Dat komt vooral door bepaalde kruiden hier. Maar ze hebben geen last van plakpoep gelukkig. Ze hebben zaterdag een wilgenbal gevuld met hooi gehad en wat kruiden. En gisteren ook kruiden. Dat had weinig met Kerst te maken, maar wel met dat wij wat langer weg waren en ze dus al vroeg in het donker zaten en niet uit hun kamer mochten. Dat is dus meer uit schuldgevoel dan nodig 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .