Ga naar inhoud

Welke andere knagers hebben jullie?

Evee
 Delen

Konijnen en knaagdieren  

21 leden hebben gestemd

1. 1. Welke andere knagers hebben jullie?

• Geen, ik heb alleen konijnen
      12
    • Cavia's
      3
    • Hamsters
      7
    • Gerbils
      1
    • Muizen
      0
    • Ratten
      1
    • Degoes
      0
    • Chinchilla's
      0
    • Anders, namelijk
      0

Aanbevolen berichten

Ik heb op het moment alleen katten, konijnen en een hond. Geen andere knagers dus. In het verleden wel gehad hoor, hamsters, muizen en cavia's. Maar al best een tijd niet meer.

Ik vind de hamsterverblijven er tegenwoordig echt een stuk leuker uit zien voor de hamsters, met hamsterscaping, veel meer uitdaging en verrijking dan vroeger beschikbaar was. Ik had vroeger wel een groot verblijf, maar dan nog had ik het idee dat ik mijn hamsters tekort deed. En cavia's zijn ook ontzettend leuk, met de geluidjes die ze maken en je kan er makkelijker een groepje van houden dan bij konijnen.  Ratten vind ik ook erg leuk, die zijn ontzettend slim en kun je van alles leren. 

Maar soms moet je keuzes maken, want elk dier komt met een verantwoordelijkheid. En soms moet je gewoon je limieten erkennen, het is geen verzamelobject 😄 Ik mis het soms wel, de kleine knagers! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel dus alleen een koppeltje konijnen.
Wel aan het denken om ook iets te voorzien voor cavia's, al is het maar om er een paar uit de opvang te kunnen redden.
Maar nu het zo koud is buiten wacht ik liever tot de lente.
Enerzijds om te zien of ik het tegen dan ook nog altijd wil, anderzijds omdat ik denk dat de meeste cavia's toch wat warmer zitten in de opvang tov van wat ik ze zou kunnen aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook alleen een koppeltje konijnen. Ik zou zelf nog graag knaagdieren willen, maar helaas kan/mag dat momenteel niet. Later ben ik wel van plan om knaagdieren te houden. Cavia’s, chinchilla’s of hamsters lijken mij erg leuke knaagdieren. Dan zou ik ze uit een opvang halen en ze een goed leven geven met een ruim verblijf en alle toebehoren. 

aangepast door Conijn123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als kind heb ik gerbils en cavia's gehad. Leuke beestjes wel. Ratten vind ik ook geweldig. Maar als ik er iets bij zou nemen zou ik voor een hamster gaan. Ze zijn grappig en eerlijk gezegd zou ik met de kennis en ervaring van nu nooit meer beginnen aan dieren die in koppels of groepjes horen te leven. Je komt er nooit meer vanaf 😅

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op het moment alleen konijnen. Vroeger heel lang cavia's gehad. Dat kriebelt nog wel een beetje, moet ik zeggen. Ik vind het super leuke beestjes. Het nadeel vind ik dat ze gemiddeld maar een jaar of 4 a 5 worden (als je geluk hebt nog ietsje meer). Voor mij even geen huisdieren meer erbij die een relatief kort leven hebben. Het verlies valt me te zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen knagers. Cavia’s lijken me op zich ook wel grappig, maar ik heb dan veel liever weer een tweede koppel konijnen erbij (of ook weer een derde koppel haha). Ik ben meer een konijnenmens. 

2 uren geleden, Konijnenliefhebber1993 zei:

Hier naast mijn 6 konijnen.

Nog 27 cavia's en 1 hamster.

Een groep van 20 zeugen en 2 castraten.

Groep van 3 beren.

En een koppeltje oudere dames.

Dat is een grote groep! Ik ben benieuwd hoe je die hebt gehuisvest 🙂 Het is vast gaaf om er zoveel bij elkaar te zien, en wat ik altijd lees zijn ze veel makkelijker te koppelen dan konijnen. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2021 om 15:12, Lienappelsien zei:

Geen knagers. Cavia’s lijken me op zich ook wel grappig, maar ik heb dan veel liever weer een tweede koppel konijnen erbij (of ook weer een derde koppel haha). Ik ben meer een konijnenmens. 

Dat is een grote groep! Ik ben benieuwd hoe je die hebt gehuisvest 🙂 Het is vast gaaf om er zoveel bij elkaar te zien, en wat ik altijd lees zijn ze veel makkelijker te koppelen dan konijnen. 

Ze hebben een hele kamer van zo'n 8m². Klopt zijn veel makkelijker. Je kunt er altijd een jong zeugje bij zetten en het gaat altijd wel goed. Ik heb ze ook nog nooit gekoppeld op neutraal terrein. Gewoon de nieuwe zeug in de groep zetten, en klaar is kees.

Echter wil ik wel even heel duidelijk vermelden: meerdere beren samen op 2 zeugen NOOIT doen. Het kan alleen als je een grote groep hebt. Er wordt aangehouden 8 tot 10 zeugen op 1 castraat!

Dus niet denken dat het bij mij lukt, dus het kan altijd. NEE is dan het antwoord.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2021 om 16:45, Konijnenliefhebber1993 zei:

Echter wil ik wel even heel duidelijk vermelden: meerdere beren samen op 2 zeugen NOOIT doen. Het kan alleen als je een grote groep hebt. Er wordt aangehouden 8 tot 10 zeugen op 1 castraat!

Dus niet denken dat het bij mij lukt, dus het kan altijd. NEE is dan het antwoord.

Kunnen meerdere beren zonder zeug dan wel?

Grappig dat t zo anders is dan bij konijnen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 2 weken later...
Op 30-1-2022 om 19:02, Dollie zei:

May be an image of text that says "Gedroogde plantjes voor extra uitdaging Loopwiel Dwerghamsters: minimaal 25 cm diameter Syrische hamsters: minimaal 28 cm diameter Meerdere schuilplekken Zandbak met chinchillazand Minimaal 20 cm graafbare bodembedekki Bakje met water © www.mininatuur.nl Meerkamerhuis Minimale afmeting Dwerghamsters: 100 50 cm Syrische hamsters: 120 50 cm"

Ik vond dit wel een mooie, overzichtelijke afbeelding van alle basisbehoeften!

De foto doet het bij mij helaas niet meer, weet je nog waar je deze vandaan had? Ik vond het ook wel een goed voorbeeld namelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hele lieve caafjes Elmo en Kerri.

Voor Kerri komt er een spannende tijd aan. Hij zit namelijk onder de vetbulten alleen één bult vind de dierenarts verdacht dus daar gaan ze 23 feb. een punctie van doen. Verder is Kerri hartstikke vrolijk dus dat is wel fijn. Ze zijn beide 3 jaar.

Screenshot_20220211-180923_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .