Ga naar inhoud

Gek korstje uit vacht gekamd?


Aliciaesmee

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Elke avond kam ik de vacht van mijn voskonijntje Foxy, hier kan zij enorm van genieten en we voorkomen een hoop klitten... 😄

Tot mijn verbazing zat er vandaag een korst aan de kam na haar vacht verzorgd te hebben.... 

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn? We hebben haar nu drie weken en merk dat ik me snel zorgen maak.

Haar inentingen heeft zij gehad dus ben vooral benieuwd of iemand dit herkent voordat ik de dierenarts bel.

 

Alvast bedankt!

IMG_6923.JPEG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke plek zat het? Zit ze samen met een ander konijn?

 

Soms kan er na de vaccinatie een korstje ontstaan, dat zou het kunnen zijn. Als je haar pas gekoppeld hebt, zou het ook nog een bijtwondje kunnen zijn dat genezen is, waarvan de korst nu loslaat. 

 

Als het gewoon genezen is en er af valt, als de huid er rustig uit ziet (niet rood of ontstoken, of met zwarte randjes), dan is het gewoon prima hoor. Net als wij mensen wel eens een korstje krijgen op een wondje, hebben konijnen dat ook. De vacht lijkt er een beetje bij vervilt te zijn, maar ook dat is niet gek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .