Ga naar inhoud

Vlekje..


pakyakker

Aanbevolen berichten

Vlekje heeft naar alle waarschijnlijkheid weer een gasbuikje. Ze heeft rond kwart voor 8 nog al haar brokjes opgegeten maar de groente die mijn moeder rond  kwart voor 11 wilde geven wilde ze niet meer. Ook komt ze niet meer naar je toe en blijft ze stil in een hoekje zitten.

Zelf ben ik dus niet thuis, wat ik enorm lastig vind. Ga kijken of er morgen ruimte is om naar huis te gaan.

Mijn moeder doet haar nu naar binnen en we gaan starten met cisaral en novacam. Dit in overleg met de dierenarts natuurlijk. Gelukkig wel semi-konijnkundige Marjoleine. Het zit mij niet lekker. Maar goed veel kan ik er nu niet aan doen. 

De cisaral en novacam zijn dus wel al aangebroken iets meer dan driekwart jaar. De dierenarts zegt dat het nog wel kan, dat vind ik ook wel spannend. Zelf zegt ze wel dat ze dit ook bij haar eigen konijnen wel eens doet.

 

Kortom dit wordt een kort nachtje. Hopelijk is het morgenochtend beter en anders wordt het naar huis racen. Pfffff ja het ging een jaar goed. Blijkbaar zijn winters toch niet zo fijn voor haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik baal zo zeker omdat het zoooo goed ging de laatste tijd. Ze was fitter dan ooit en at toch veel hooi niet normaal.. Ik ben echt weer in alle staten. Ik wilde eigenlijk nu ook direct naar huis komen, maar mijn moeder vond dat niet zo verstandig, het is namelijk wel een uur rijden. Ik moet ook gewoon op mijn moeder vertrouwen want ik weet dat zij ook het beste met Vlekje voor heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is juist minder in de rui. Ik ben nu bij haar. Het gaat veel beter. Ze eet wat hooi wat brokjes wat groente. Dus heel mooi dat de eetlust weer terug is. Ze heeft gekeuteld en geplast.

Ik was de prozyme aan het afbouwen maar dat doe ik dan maar weer niet.

 

Ze is nog niet 100% maar stukken beter dan het zielige hoopje konijn van gisteravond.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou op 2 manieren af kunnen bouwen, of naar 1 keer per dag of de hoeveelheid minderen zoals ook al is voorgesteld. Abrupt stoppen kan ook, ligt een beetje aan hoelang je het spul gebruikt. Ik laat het van de situatie afhangen wat ik doe. Als je merkt dat het minder gaat zonder, zit het er ook zo weer in 🙂

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed gaat sla ik een keer over. Dan doe ik het bijvoorbeeld ‘s morgens niet, maar ‘s avonds nog wel een keertje. Maar als het konijn het dan echt goed doet stop ik ook gerust in 1 keer. Dan hebben ze het niet meer nodig. Het is eigenlijk altijd even aankijken en aanvoelen. De laatste keer met Jerry bijvoorbeeld was ik op een bepaald moment van plan te stoppen met pijnstilling en metocloral, maar ben ik toch nog even doorgegaan omdat ik er toch nog niet helemaal een goed gevoel bij had. Dan bepaal ik het per volgend medicijntijdstip of ik nog geef of niet. Er is niet een vaste regel die je moet volgen.

 

Vaak merk ik dat als ze voldoende zijn opgeknapt ze nog verder opleven als ze weer lekker naar buiten gaan (en naar hun maatje). Je moet dan natuurlijk binnen wel hebben gezien dat het verantwoord is om ze weer buiten te zetten. Maar pas buiten worden ze dan opeens weer lekker vrolijk. Zo van, joepie, ik ben weer thuis! Dat is dan een hele opluchting. 

 

Fijn dat ze woensdag waarschijnlijk weer naar buiten kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .