Ga naar inhoud

Gedragen jouw konijnen zich anders in de winter / kou?


Evee

Gedrag in de winter  

14 leden hebben gestemd

  1. 1. Gedragen jouw konijnen zich anders in de winter(kou)?

    • Nee, mijn konijnen zitten binnen
      7
    • Nee, mijn konijnen zitten wel buiten
      2
    • Ja, namelijk (reageer in topic)
      5


Aanbevolen berichten

Ik heb het idee dat ze in de winter beter hooi eten dan in de zomer en ze graven in de winter minder dan in voorjaar/zomer.

En ze zoeken elkaar toch ook wat vaker op voor warmte in de schuilhuisjes, waar ze in de zomer meer gewoon languit op de koelere plekken liggen.

 

Zeker wel verschillen dus!

 

Rond de periodes dat ze verharen drinken ze hier altijd meer water, hoewel dat nu weer voorbij is, dat is dus meer een voorjaar/najaar ding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ze nu het kouder is eigenlijk niet meer echt languit liggen, ze zitten meer als bolletjes tegen elkaar.


Ik zie ze eigenlijk nooit in hun schuilhok, maar aan het stro te zien maken ze er wel degelijk gebruik van 😀

 

Van de week een stuk van de nieuw bestelde hennep mat in de catcubes gelegd zodat ze daar ook een lekker zachte bodem zouden hebben. Het idee was leuk maar Fluffy en Pip hebben net zolang zitten trekken en graven tot ze alleen nog een soort pluizenbol van hennep over hadden. Ik heb in een deuk gelegen om die 2 hyper actieve monsters 😂😂😂 graven doen ze hier dus nog wel.

 

Hooi eten ze al een tijdje goed, dus daar zie ik geen verschil in.

  • Haha 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb binnenkonijnen, maar toch wel een verhaal van een konijn dat stro ging verzamelen als het ging vriezen. Zo lief, bakkes vol strootjes en dan heel erg druk bouwen aan een burcht. Mijn huidige konijnen merk je alleen als het 's morgens koud is in huis dat ze wel meer op een bolletje liggen. Hier wordt het niet kouder dan 15 graden, dan springt de verwarming aan. Overdag als de verwarming aan is liggen ze vaak lekker geflopt of languit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 bij mij zijn er ook geen bunnyflops meer of lekker languit liggen, wel op een hoopje ingedeukt. 

er word ook veel hooi gegeten maar dat deden ze altijd al. ik heb in de ren een dak gemaakt en een zijkant een stukje bedekt met zeil, daarvoor hangt de hooiruif alleen nu heeft mevrouwtje ontdekt hoe je er in moet springen en daar zit ze nu heel graag en heel vaak. ( ze kan er gelukkig ook zelf veilig uitkomen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij grazen ze zomers veel in hun ren. Ze zijn dan echt de hele dag aan het grazen. Nu in de winter groeit het gras niet echt meer dus eten ze meer hooi, maar dat vinden ze toch minder lekker dan gras. Ze slapen nu vaak kort ‘s middags. Terwijl ze in de zomer echt de hele dag gras eten. Verder zitten ze ook vaker als bolletjes en minder languit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen flops, veel hooi eten, alleen nog maar naast elkaar slapen (hoewel ze dat met 30 graden nog steeds doen, dicht tegen elkaar naast de icepod😂), nog vaker ergens bovenop zitten ipv erin, en druk in de weer met hooi en stro om op meerdere plekken een lekker holletje te maken. Ze zijn er maar druk mee! 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .