Ga naar inhoud

Pijnstilling konijn


Jatansa

Aanbevolen berichten

Hoi, 

Vandaag ben ik met mijn konijntje van amper 2 jaar naar een konijnkundige dierenarts geweest voor haar gebit, schijnbaar was het zo erg dat al haar kiezen los zitten en ze botontkalking heeft.. (ik ben eerder naar een normale dierenarts geweest die daar niks van heeft gezien.)

Ook zijn er haakjes van haar kiezen gehaald en krijgt ze nu spuitjes voor calcium

 

Mijn vraag is nu, ze heeft dus enorme pijn en heeft daar pijnstilling voor gekregen, inflacam 1ml 2 keer daags oraal

Maar ik ging zojuist de dosering klaarmaken en nu blijkt dat het hele spuitje 1 ml is (het is geen spuitje met lichaamsgewicht maar gewoon een die begint bij 0,1ml en oploopt naar 1,0ml

Ik vond het wel heel erg veel en kan er online weinig over vinden, heeft 1 van jullie raad? Morgen ga ik uiteraard de dierenarts bellen maar ik maak me nu best wel zorgen over de dosering dat ik niet teveel heb gegeven

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het echt zeker te weten is het handig om te weten hoeveel je konijn weegt en of je de hond of kat versie hebt, maar in het algemeen lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het een hoge dosering is (zelfs als je een vrij klein konijn en de hondvarianthebt). Konijnen hebben naar verhouding veel meer pijnstiller nodig dan andere diersoorten.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .