Ga naar inhoud

Zoetje aan het daten

Okki
 Delen

Aanbevolen berichten

Volgens mij wordt Merien langzaamaan iets minder fel naar Zoetje toe. Hij jaagt haar nog wel op als ze weten dat ze eten krijgen, maar dat deed Wannes ook. Merien rent wel sneller dan Wannes en Zoetje dus ook. Het eten gaf ik in een bakje omdat ze daar bij K'nijn en ko ook samen uit aten, maar dan kreeg Zoetje steeds een knauw. Nu strooi ik het eten weer op de grond zoals ik altijd al deed en dat gaat goed. Groente eten ze gezellig tegen elkaar aan. 

Merien hoorde net iets tijdens het eten, zo lief! Hij ziet er schattig uit, maar hij vindt zichzelf heel stoer hoor, niks schattigs aan! 

Screenshot_20211229-101945-321.jpg

aangepast door Okki
  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Kolino zei:

Hij ziet er wel heel lief uit hoor, maar het lijkt me er wel eentje die niet de korstjes van z'n brood laat eten (bij wijze van spreken dan he, niet letterlijk 😉)

Dat ook ja, maar dat mag ik wel 😄 Ik heb echt een zwak voor die kleine, felle dwergjes. En als ze dan ook nog eens zwart zijn.... 😍 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Even een update over Zoetje en Merien. Ze zitten nu bijna drie weken bij elkaar en ze zijn er nog niet uit wie de baas is.

Merien wil de baas zijn en Zoetje vindt dat volgens mij wel prima, maar hij blijft wel een beetje moeilijk doen. Als ze weten dat ze eten gaan krijgen dan jaagt hij Zoetje op en hapt naar haar kont. Dat opjagen voor het eten deed Wannes ook altijd nog, dat lijkt me ook wel normaal. Doen veel koppels volgens mij. Maar Merien hapt nog steeds. Het is maar zelden dat hij er een pluk haar uit trekt, gelukkig.

Verder krijgt Zoetje regelmatig een snauw van hem, en ik ook vandaag.

Aan de andere kant zitten ze regelmatig tegen elkaar aan onder een afdakje, durven ze elkaar de rug toe te keren, wassen ze zichzelf vlak bij elkaar en eten ze samen. Wel van een groot bord, dat gaat het beste. Een gewoon bakje ging niet goed, en uitstrooien over de verdieping (daar was de vloer droog zodat de brokjes niet klef worden) ook niet. Soms zitten ze dan naast elkaar bij het bord, soms tegenover elkaar.

Zoetje wast Merien af en toe. En vandaag werd Zoetje tot onze verbazing door Merien gewassen!

Kortom, ze weten het nog niet en het is nog geen klef stel. Ik hoop wel dat ze dat worden, Zoetje komt uit een zéér kleffe relatie en dat gun ik haar nu weer. Maar dat is nog even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt vast wel. Milly en Gijs zitten sinds april samen. Ze hebben ook veel naar elkaar gesnauwd en er werd er links en rechts eentje op de kop gemept. Maar dat zie ik sinds een paar weken niet meer. Ze konden eerst ook niet samen in de wc hooi eten, dan werd er eentje uit gejaagd. Nu gaat dat wel goed. Milly gromt alleen af en toe nog naar Gijs als ze van hem schrikt, hij kan ineens zo voorbij rennen, dat vindt ze niet fijn. En als ze denken dat er eten komt rennen ze de ene keer jolig en de andere keer jagend achter elkaar aan, dat blijft denk ik zo. Heeft lang geduurd, maar ze lijken een weg te hebben gevonden en zijn ook steeds vaker in 1 huisje aan het slapen samen. Kan soms dus best even duren 😅, maar er is zeker hoop! 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe heb ik vandaag maar 1 snauw gezien! Voordat ze brokjes kregen ging Merien wel weer achter Zoetje aan rennen, maar net heb ik ze hooi en groenvoer gegeven en toen deed hij dat niet. Integendeel: ze kwamen juist kijken wat ik aan het doen was toen ik het hooi ging aanvullen, daarna gingen ze even neussieneussie doen en waste Zoetje even de snoet van Merien. En dat was al de tweede keer vandaag dat ik dat zag! Nu zitten ze samen bij een bord vol groenvoer, tegenover elkaar.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ineens was er vanmorgen nauwelijks gejaag door Merien. Hij ging dat wel een beetje proberen, maar Zoetje liet zich niet opjagen en toen ging Merien maar binkies maken. 😃 En voordat ze gingen eten eerst even neussieneussie! 🐰💕🐰

aangepast door Okki
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .