Ga naar inhoud

Abces Siemson


Aanbevolen berichten

Lief dat je het vraagt! Het gaat naar omstandigheden goed. Hij eet weer redelijk zelf en is levendig. Het spoelen van de wond is wel heel pijnlijk voor hem, dan trilt hij helemaal en knarst. Heel naar. Morgen heb ik eindcontrole van de wond en de kweek is binnen. Er zit een hardnekkige bacterie in het abces en er is nog wat pus te zien, dus het zal een langere behandeling met duplo worden.

Zondag bij het Knaagspoor kwamen we erachter dat Dunya Siem flink door de tralies te pakken heeft gehad, hij heeft een aardige wond daardoor die we ook zalven. Pijnstilling is dus geen overbodige luxe!

  • Verdrietig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het gaat goed met Siem! Vandaag gaat hij voor zijn laatste prikje duplo naar de dierenarts. De wond ziet er hartstikke goed uit, het blijft mooi open en het trommelvlies is wel weer dichtgegroeid. Er komt ook bijna geen pus meer. Pijnstilling is er bijna af, ik hoef zijn oor alleen nog te zalven met aurimic. Woensdag ben ik hem weer aan Dunya gaan koppelen, gewoon in het eigen verblijf. Dat ging ook heel goed, meneertje was lekker opdringerig waardoor Dunya weer op haar plekje gezet is. Ze knappen er allebei onwijs van op om weer samen te zijn, zo lief. Al met al valt het me echt niet tegen hoe het verlopen is. Dat spoelen en laten uitlepelen van de wond vind ik wel heftig, maar tot nu toe zijn er geen ontstekingen of infecties gekomen. Hopelijk kan nu alle prut gewoon goed uit zijn oor en komt er geen abces meer.

  • Vind ik leuk 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Het gaat goed met Siem! Vandaag gaat hij voor zijn laatste prikje duplo naar de dierenarts. De wond ziet er hartstikke goed uit, het blijft mooi open en het trommelvlies is wel weer dichtgegroeid. Er komt ook bijna geen pus meer. Pijnstilling is er bijna af, ik hoef zijn oor alleen nog te zalven met aurimic. Woensdag ben ik hem weer aan Dunya gaan koppelen, gewoon in het eigen verblijf. Dat ging ook heel goed, meneertje was lekker opdringerig waardoor Dunya weer op haar plekje gezet is. Ze knappen er allebei onwijs van op om weer samen te zijn, zo lief. Al met al valt het me echt niet tegen hoe het verlopen is. Dat spoelen en laten uitlepelen van de wond vind ik wel heftig, maar tot nu toe zijn er geen ontstekingen of infecties gekomen. Hopelijk kan nu alle prut gewoon goed uit zijn oor en komt er geen abces meer.

Fijn zeg! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Boefje zei:

Ah gelukkig!! En wat fijn dat ze nu weer samen zijn en alles goed verlopen is. Hoe ziet dat er eigenlijk uit zo'n blijvende open wond als alles genezen is? Is dat eng? Of valt het niet op? 

Ik vind het niet eng. Het ziet er nu nog een beetje naar en viezig uit met de korstjes en de zalf die erin zit, maar ik denk dat dat wel bij zal trekken. Ik denk alleen dat de opening naar de gehoorgang er gek uit zal blijven zien. 

 

7 uren geleden, Lienappelsien zei:

Wat fijn zeg!

 

Dat spoelen en uitlepelen lijkt mij ook griezelig en smerig, brrrr. En dan nog in de wetenschap dat het voor het konijn pijnlijk of in ieder geval vervelend zal zijn 😞 Ik zou daar moed voor moeten verzamelen.

Ja, dat spoelen was echt naar. Hij ging er zo van trillen... Gelukkig deed de DA dat lepelen, dat zou ik zelf niet kunnen geloof ik. Ik deed het wel pas een uurtje of twee nadat ik pijnstiller gegeven had. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoiler

Screenshot_20211219-073451.thumb.jpg.e8c08db18451be58bbc971e46e0e381a.jpg

Ik krijg het niet zo lekker op de foto, maar waar de korstjes zitten daar zit ook de opening naar de gehoorgang. In het echt ziet het er veel mooier uit al, maar door die zalf lijkt het net dicht te zitten. Ik denk dat het meeval wat er aan viezigheid in het oor komt, omdat hij hangoren heeft en ook omdat het trommelvlies weer dichtgegroeid is. Als er wel viezigheid in komt, dan kan hij het er zelf uit halen, dat kon voorheen niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Boefje zei:

Het valt idd mee. Een soort van oorgaatje vlakbij het oorgat onder het oortje? Ik denk dat als er wat haartjes overheen groeit het idd ook wel meevalt allemaal. 

Het is inderdaad echt een soort gaatje. Als er haren overheen zijn gegroeid en de korsten weg zijn valt het reuze mee inderdaad. Hij eet eindelijk weer beter brokken nu hij niet meer naar de DA moet voor duplo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het beter gaat! Beetje een flashback naar Nala's abces eerder dit jaar met dat spoelen, uitlepelen en zalven.. Bij haar was het dan wel de kaak, dus helemaal vergelijkbaar is het niet. Vond het in het begin ook heel spannend om te doen. Durfde het wel, maar vond het wel spannend. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt. Helaas eigenlijk...

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Deeskuh88 zei:

Fijn dat het beter gaat! Beetje een flashback naar Nala's abces eerder dit jaar met dat spoelen, uitlepelen en zalven.. Bij haar was het dan wel de kaak, dus helemaal vergelijkbaar is het niet. Vond het in het begin ook heel spannend om te doen. Durfde het wel, maar vond het wel spannend. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt. Helaas eigenlijk...

Brr... Aan kaakabcessen heb ik zo'n trauma. Baloe is toen bij Wilhelminapark overleden omdat zijn hele kaakbot opgevreten was door het abces. Ik kan me ook voorstellen dat een kaakabces nog wel lastiger is, omdat ze dan ook kunnen bijten enzo. Moest jij dat uitlepelen zelf doen? Ik liet dat lekker door de DA doen. Het wordt idd steeds makkelijker, dat wel.

 

27 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Fijn dat het herstel goed gaat! 

 

Wat moet je er nu nog aan doen? Zalven?

Ja alleen zalven! En hij blijft gewoon zitten of ik zet hem tussen mijn benen, dus dat is zo gepiept. Hij lijkt ook totaal geen pijn meer te hebben en krabt ook gewoon weer aan dat oor.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Brr... Aan kaakabcessen heb ik zo'n trauma. Baloe is toen bij Wilhelminapark overleden omdat zijn hele kaakbot opgevreten was door het abces. Ik kan me ook voorstellen dat een kaakabces nog wel lastiger is, omdat ze dan ook kunnen bijten enzo. Moest jij dat uitlepelen zelf doen? Ik liet dat lekker door de DA doen. Het wordt idd steeds makkelijker, dat wel.

 

Ja alleen zalven! En hij blijft gewoon zitten of ik zet hem tussen mijn benen, dus dat is zo gepiept. Hij lijkt ook totaal geen pijn meer te hebben en krabt ook gewoon weer aan dat oor.

Klopt, ik heb alles zelf gedaan, zelfs de antibiotica injecteren. Wilde altijd dierenarts worden, dus dan moet ik nu ook niet miepen, haha. De eerste keer is het spannend, zeker bij je eigen diertje. Die wil je geen pijn doen. Maar het leeglepelen vind ik met een bakje pudding toch minder erg dan een abces bij mijn konijn.. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het gaat hartstikke goed met Siem! De wond blijft verder genezen en de korstjes vallen er langzaam af. Ik ben de aurimic aan het afbouwen. Het deel van het oor dat open moet blijven blijft ook mooi open. Ik zie soms nog wel wat wittig spul in zijn oor, maar ik betwijfel of het pus is. Ik hoop wat achtergebleven zalf ofzo.

Ik had niet durven hopen dat het herstel zo goed zou gaan, het is me alles meegevallen tot nu toe, hoe naar en heftig die operatie ook is.

 

Dunya en Siem zijn ook super stabiel. Ze liggen soms lekker tegen elkaar aan en Siem flopt tegen haar aan. Wassen doen ze absoluut niet, alleen zichzelf. Stelletje einzelgangers 😂. Echt vreemd, ik heb nog nooit een koppel meegemaakt dat elkaar niet wast.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

 

Haha prachtig! Dunya wast ook niemand inderdaad, ik heb haar Baloe één keer zien wassen. Ze voelt zich er gewoon te goed voor, net als Blackie. Ik vind het zo geinig als ze dan haar kop omlaag duwt, een beetje schuin, en dat Siem haar dan compleet negeert of gewoon een flopje naast haar doet 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Inmiddels zie ik Siem regelmatig de kop van Dunya wassen. Maar... Hij wast zichzelf niet of nauwelijks. Ik zie hem alleen de vacht onder zijn kinnetje wassen, maar de rest van zijn lichaam niet. Hij heeft voor zijn oor Aurimic gehad, daar zijn we nu al weken mee gestopt maar rondom zijn oor blijft het een vieze, vette bedoeling. Het wordt rond die plek nu ook een beetje kaal.

Zijn ogen en neus wast hij ook niet, dus er zit soep bij zijn ogen en bij zijn neus zitten opgedroogde haartjes van het snot dat hij ook heeft.

Vanmiddag heb ik met een vochtig watje wat schoon proberen te poetsen, maar dat werkt niet zo en ik wil hem niet natmaken.

Wat zouden jullie doen? Hem met een babydoekje wat wassen rond die plek en de ogen en neus schoonhouden met afgekoeld kamillewater? Of zou ik hem kunnen stimuleren om zich te wassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .