Ga naar inhoud

Hamster erbij?

mammafelina
 Delen

Aanbevolen berichten

48 minuten geleden, mammafelina zei:

Het radje is 20 cm, niet groot genoeg dus…. 😟

De dierenwinkel waar ik hem gekocht heb was niet echt naast de deur, dus terug brengen heeft geen zin ivm de hoge brandstofkosten die ik dan moet maken.

Ik heb op internet wat anders gezien, willen jullie even kijken of dat wel goed is? 1 miskoop vind ik namelijk wel genoeg…

4B323CDE-514E-47F1-AD40-3C412F8EBD83.thumb.png.fb4c0a3237277a7c058644903f06793f.png

Een deel van de foto is weg gevallen maar dit ding heeft een doorsnede van 30 cm.

Deze kan zeker. Alleen is het dan de vraag of ze het gebruiken. Mijn hamsters gebruikte ze wel, maar ook een gewoon radje. Echter vind ik deze wel wat stijl staan.

Bij Rodent whoopies kun je geschikte radjes vinden. En daar staat ook in de omschrijving welke voor wat voor soort hamster is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Konijnenliefhebber1993 zei:

Deze kan zeker. Alleen is het dan de vraag of ze het gebruiken. Mijn hamsters gebruikte ze wel, maar ook een gewoon radje. Echter vind ik deze wel wat stijl staan.

Bij Rodent whoopies kun je geschikte radjes vinden. En daar staat ook in de omschrijving welke voor wat voor soort hamster is.

Ah fijn! Bedankt voor de tip, ik ga even kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-12-2021 om 22:56, mammafelina zei:

Het radje is 20 cm, niet groot genoeg dus…. 😟

De dierenwinkel waar ik hem gekocht heb was niet echt naast de deur, dus terug brengen heeft geen zin ivm de hoge brandstofkosten die ik dan moet maken.

Ik heb op internet wat anders gezien, willen jullie even kijken of dat wel goed is? 1 miskoop vind ik namelijk wel genoeg…

4B323CDE-514E-47F1-AD40-3C412F8EBD83.thumb.png.fb4c0a3237277a7c058644903f06793f.png

Een deel van de foto is weg gevallen maar dit ding heeft een doorsnede van 30 cm.

Dat is de Flying Spinner toch? Die is veel beter 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-12-2021 om 23:43, Konijnenliefhebber1993 zei:

Ik heb er 21 gehad, en allemaal graafde. En dan hele stelsels. Als ik een keer minder bodembedekking erin deed, begonnen ze stereotype gedrag te vertonen, zichzelf kaal bijten, depressief lopen doen en dat soort dingen.

De richtlijn is echter minimaal 20CM bodembedekking, dus het is wel nodig....

Hier hebben ze ook onderzoek naar gedaan en de observaties komen wel overeen met wat jij aangeeft. Bij mijn verblijf is het helaas niet mogelijk om in het gehele verblijf een diepe laag te maken, maar heb wel één hoek met 20 cm.

Hamsters kept with 10 cm deep bedding showed significantly more wire-gnawing and a higher running wheel activity than the hamsters in the other groups. In 80 cm deep bedding wire-gnawing was never observed. Stressor application showed no significant immediate influence on behaviour. All hamsters in 40 and 80 cm bedding constructed burrows which they occupied.

Bron: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S016815910500393X

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Dollie zei:

Hier hebben ze ook onderzoek naar gedaan en de observaties komen wel overeen met wat jij aangeeft. Bij mijn verblijf is het helaas niet mogelijk om in het gehele verblijf een diepe laag te maken, maar heb wel één hoek met 20 cm.

Soms is het niet anders. Maar 1 hork is dan ook prima.

Als het wel kan, zal ik toch een 20cm aan houden inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb extra bodembedekking gekocht om een diepere laag te maken.

Wil een scape maken, dus moet morgen nog was accessoires kopen en dan gaan we bouwen.

Het Looprad dat ik had gekocht zat nu al een enorme barst in, deze heb ik terug gebracht naar de winkel. Helaas hadden ze daar geen grotere, dus daar ga ik morgen ook voor kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .