Ga naar inhoud

moederloze kittens opvangen

Bibi Cos
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben een newbie “kitten fosteraar”. Pleegmoeder ofzo iets. 

Ik woon in Zuid Holland en ik ben onder de indruk dat er in nl uberhaupt niet veel moederloze kittens zitten. 

Ik heb hele weken research gedaan naar kitten care van alle leeftijden tot ze uit huis mogen. 

In principe kan ik dus van alle leeftijden kittens opvangen. 

Wie weet hoe het zit met kittens? 

Asielen bellen en mezelf melden als opvang voor moederloze kittens? 

Zijn er bepaalde groepen/sites of iets waar mensen elkaar helpen ermee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal wordt je eerst vrijwilliger bij een opvang of stichting om ervaring op te doen, en zodat ze je leren kennen. Onderaan in de lijst dus met het uitscheppen van de kattenbakken om het zo maar te zeggen 😉

Dan start je als er behoefte aan is, en als je er ook daadwerkelijk de tijd en faciliteiten voor hebt met het opvangen van wat minder kwetsbare dieren dan moederloze kittens (of je moet aantoonbaar bijv. een opleiding en/of werkervaring als dierenarts(assistente) hebben.

Zo groei je daar meestal in naarmate je meer ervaring hebt. Meestal begin je met iets oudere kittens die bijv. in afwachting van vaccinatie en castratie voor een paar weken een gastgezin zoeken, dan evt. mogelijk zwangere moederpoezen die zelf een plekje nodig hebben om rustig de kittens op te voegen. Moederloze kittens is wel echt een klus waar enorm veel tijd, energie, kennis en ervaring voor nodig is.  Het is niet zo dat iedereen zomaar kan aanmelden om van die kwetsbare dieren op te vangen voor een opvang, daar zijn ze (gelukkig) wel voorzichtig mee.

Dan is het ook nog zo dat je meestal dicht bij de opvang moet wonen, omdat je hun eigen dierenarts moet bezoeken en bij hun meestal de benodigdheden (melk, brokjes, kattenbakvulling enz) moet afhalen om het vergoed te krijgen.  Je moet zelf in huis ook een aparte ruimte hebben waar ze goed, veilig en rustig zitten.

Er zal vast per stichting en opvang verschil in zitten, maar zomaar bellen en zeggen "ik wil moederloze kittens opvangen" en verwachten dat je er dan ook kan ophalen en verzorgen, zo simpel werkt dat niet 😉 (gelukkig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .