Ga naar inhoud

Isis

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Ruim 15 jaar geleden stond ik in het asiel met keuze uit vele kittens. Schattige rode katertjes en poesjes, een heel nest vol. Een hoop kittens van een week of 8-9 die zo mee mochten. Maar de medewerker liet mij ook nog een ander kitten zien. 13 weken, niet geadopteerd omdat ze niet zo tam was en niet zo mooi als sommige andere kittens. Haar moeder zat er ook nog, die was net gesteriliseerd,  haar broertjes en zusjes waren al geadopteerd.

Vanuit een houten speelhuisje keken grote angstige gele ogen mij aan... Jullie raden het al, dit meisje mocht bij ons komen wonen. 

Ze kreeg de naam Isis, de naam van een Egyptische godin. Die paste ook echt bij haar. In het begin was alles eng, Luna (ook een kitten toen), ons huis, de geluiden van ons huis zoals de tv en stofzuiger. Maar naarmate ze wende, werd ze een echte kroelkat.  Ze achtervolgde mij overal, mauwend.  Als ik zat, klom ze op schoot bij mij. Echt vriendjes is ze nooit geworden met Luna. Ze was echt het liefst op zichzelf. 

Tot een paar jaar terug was ze altijd gezond, maar toen begonnen schildklier problemen, daarna nierproblemen, daarna gewrichtsproblemen. De laatste maanden stond ik elke maand wel bij de dierenarts met haar. Helaas was ze een kaarsje dat langzaam opbrandde.

Dinsdag heb ik de dierenarts gebeld om haar in te laten slapen, die afspraak stond voor gisteren. Om 12 uur ging Isis midden in de woonkamer zitten en spoog ze bloed op. Het was dus ook echt tijd. Ze sliep bij de dierenarts rustig en snel in. Ik heb haar gelijk naar het crematorium gebracht, waar ze helaas mijn naam al kennen. 

Zoveel afscheid in korte tijd, zulke goede maatjes verliezen. Als ze gecremeerd is komt haar urn naast Charlie en Qila te staan tot ik er aan toe ben ze uit te strooien.

Isis, we gaan je missen. ❤️

De bovenste foto is van dinsdagavond, links onder een foto van een paar jaar terug, toen ze nog gezond was. En rechts onder een foto van eerder deze week. 

IMG_20211223_065803.jpg

• Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lapjeskatten zonder (veel) wit vind ik juist super mooi. Wat een geweldig filmpje, zo'n lief mooi kroelkatje boven op je toetsenbord.....je zou toch wensen dat het Universum een beetje meer rekening zou houden met hoeveel verlies je in korte tijd achter elkaar te verstouwen krijgt. 😢Sterkte voor jullie beiden, hoor. 

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah.. heel veel sterkte met dit groot verlies. Wat verdrietig en wat veel achter elkaar. Ik hoop dat het nu gewoon even voor lange tijd klaar is en je gewoon lekker kan genieten van je diertjes zonder al dat verlies. Rust zacht lieve Isis. Je hebt een mooi liefdevol en warm thuisje gehad en nu kan je zonder pijn spelen bij de regenboogbrug met alle lieve diertjes die je voor zijn gegaan. 🌈

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, JokeC zei:

Lapjeskatten zonder (veel) wit vind ik juist super mooi. Wat een geweldig filmpje, zo'n lief mooi kroelkatje boven op je toetsenbord.....je zou toch wensen dat het Universum een beetje meer rekening zou houden met hoeveel verlies je in korte tijd achter elkaar te verstouwen krijgt. 😢Sterkte voor jullie beiden, hoor. 

Ik moet eerlijk zeggen dat er inderdaad wel echt veel leukere kittens zaten qua aftekening en aanhankelijkheid, dus ik snap dat ze wat langer bleef zitten. Ze is een schildpad poes, maar als kitten had ze ook een soort witte waas over haar vacht, alsof ze beschimmeld was 🤣 Met dat ze ouder werd trok die waas wel weg, en ik vond haar echt een mooie poes, ze was een soort het lelijke eendje dat een zwaan werd 😉 Ze is buiten geboren en met een paar weken gevonden en bij het asiel afgegeven (wel incl. moeder). Vandaar dat ze toch wat schuwer was dan bijv. kittens die in een gastgezin of in het asiel waren geboren. Voor mij maakte dat niet zoveel uit. Ik zocht een maatje voor Luna. Dat is ze nooit echt geworden, hoewel ze zonder problemen wel samen gingen hadden ze geen echte band, geen aanhankelijkheid naar elkaar toe. Maar toen Isis eenmaal gewend was, werd ze wel echt mijn maatje. Ze volgde mij altijd door het hele huis heen, mauwde, klom langs mijn broekspijpen omhoog en ging dan op mijn schouders zitten, terwijl ik bijvoorbeeld het huis aan het poetsen of de was aan het opruimen was. Als ik op een stoel of bank ging zitten, kwam ze altijd bij mij zitten. Ook bij mijn computer, op mijn toetsenbord, zoals het filmpje, dat heeft ze tot op het laatst gedaan.

Bedankt voor alle lieve reacties. Ik ben gewoon een soort depressief van het verlies van drie van mijn beste maatjes zo snel achter elkaar, heel lastig om het een plekje te geven, het voelt incompleet, het doet pijn. Hopelijk vind het met de tijd allemaal weer een plekje, maar het valt mij best zwaar zo achter elkaar. Ik heb met de rest van de huisdieren afgesproken dat ze minstens nog een jaar allemaal bij mij blijven, dat het komende jaar even niemand wegvalt, ik heb  ze streng toegesproken en wie zwijgt stemt toe, toch? 😄 

• Verdrietig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte @Evee. Wat erg om in zo korte tijd 3 dieren te verliezen.
Ik vindt die schildpadkleurige katten juist mooi. Weet je dat die kleur op de boerderij waar mijn katten vandaan kwamen trouwens 'giertankjes' werden genoemd?
De moeder van mijn zwarte kater Mr. Cooper was zo'n 'giertankje'.
Zo te zien heeft Isis een heerlijk katten-leventje bij je gehad.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, nee toch?! Hoe stom, hoe verdrietig. Lieve Evelien, ik wil je even enorm veel sterkte wensen. Met het verlies van je allerbeste vriendjes. Je hebt een prachtig huisje gegeven aan een schuwe kat, die dan helemaal is opengebloeid. Je hebt kunnen ontdekken wat er echt school in het lelijke eendje. En daardoor is ze een prachtige zwaan geworden. Lieve Isis, speel maar ontzettend fijn aan de regenboogbrug!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .