Ga naar inhoud

Hamster wil niet in rad

RoxydeHamster2021
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik heb dus sinds kort een hamster, die niet wou eten. 

Dat is nu opgelost en ze eet nu gewoon zoals andere hamsters, maar nu heb ik een ander probleem.

Ik heb namelijk het idee dat ze niet helemaal snapt hoe het loopradje werkt.

Ze is nog heel jong, en in de dierenwinkel waar ik haar vandaan had ze geen radje. 

Ik heb haar nu een paar keer in het radje gezet en voorzichtig rondgedraaid (echt heel voorzichtig hoor) alleen ze wil echt niet lopen.

Het schijnt een best wel luidruchtig radje te zijn, maar ik heb nog niks gehoord. 

Ze staat op mijn kamer, maar ik hoor echt niks. Zelf ben ik een best wel lichte slaper dus het valt me wel op.

's Avonds zit ik ook vaak op mijn kamer en dan zit ze er ook niet in.

Hoe kan ik haar eraan laten wennen? Heeft iemand tips?

Groetjes:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat het rad bedoeld is als iets leuks voor je hamster. Als ze het niet leuk vindt hoeft het toch niet? Wat voor verblijf heeft je hamster? Er zijn veel leuke manieren om je hamster een uitdagend verblijf te geven, zonder radje. Zoek maar eens op 'hamsterscaping' ter inspiratie! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor hamster en wat voor soort en formaat rad is het? Vaak komt het soort radje niet overeen met de hamstersoort, en ook niet alle radjes zijn veilig.

Ik gaf zelf altijd de voorkeur aan een loopschijf waar ze op konden rennen in plaats van een wieltje (waar ze vaak geen goede houding in hadden). Maar zoals eefje zegt, ook zonder wieltje kun je ze veel uitdaging bieden, dus als ze het niet willen, ook prima. Als er maar genoeg te doen is 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
Op 9-12-2021 om 20:47, Evee zei:

Wat voor hamster en wat voor soort en formaat rad is het? Vaak komt het soort radje niet overeen met de hamstersoort, en ook niet alle radjes zijn veilig.

Ik gaf zelf altijd de voorkeur aan een loopschijf waar ze op konden rennen in plaats van een wieltje (waar ze vaak geen goede houding in hadden). Maar zoals eefje zegt, ook zonder wieltje kun je ze veel uitdaging bieden, dus als ze het niet willen, ook prima. Als er maar genoeg te doen is 😄 

Een rad is wel een must in het verblijf . Zolang het rad maar dich is . Denk aan de silend spinners gebruik dan wel de 20 cm variant en die dan dicht 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .