Ga naar inhoud

Toiletbak verplaatsen


VerzinZelfMaar

Aanbevolen berichten

Misschien een domme vraag🤣, maar ik heb vanwege de bende mijn hooiruif verplaatst naar de keuken, en zou graag het zelfde doen met de toiletbak, maar daar zijn mijn konijnen het niet mee eens, de bal staat nu in de woonkamer en is zowat het eerste wat mijn moeder ziet wanneer ze op visite komt, en tot ,e weggaat hoor ik niets anders dan hoe vies konijnen zijn (heb ik zelf natuurlijk geen last van). In een hoekje in de keuken staat ie rustig (voor de 🐰🐰) en dicht bij de vuilbak (heel handig voor mij) maar ze plassen steevast op de plek waar ie stond, terwijl Dotje er wel in gaat zitten graven, dus ze weten dat ie verplaatst is, is er een manier om hun aan te leren hem dan ook werkelijk te gebruiken? Iets anders neerzetten heb ik al geprobeerd, dat verplaatste hun plasplek zo'n 30cm🤦🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst een extra bak wegzetten op de plek waar je hem wil hebben, met dezelfde bodembedekking erin. Dat ze dus tijdelijk twee bakken hebben. En dan hopen, als ze door hebben dat de andere ook een wc is, dat je daarna de andere weg kunt halen waar je hem niet wilt. Maar soms zijn ze koppig en blijft dat ene hoekje favoriet, of er nu wel of geen bak staat (ik spreek uit ervaring😅). 

Wat ook kan helpen is het hooi meeverplaatsen, zodat het aantrekkelijker wordt om daar hun behoefte te doen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi meeverplaatsen werkt altijd goed! Dat is een goede tip. En wat ook kan werken is hem over lange tijd heel langzaam verplaatsen. Dus een beetje opschuiven, weekje wachten, weer een stukje. Dan gaat de verandering zo geleidelijk dat ze het vaak zelf niet eens door hebben. Geeft geen garanties dat het lukt overigens, maar het is het proberen waard. Je merkt vrij snel of ze toch naar hun oude plekje gaan of dat ze meeverhuizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .